Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Projekt általános bemutatása
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
Az EDR szerepe a Rendőrség műveletirányításában
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
műszaki osztályvezető
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
KÖZOP – célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Galovicz Mihály, IH vezető
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
Óberling József r. ezredes
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
EKOP projektek jelene és jövője
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A évi allokáció általános bemutatása- zárása
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
Előadás másolata:

Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések – A közlekedésbiztonság növelése terén kifejtett rendőrségi tevékenység komplex fejlesztése Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője Terjék Mihály ORFK Projektvezető

A közlekedési balesetek fontossága “A közlekedési balesetek jelentős negatív hatást gyakorolnak az országok gazdasági helyzetére is, a becslések szerint a GDP 2 százalékát, vagy ennél is nagyobb veszteséget okozva az adott nemzetgazdaságnak.” Megoldási lehetőségek: Jogi környezet módosítása, Technika és eszközállomány fejlesztése, Tájékoztatás és tájékozottság növelése

EU-s, hazai és Projekt szintű Célkitűzések Halálos kimenetelű közúti közlekedési balesetek számának csökkentése. Közlekedési morál javítása. Térségi elérhetőség javítása. Gyorsabb, biztonságosabb, folyamatosabb közlekedés biztosítása. Meghalt személyek számának csökkentése

Közlekedésbiztonsági eredmények 2001-2012 Személysérüléses közúti balesetek 2001 – 2012 Közúti balesetekben meghalt személyek száma 2001 – 2012

Közlekedésbiztonsági eredmények 2012-ben 40 megmentett élet csak 2012-ben az előző évhez képest! A 2011. évi 638 főről az elmúlt évben 598 főre sikerült leszorítani a közúti balesetben meghalt személyek számát, ez 6,26%-os csökkenésnek felel meg.

Közlekedésbiztonsági eredmények 2012-ben 2011-ben 90 olyan napunk volt, amikor nem történt halálos kimenetelű baleset útjainkon, 2012-ben 103 ilyen napot regisztrálhattunk.

Balesetek okozói csoportjai A baleseteket okozók csoportjainak vizsgálata során megállapítható, hogy 2012-ben a balesetek: 58%-át a személygépkocsi-vezetők, 13%-át a kerékpárosok, 9%-át a tehergépkocsi-vezetők, 6%-át a segéd-motorkerékpár, 6%-át a gyalogosok, 5%-át a motorkerékpár-vezetők, 1%-át az autóbusz-vezetők, a fennmaradt 2%-át a közlekedés egyéb résztvevői okozták. Fentiek alapján tehát a balesetek mintegy 80%-ra (vagyis a gyalogos, kerékpáros kivételével) közvetlen kihatással lehet a KKEP-k alkalmazása. Közvetett módon, maga a KKEP-k jelenléte természetesen bármely közlekedői réteg magatartását befolyásolhatja.

Mint egyik legfontosabb jogi lépés: az „objektív felelősség” elve, és annak hatása a közlekedésbiztonságra A baleseti statisztikák erőteljes javulását a 2008-ban hatályba lépett „objektív felelősség” elvének alkalmazása döntően befolyásolta.

Az „objektív felelősség” bevezetését követően a személysérüléses, és a halálos kimenetelű közúti közlekedési balesetek számának alakulása Tapasztalat: Az automata adatto-vábbítású eszközök használata 10X haté-konyabb, mint az emberi közreműkö-déssel végrehajtott adattovábbítás. Eljárások száma Balesetek száma Halálos balesetek száma A balesetszám csökken! Eljárások száma nő!

A 365 db fix telepítésű KKEP által lefedett területek + 160 db mobil KKEP használata - Elhelyezésüket a gyorsforgalmi utakon, valamint az országos közúthálózaton az I. és II. rendű fő közlekedési útvonalakon tervezzük. - Lakott területen 215 db, lakott területen kívül 150 db.

A gyorsforgalmi úthálózatra tervezett fix KKEP-k száma és egymástól való átlagos távolsága Gyorsforgalmi út megnevezése Tervezett fix KKEP-k száma KKEP-k száma a kamera párok figyelembevételével Gyorsforgalmú út hossza (km) Fix KKEP-k átlagos távolsága egymástól M0 7 4 77,2 19,3 M1 15 8 171,7 21,4 M2 2 1 32 M3 18 9 268 29,7 M30 29,9 M31 12,4 M35 43,6 M43 34,6 17,3 M5 10 5 173,9 34,7 M6 175,8 21,9 M60 29,4 M70 22,3 M7 12 6 234,3 39 M9 20,6 Összesen: 92 49 1325,7 ~27

Illeszkedés az EB célkitűzéseihez A magyar Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram az EU-s és a Magyar Közlekedéspolitikai törekvésekhez illeszkedve fogalmazza meg az első három év beavatkozási irányait és lehetőségeit. Az Európai Bizottság 2010. július 22-én elfogadott közúti közlekedésbiztonsági programjának egyik kiemelt stratégiai célja a közúti ellenőrzések fokozását és hatékonyságának növelését írja elő.

