Mozdonyhajtómű- fejlesztések Innovációs példa: Steamdrive Gőzhajtás MAV-Tagung 2009-10-06 Budapest.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A területegységek átalakítása
Advertisements

Lendkerekes energiatárolás szupravezetős csapággyal
ROBUR Gázbázisú abszorpciós Hőszivattyúk
Gyors megtérülés termál, vagy hulladékhő hasznosítással, utóbbi esetben a meglévő környezeti ártalmak csökkentésével!
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Szigorlati mintafeladat megoldása (folytatás)
Szállítmányozás Készítette: K E K L.
Hoval nap május 19.- Budapest
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
Az EuP/ErP irányelv hatása az épületgépész rendszerek tervezésére
1 Radikális változások küszöbén- a szivattyúk alkalmazását érintő EU irányelvek és rendeletek Erdei István Grundfos Hungária Kft.
Anyagköltség számítása
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
Gyorsszervizek Magyarországon. Kiindulási alapok A szolgáltatás célja: A 3+ éves autók szervizben tartása a „Castrol Pont” gyorsszerviz-hálózattal Ügyfélkör:
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
30. Feladat – 6-7-es Minden Kft. A feladatok az alábbiak: Könyvelje le a január havi gazdasági eseményeket számlasorosan költséghely- költségviselő elszámolást.
Energiaellátás: Tárolás
Energiaellátás: Előállítás
© Gács Iván (BME) 1/15 Energia és környezet Kéndioxid és kéntrioxid kibocsátás, csökkentésének lehetőségei.
MÉRLEG A) BEFEKTETETT ESZKÖZÖK I. Immateriális javak
Gazdasági események A)B) Menny db Érték Ft/db Érték eFt Menny kg Érték Ft/kg Érték eFt Nyitás felhasználás beszerzés beszerzés 5. 2.
MÉRLEG ESZKÖZÖK FORRÁSOK ESZKÖZÖK FORRÁSOK
TK 2. Áruk 3.300Ny /a. TK 3. Vevők /b. TK 4. Eredmény ERER KE: TK 8. ELÁBÉ 3.000ER3.0001/a. TK 9. ÉNÁ ER /b
Az ALCUFER Kft. hulladékkezelési fejlesztései
A MILLIOMOS KÉPZÉS © Success Systems International – 2006
Sebességváltó Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Városi tömegközlekedés
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Rögvest kezdünk MÁMI_05.
Mérnöki számítások MÁMI_sz2 1.
C = C/Y Ĉ=∆C/∆Y A fogyasztási függvény Reáljövedelem Y
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Zrínyis tapasztalatok
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
Budapesti Corvinus Egyetem
41. feladat Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék 2007/2008. tanév.
41. feladat Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék 2007/2008. tanév.
Váltókövetelések 2. feladat
Kötelezettségek 7-8. feladat kidolgozása
EDZŐKÉPZÉS A MŰKÖDÉS Bob Browaeys , 17: :00.
Hány szavazó hiányzik az ellenzéknek? január 30.
Új “Energiatakarékos” szivattyú: több mint 20% energia megtakarítás
Kormányszóvivői tájékoztató. ESÉLY A FALUNAK ÉS A MAGYAR VIDÉKNEK Agrár- és vidékfejlesztési költségvetés 2005.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Mennyiségi sorelemzés
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
Abszorpciós és elektromos folyadékhűtők COP és hatásfok összehasonlítás Tóth István.
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
Villamos energetika I. Dr
2006 Az új energia stratégia fő célkitűzése a megújuló energiaforrások hasznosítási lehetőségének vizsgálata  napenergia hasznosítási lehetőségek  hőszivattyús.
Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Forrás allokáció LHH Ft/ 1 Euro HPME katalógus III. tengely Összforrás: Euro Ft LHH forrás: Euro Ft nem LHH.
Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok
Comenius Logo (teknőc).
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
Mágnes vasút Maglev.
A Föld népességének növekedése Dr. Kozma Gábor. A. A Föld népességének növekedése - duplázódás CiklusIdőszakNövekedés (fő) A megkétszereződéshez szükséges.
Az elektromos autó, jövő a jelenben
Energetikai gazdaságtan
ISMÉTLÉS A LOGOBAN.
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Járművillamosság-elektronika
Előadás másolata:

Mozdonyhajtómű- fejlesztések Innovációs példa: Steamdrive Gőzhajtás MAV-Tagung Budapest

