Az SAP válasza az új generációs mobilbanki folyamatok támogatására

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Vállalati struktúra áttekintése
Advertisements

Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Windows Virtualizáció
A Windows Azure egy skálázható számításifelhő-platform, amelyet a Microsoft hosztol a világ több pontján lévő adatközpontjaiban. Az Azure egyszerű,
KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
... manapság BizSpark WebsiteSpark Empower for ISVs MAPS (Web Solutions Toolkit ) Microsoft Partner Network Regisztrált szintCertified és Gold Certified.
Tevékenységkezelés SAP Best Practices for CRM
Licencelés Kovács Nóra Ker-Soft Kft.
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Hatékonyság és üzleti intelligencia Egységesített felület meglévő alkalmazásainkhoz Szabó János Technikai szakértő.
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
A PPM érettségi modell (Maturity Model) dimenziói
Szolgáltatás interakció-központ SAP Best Practices for CRM
Összefoglaló. Tartalom 1Célzott támadások 2Mobil eszközök 3Sérülékenységek 4Mac 18. Internetbiztonsági Jelentés,
„AZ IT MAGÁN ÉS NYILVÁNOS ÉLETE” Avagy hogyan születik a BI iránt igény az IT üzemeltetésben Benkovics Viktor Vezető tanácsadó Microsoft Magyarország –
Marketing interakció-központ SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Windows Azure Infrastruktúra és platform a felhőben
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
Egy ISA szerver naplója Sárosi György Terméktámogatási Tanácsadó Microsoft Magyarország.
Szülői feladatok és eszközök a mai internetes és mobil fenyegetések világában Rakoncza Zsolt Norton lakossági és kisvállalati üzletágvezető.
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Microsoft CRM online Strén András
Taletovics Márk Microsoft Magyarország. Mi van a csomagban?
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
© 2008 IBM Corporation Költség csökkentés az IBM Cognos 8.4 BI csomagjának új funkcióival Lengyel Kornél.
Budai Péter Szakmai és biztonsági vezető Microsoft Magyarország.
FOE Szakmai Napok 2012 FOE Szakmai Napok 2012 GrECo Group Risk and Insurance Management Andó György.
Member of HVB Group HVB Bank Internet Banking szolgáltatás Komócsi Sándor Dr. Vinnai Balázs HVB Bank Hungary Rt. A fejlődés útja, technikai,
Pipeline Performance Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
BW Analytics SAP Best Practices for Customer Relationship Management SAP Best Practices.
Szervizrendelés-lebonyolítás SAP Best Practices for CRM
Lean Campaign Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Opportunity-kezelés SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Fiók- és kapcsolatkezelés SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Szcenárió áttekintése – 1
Területkezelés SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Lead-kezelés SAP Best Practices for CRM
Reklamáció- és visszáru-lebonyolítás SAP Best Practices for CRM
E-Service: megoldástámogatás SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Blog Fülöp Dávid MCT, MCPD Egy blog sémája Use Case-ek – Blog áttekintése – Egy blogpost megtekintése – Blogpost írása – Blogpost.
Felszámolók Szakmai Felelősségbiztosítása
Online szolgáltatások. Szoftver felépítése A „Felhő” bemutatása Ún. Hosting szolgáltatások – pontosan mit is jelentenek? Előnyök Témakörök © SKIDATA
Christopher Chapman | MCT Content PM, Microsoft Learning, PDG Planning, Microsoft.
Beszerzési szerződés SAP Best Practices.
Ismerkedés az Active Directory-val
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
IVSZ Konferencia 2006.december 1. Veres Zsolt KKV Kereskedelmi Igazgató SAP Közép Európa.
© 2010 IBM Corporation Március 30. IBM Tivoli security portfólió Vörös Ákos – Tivoli Sales Representative Gyenese Péter – Sales Representative.
The information contained in this document represents the current view of Microsoft Corp on the issues discussed as of the date of publication. Because.
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
Egyszerűsített raktárkezelés SAP Best Practices. ©2012 SAP AG. Minden jog fenntartva.2 Célkitűzés és főbb folyamatlépések Célkitűzés  Az egyszerűsített.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft.
Nemzetközi vállalat - a vállalati szoftvermegoldások egyik vezető szállítója A Novell világszerte vezető szerepet tölt be a Linux-alapú és nyílt forráskódú.
Intelligens Készpénzmentes Fizetési Megoldások
Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban
EX-LH, Ex Libris bemutatkozás
Skype for Business bevezetés és alközponti összeköttetés kialakítása
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
TechReady 22 6/25/2018 © 2015 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks.
Blockchain…de mi hajtja?
Microsoft Azure Marketplace & Microsoft Azure Certified program
A nagyváradi villamosok megbízhatósági modellezése
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Microsoft SQL licenselés a gyakorlatban
Microsoft eszközpályázat
Build /24/2019 © 2015 Microsoft Corporation. All rights reserved. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION.
Előadás másolata:

