2011 szeptember 30. MKT Pécs.  Videoton az autóiparban  Milyen kihívásokkal kell megküzdeni?  Realitások, lehetőségek, feladatok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Találkozzunk a felhők felett!
Advertisements

„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
1)Fizikai infrastruktúra (business center-ek,, szolgáltatott irodák és ipari létesítmények) 2)Üzleti szolgáltatások (projektmenedzsment, pénzügyi és HR-
Innováció Burgenlandban - célok, szereplők, támogatások RECOM hálózati találkozó Győr, május 25.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
/21 TESZÖV – Fejér Földgázpiac Aktuális információk Székesfehérvár, január 22.
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
 by Auto Consulting Cluster HU , péntek Széchenyi István Egyetem VIP Terem Győr, Egyetem tér 1. Részvételi díj: Autóipari Tanácsadó Klaszter.
Az adó mint bevételi forrás Badak Zsuzsanna június.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Kis és közepes méretű internetszolgáltatók eszközbeszerzési és hálózatfejlesztési lehetőségei vissza nem térítendő EU-s pályázatok igénybevételével ÜZLETI.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Magyar sikerek Kínában
SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME Budapest © Campden BRI Mo. Nonprofit Kft. A hagyományos élelmiszer fogalmának fogyasztói és ipari szemléletű meghatározása.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
február 24. Gyutai Csaba. 2 3 Forrás: Nemzetközi Statisztikai Évkönyv, 2004, KSH, Bp., Ipari és Építőipari Statisztikai Évkönyv, 2005, KSH, Bp.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Luxemburg, Málta,Hollandia
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
Pénz 1. szakasz 2. szakasz 3. szakasz 4. szakasz 5. szakasz
A Magyar Suzuki Zrt. tapasztalatai
Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT szeptember 30. Pécs.
FEJLESZTÉSI FELADATOK FINANSZÍROZÁSA Gazdaságfejlesztési pályázatok a tervezéstől a megvalósításig - több száz nyertes pályázat tapasztalatai alapján -
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Honnan származik a pozitív nettó jelenérték? Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, fejezet McGraw Hill/Irwin Copyright.
Termelésmenedzsment Production Management
Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember Cég neve MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata Controlling Kemény Gyula.
Az AutoCarma Zrt. megalakulása avagy a koncentráció megállíthatatlan… Gémosz konferencia november 20.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
Fém- és műanyag feldolgozó Kft.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
H-2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 70. Tel./Fax:
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
KEXPORT Klaszter Céljai Őri István KEXPORT Klaszter Bizottság elnöke
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
MOM Zrt. cégbemutató Az egyedüli magyar vízmérő gyártó.
MENTOR Nemzeti Beszállítói Program (előkészítés alatt)
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Raiffeisen Energiaszolgáltató Kft. Moha, október. 151 / 8 Természetes megoldások európai színvonalon Energiaültetvények egy lehetséges finanszírozási.
Stratégiai Műhely EU modellek műhelycsoport Szlovákia személygépkocsi gyártó ipara Készítette: dr. Sipos Mihály szakmai tanácsadó szeptember 27.
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
Dr. Lelkes Márk Rába Fejlesztési Intézet Vezető
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Jellemző anyag típusok a beszerzésben 1. Alapanyagok - műszaki műanyagok (PC, PC/ABS, ABS, POM, PA, PMMA.) - vízbázisú és oldószeres műanyag festékek 2.
Beszerzések hatékonyság növelése
Üdvözöljük! Dr. Cser-Palkovics András – Székesfehérvár polgármestere
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Az alábbi pozícióba keresünk munkatársat:
Előadás másolata:

2011 szeptember 30. MKT Pécs

 Videoton az autóiparban  Milyen kihívásokkal kell megküzdeni?  Realitások, lehetőségek, feladatok

