Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary - 2007 What do we see? Szonda Ipsos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
Advertisements

Az információs társadalom helyzete Magyarországon
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Hírközlés – Hatóság Szabó Tibor Kompetenciaközpont vezető
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Digitalizáció: Szép új világ?
2010. November Universal Music A zene, ahogyan még nem gondoltál rá Avagy zeneáruház áruház nélkül November 25. Benda Gergely – Ügyvezető igazgató,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK április.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Tud Ön hullámlovagolni? 2012 után a kibocsátás-kereskedelemben Baráth Barna Vertis Zrt szeptember 15.
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
TNS Hoffmann 1 Rádiós hallgatottsági eredmények május – július – a RAME tagjaira vonatkozó eredmények.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.október, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
A tételek eljuttatása az iskolákba
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
Ide hallgass, gyermekem! Új hullámok a gyerekrádiózásban a Picur Rádió példáján szeptember 26. „Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra” c.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
szakmérnök hallgatók számára
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.november, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006. május 15P2P hálózatok 1 Fóliák a vizsgára: 1. előadás  Bevezető: 11-16, 21,  Usenet: előadás:  Bevezető: 3-8  Napster: 
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.augusztus, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2010.december, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, április, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, július, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.május, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása december, országos és budapesti hallgatottság -
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Rádióadók hallgatottsága március Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Rádióadók hallgatottsága április Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Előadás másolata:

Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary What do we see? Szonda Ipsos

A külföld Szonda Ipsos Media Hungary

3 Szonda Ipsos Media Hungary Rádióhallgatás és DAB - lefedettség Forrás: IPSOS 85% 80% 75% 90%

4 Szonda Ipsos Media Hungary Rádióhallgatás és DAB - lefedettség Forrás: IPSOS 85% 80% 90% %

5 Szonda Ipsos Media Hungary Nagy-Britannia  85% -os DAB lefedettség (9 év alatt; DAB indulás: 1995.)  márciusig 547,000 DAB készüléket adtak el  82-féle készülék volt forgalomban  év végéig 1,000,000 db készülék eladását becsülték  A (15+) lakosság 4% -ának volt otthon DAB- készüléke 2004-ben  Digitális rádióhallgatás Reach: fő OFCOM: „A digitális forradalom teret nyert.”

6 Szonda Ipsos Media Hungary Hallgatott órák száma bizonyos korcsoportokban DE: MI VAN A FIATALOKKAL?  A digitális készülékek tulajdonosainak átlagéletkora 51 év  A fiatalok jelentősen kevesebbet rádióznak, mint szüleik Forrás: RAJAR/Octagon (Q1 2004) Nagy-Britannia

7 Szonda Ipsos Media Hungary Műsorszolgáltatás:  Tartalmakat az iPOD-ra  Nagyobb zeneválaszték  Támogatott keresés  Személyre szóló playlist- ek  Jó hangminőség  Ingyenes legyen  Ne legyen reklám Eszköz:  Felhasználóbarát  Könnyű állomáskeresés  Könnyen érthető működés  „Most-wanted device – like a mobilphone:simple, small&strong”  Trendi megjelenés (mint iPOD)  Rögzítés/felvétel lehetősége  Nagyméretű érintőképernyő  Hangvezérlés  Napelem  Bluetooth OFCOM-MORI kutatás: milyen rádiót akarnak a fiatalok? ( évesek) A DAB mindezt tudja – de nem ismerik!

8 Szonda Ipsos Media Hungary Stratégia:  Legyen a rádió „zenebolt”  Megbízható minőségű/választékú zene forrása  Könnyű, érthető működés,letöltés biztosítása  A rádiók számára szignifikáns lehetőség a „zeneszállítóként” való megjelenésre ebben a célcsoportban TRENDY • EASY-TO-USE • MUSIC-RETAILER = NEW DAB RADIO ! OFCOM-MORI kutatás: milyen rádiót akarnak a fiatalok? ( évesek)

9 Szonda Ipsos Media Hungary március, Nagy-Britannia május 10. : „A rádiós iparág kiváló egészségben van, ahogy az látható mind a BBC, mind a kereskedelmi rádiók kiemelkedő teljesítményéből.” február 1. : „A rádióhallgatottság rekordot döntött a digitális technológiának köszönhetően.” Minden célcsoportban megnőtt a hallgatottság!

