International Day of Peace September 21, 2013 "It is not enough to teach children how to read, write and count. Education has to cultivate mutual respect.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2005. szeptember 15. A CEBS CRD-hez kapcsolódó egyéb, előkészület alatt álló anyagai Seregdi László szeptember 15.
Advertisements

Energia – történelem - társadalom
Winnie the pooh & friends
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
Klaszterek gazdasági környezete
Fenntartó nemzedék, fenntartható élet dr
HUNGARY’S PARLAMENT PARLAMENT MAGYARORSZÁG PARLAMENTJE PARLAMENTJE.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Welcome to the participants of the conference!
What is the Mission Situation in Hungary?. Dr. György KOVÁCS What Is The Mission Situation In Hungary? Presentation Design by Ed Nickle – United World.
Számold meg a fekete pontokat!
1 KÖZÖSSÉG AZ ÚJ TESTAMENTUMBAN Romans 12:10 figyelem egymásra, gyengédség, tisztelet, szolgálatkészség, buzgóság, empátia, az Úr szolgálataRomans 12:10.
Kliensoldali Programozás
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
DELIVERING PATIENT–CENTRED INNOVATION IN MEDICINE THROUGH PARTNERSHIP Andrew Witty President, Pharmaceuticals Europe GlaxoSmithKline PARTNERI KAPCSOLATOKON.
Kurt Wenner, a világ kevés utcafestőinek egyike eredeti festményeit élőben, közönség előtt készíti. Gazdagon díszített, kézzel festett pasztellképein klasszikus.
CEIOPS Solvency II. Accounting/Pillar III working group Közzétételi követelmények Gyöngy Judit
Hogyan legyünk társadalmilag felelős vállalat? Közgazdász Vándorgyűlés Eger 2008 Prof. Angyal Ádám.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
Imagine there’s no heaven, it’s easy if you try, Imagina que no hay Cielo, es fácil si lo intentas Képzeld el, hogy nincs menyország, menni fog, ha.
Lexikai csoportok az angol nyelvű EU sajtónyelvben és EU szaknyelvben.
Ptol-1 Ptolemy Claudius, the great Greek mathematician lived and worked in the 2 nd century B.C. An important theorem about inscribed quadrilaterals.
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
WTC A Világkereskedelmi Központ (World Trade Center, WTC) egy eredetileg hét épületből álló épületkomplexum volt New York város Manhattan kerületében.
Eurotransplant csatlakozás: reális lehetőség?
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
BUDAPESTI SZKEPTIKUS KONFERENCIA Az ORTT állásfoglalása: „A Panaszbizottság egyhangú megítélése szerint a tudomány kontra ezotéria kérdéskörének.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Winnie the pooh & friends
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
Copyright and on-line infringements; enforcement experiences
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
Social Renewal Operational Programme (adaptability) Development of the national LLG system / New Hungary Development Plan , phase I
TREASUREHUNT project made by: Márton Demény, Kata Nagy, Kolos Ruszthi, Áron Erős and Tamara Balogh Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma.
 Presentation for our collegues regarding meeting in Greece  Journalist from HVG (Weekly World Economy) visited our school  Visit at the Budapest Zoo.
MILYEN EURÓPÁT AKARUNK? 2015: 1 MILLION REFUGEES 2015: 1 MILLIÓ MENEKÜLT.
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Prof. Dr. Wéber György Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Intézet
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
International Olympiad in Informatics
Survey on competitiveness
M. smegmatis Mycobacterium tuberculosis M. bovis M. africanum
"Shoes on the Danube Bank”
ENEREA - Észak –Alföld Regional Energy Agency
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
MICE Tourism in Hungary Statistical Report for the Year 2008 by the Hungarian Convention Bureau HUNGARIAN NATIONAL TOURIST OFFICE.
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Buy Protonix 40 Mg buy generic pantoprazole can i buy protonix over the counter where can i buy protonix buy pantoprazole buy pantoprazole online The main.
Equality and solidarity in school practice
Social Renewal Operational Programme
Magnetic Miskolc Gergely Virág
Túlfeszültség védelem a hálózaton
A nyomatéknak ellenálló kapcsolatok viselkedésének jellemzése.
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Csurgalékvíz tisztítás
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
IMAGINE John Lennon.
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Remembering 9/11. 9/11/01 19 Terrorists hijacked four planes. The intended targets were: –Twin Towers (North and South) –The Pentagon –Washington D.C.
Public relation at our school
Social Renewal Operational Programme
Volunteering in Hollókő
Extra-analitikai munkacsoport
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