 3 magánszemély tulajdonában van  Saját tőke o 73 milliárd HUF  Nettó betétes 2005 óta  Árbevétel o 90 milliárd HUF (2010) o 95 milliárd HUF (2011 várható)  Alkalmazottak o 7700 fő (2010) o 7900 fő (2011 várható) A Videotonról röviden *várható

Piacok és tevékenységek 2010 Piacok szerint Tevékenységek szerint Tevékenységek szerint

Telephelyek Európában Bulgária, Stara Zagora Marcali Kaposvár Nagyvenyim Törökszentmiklós Székesfehérvár (HQ) Székesfehérvár (HQ) Veszprém Budapest Ukrajna, Munkács Hajdúnánás Győr Gyártás Képviseleti iroda Iroda Mérnöki központ

IntegrációFővállalkozás Vállalati struktúra Holding Gyártás Szolgáltatások Innovációs központok ElektronikaSzerelésAlkatrészgyártás Videoton Electronic Assembly Services Videoton Electronic Assembly Services Videoton Electronic Assembly Services Videoton Electronic Assembly Services VT Ukrajna VT Plastic VTCDVTCD KVJKVJ VT Metál VT Elektro-Plast VTBH-DZUVTBH-DZU VT Enclosures & Stampings VT Enclosures & Stampings VT Enclosures & Stampings VT Enclosures & Stampings STS Technology FuelcellFuelcell Rhinolight HilaseHilase HolografikaHolografika VT Mérnöki Fejlesztő Videoton Autóelektronika Videoton Autóelektronika Videoton Autóelektronika Videoton AutóelektronikaVentifiltVentifilt VT Precíziós VT ARtrans VT Transman PannonjobPannonjob PannonfacilityPannonfacility STS Pro2 Services PQSPQS Ipari Park Vállalat STS Group Videoton Rendszertechnika

Végszere- lés & tesztelés Szállítás & disztribúció Hagyományos beültetés TesztelésSzerszám- készítés Műanyag fröccsöntés Festés, Feliratozás Szerszám- készítés Lemezmeg- munkálás PorfestésGalvani- zálás Esztergálás Mechanikai megmunkálás TeljesítésGyártás Gyártás előtti szolgáltatások SMT Mérnöki tevékenység és célgépgyártás Teljes supply chain megoldás

Termékeink – Elektronika I. Elektromos kormányzár Audio Klímavezérlő panel Motorvezérlő tápkártya Aktív felfüggesztés vezérlő

Termékeink – Elektronikai II. Kanyarban forduló lámpa vezérlő LED-es hátsó lámpa Lámpa magasság állító Nappali menetfény (DRL) Flexibilis NYÁK-ú hátsó lámpa

Termékeink – Modul Kormánykapcsoló Harmadik féklámpa Utastéri légbefúvó ventillátor szabályozó LED-es hátsó lámpák Légáramlásmérő Állófűtésvezérlő

Termékeink – Elektromechanika Speciális külső csatlakozó Relék Biztosítéktábla Kormánykapcsoló

Termékeink – Műanyagfröccsöntés I. Műszerfalpanelek

Műszaki (nem látható) alkatrészek Termékeink – Műanyagfröccsöntés II.

Átlátszó és egyéb alkatrészek az autólámpákba Hangszórórendszerek Termékeink – Műanyagfröccsöntés III.

Termékeink – Lemezmegmunkálás I.

Termékeink – Lemezmegmunkálás II.

Termékeink – Fémmegmunkálás

Kihívások  Üzletet szerezni  Üzletet nyereségesen fenntartani  Versenyképes költségszinten működni

Ajánlatkérés fázis (üzlet előtt) Darabszám 0 Projekt fázis (sorozatgyártás előtt) SorozatgyártásPótalkatrész gyártás Ajánlat készítése Alapanyag beszerzés (22 hét). Gyártóeszköz beszerzés (18 hét) Próbagyártások, auditok (15 hét) Folyamat jóváhagyás, klímatesztek (8 hét) Gyártás, műszaki változtatások (~ 30 db az élettartam alatt) A gyártási folyamat kis darabszámra optimalizálása 6-8 hónap1-1,5 év3-6 év Követelmény 10 év Üzletet szerezni – Időhorizont I. 2-5 alkalommal személyes műszaki egyeztetés Elektronikus licit Üzlet megnyerése

