5. számú főút és a 4415. jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43. számú főútra Makó térségében
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - NIF Zrt. (korábban Nemzeti Autópálya Rt.) az útügyi adminisztráció átszervezése során, többletfeladatok - közúti és vasúti beruházások - miatt 2007. február 19-ével került ezen a néven bejegyzésre a Cégbíróságnál. A NIF Zrt. 100%-ban a Magyar Állam tulajdona, a tulajdonosi jogok gyakorlója a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium. Állami tulajdonú fejlesztő társaságként - elsősorban társadalmi igényeket kiszolgálva - gazdasági és közlekedési szakmai programokat valósítunk meg. Beruházói - gyorsforgalmi utak, közutak, vasútfejlesztés - feladatainkat költséghatékonyan végezzük, megteremtve mindenki számára az európai színvonalú közlekedés lehetőségét.
Ügyfélközpontúság - Minőség - Hatékonyság A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ügyfélközpontúság - Minőség - Hatékonyság Meggyőződésünk, hogy a lakosság alapos tájékoztatása elsődleges feladatunk, hogy beruházásaink támogatásukkal, életkörülményeik minimális zavarása mellett, akadálytalanul megvalósulhassanak. Célunk, hogy az Európai Uniós irányelveknek, a hazai jogszabályi követelményeknek, valamint a megbízók elvárásainak eleget téve magas színvonalon, korszerűen végezzük tevékenységünket, kivívva ezzel partnereink elismerését és elégedettségét. Arra törekszünk, hogy munkatársaink szakmai felkészültségére és tapasztalatára - magas színvonalú projekt menedzsment kompetenciák - támaszkodva, valamint modern szervezet kialakításával és folyamatos fejlesztésével feladatainkat hatékonyan, megbízóink és partnereink megelégedettségére végezzük.
Az M43 autópálya Szeged - Makó közötti szakasz
Mi lesz az M43? Az M43 autópályaként épül, 2x2 forgalmi sáv + leállósáv keresztmetszeti kialakítással. Szakasz hossza: 31,6 km autópálya, 7,0 km főút Főbb mennyiségek az autópályán: Töltésépítés: ~2 518 000 m3 (~210 000 forduló teherautóval) Bevágás készítés: ~104 600 m3 Burkolatépítés: ~1 201 000 m2 Hidak, műtárgyak száma: 25 db aluljáró és felüljáró Nagyobb műtárgyak: Tisza-híd felüljáró a Szeged-Hódmezővásárhely vv. felett, felüljáró az 5. sz. és a 47. sz. főút felett Zajvédelmi létesítmények: ~1,0 km hosszan Főbb mennyiségek az M43 - 43. sz. főút összekötésén: Töltésépítés: 110 000 m3 Bevágás készítés: 10 000 m3 Burkolatépítés: 220 000 m2 Hidak, műtárgyak száma: 1 db felüljáró
Mikor lesz használható az M43? Szakaszolás, tervezési és kivitelezési szakaszok: 1. szakasz, 5. sz. főút – 47. sz. főút között (3+000 -9+700 km sz.), 2. szakasz, 47. sz. főút – 4413. j. ök. út (9+700-18+400 km sz.) között benne a Tisza-híddal, 3. szakasz, 4413. j. ök. út – 4415. j. ök. út között (18+400-34+600 km sz.), 4. szakasz, főúti visszakötés a 43. sz. főútra. Ütemezés: szakasz: építés kezdés: 2008. 06. 01., tervezett forgalomba helyezés 2009. november 30. 2. szakasz: építés kezdés: 2008. 06. 01., tervezett forgalomba helyezés 2010. augusztus 31. 3. szakasz: építés kezdés: 4. szakasz: építés kezdés:
Az M43 autópálya finanszírozása Az M43 autópálya Szeged – Makó közötti szakasza az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg. Várható megoszlás: EU forrás: 67% Hazai forrás: 33% A beruházás az Új Magyarország Fejlesztési Terv részét képezi. A makói visszakötés a 43. sz. főútra 100 % hazai forrás felhasználásával épül.
M43 keresztben és hosszában
Az M43 autópálya: korszerű, magas színvonalú, gyorsabb, biztonságosabb, könnyebb közlekedést teremt, biztosítja a tranzitforgalom levezetését, csökkenti a Szegeden áthaladó forgalmat, ezáltal csökkenti a város környezetszennyezését is, lakhatóbbá, élhetőbbé teszi a 43. sz. főúttal érintett településeket és a régiót, vonzóbb befektetési területté válhat Szeged és környezete, a kapcsolódó beruházások várhatóan új munkahelyeket teremtenek, a régióban megtermelt javak piacra juttatásának feltételei javulni fognak, országhatár könnyebb, gyorsabb megközelíthetősége.
Az M43 kommunikáció A NIF Zrt. kiemelten fontosnak tartja a lakosság tájékoztatását annak érdekében, hogy a beruházás támogatásukkal valósulhasson meg. Országos, regionális és a helyi sajtón keresztül rendszeresen tájékoztatjuk a lakosságot. Elérhetőségek: www.nif.hu weblapon közvetlen telefonszám területszerzési ügyekben: 06/1 436 8466 közvetlen telefonszám NIF Zrt.: 06/1-436-8100 e-mail: info@nif.hu
Semmi sem egyszerű… Megoldandó műszaki feladatok belvizes területek, magas talajvíz szint, autópálya építésre kevésbé megfelelő talajviszonyok, fajlagosan nagy mennyiségű közmű (3,0 km hosszon több, mint 180 db közműkeresztezés), organizációs feladatok párhuzamos fejlesztések miatt, Tisza partvédelem építése (~2,0 km hosszon), Tisza-híd (~610 méter hosszú, 180 méter szabadnyílás, nincsen megtámasztás a Tiszában).
(5. számú főút és 47. számú főút között) M43 1. szakasz (5. számú főút és 47. számú főút között) Tervező: UVATERV Zrt. Mérnök: UTIBER Kft. Kivitelező: „43 Szeged – Makó Konzorcium” konzorciumvezető: SWIETELSKY Baugesellschaft mbH, konzorciumi tag: Ke-Víz Kft.
M43 1. szakasz (5. számú főút és a 47. számú főút között)
M43 1. szakasz (5. számú főút és a 47. számú főút között)
(47. számú főút és 4413. j. ök. út között) M43 2. szakasz (47. számú főút és 4413. j. ök. út között) Tervező: autópálya: UTIBER Kft. Tisza-híd: UVATERV – Pont-Terv Konzorcium Mérnök: Metróber-Főber Konzorcium Kivitelező: „Tisza M43 Konzorcium” konzorciumvezető: SEDESA SA., konzorciumi tagok: HÍDÉPÍTŐ Zrt., SZEVIÉP Zrt.
M43 2. szakasz (47. számú főút és 4413. j. ök. út között) 2008. július
M43 2. szakasz (47. számú főút és 4413. j. ök. út között) 2008. augusztus
M43 2. szakasz (47. számú főút és 4413. j. ök. út között) 2008. szeptember
M43 2. szakasz (47. számú főút és 4413. j. ök. út között) 2008. október
M43 2. szakasz (47. számú főút és 4413. j. ök. út között) 2008. november
Tisza-híd
Köszönjük megtisztelő figyelmüket!