2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
A beiskolázási életkor hatása az iskolai teljesítményre Magyarországon Hámori Szilvia, MTA KTI 1.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Gönczy Pál Általános Iskola
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
A 2004/2005-ös tanév rendje Oktatási Minisztérium március 17.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
A tételek eljuttatása az iskolákba
2008. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA. KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA ÉRETTSÉGI ELŐKÉSZÍTŐ középszintű emelt szintű ÉRETTSÉGI VIZSGA Feltétele: a tanuló.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
1 FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2007/2008. TANÉVBEN 1 Oktatási Hivatal.
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Csoport, egyszemélyes csoport, család
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
A munkaerő-piaci kereslet és kínálat összehangolása __________________________ Kámán István.
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2014/2015. TANÉVBEN A 2014/2015. tanévben lezajlott eljárás 1.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

2003. január Tanulói munkaterhek

A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk a kérdezettek lakásán  Minta: országos reprezentatív; kétlépcsős véletlen mintavétellel  Első lépcső: iskolaminta előállítása az iskolák országos listájából véletlen kiválasztással  Második lépcső: az iskolák által beküldött tanulói névsorokból tanulói minta előállítása véletlen kiválasztással  A minta 9 almintából áll, almintánként válaszadóval:  Általános iskolák és 8. évfolyamai  Gimnáziumok és 12. évfolyamai  Szakközépiskolák 10. és 12. évfolyamai  Szakiskolák 10. évfolyama

Az „általános iskolás” szülők iskolával szembeni elvárásainak fontossági sorrendje

A „középiskolás” szülők iskolával szembeni elvárásainak fontossági sorrendje

Egy átlagos iskolai nap: általános iskolások Alsó tagozaton (4. osztályosok):  ébredés fél 7 előtt: 20%  ébredés fél 7 után: 80%  utazás (reggel+este): 29 perc  tanítási órák száma: 5 óra  különórák, aki jár: 48 perc  felkészülés hétközben: 84 perc  felkészülés hétvégén: 84 perc  lefekvés 10 előtt: 82%  lefekvés 10 után: 18% Felső tagozaton:  ébredés fél 7 előtt: 22%  ébredés fél 7 után: 78%  utazás (reggel+este): 29 perc  tanítási órák száma: 5,6 óra  különórák, aki jár: 58 perc  felkészülés hétközben: 87 perc  felkészülés hétvégén: 116 perc  lefekvés 10 előtt: 54%  lefekvés 10 után: 46%

Egy átlagos iskolai nap: középiskolások Gimnáziumban:  ébredés fél 7 előtt: 47%  ébredés fél 7 után: 53%  utazás (reggel+este): 47 perc  tanítási órák száma: 6,3 óra  különórák, aki jár: 76 perc  felkészülés hétközben: 105 perc  felkészülés hétvégén: 214 perc  lefekvés 10 előtt: 12%  lefekvés 10 után: 88% Szakközépiskolában:  ébredés fél 7 előtt: 63%  ébredés fél 7 után: 37%  utazás (reggel+este): 61 perc  tanítási órák száma: 6,5 óra  különórák, aki jár: 57 perc  felkészülés hétközben: 94 perc  felkészülés hétvégén: 174 perc  lefekvés 10 előtt: 20%  lefekvés 10 után: 80%

Az átlag-gyerek hétköznapja az általános iskolában: 8 óra „munka” 2 és ¾ óra szabadidő a középiskolában: 10 óra „munka” 2 és fél óra szabadidő

Heti átlagos kötött idő (óra)

A tanulók megoszlása a heti kötött idő szerint (%)

A hétköznap szabadon eltölthető idő-érzet

A hétköznap két és fél óránál kevesebb szabadidővel rendelkezők aránya (szabadidő érzet alapján)

Hétköznap 8 óránál kevesebbet alvó gyerekek aránya

Szülői vélemény alapján a túlterhelt gyerekek aránya (%)

Szülői vélemény: Annyi a gyerek tanulnivalója, hogy hétköznap szinte semmi szabadideje nincsen

A hetente legalább 45 órát „dolgozó” gyerekek szüleinek a véleménye

Különórára járók aránya (%)

Különórákra járók aránya aszerint, hogy hányféle különórája van (%)

A tanulók megoszlása különóráik száma szerint (%)

Különórára járók aránya az anya iskolai végzettsége szerint (%)

Különórák csoportosítása  versenyképesség növelő különórák  nyelvóra  számítástechnikai, informatikai óra  autóvezetés és más vizsgával záródó tanfolyamok  edzés, sportfoglalkozás  korrepetatív jellegű, illetve az iskolai oktatást kiegészítő különórák, amelyek iskolai tantárgyakhoz kötődnek:  szakkör  korrepetálás  felvételi előkészítő  tanfolyam  magántanár  az oktatási rendszeren túlmutató, személyiség gazdagító különórák  zeneórák (énekkar, hangszer, szolfézs)  művészeti foglalkozások (rajz, dráma, tánc stb.)  hittan (csak ha tanrenden kívüli óra)

Az árnyék oktatási rendszerbe járók aránya (%)

Külön nyelvórára járók aránya (%)

Szeptemberi nyelvvizsga-helyzet (alap/közép/felső) Gimnáziumban •59% angol •39% német Szakközépben •50% angol •50% német

Felvételi előkészítőre járók aránya (%)

Magántanárhoz járók aránya (%)

Magyar és matematika különórákra járók (%)

Edzésre, sportfoglalkozásra járók aránya (%)

Személyiség-gazdagító szervezett elfoglaltságra járók aránya (%)

Az otthoni felkészülésre heti 12 óránál többet szánók aránya (%)

Szülői vélemények

Miből kellene több az érintettek szerint (%)

Szülői vélemény arról, hogy a gyerekeknek hány éves korban lenne jó elkezdeni … az idegennyelv- tanulást: 7 éves korban a számítógép- használatot: 9 éves korban

A szülők szerint mi lenne hasznosabb, ha:…