International Day of Peace September 21, 2013 "It is not enough to teach children how to read, write and count. Education has to cultivate mutual respect for others and the world in which we live, and help people forge more just, inclusive and peaceful societies.„ / Ban Ki-moon UN Secretary-General /

Nemzetközi Béke Nap Szeptember 21 "Nem elég a gyerekeket megtanítani arra, hogyan kell írni, olvasni és számolni. A nevelésnek kell kiművelni egymás és a körülöttünk lévő világ kölcsönös tiszteletére, és segíteni az embereknek kialakítani egy becsületesebb békés világot..„ / Ban Ki-moon ENSZ főtitkár/ 1. dia

Emlékezz! Háborúk és áldozataik

Polgár –és helyi háborúk

Polgár –és helyi háborúk áldozatai

Háború ellenes tüntetések

United Nations A/RES/36/67 General Assembly Distr. GENERAL 30 November 1981 ORIGINAL: ENGLISH A/RES/36/67 30 November 1981 International Year of Peace and International Day of Peace The General Assembly, Recalling that the promotion of peace, both at an international and a national level, is among the main purposes of the United Nations, in conformity with its Charter, Reaffirming that, as set forth in the preamble of the Charter of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, since wars begin in the minds of men, it is in the minds of men that the defence of peace must be constructed, that a peace based exclusively upon the political and economic arrangements of Governments would not be a peace which could secure the unanimous, lasting and sincere support of the peoples of the world, and that the peace must therefore be founded, if it is not to fail, upon the intellectual and moral solidarity of mankind, Further recalling that, on the basis of similar considerations, the General Assembly established the United Nations University in l972 and, more specifically, the University for Peace in l980, and entrusted other organs and organizations of the United Nations system with the promotion of peace, mainly through education in all its aspects, Noting with appreciation the initiative taken by the International Association of University Presidents at its Sixth Triennial Meeting, held at San Jose, Costa Rica, in July 1981, to propose the declaration of a peace year, a peace month and a peace day, Acknowledging the conclusions of the said Meeting that it would be appropriate to devote a specific time to concentrate the efforts of the United Nations and its Member States, as well as of the whole of mankind, to promoting the ideals of peace and to giving positive evidence of their commitment to peace in all viable ways, Considering that, through the declaration and proper celebration of an international peace year and an international day of peace, it would be possible to contribute to strengthening such ideals of peace and to alleviating the tensions and causes of conflict, both within and among nations and peoples, 1. Invites the Economic and Social Council to consider, at its first regular session of 1982, the possibility of declaring an International Year of Peace at the first practicable opportunity, taking into account the urgency and special nature of such an observance as well as the guidelines for international years and anniversaries adopted by the General Assembly in its decision 35/424 of 5 December 1980, and to submit its recommendations to the Assembly at its thirty-seventh session on the basis of appropriate arrangements for the timing, organization and financing of the Year, 2. Declares that the third Tuesday of September, the opening day of the regular session of the General Assembly, shall be officially dedicated and observed as the International Day of Peace and shall be devoted to commemorating and strengthening the ideals of peace both within and among all nations and peoples; 3. Invites all Member States, organs and organizations of the United Nations system, regional organizations, non- governmental organizations, peoples and individuals to commemorate in an appropriate manner the International Day of Peace, especially through all means of education, and to co-operate with the United Nations in the observance of that Day. Az első felhívás a Nemzetközi Béke Év és Béke Napja megünneplé- sére 1981 november 30-án

Ami megváltoztatta a világot World Trade Center 1993-ban

World Trade Center február 26-a után Város: New York City, WTC Elkövetés módja: autóban Elhelyezett bomba. Halottak száma: 6 Sebesültek száma: 1042

USS COLE rakétás romboló októberben

USS Cole rakétás romboló október 12-e után, az Aden-i öbölben, Város: Aden-i öböl USS Cole rakétás romboló Elkövetés módja: kishajóban elhelyezett bomba. Halottak száma: terrorista Sebesültek száma: 39