A mai mozdonyhajtóművek termékpalettája Pályamozdonyok Motorvonatok Tolató-és Többcélu mozdonyok km/h km/h LS 640 reU2 + KBD 385 L 5r4 z(se)U2 L 620 reU2 + KB 385 L 4r4 z(s)eU2 L 520 reU2 + KB 360 L 3r4 z(s)eU2 650 kW L 220 r(s)eV2 350 kW 200 kW L 3r2 V2 Acélgyári mozdonyok km/h 540 kW 150 kW Tolatómozdonyok Sínfektető járművek km/h L 311 reV2 + KB kW 350 kW kW kW kW kW

Tolató-és Többcélu mozdonyok Pályamozdonyok Motorvonatok Új Mozdonyhajtóművek termékpalettája km/h km/h LS 640 reU2 + KBD 385 LS KB 360 L 530 breU2 (bis 1700 kW) kW L 3r4 z(s)eU2 650 kW L 220 r(s)eV2 350 kW 200 kW L 3r2 V2 Steel Works 540 kW 150 kW Shunting Loco/ Constuction machines km/h L 311 reV2 + KB kW 350 kW kW kW kW kW TurboFlexx termékcsalád Teljesítmény: 650 – 2800 kW: -> Hajtómű-tipusredukcio -> csak egy hidrodinamikus nyomatékváltó- kör -> házvariáció- és alkatrész- redukció -> szerkesztési-és gyártásrajz- redukció LW 540 (s)eU2 (bis 1500 kW) Egyenlőelosztású moduláris koncepcó 5-ös nymatékváltókör (TurboFlexx)

Turbo-irányváltó hmű- fokozattal P 1i 650 – 1 500kW TurboFlexx Hajtóműcsalád L 530 bre P 1i – 1 700kW „kis“ Turbo elosztó-hajtómű P 1i – 2 800kW

TurboFlexx Hajtómű – L 530 breU2 *vorbehaltlich Kühlanlagenauslegung Műszaki adatok: Typ:L 530 bre P 1i – 1 700kW P Br 1 600kW* M 1max Nm n – 1 800min -1 n 2max 3 100min -1 M 2max Nm v Schlepp 100 %v max Fővizsgálati-Intervallum 36eÜóra Piacra kerülés:2009-Juni

Retarder pluszmodul = lehet- építőelem kiegészítő hármas váltó = lehet-építőelem Bazismodul TurboFLEXX  = kell-építőelem illesztett elem:meghajtás = kell-elem illesztett –elem:gyorsító = kell-elem illesztett-modul:kardán = kell-elem TurboFLEXX  Új moduláris mozdony-hajtómű család Zárt, struktúrakötött gyártóelemek

Előnyök a Vevő részére : –alacsonyabb beszerzési ár –rövid szállítási határidő (< 8 hónap) –mindig azonos csatlakozó méretek és elektromos csatlakozók a járművezérléshez optimális a mozdonyplattformhoz –magas indítónyomaték a háromváltós hajtóművel, váltás álláskényszerrel azaz emelkedőn magasabb terhelési határ –magasabb hatásfok különösen a magasabb sebességeknél,mert nincs ellenáramú ny.-váltó –a retarder számítógépvezérlésü blending- rendszerbe integrálható a közvetlen légfékkel –optimális alkatrészellátás –Nagy teljesítményhatárok: 650 kW –tól 1700 kW –3. ny.-váltó ill. Retarder utánzserelés a fővizsgálatnál-nál lehetséges –vontatható : v max

| 8 Zajcsökkentés Forráskimélés Innováciok Emissio-minimalizálás

QQ Hűtő QQ kipufogás P jármű P Q üzemanyag 100% ~28% hűtővíz hőelvezetése ~3% ~38% Hatásfok QQ hősugárzás ~31% kipufogógáz veszteség SteamDrive / SteamTrac Motor - energiamérleg

EcoPack | | 10 Hűtőkör Dieselmotor hőleadás Generator P elektr. Zárt gőzkörfolyam Expanziós energia mint Generator-hajtás/ Trakció Kondenzáció a hűtőrendszerre kötéssel Gőzképzés hulladékhőhasznosítással (AGR és maradékhő) Systemtechnik Innovation EcoPack– Gőzhajtás - Felépítmény

EcoPack | | 11  Üzemanyagmegtakarítás Fahrprofil ca %  12 % plusz teljesítmény a névleges ponton  20 % plusz teljesítmény a részterhelésen kW kW A veszteséghőből a hajtóműre leadott teljesítmény a Steamtrac segítségével kW Systemtechnik Gőzhajtás / Steamtrac a Voith Maxima példáján

Voith SteamDrive / SteamTrac gőz-energia motor- fejlődés  11 kW Expander Próba alatt  30 kW Expander Motor- vizsgálópadhoz 2008  40 kW Előszéria Diesel- motorvonathoz  Powerpack tesztelés Hamburgban  Tesztelés Dieselmotorkocsiban következő lépések  15 kW System  150 KW System

| 13