Mozdonyhajtómű- fejlesztések Innovációs példa: Steamdrive Gőzhajtás MAV-Tagung Budapest
A mai mozdonyhajtóművek termékpalettája Pályamozdonyok Motorvonatok Tolató-és Többcélu mozdonyok km/h km/h LS 640 reU2 + KBD 385 L 5r4 z(se)U2 L 620 reU2 + KB 385 L 4r4 z(s)eU2 L 520 reU2 + KB 360 L 3r4 z(s)eU2 650 kW L 220 r(s)eV2 350 kW 200 kW L 3r2 V2 Acélgyári mozdonyok km/h 540 kW 150 kW Tolatómozdonyok Sínfektető járművek km/h L 311 reV2 + KB kW 350 kW kW kW kW kW
Tolató-és Többcélu mozdonyok Pályamozdonyok Motorvonatok Új Mozdonyhajtóművek termékpalettája km/h km/h LS 640 reU2 + KBD 385 LS KB 360 L 530 breU2 (bis 1700 kW) kW L 3r4 z(s)eU2 650 kW L 220 r(s)eV2 350 kW 200 kW L 3r2 V2 Steel Works 540 kW 150 kW Shunting Loco/ Constuction machines km/h L 311 reV2 + KB kW 350 kW kW kW kW kW TurboFlexx termékcsalád Teljesítmény: 650 – 2800 kW: -> Hajtómű-tipusredukcio -> csak egy hidrodinamikus nyomatékváltó- kör -> házvariáció- és alkatrész- redukció -> szerkesztési-és gyártásrajz- redukció LW 540 (s)eU2 (bis 1500 kW) Egyenlőelosztású moduláris koncepcó 5-ös nymatékváltókör (TurboFlexx)
Turbo-irányváltó hmű- fokozattal P 1i 650 – 1 500kW TurboFlexx Hajtóműcsalád L 530 bre P 1i – 1 700kW „kis“ Turbo elosztó-hajtómű P 1i – 2 800kW
TurboFlexx Hajtómű – L 530 breU2 *vorbehaltlich Kühlanlagenauslegung Műszaki adatok: Typ:L 530 bre P 1i – 1 700kW P Br 1 600kW* M 1max Nm n – 1 800min -1 n 2max 3 100min -1 M 2max Nm v Schlepp 100 %v max Fővizsgálati-Intervallum 36eÜóra Piacra kerülés:2009-Juni
Retarder pluszmodul = lehet- építőelem kiegészítő hármas váltó = lehet-építőelem Bazismodul TurboFLEXX = kell-építőelem illesztett elem:meghajtás = kell-elem illesztett –elem:gyorsító = kell-elem illesztett-modul:kardán = kell-elem TurboFLEXX Új moduláris mozdony-hajtómű család Zárt, struktúrakötött gyártóelemek
Előnyök a Vevő részére : –alacsonyabb beszerzési ár –rövid szállítási határidő (< 8 hónap) –mindig azonos csatlakozó méretek és elektromos csatlakozók a járművezérléshez optimális a mozdonyplattformhoz –magas indítónyomaték a háromváltós hajtóművel, váltás álláskényszerrel azaz emelkedőn magasabb terhelési határ –magasabb hatásfok különösen a magasabb sebességeknél,mert nincs ellenáramú ny.-váltó –a retarder számítógépvezérlésü blending- rendszerbe integrálható a közvetlen légfékkel –optimális alkatrészellátás –Nagy teljesítményhatárok: 650 kW –tól 1700 kW –3. ny.-váltó ill. Retarder utánzserelés a fővizsgálatnál-nál lehetséges –vontatható : v max
| 8 Zajcsökkentés Forráskimélés Innováciok Emissio-minimalizálás
QQ Hűtő QQ kipufogás P jármű P Q üzemanyag 100% ~28% hűtővíz hőelvezetése ~3% ~38% Hatásfok QQ hősugárzás ~31% kipufogógáz veszteség SteamDrive / SteamTrac Motor - energiamérleg
EcoPack | | 10 Hűtőkör Dieselmotor hőleadás Generator P elektr. Zárt gőzkörfolyam Expanziós energia mint Generator-hajtás/ Trakció Kondenzáció a hűtőrendszerre kötéssel Gőzképzés hulladékhőhasznosítással (AGR és maradékhő) Systemtechnik Innovation EcoPack– Gőzhajtás - Felépítmény
EcoPack | | 11 Üzemanyagmegtakarítás Fahrprofil ca % 12 % plusz teljesítmény a névleges ponton 20 % plusz teljesítmény a részterhelésen kW kW A veszteséghőből a hajtóműre leadott teljesítmény a Steamtrac segítségével kW Systemtechnik Gőzhajtás / Steamtrac a Voith Maxima példáján
Voith SteamDrive / SteamTrac gőz-energia motor- fejlődés 11 kW Expander Próba alatt 30 kW Expander Motor- vizsgálópadhoz 2008 40 kW Előszéria Diesel- motorvonathoz Powerpack tesztelés Hamburgban Tesztelés Dieselmotorkocsiban következő lépések 15 kW System 150 KW System
| 13