Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Hogyan teszteld sikeressé a webáruházadat? Webshop Tuning -
Tesztek típusai? • Szakmai • Technikai • Ergonómiai • Jogi • PR/Marketing/Értékesítés • Humán Webshop Tuning -
A típusok közötti kapcsolat Az egyes tesztekben vizsgált dolgok több esetben függnek egymástól. Sok esetben a vizsgálat tárgya egy adott nézőpontból jó-, más nézőpontból rossz megoldásnak tűnhet. Tehát egy elem megváltoztatásával több másikon javíthatunk, vagy éppen ronthatunk! Webshop Tuning -
…ezeknek folyománya, hogy a tökéletes webáruház NEM LÉTEZIK!!!
Technikai tesztek A technikai tesztek célja, hogy felfedje azokat a hibákat, amelyek a webáruház működőképességének útjába álnak. Elvégzése során a főbb funkciókat és linkeket egyesével ki kell próbálni, a tömeges elemeket pedig szúrópróba szerűen. (Keresőoptimalizálási alapokat foglalja magába.) Webshop Tuning -
Tipikus technikai hibák • Szövegek egymásra csúsznak • Rendelhető mennyiségek nincsenek beállítva • Kapcsolat felvételi lehetőség hiányzik • Túl sok link • Túl sok kategória • Nincsenek, vagy rosszak kulcsszavak • Egyfajta böngészőben dolgoznak Webshop Tuning -
Ergonómiai tesztek Az ergonómiai tesztek célja, hogy az eredményét felhasználva a webáruház használata egyszerű (magától értetődő) legyen. Elvégzése során a célcsoport szemé(lyé)n keresztül kell vizsgálni, hogy mennyire könnyen megtalálhatók a főbb információk, illetve, hogy pl. hány kattintás kell egy rendeléshez Webshop Tuning -
Tipikus ergonómiai hibák • Nehezen olvasható szövegek • Picike (alig látható) gombok/elemek • Háttérbe olvadó színű gombok • Túl bonyolult regisztráció • Hosszú és bonyolult rendelési folyamat • Rossz keresési lehetőségek Webshop Tuning -
Jogi tesztek A jogi tesztek célja, hogy a vizsgálat feltárja milyen jogszabályba ütköző szövegek (termékek) vannak-, vagy éppen hiányoznak a webáruházban. A jogi teszt elvégzésébe érdemes jogászt bevonni, vagy ügyvédi iroda tanácsát kérni Webshop Tuning -
Tipikus jogi hibák • Maga a termék nem forgalmazható • Nincsenek kint az üzemeltető adatai • Kötelező írások hiányoznak (ÁSZF, Szállítás, Adatkezelés) • A webshop nincs bejelentve a hivatalok felé • A működtetett hírlevél rendszer nem felel meg a szabályoknak Webshop Tuning -
PR/Marketing/Értékesítési tesztek A tesztek célja feltárni azokat a hibákat, amelyek a bizalomépítés-, vágykeltés- és az értékesítés hatékonyságát csökkentik. A teszt végzése során a lehetséges vásárló szemével nézve kell az egyes termékeket végignézni. (Én megvenném az itt látható információ alapján, ha a célcsoportba tartoznék?) Webshop Tuning -
PR/Marketing/Értékesítési hibák • Rossz minőségű, vagy túl pici képek • Túl sokféle-, vagy olvashatatlan font típus • Nem épít bizalmat a leírás • Nincs célcsoportra szabva a kialakítás • Tulajdonságok leírása az előnyök helyett • Túl sok termék jelenik meg egyszerre • Nincs külön termék az először vásárlóknak Webshop Tuning -
Humán tesztek A humán tesztek célja, hogy felszínre hozza azokat a problémákat, amiket a felhasználók észrevesznek, a „belső” emberek viszont nem. A humán tesztek elvégzésekor a felhasználó őszinte véleményét kell megtudni, ha az kedvezőtlen is a webshopra nézve Webshop Tuning -
Humán tesztelési lehetőségek • Ismerősök (őszinteség) • Nem vásárlók felhívása • Folyamatos felmérés űrlapok segítségével • Minőségbiztosítás és életciklus követése Webshop Tuning -
A legnagyobb hibák • Nincs honlap integráció • Nincs címlista építés • Nincs kommunikáció • Nincs ügyfélszolgálati támogatás Webshop Tuning -
Összefoglalás Teszt típusok Alapvető hibák Legnagyobb hibák Javaslat Kérj elemzést és végezd a teszteket rendszeresen! Webshop Tuning -
Kérdések ? Webshop Tuning (70)
Köszönöm a figyelmet! Webshop Tuning -