Az SAP válasza az új generációs mobilbanki folyamatok támogatására 2013.március 6. Ács Péter, Pénzügyi Szektor Menedzser, SAP Kelet-Közép-Európa E-Banking Summit 2013 Konferencia

Agenda Jelenlegi mobilbanki kihívások SAP megközelítése a mobilbanki trendek lefedésére Megoldás összefoglaló – SAP m365 Értékeink, referenciák

Jelenlegi mobilbanki kihívások

A megkülönböztetés másoktól igenis számít! Ügyfél csatornák Megkülönböztetés Fiókok Mobil Tel. ATM Internet CRM for banking – Ügyfélkapcsolati teendők platformja Keresztértékesítés és szolgáltatás Ügyfél menedzsment Ügyfél rálátás Értékesített termék Szolgáltatások integrációja Standardizálás Tranzakciós banki platform Kereszt-értékesítés Termék bundling-ot támogató funkciók Termékek Betétek Hitelek Kártyák S&I Fedezetek

Értékesítési csatornák szerinti beruházások A legmagasabb prioritású továbbra is a fióki alkalmazások, DE …

Miért érdeklődnek a Bankok a mobilitás iránt? Pénzügyi és befektetési szolgáltatások kiterjesztése Költség megtakarítási megfontolások Internet bankolás biztonságossága Fejlett Marketing/Sales lehetőségek 6

A mobilitás érdekes új lehetőségeket teremt Költség csökkentés Új szolgáltatások GPS Csalás megelőzés Fizetés verifikálás Fényképezőgép, kamera Authentikáció Beszéd felismerés Tranzakció lebonyolítása Fényképezőgép, kamera Fotók fogadása Marketing / QR kód olvasás Új termék bevezetés/X-sell Videó-felvevő Termékinfó/demók Beszéd felismerés Authentikáció Tranzakció lebonyolítása Szociális média Fizetések végrehajtása Ajánlatok/loyalty program Ügyfélszolgálat magasabb szinten NFC kommunikáció Kuponok/promóciós szelvények beváltása (loyalty) Új érték

Lakossági mobilbanki evolúció mérföld kövei Funkcionalitás Technológia Mobil csatorna megcélzása Figyelmezetések és értesítések SMS-en keresztül Üzenetküldő szolgáltatások Az új megtérülés: költség megtakarítás Egyszerű interaktív mobil bankolás Egyenleg Kivonatok Visszaélés riasztások SMS, WAP alapú szolgáltatások Az új növekedés: díj alapú szolgáltatások Hozzáadott értékű szolgáltatások Pénzküldés Számlafizetés Overdraft Gyorsan fejleszthető mBanking platform Az új érték: Mobil pénzügyi szolgáltatások mPayments Micro Payments P2P Utalás NFC Top-Up Parkolás Jegyvásárlás mCommerce Platform Mobil pénztárca 1 2 3 4

Példa szociális média integrációra m365-el Lehetővé teszi a Bank ügyfele számára a Facebook ismerős listán keresztüli pénzküldést Facebook Connect API használata Facebook felület és m365 app között Nem kell ezáltal megadni bizonyos adatok a tranzakcióhoz (pl. fogadó fél számlaszáma) Napi limit beállítható (alapvetően kisösszegű pl. $500 pénzküldésre használatos) Bankon kívüli fogadó félnek meg kell adnia a számlaszámot (bank BIC kódot, stb.,)

