Hotel Eger Park Konferenciaközpont október

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
2008/2009 II. Félév Dr. Kovács György egyetemi docens
2011. június 21. Kisfaludy Károly Megyei Könyvtár
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Rajzi rész
Tud Ön hullámlovagolni? 2012 után a kibocsátás-kereskedelemben Baráth Barna Vertis Zrt szeptember 15.
Humánkineziológia szak
Mini felderítő repülőgép készítése SolidWorks-szel
1Objektumorientált elemzés és tervezés – Dinamikus modellezés Gyurkó György Objektumorientált elemzés és tervezés Dinamikus modellezés.
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
A tételek eljuttatása az iskolákba
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Mérés és adatgyűjtés Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely 10. Óra MA-DAQ – Műszer vezérlése November 12., 15. v
Virtuális méréstechnika 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21. Mingesz Róbert v
Mellár János 8. óra Április 2. v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező 4. Óra Karakterisztikák mérése November 23. Kincses Zoltán, Mellár János v
Virtuális méréstechnika MA-DAQ műszer vezérlése 1 Mingesz Róbert V
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Mindennap egy ablakot kinyitni és a kellemes meglepetést élvezni.
A RUHÁZAT KÖVETELMÉNYEI
Mohák, korpafüvek, zsúrlók, páfrányok, stb.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
MINŐSÍTŐ VIZSGÁZTATÁS KATONAI VIZSGAKÖZPONT (ILIAS RENDSZER)
IgenNem Kattints egyenként sorban a számokra 1-től 24-ig.
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém 2007.
szakmérnök hallgatók számára
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj Motiváció Máshol hogy csinálják? szeptember dr. Német Béla, tudományos munkatárs.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
Az Orchard keretrendszer telepítése
Apró falatok a templom egereinek
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Kirándulás, Apáthy-szikla – Árpád kilátó - Hüvösvölgy
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
Százhalombatta, november 24.
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+

20).7-es szint Rákóczi 2. sz. barlang előtt
Ábel Folk Iván A HIT HŐSEI 1.. Ábelnak sem sem volt könnyebb, mint neked 1.Mózes 4:1-16;
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Határozatlan integrál
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar VET Villamos Művek és Környezet Csoport Budapest Egry József.
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
Elektronikus tananyag
Hányszor csodálkozunk azon, amikor halljuk, hogy mások már 100%-ot teljesítenek! Thema: 100%-os teljesítmény És hányszor halljuk, hogy több, mint 100%-ot.
Üldözött kereszténység elrabolt diáklányok.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
1 Miben segít az ultrahang a vállsebésznek ? Tatabánya.
Uraim és hölgyeim, itt az új 2011-es Pirelli Naptár A naptár első része a nők naptára, míg a második rész a férfiaké.
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
Minden nap egy (újabb) ajándék. Mit tennél? - 24 óra alatt - Mit bánnál a legjobban hogy nem tettél meg? - Lenne még időd rá?
A BÁRÁNY ÉS HADSEREGE A SION HEGYÉN Jel 14:1-5 Előadó: Drs Gallusz László.
1 TORONY HAVÁRIA Budapest, dec. 7 – 8. KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, április 15. Háy György Balesetvizsgáló.
Natív hirdetések Balatoni Emese.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
1Objektumorientált elemzés és tervezés – Dinamikus modellezés Gyurkó György Objektumorientált elemzés és tervezés Dinamikus modellezés.
CNC forgácsoló tanfolyam 2008 – 2009 Dr. Neiger Róbert
AZ EGYSÉGESÍTETT ANYAKÖNYVEZÉS KIALAKÍTÁSÁNAK ÚTJÁN 1. rész 1. dia.
Előadás másolata:

