Személyközlekedési Igazgatóság REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉSSZERVEZÉSI IRODÁK A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS SZOLGÁLATÁBAN Aba Botond Személyközlekedési igazgató március 12.
Témavázlat: A regionális közlekedésszervezési irodák szerepe a KTI-ben Az irodák szerepe a közösségi közlekedés szervezésében A szakma jövőképe március 12.
A regionális közlekedésszervezési irodák szerepe a KTI-ben március 12.
Tudományos Igazgató Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai Tagozat Közlekedésbiztonsági és Forgalomtechnikai Tagozat Közlekedéspolitikai és –gazdasági Tagozat Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési tagozat Út- és Hídügyi Tagozat Zöld Autó Központ Ügyvezető Igazgató Személyközlekedési Igazgató Észak-magyarországi Regionális Közlekedésszervezési Iroda Közép-magyarországi Regionális Közlekedésszervezési Iroda Észak-alföldi Regionális Közlekedésszervezési Iroda Dél-alföldi Regionális Közlekedésszervezési Iroda Dél-dunántúli Regionális Közlekedésszervezési Iroda Nyugat-dunántúli Regionális Közlekedésszervezési Iroda Közép-dunántúli Regionális Közlekedésszervezési Iroda Gazdasági Igazgató Gazdasági és Humánpolitikai Iroda Üzemviteli Iroda Marketing és Pályázati Iroda március 12.
Személyközlekedési Igazgatóság fő fő fő fő fő fő fő március 12.
Az irodák szerepe a közlekedésszervezésben március 12.
Közlekedési Minisztérium Városi Tanács VB MÁV Volán BKV Önkormányzati vállalatok De hol voltak az utasok? március 12.
Itt! március 12.
Közlekedési Minisztérium Önkormányzatok Szolgáltatók Utasok KTI március 12.
A szakma jövőképe március 12.
A közösségi közlekedés nyitott kulcskérdései 1.Utasközpontúság és/vagy konvergencia program? 2.Milyen legyen a személyközlekedési piac? - Kínálati? - Liberalizált? - Privatizált? 3.Milyen legyen a finanszírozás? - Keresztfinanszírozás? - Veszteségfinanszírozás? - Teljesítményfinanszírozás? 4. A verseny legyen nyílt, szabályozott vagy korlátozott? 5. Ki viselje a kockázatot? március 12.
Állampolgárok/ utasok Piacszervező hatóság Üzemeltetők Felhasználói párbeszéd Szerződéses dialógus Politikusok Együttes küldetésünk: A közösségi közlekedés optimalizálása Kormányzati párbeszéd Állampolgári párbeszéd A közösségi közlekedés szereplőinek kapcsolata Forrás: Bernt Nielsen, Senior Advisor, Swedish Public Transport Association Kulcskérdés: A kockázatok allokálása március 12.
Kilométerköltség Forrás: Bernt Nielsen, Senior Advisor, Swedish Public Transport Association március 12.
Az üzemeltetők tulajdonosa Forrás: Bernt Nielsen, Senior Advisor, Swedish Public Transport Association március 12.
Elégedettségi index Forrás: Bernt Nielsen, Senior Advisor, Swedish Public Transport Association március 12.
Következtetések A regionális szervezetek bevonása * Regionális tervezés * Infrastruktúra fejlesztés * Közös közlekedéspolitika * A szociális számla megfizetése Proaktív utasszemlélet: több és elégedettebb utast! Gazdasági kompenzáció = veszteségkiegyenlítés 50 % március 12.
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET !
Economy (PT Op.) Total turnover 15 billion SEK Profit 2003: million SEK 2004: million SEK 2005: million SEK 2007: black figures? március 12.