Infrastrukturális tapasztalatok A célkitűzések elérésének egyik infrastrukturális feltétele az elmúlt években már eredményesen alkalmazott modern, automata rendszerek, eljárások és berendezések nagy számban történő bevezetése és továbbfejlesztése, új szolgáltatási szintre emelése. Megoldás: Közlekedés biztonságát javító projekt indítása

A közlekedés biztonságát javító projekt Terjék Mihály ORFK Projektvezető

A projekt előzményei A projekt előkészítése során az alábbi fontosabb feladatok elvégzését emelnénk ki, amelyek szükségesek voltak a támogatás elnyeréséhez: A koncepciót prezentáltuk a Jaspers képviselőinek, véleményeiket, javaslataikat figyelembe vettük a részletes szakmai koncepció kidolgozása során. A részletes szakmai kidolgozás során folyamatosan egyeztettünk a szakmai partnerszervezetekkel. Folyamatosan nyomon követtük a projekt határfelületeit érintő projektek előrehaladását. A miniszteri támogató levél megszerzését az tette komplexé hogy az érintett NFM miniszter és a BM miniszter részéről is szükségessé vált a projekt támogatása.

A projekt benyújtása 3 szervezet konzorciumként nyújtotta be 2012. július 30-án, 3 külön prioritást érintő egységes projekt, 12,5 mrd Ft teljes keretösszeg (1. prioritás: 1,9 mrd Ft, 3. prioritás: 9,9 mrd Ft, 5. prioritás: 730 m Ft) Saját menedzsment szervezettel, pályázatírói költségek nélkül készült az MT, Hiánypótlás nélkül, minimális tisztázó kérdéssel került befogadásra.

A projekt alapjai A ”Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések – A közlekedésbiztonság növelése terén kifejtett rendőrségi tevékenység komplex fejlesztése” című projektet konzorciumi formában a Belügyminisztérium, az Országos Rendőr-főkapitányság és a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala közösen valósítja meg. A Támogatási Szerződéseket 2012. október 5-én írták alá a Támogató képviseletében eljáró KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt., illetve a konzorciumi tagok képviselői. A kiemelt projekt a 1424/2012. (X.4.) Kormányhatározat alapján, hazai költségvetési és Európai Uniós forrásból, a Kohéziós Alap és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, 100 %-os támogatási intenzitással valósul meg 2012-2015 között.

1424/2012. (X.4) kormányhatározat jóváhagyja a a) KÖZOP-1.5.0-09-11-2012-0008 azonosító számú [„Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések – A közlekedésbiztonság növelése terén kifejtett rendőrségi tevékenység komplex fejlesztése (gyorsforgalmi hálózaton)” című], b) KÖZOP-3.5.0-09-11-2012-0017 azonosító számú [„Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések – A közlekedésbiztonság növelése terén kifejtett rendőrségi tevékenység komplex fejlesztése (országos főúthálózaton)” című], egymilliárd forintot meghaladó támogatási igényű projektjavaslatokat, a KÖZOP-5.5.0-09-11-2012-0018 azonosító számú [„Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések – A közlekedésbiztonság növelése terén kifejtett rendőrségi tevékenység komplex fejlesztése (városi és egyéb úthálózaton)” című] projektjavaslat kiemelt projektként történő nevesítését,

A Kormányhatározat legfontosabb elemei A kiemelt projekt a 1424/2012. (X.4.) Kormányhatározat alapján, hazai költségvetési és Európai Uniós forrásból, a Kohéziós Alap és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, 100 %-os támogatási intenzitással valósul meg 2012-2015 között. Támogatás fontosabb feltételei: Kettős finanszírozás elkerülése, Önköltség számítás szabályozása, Gyors (30 napos) TSZ kötés, Közbeszerzések gyors megindítása, Adatok hozzáférésének széleskörű biztosítása.

Projekt elemek és feladataik

FIX telepítésű KKEP Moduláris felépítés: Szenzorok Kamerák Elosztott intelligencia Észlel Elemez Rögzít Adatátviteli modul a KAFIR felé Működése kétirányú kommunikációra épül Meghatározott szabályok alapján automatikusan Szabályok alapján : Alapfunkciók Kiegészítő funkciók

Változtatható helyű KKEP Funkcionalitásban alapesetben egyezik a FIX KKEP pontokkal Moduláris felépítésű Kétirányú kommunikáció a KAFIR rendszerrel Rugalmas reagálást tesz lehetővé Helyeken Eseményeken Pozíciójuk GPS helymeghatározóval a pozíció rögzítésre kerül

Kézi információs eszközök Intelligens, hordozható kézi készülékek Azonnali , gyors beavatkozás, on-line dokumentálás Kétirányú kommunikáció KAFIR rendszerrel Szabálysértési nyilvántartásból információk A KKEP pontoktól kap információt Képek készítése Jogsértések dokumentálása Balesetek helyszínelése GPS alapú automatikus pontos helymeghatározás Szabálysértés dokumentálása Baleset helyszínelés (GPS TMC rendszerek)

Informatikai rendszer

Szolgáltatások és lehetőségek Kevesebb felesleges intézkedés, nagyobb biztonságérzet Folyamatosabb haladás, kiszámíthatóbb közlekedés, Adatszolgáltatás a partnerszervezetek számára, Forgalomszámlálási és valós idejű forgalmi adatok, Nagy mennyiségű rendezett közlekedési adat a fejlesztésekhez, tervezésekhez.

Partner szervezetek Magyar Közút Nonprofit Zrt. Budapesti Közlekedési Központ Állami Autópálya Kezelő Zrt. AKA Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. Nemzeti Közlekedési Hatóság M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. ITS Hungary Egyesület M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. M6 Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. Magyar Államvasutak Zrt. Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Zrt.

Köszönjük a figyelmet!