Hotel Eger Park Konferenciaközpont 2011. október 11-12. Agria Media 2011 és az ICI-11 Jubileumi Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás Hotel Eger Park Konferenciaközpont 2011. október 11-12. Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Infokommunikációs akadálymentesítés, avagy egyenlő esélyű hozzáférés a neten fellelhető tananyagokhoz Vigh György Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Mióta foglalkozom a témával? 1999-2000: web-alapú elektronikus tananyag fejlesztése (diplomamunka); 2005: honlapok akadálymentesítése; 2006: webes alkalmazások akadálymentesítése (Agria Media); 2007: - e-Learning tananyagok akadálymentesítése (pl. Moodle); - Brüsszel (Berlaymont - Meeting of the Sectoral Social Dialogue Committee on Postal Services Working Group): What should the web site be like? 2009-2010: „Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi integrálódásának esélyei és lehetőségei a mai Magyarországon” projekt Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Mottó „Az akadályok azok az ijesztő dolgok, amiket akkor látsz, amikor leveszed a szemed a célról.” Henry Ford Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Akadálymentesítés…? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

…s a Dunaújvárosi Főiskolán? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 Fotók: Dukán Péter 2011.10.12.

Miért érdemes odafigyelnünk? 1998. évi XXVI. tv. a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról; 2001. évi CI. tv. a felnőttképzésről; 2009. évi CXXV. tv. a magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról; Európai Parlament Állásfoglalása (2002) 0325 – a közszolgálati honlapok elérése a fogyatékossággal élők számára; a honlapok alig 1/5-e alkalmazkodik a megjelenés elemi, ergonómiai, illetve kódolási szabályaihoz; legkevesebb 300 ezer embert érint. Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Kikkel van összefüggésben? (1) mozgáskorlátozott személyekkel; látássérült személyekkel; hallássérült személyekkel; értelmileg akadályozott személyekkel; tanulásban akadályozott személyek (enyhén értelmi fogyatékosokkal); diszlexiásokkal; olvasási nehézséggel küzdő személyekkel; Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Kikkel van összefüggésben? (2) gyerekekkel; idősekkel; technológiailag megkülönböztetett felhasználókkal (pl. gyenge gépteljesítmény, kicsi kijelző, koszos munkahely, javascript, flash, stb. hiánya, lassú hálózat); kulturálisan elszigeteltekkel (pl. idegenajkúakkal); technológiailag alulképzettekkel; egyéb problémákkal küzdőkkel (pl. színvakokkal); Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Van-e kapcsolat az e-Learninggel? Moodle Mahara Hyperwave eLearning Suite IBM Global Campus SCORM eLibrary me-Learning CoEdu IntraLearn Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Mi a cél? MINDENKI számára, információvesztés nélkül legyen elérhető mind az interneten, mind a különböző adathordózón (pl. pendrive, DVD, CD) fellelhető webes alkalmazás, beleértve az elektronikus tananyagot is. Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Miről ne feledkezzünk meg? 4-4-4 szabály betartása 4 másodperc – egy látogató ennyi idő alatt dönti el, hogy foglalkozik-e az adott oldallal vagy sem 4 kattintás – alatt megtalálják-e az információt vagy sem 4 perc – ennél hosszabb ne legyen egy videó (egy jó videóval sok-sok szöveg is kiváltható) Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen felolvasóprogramot…? helyett BeLin 2.5 Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen ne legyen? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális, Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkársága Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? http://www.tolmacsszolgalat-somogy.hu/ Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? http://members.chello.hu/hjke/jelnyelvi.html Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? http://www.siketvaktolmacs.hu/ Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? http://www.hallatlan.hu/ Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Miből tanítsunk/tanuljunk? Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségért Alapítvány - Társadalmi Megújulás Operatív Program 5.4.5 Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Mit tartalmaznak? Szerzők: Abonyi-Tóth Andor (I-II.) Pataki Máté (I-II.) Mátételki Péter (I.) Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Mi lebegjen a szemünk előtt? „Egy eszközön át látni és láttatni!” Bernáthné Székely Julianna halmozottan sérült, látásmaradvánnyal élő pedagógusnő 2005. évben az „Én és az ECDL” országos pályázat I. helyezettje Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fóruma Egyesület http://salvavita.hu/ Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

URL: www.suli-soft-design.hu e-mail: vigh.gyorgy@suli-soft-design.hu Várom a kérdéseket! URL: www.suli-soft-design.hu e-mail: vigh.gyorgy@suli-soft-design.hu Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.