SAP megközelítése a mobilbanki trendek lefedésére

Miért akarnak a Bankok mobilbanki szolgáltatásokat ajánlani ügyfeleiknek? Fokozott Ügyfél kapcsolat Call centertől a mobil kiszolgálás felé Ügyfél-kommunikáció személyre szabása Pull-tól Push felé Javított, fejlett CRM és önkiszolgálás Okostelefon applikációk, SMS, Mobil Web Bárhonnan kezdeményezhető tranzakciók Vásárlás, fizetés, transzferálás mobiltelefonon keresztül

Milyen stratégiai funkcionalitást lát el az m365? Mobile Services Kezelés és elemzés Marketing Bizalom, kötődés Tranzaktálás Ügyfél rálátás (BI) lehetővé tétele Ügyfél kapcsolat erősítése Ügyfél figyelmének felkeltése Ügyfél tranzakciók végrehajtása m365 Ügyfélkiszolgálás TCO csökkentési lehetőség Az összes mobil platformra 12

Folyamat-alkalmazások Technológia és adatbázisok SAP Pénzügyi szektor megoldás portfoliója Valós idejű pénzügyi szolgáltatások Pénzügyi szektor Folyamat-alkalmazások Elemzés, kalkuláció Mobilitás Technológia és adatbázisok Felhő Core Banki Platform Számlavezetés, hitelek, fedezetek, … Core Biztosítói Platform Kötvénymgt, kárrend., számlázás,.. Analítikus platform Pénzügyek (IFRS) Kockázatok (Basel) Megfelelőség Digitális platform Internet bankolás Mobil bankolás Mobil biztosító folyamat Vállalati mobilitás Technológiai platform Folyamat mgt. Adatkezelés Adatbázis megoldások Felhő alapú platform Financial Services Network (B2B) megoldás Vállalati szolgáltatások (B2E) HANA

Megoldás összefoglaló – SAP m365

A mobil fogyasztói szolgáltatások standard funkcionalitást követelnek meg Mobile Banking Mobile Payments Mobile TopUp Mobile Money Mobile Utilities Mobile CP Mobile Retail … Standard Funkcionalitás az mCommerce Megoldásokban Ügyfélszolgálat Biztonsági keretek Számla-információ Regisztráció Ügyfél önkiszolgálói portál Be/kijelentkezés Authentikáció Egyenleg Tranzakció részletek Fizetések Felhasználói profil menedzsment Riasztások Közüzemi számlafizetés Kereskedelmi fizetés Számla, hitelkártya adatok szerkesztése Számla módosítása Jelszó módosítása Egyenleg, csalásmenedzsment Számlatörténet Értesítések Multi-csatorna elérés App funkciók Call Center/Back office SMS/USSD app-ok Smartphone app-ok Egyenleg, kivonat, számlafizetés,számlaátvezetés, számla Top-up Ügyfélszolgálati portál Operációs dashboard Adminisztrációs portál Standard addícionális szolgáltatások Hűségpont kezelés Vásárlási kupon kezelése Marketing kampányok Egyéb iparági szolgáltatások …

Az architekturális felépítés motorja: Mobiliser Ügyfél Disztribúciós Partner Kiskereskedő Ügyfélszolgálat Adminisztráció Business Owner Csatornák (IVR, STK, SMS, USSD, WAP, Web, Smartphone) Ügyfél portálok és GUI-k Operációs felület Riporting portál Ügyfél portál Partner portál ÜSZ portál Mobiliser tranzakciós szolgáltatások Szabályok, folyamatok, termékek, limitek, kivételkezelés, díjak, jutalékok, job-ok Riporting Motor Fizetések Átutalások Topup Bankolás Authorizáció és Fizetési motorok (dispatcher-ek) Core rendszer integráció Kártya rendszer integráció Virtuális számla vezetés OLTP Adatbázis Riporting adatpiac