Üzletet szerezni – Időhorizont II.  90-es évek – kapcsolatfelvétel az elődcégekkel o Siemens AG Automotive O VDO (Mannesmann, Siemens) o Temic (Telefunken)o Teves (ITT)  2006-ig több fázisban: o ajánlatkészítések 28 gyár 100+ projektjén belül 300+ cikkre o 50+ személyes találkozó  első üzletünk: Temesvár  további TSR üzletek  Budapest, Nagyszeben  Célunk 2015-ig: >2M Eur

Üzletet szerezni – Időhorizont III.

Üzletet szerezni – Mi van egy ajánlat mögött?  Műszaki megítélés  Technologizálás  Beruházás  Anyagbeszerzés a világból

Üzletet szerezni – Tipikus találati arány  Meglévő vevő, ismert jellegű alkatrészére (20-40%)  Meglévő vevő, nem ismert alkatrészére (5-20%)  Új vevő részére, aki maga talált meg minket (3-5%)  Új vevő, akit mi kerestünk meg (1-2%)

Üzletet nyereségesen fenntartani  Gyarmati szerződések, nem magyarul  Szállítani kell  Minden változtatás átvitele rendkívüli erőfeszítés  Felelősségi viszonyok borzasztóak, és nem is mindig tiszták  Ugyanezt a beszállítóinknál nem tudjuk elérni  Alapanyagárváltozások  Árfolyamvolatilitás - határidős üzletek

Versenyképesnek lenni  Optimális technológia (ez térben, időben és sorozattól függően változik)  Kockázatkezelés nyomás alatt (merni nemet mondani)  Kritikus tömeg (fixköltségek és flexibilitás)  Pragmatikus, hatékony szervezet (pont megfelelő emberekkel)  Sem a jövő, sem a múlt költségei nem építhetők az árba  Az aktuális divatoknak megfelelni, de nem belemerülni  Stabil pénzügyek, hogy ne lehessünk zsarolhatóak

Gondolatok, meglátások, felvetések I.  Ez nem egy hipp-hopp dolog (inkább évtizedekről, mint évekről beszélünk)  Nem a Wirtschaftswunder idejét éljük, még nem is a 90-es évek eufóriája uralkodik  A világnak nem fontos, hogy magyar (kis-közép????!!!) vállalkozások beszállítók legyenek  Az OEM-eknek (és a nagyobb Tier 1-eseknek) fontos a beszállító geográfiai elhelyezkedése  A válság óta gyakorlatilag megállt az új beszállítók integrálása Európában

Vitapontok  Mi a magyar? Kell-e ezt objektíven definiálni?  Honnan lesz kompetenciánk?  Mi az oktatás szerepe? Ipar húzza az egyetemet, vagy fordítva?  Mi lett az eredeti Suzuki beszállítói bázissal? Vannak tanulságok?  Célszerű-e kis német cégeket megvásárolni magyaroknak?  Kell-e iparpolitika? Egyáltalán mi az?  Akarunk-e mi együttműködni egymással?  Hogyan tudna a kormány segíteni a magyar beszállítókon?  Érdemes-e nulláról elindulni ma? És ezt támogatni?  Mit várhatunk az EU-tól? Inkább konkurencia vagyunk vagy piac?

Miért jó mégis autóipari beszállítónak lenni?  Az átlagnál keményebb, de tervezhetőbb környezet  Technológiailag stabil  Kitűnő belépő más iparágakba  Az iparági „drill”-ekből sokat lehet tanulni  Eljöhet az ember Pécsre előadni

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! VIDEOTON Holding ZRt. H-8000 Székesfehérvár Berényi u Tel.: Fax: Web: Lakatos Péter

Hosszú az út a hozzáadott érték láncon