A turizmus rendszer környezete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kiutak a válságból?. Kiút feltételei • Rendszerszemlélet • Szociális igazságosság • Környezet eltartóképesség szerinti használata • Paradigmaváltás •
Advertisements

Turisztikai szuksegletek
Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor október 4. Pannon.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
A szabadidő fogalma.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
II. A turizmus rendszere
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
2. előadás.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Regionális gazdaságtan 4.
A gazdasági fejlettség mutatói
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
Gimnázium Óbecse Információs társadalom. Gimnázium Óbecse Az információ technológia (IT) az információ kezelésében, visszakeresésében, feldolgozásában,
A vállalkozások környezete
A gazdaságpolitika elméleti alapjai és gyakorlata
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS KÉRDŐJELEI A TÁRSADALOM, A GAZDASÁG ÉS AZ ÖKOLÓGIA ÖSSZEFÜGGÉSE A GLOBÁLIS WILÁGBAN.
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
(1) A marketingkörnyezet
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
TDM Tanfolyam A TDM lényege
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
1458/18 tétel Kiutazási árualapjának közkedvelt desztinációjában váratlanul olyan politikai zavargások történtek, melyek lehetetlenné teszik további csoportok.
A marketing piac tartalma
A turizmus alapfogalmai
Egészségturizmus fogalma
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Gazdaságpolitika 2014 tavasz
Összehasonlító gazdaságtan A globalizáció hatása a gazdasági rendszerek változására.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Globális problémák.
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Mire való ma az állam? K öltségvetés, foglalkoztatás, gazdaságfejlesztés Bod Péter Ákos Budapesti Corvinus Egyetem.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A fenntartható minőségi turizmus, mint a Centurio program egyik kulcsterülete Hargita megyében Centurio Disszeminációs Szeminárium Szolnok, szeptember.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Idegenforgalom Láss világot….. Turizmus A turizmus fogalmán egyrészt az ember állandó életvitelén és munkarendjén (lakásán és munkahelyén) kívüli valamennyi.
Thomas Piketty Paris School of Economics
Civil Európa – civilek Európában
Menni vagy maradni – mit tanácsol a modern közgazdaságtan? Varga Attila PTE KTK KRTI Teret adó miliő? Pécs, november 25.
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
3. Technika és életvitel a kerettantervben
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
LEV. GAZDASÁGPOLITIKA II.. A GAZDASÁGPOLITIKA TÍPUSAI 1. ORSZÁG SZINTŰ – REGIONÁLIS – INTEGRÁCIÓS (EU) 2. POZITÍV (LEÍRÓ) – NORMATÍV (ELEMZŐ, TANÁCSADÓ)
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A külső környezet elemzése
II. ELŐADÁS ELŐADÓ: DR. Marinovich Endre .
Kormányzati szektor a vegyes gazdaságokban
A piac és a piacgazdaság
A Magyar Szocialista Párt választási programja:
A GAZDÁLKODÁS Készíítette: Czeglédi László. A GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETE Fogalma: céltudatos tevékenység, melynek keretében a rendelkezésre álló erőforrásokat.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

A turizmus rendszer környezete

Turizmus környezete Közgazdasági környezet A közgazdasági környezet messzemenően a turizmus fejlődésének meghatározó tényezőjévé válik. Általánosságban elmondható, hogy az elmúlt 20-30 évben a turisztikai kiadások erősebben növekednek, mint a bruttó társadalmi termék

Szórakozás és egyéb szolgáltatások Kereslet-kínálat köré csoportosítás Társadalmi környezet Gazdasági környezet Természeti környezet KERESLET Szabadidő Jövedelem Motiváció utazás marketing KÍNÁLAT - vonzerő - infrastruktúra Szállás étkezés Szórakozás és egyéb szolgáltatások Biztonság, higiéné vendégszeretet Politikai környezet Technológiai környezet Kulturális környezet

Természeti környezet A turizmus természetszerűleg is függ a természeti adottságoktól, valamint a desztináció környezetétől. Szelídturizmus – egyensúly, harmónia

Társadalmi-kulturális környezet A XXI. Századi társadalmi rendek növekvő részében a demokrácia, mint államforma, a szociális piacgazdaság pedig mint meghatározó gazdasági rend jelentkezik

Jóléti társadalom: növekvő társadalmi termék és a jövedelmek állam általi újbóli elosztása Fogyasztói társadalom: fogyasztás a megtakarítás rovására Teljesítményt nyújtó társadalom: növekedéspolitika a jólét ellenére Mobil társadalom: felemelkedés magasabb jövedelmi osztályba; a foglalkozás fokozott megválasztása; nagy térbeli mobilitás

Oktató társadalom: jobb képzési és továbbképzési lehetőségek Pluralista társadalom: a szövetségek, hatóságok és nagyvállalatok jelentős szervezetekké válnak Bürokratikus társadalom: a szövetségek, hatóságok és nagyvállalatok jelentős szervezetekké válnak Technikai társadalom: technika gyors fejlődése Szabadidő társadalom: a szabadidő, az élmény orientáltság nagy helyértékkel rendelkezik.

Negatív tényezők: - idegenforgalom visszahathat a társadalmi környezetre - kulturális globalizáció - földtulajdon, infrastruktúra túlzott mértékű idegen kézbe kerülésének veszélye

Politikai környezet Az idegenforgalom az emberi együttélés egyik megnyilvánulási formája, amelyet döntően a felső hatalom, tehát a politikai elhatározás határoz meg. Jelentős gazdaságpolitikai tényező A turizmus közvetve vagy közvetlenül politikai funkciókat tölt be, miközben A turizmus a maga részéről a politikának impulzusokat ad.

A turizmus jellege erősen függnek attól a társadalmi formától, amelyikben az idegenforgalom működik. Liberális jogállam A szociális jóléti állam Totalitárius állam

Technológiai környezet Közlekedési technika Kommunikációs technika