Tipikus mobilbanki tranzakciók m365-el m365 (Mobilizer) platform Banki terhelés Prepaid kártya Mobil Előfizetők Internet E-Bolt Regisztráció Szolgáltató Validált regisztráció Számla (tárca) kezelése Ügyfélgondozás Előfizető Összeg utalása Számlafizetés Mobil fizetés Számlavezetés- kezelés Fizetési instrumentum hozzárendelése Transzfer Javak/szolgáltatások kiengedése Authorizáció Számla fizetés Összeg leemelése Tárca Virtuális pénzszámla Transzfer kezdeményezése Tranzakció végrehajtása Kereskedő

Kereskedői tranzakció 1. Mobillal fizetés Vásárlási kód: 12345 2. Kereskedő kifizetése [12345] 3. Kereskedő értesítése az összegről 7. Vevő számla megterhelése 8. Összeg jóváírása kereskedő számláján m365 (Mobilizer) platform Mobil Előfizető Kereskedő Mobil 6. PIN megadása 5. XXX HUF kifizetése [12345] 9. Authorizáció OK 4. Összeg megadása 10. Termék kiengedése Please select service. 1. Pay Merchant 2. Send Money 3. Balance Inquiry 4. Txn History 4. …………. Payment request from consumer. Please respond with Amount: Banki terhelés *123*1[MerchantCode]#

Számla előállítás és kifizetés 3. Számla előállítása 2. Batch lista feldolgozása (ÜF számla) Számla lista megküldése (Batch) m365 (Mobilizer) platform Mobil Előfizető Szolgáltató 4. PIN megadása a számla kifizetéséhez 5. Vevői számla megterhelése 6. Szolgáltatói számla jóváírása 7. Elszámolásról visszaigazoló (batch) You got a bill from [BILLER] for amount $XX.XX. Please enter PIN to process payment. Banki terhelés

SAP m365 referenciák

Vezető globális piaci jelenlét

Lakossági mBanking referencia CIBC Követelmények Multi-csatorna környezet, WAP-al kezdvén és iPhone okos app-os elérésre kiterjesztve Megoldás SAP-Sybase mBanking 365 platform került kiválasztásra – meglévő internet banki non-SAP platformra ráilleszkedve 2009. Októberében indult a WAP alapú mobilbanki szolgáltatás iPhone Lapplikáción keresztüli mobil-bankolás 2010 februárjában indult el. Mind a browser-en keresztüli, mind az okostelefon app-on keresztüli bankolás lehetővé teszi az e-mail alapú pénzküldési alkalmazást.

Vállalati mPayments referencia Citigroup Citi (Cash2Mobile): Citi egy B2B alapú mPayment szolgáltatást kínál nagvállalati ügyfeleinek,mint pl. a Coca-Cola, aki kiskereskedők felé szállít árut (akik szintén a Bank ügyfelei). Ezzel a szolgáltatással a Citi-nél vezetett számlákon gyakorlatilag nem mozdul meg az egyenleg, hiszen a kiskereskedő fuvarozó cége (vagy maga a kiskereskedő fuvarozási részlege) a regisztrált mobileszközével kérelmezi a részére történő fizetés teljesítését, a nagyker. visszaigazolja fizetési igény jogosságát és a vonatkozó összeg leemelésre került a prepaid hitelkártyáról. A Citi döntési faktorai/legkritikusabb fájdalom pontjai az IT beszerzésre vonatkozóan: A felelősség átruházásával a biztonsági szint emelése Cash fizetési problémák kiküszöbölése a folyamatból csökkenti a cash fizetésből fakadó esetleges kockázatokat (emberi hibák, lopás, visszaélés) A mobil authorizáción keresztül a IT biztonsági szint javult Az összeg azonnali kifizetése Értékesítési ciklus: 18 hónap 18

Applikációs teljeskörűség Stratégiai partnerség Profitabilitás fokozás

Köszönöm a figyelmet! Kontakt információ: Ács Péter, Pénzügyi Szektor Menedzser, SAP Kelet- Közép Európa peter.acs@sap.com; Mobil: +36305873316