10 Szonda Ipsos Media Hungary Új rádiós platformok terjedése - UK Forrás: RAJAR, május évesek: 25%! Internet podcasting: MP3 tulajdonosok 18%a, - 2,5 millió fő (+15% az előző negyedévhez képest!)

Szonda Ipsos Itthon

12 Szonda Ipsos Media Hungary A rádióhallgatás trendje (ezer fő) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, Rádiónapló 83% 81%

13 Szonda Ipsos Media Hungary A rádióhallgatás trendje a fiatalok körében (index) ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, Rádiónapló

14 Szonda Ipsos Media Hungary Célcsoportok nagyságának alakulása (ezer fő) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, Rádiónapló

15 Szonda Ipsos Media Hungary Mennyi időt fog ráfordítani? Rádióhallgatás internetezők körében Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Internet Audience Research – 2005.

16 Szonda Ipsos Media Hungary Mennyi időt fog ráfordítani? Rádióhallgatás, tévézés internetezők körében Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Internet Audience Research – 2005.

17 Szonda Ipsos Media Hungary Innovációk elfogadási csoportjai ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, II. félév

18 Szonda Ipsos Media Hungary Informatikai eszközökkel való ellátottság Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, II. félév ÁTLAG

19 Szonda Ipsos Media Hungary Komplex médiafogyasztás index ÁTLAG „I want my own music” Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, II. félév

20 Szonda Ipsos Media Hungary MP3/iPOD elterjedtsége – 2006, % Forrás: IPSOS „I want my own music!”

21 Szonda Ipsos Media Hungary MP3 ellátottság trend (%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis „I want my own music!”

22 Szonda Ipsos Media Hungary Affinitások változása a évesek körében – index trend Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

23 Szonda Ipsos Media Hungary A számítógépet használja zenehallgatásra is % Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis „I want my own music!”

24 Szonda Ipsos Media Hungary Letöltés interneten – éves rádióhallgatók (ezer fő) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis „I want my own music!”

25 Szonda Ipsos Media Hungary Az internetet letöltésre használók számának alakulása Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis

26 Szonda Ipsos Media Hungary Affinitások változása a évesek körében – index trend internetet letöltésre használja Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis

27 Szonda Ipsos Media Hungary Rádiózás interneten Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Internet Audience Research – 2005.

28 Szonda Ipsos Media Hungary Az internetet online tvnézésre/rádióhallgatásra használók számának alakulása Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis

29 Szonda Ipsos Media Hungary Affinitások változása a évesek körében – index trend internetet online tv-rádióra használja Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis

30 Szonda Ipsos Media Hungary  Minden jel arra mutat, hogy a magyar fiatalok:  Keresik a saját zenéjüket  A rádiókat (még) nem hagyták el  Fogékonyak a zenét biztosító alternatív platformok iránt  A digitalizáció a hazai rádiók nagy lehetősége, hogy élni tudjanak ezzel, meg kell találniuk a fiatalokhoz vezető utat!  Igények megismerése  Kapcsolatépítés Konklúzió

31 Szonda Ipsos Media Hungary Konklúzió „If young people are going to YouTube, MySpace and Second Life, then we need to ensure that radio is there too.” (Jenny Abramsky, BBC, február)

Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Média Hungary What do we see? Szonda Ipsos

33 Szonda Ipsos Media Hungary Milyen digitális rádiót szeretne? UK, 2004., évesek Forrás: MORI

34 Szonda Ipsos Media Hungary Mennyire érdekli a rádióról való zeneletöltés? UK, 2004., évesek Forrás: MORI