World Trade Center 2001 szeptemberben

World Trade Center 2001 szeptember 11 után Város: New York City WTC1, WTC2 Elkövetés módja: eltérített menetrendszerinti repülőgép járatok: AA 11, UA 175 Halottak száma: terrorista Sebesültek száma: 6291

World Trade Center 2001 szeptember 11 után

World Trade Center 2001 szeptember 11 után

Pentagon, Arlington County 2001 szeptemberben

Pentagon, Arlington County 2001 szeptember 11 után Város: Arlington County, Virginia Pentagon Elkövetés módja: eltérített menetrendszerinti repülőgép járat: AA 77 Halottak száma: terrorista Sebesültek száma:

Pentagon, Arlington County 2001 szeptember 11 után

Shanksville, Samerset County 2001 szeptemberben

Shanksville, Samerset County 2001 szeptember 11 után Város: Shanksville Samerset County, Pennsylvania Elkövetés módja: eltérített menetrendszerinti repülőgép járat: UA 93 Halottak száma: terrorista Sebesültek száma: 0 Az UA 93 járat lezuhanásának helyszíne

Shanksville, Samerset County 2001 szeptember 11 után

Összesített adatok 2001 szeptember 11.-éről Városok:New York, WTC1, WTC2 Pentagon, Arlington County, Virginia Shanksville, Samerset County, Pennsylvania Elkövetés módja: eltérített menetrendszerinti repülőgép járatok: AA 11, UA 175, AA 77, UA 93 sz. Halottak száma: terrorista Sebesültek száma: 6291 Érintett országok száma: 80

Felhívás a Nemzetközi Béke Nap (szeptember 21-e) megünneplésére 2001 szeptember 28-án

Madridi pályaudvar 2004 március 11-e után Város: Madrid, Atocha vasútállomás Spanyolország Elkövetés módja: 10 robbanóanyagot tartalmazó csomag Halottak száma: 191 Érintett országok száma: 17

Londoni metró elleni terror támadás, 2005 július 7-e után Város: London, Metró állomások (6), egy busz, Anglia Elkövetés módja: robbanóanyagot tartalmazó csomagok Halottak száma: 52+4 terrorista Sebesültek száma: 700

Londoni metró elleni terror támadás, 2005 július 7-e után 30-as busz a robbanás előtt 30-as busz a robbanás után a merénylők A robbanás utáni káosz

Új lendületet kap a Békéért folyó küzdelem 2005 július 7-e után The International Day of Peace “is meant to be a day of global cease- fire, when all countries and all people stop all hostilities for the entire day. And it is a day on which people around the world observe a minute of silence at 12 noon local time. […]And let us pledge to do our utmost to carry out the important decisions on peace taken by last week’s 2005 World Summit.” -- Kofi Annan -- United Nations Secretary-General 21 September 2005

Nemzetközi Béke Nap Szeptember 21. "Nem elég a gyerekeket megtanítani arra, hogyan kell írni, olvasni és számolni. A nevelésnek kell kiművelni egymás és a körülöttünk lévő világ kölcsönös tiszteletére, és segíteni az embereknek kialakítani egy becsületesebb békés világot.." Ban Ki-moon

Az ENSZ főtitkára, Ban Ki-moon 100 napos visszaszámlálás üzenetet a béke nemzetközi napja alkalmából

A Magyar Honvédség Tartományi Újjáépítési Csoport /Provincial Reconstruction Team – PRT/ Afganisztán, Baghlan tartomány Pol-e-Khomri

Oktatás A magyar PRT működésének 6 és fél éve alatt az oktatás körülményeinek javításához jelentősen hozzájárult Baghlan tartományban. A PRT-nak 395 oktatáshoz kapcsolódó projektje volt az elmúlt hat és fél évben. A hat és fél év alatt 9 általános iskolát (általában 6-8 osztályos) építettünk, 15-öt bővítettünk ki vagy újítottunk fel és láttuk el oktatási eszközökkel (bútor stb.). A PRT oktatási programjai kb tanköteles gyereket érintettek, akik közül en leánygyermekek. Az oktatási projektjeinkkel javítottuk a nemek közötti esélyegyenlőséget Baghlan tartományban. A PRT programok következtében az oktatási infrastruktúra feltételeinek javulása a tartomány tanköteles korú gyermekeinek 15%-t érintette. Az oktatásfejlesztésre összesen 150 millió forintot fordítottunk.

Béke Pace Peace Shanti Mir