Szatmáriné Tóth-Pál Ildikó igazgató

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Induló képzéseink – 2008/2009-es tanév Lovassy László Gimnázium  :  : Lovassy László Gimnázium Induló képzéseink 2008/2009-es.
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Tehetségazonosítás gyakorlata
Pályaválasztás 2014/15.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
„Pályakép és üzenet” Sarka Ferenc MTT alelnöke
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Iskolánkról.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és Kollégium Tehetséggondozó Középiskola.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Beiskolázási tájékoztató december
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Általános iskola első osztály
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
KGYTK Országos tehetségsegítő módszertani konferencia
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Pályaválasztási szülői értekezlet
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A felvételi eljárás elemei
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Előadás másolata:

Szatmáriné Tóth-Pál Ildikó igazgató A tehetséggondozás hagyománya és gyakorlata a Sárospataki Református Kollégiumban Szatmáriné Tóth-Pál Ildikó igazgató

Tehetséggondozás Magyarországon A tehetséggondozás intézményeisült formái Kormányprogram(ok)ban Arany János Tehetséggondozó Program – 10év Tehetséges diákok szervezetei -KUTDIÁK Tehetségsegítő Tanácsok - 4 Tehetségpontok – 208 db Tehetséggondozó képzések

„Tekints a múltba, nézz a jövőbe, S intsed hazád andalgó ifjait előre „Tekints a múltba, nézz a jövőbe, S intsed hazád andalgó ifjait előre!” / Batsányi János /

Comenius (1592-1670) „Azt kívánom, hogy itt senki a nemességből, senki a polgári rendű ifjúságból, senki a jobb tehetségű paraszti népből a tanultabb csiszoltságtól ne legyen távol. Gondoskodni kell arról, hogy az otthoni szűk anyagi helyzet senkit, aki művelődésre vágyik, ne akadályozhasson.” (1650)

„Sárospatak, a tehetség bölcsője”A szervezett hazai tehetségvédelmi mozgalom II. Időszaka(1935-1948) 1935. szept. -első tehetségvizsgák tehetséges, komoly erkölcsi értékeket hordozó, rászoruló református ifjak segítése sárospataki tehetségkutató alap (Harsányi István) A kiválasztás – lelkipásztorok / tanítók Jelentkezés : - lapon A gyermek egyéni családi adatai, környezetére Megfigyelési lap –érdeklődési kör/jellem Személyi lap – szabadidő, szokások

Az Angol Internátus, a „Manzárd”

Az Angol Internátus, a „Manzárd Az Angol Internátusban – ahol a Manzárd-szoba lakói mind tehetségvizsgások voltak -a lakók célja és egyben feladata az angol nyelv minél tökéletesebb elsajátítása volt. Mindennap társalgási órán vettek részt a diákok, melyet két, Angliából érkezett tanár tartott. 2000 kötetes angol nyelvű könyvtár, tíz külföldi újság és folyóirat segítette az idegen nyelvek tanulását. (1931)

A „Rácz-ház”

Harsányi István (1908-2002) Ars poetikája „Mint tíz, húsz, ötven vagy hatvan évvel ezelőtt, most is vallom, hogy egy nép, egy nemzet nevelésének legtöbbre hívatott munkásai a jó szándékú, korrekt tehetségek. A bennük rejlő értékek elkótyavetyélése pedig megbocsáthatatlan pazarlás.”

Tehetséggondozás a Református Gimnáziumban az ezredfordulón Általános iskola (1-4.o) - alapozó munkát - egyéni programmal lehet a fejleszteni A felső tagozat - speciális képességek megjelenése – csoportbontás, délutáni foglalkozások Gimnáziumi évek: hatékony speciális tehetségfejlesztés

Tehetséggondozás a Sárospataki Református Gimnáziumban Felvételi : központi írásbeli és helyi szóbeli /jelentkezéskor megjelölik a tagozatot - másik tagozatot ajánlunk fel/ osztályokba, csoportokba sorolás / - speciális - emelt óraszámú- osztályok, heterogén csoprtok: szociális háttér/ tanórai differenciálás fakultáció

Tanórán kívüli foglalkozások I. szakkör, önképzőkör stb. -Zemplén Tudományos Diákkör (2002 ) 10. évfolyam (Magyar) – Széphalom 11. évfolyam biológia fakultációsai több napos Terepgyakorlaton vesznek részt a Zempléni – hegységben hétvégi programok előadássorozat nyári –erdei – táborok

Tanórán kívüli foglalkozások II. 2006 TUDOK Regionális Központ „Refi” 2008. „Témanapokat és Témaheteket” szerveztünk, az általános iskolásokkal kozösen a Föld Napja, Víz Világnapja 2009. „Kutatók hete – Biológus szakhét” Versenyek: házi-országos Sárospataki – Országos Diákvegyész Napok Mentorálás irányai: tanár-diák -ált. iskola - Öregdiákok

Tantestületi munkamegosztás, speciális funkciók Programvezető (igazgató, igazgatóhelyettes project felelősök / vezetők: “tehetségfejlesztő szakértő” 3 tanár Mentor-tanárok : 8-10 főből álló csoport, akik tanulás-módszertani képességfejlesztő tanfolyamokon Tehetséggondozó koordinátor Az egyes tanárok internátusok

Eredményeink I. 2008. International Sustainable World Project Olympiad, I-SWEEEP nemzetközi verseny (Houston, USA) – Bronz fokozat és Különdíj 2006 és 2007 2008. Regionális TUDOK Konferencia – I. és III. helyek 2008-2009. Országos TUDOK Konferencia: Nagydíj – különdíj 2002-2006. Országos Diákvegyész Napok –Fődíj – II. hely – I. hely és Különdíj

Eredményeink II. 2008. Kossuth/ Eötvös József/ Mercurius Veridicus Szónokversenyeke országos döntő 2008. Szép magyar beszéd / Nyelvünkben élünk /Németh László Anyanyelvi Verseny 2008. Kazinczy-túra Emlékverseny 2008. Bertalan Imre Esszéíró Verseny – megosztott I. hely

Hűség az Alma Materhez A pataki öregdiákság is megmozdul, ha az Alma Mater jelenlegi tanulóiról van szó. A hét, általuk létrehozott és működtetett alapítvány tanulóifjúságunk 5-8 %-nak nyújt anyagi segítséget. Ez az arány az ezredfordulón 12-15% volt. 1941-es I./A Ösztöndíj Alapítvány, (1991) (Több mint 600 tanulót tamogatott eddig.)

Fogadalom ( Soós Gyula értesítője, 1941) ” Hálás szívvel köszönöm a Sárospataki Ref. Főiskolának az általa nekem nyújtott jótéteményeket, ígérem és fogadom, hogy ha az Isten nekem lehetőséget ad, ezt az összeget részben vagy egészben vissza fogom fizetni, hogy ezáltal az Alma Mater kebelében más szegény sorsú ifjak tanulmányait elősegítsem."

Összegzés az iskola a szülők és diákok számára vonzó a középiskolák felvételi eredmények -84-86%-bíztatóak Olyan munka ez, amely méltó tanári-pedagógusi önbecsülésünkhöz, emberi tisztességünkhöz és az iskola hagyományaihoz.

Szatmáriné Tóth-Pál Ildikó Köszönöm a figyelmet. Szatmáriné Tóth-Pál Ildikó Igazgató Sárospataki Református Kollégium Gimnáziuma, Általános Iskolája és Diákotthona 3950 Sárospatak, Rákóczi út 1. Tel:06-47-311-735 Email: refi@reformatus-sp.sulinet.hu www.reformatus-sp.sulinet.hu