SZIHALOM KIKI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
TÁMOP B program Képzési kompetenciaprofilok bemutatása
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Együttgondolkodva a kisiskolásokért Alsó tagozatos munkaközösség-vezetők tanácskozása KPSZTI március 12.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
szakmérnök hallgatók számára
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Aktuális helyzet Elhasznált gumiabroncs hasznosítás MAGUSZ
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Teljesítményértékelés a pedagógiai intézményekben
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
7. Házi feladat megoldása
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A Jókai Mór Református Általános Iskola és AMI Miskolc 4. évfolyamos tanulóinak a 2011-es Országos Kompetenciamérésen elért eredményei Készítette: Bánné.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények május-június. Az utóbbi évek érettségi eredményei TanévÉrettségi átlag (RFG- AGK) Országos érettségi átlag Kitűnők száma (RFG-
BEVEZETŐ.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Kvantitatív módszerek
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Helyzetkép a differenciálásról. Differenciált házi feladat előző órai következő órai Gyakoriság%Gyakoriság% igen 11,7610,2 nem 3661,04271,2 nem válaszolt.
Előadás másolata:

SZIHALOM KIKI

A KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY A „Hálózati együttműködések Magyarországon” program referenciaintézménye. OM azonosító: 031593 3377 Szihalom, Hunyadi út 138. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Az intézmény bemutatása Helye: Heves megye, Szihalom Egertől 26 km távolságra. Nevünk: Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény - A képviselőtestület 1995-ben alapította közös igazgatás alá került az eddig önálló óvoda, általános iskola, és ekkor kezdődött az alapfokú művészetoktatás a zeneiskolában. - 2009. szeptember 1 – egységes óvoda-bölcsőde csoport indult. Szakmailag önálló három részegység közös Pedagógiai Program Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Az intézmény bemutatása Jelenleg 198 általános iskolás, 65 óvodás és 5 bölcsődés gyermekünk van. Zeneiskolások száma 105 tanuló. Az óvodai epochális program Általános Iskolában működő BGR szervesen egymásra épül gyermekek egyéni fejlesztése a nevelőmunka Középpontjában Ezt jól kiegészíti a zeneiskola a maga sajátos személyiségfejlesztő hatásával Megalakult a fúvószenekarunk, tagjai a zeneiskola legtehetségesebbjeiből kerülnek ki. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Intézményünk értékelési rendszere Iskola Óvoda Saját mérési rendszert alakítottak ki - Írásos információ az iskola felé Külső mérés Országos kompetencia Mérés 4. 6. 8. Belső mérések (Bemeneti, kimeneti ) Tanulási képesség 1.o. és 4.o. Matematika 1-8.o. elemi számolás 1-6.o Szövegértés 1-8.o. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

A mérések szervezését tesztnaptár alapján végezzük Határidő Felelősök: 1 Tanulási képességek mérése 1.o. 2009. szeptember tanítók 2 Fejlesztési tervek készítése az előző év kimeneti mérései alapján vége Fejlesztőpedagógus, pedagógusok 3 2008-as kompetencia mérés alapján fejlesztési terv készítése 2009.október 15. Minőségi kör vezetője, BG 4 A fejlesztési tervek alapján a kompetencia fejlesztése folyamatos 5 Tantárgyi mérések Pedagógusok 6 Számolási készség mérése 2.o.-6.0, illetve feldolgozása 2010. január vége Matematikát tanítók 7 2009 évi kompetenciamérés eredményeinek ismertetése , feladatok meghatározása 2010. április Minőségi körök vezetői, BG 8 BGR feladatlapok átvizsgálása fejlesztési feladatok tükrében 2010. május 15. 9 Kompetencia mérés megszervezése 10 Kimeneti mérés megszervezése, lebonyolítása (matematika, szövegértés) 2010. június 30. Minőségi körök vezetői, BG Pedagógusok 11 BGR mérés feldolgozása, fejlesztési terv készítése 12 Az intézményben maradt feladatlapok javítása Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Előrehaladás és lemaradás feltérképezése Adatgyűjtés, regisztráció Elemzés  Egyéni teljesítmény Csoport teljesítmény Tanulói és csoportmegbeszélések problémák feltárása Adatgyűjtés, regisztráció felmérés elvégzése eredmények rögzítése elsődleges értékelés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Elemzés mélyen alulteljesítők csoport előrehaladása tanulói és csoportmegbeszélések – problémák feltárása Példa: csoportértékelés szempontjai (adatlapot töltünk ki a problémafeltáró megbeszélések alkalmával) Csoport adatai A csoport eredménye megfelel-e az elvárásoknak? (általános kép) Ha igen, miért, ha nem, miért nem? Átlagtól való eltérés név szerint ( +, - ) Tovább kell diagnosztizálni az alábbi tanulókat Segítség módja eszköze, megoldása Egyéni megbeszéléseket kell folytatni az alábbi tanulókról Kiscsoportok alakítása, vagy egyéni foglalkozási javaslat A fejlesztési terv ütemezése; - eredményének ellenőrzése, mennyi idő múlva kell visszatérni a problémára Belső gondozó és a tanár megbeszélése a csoportról, időpont ütemezése   Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Eredmények rögzítése Területek: Figyelem koncentráció Bonyolult gondolkodási művelet Értékelés tervezés Akusztikus memória Analizáló képesség, figyelem Gondolkodási, analizáló képesség Fogalom ismeret Alak , forma felismerés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Tanulási képesség mérése Fejlődési mutatók 2009. május 1. oszt. Egyéni fejlődési mutatók Név Bemenet % Kimeneti % Várható érték % Kategória Fejlődési mutató 1 69 88 84 közepes 0,6 2 76 87 0,44 3 96 jó 0,87 4 58 82 78 0,58 5 94 95 0,14 6   89 49 7 72 93 85 0,74 8 64 74 gyenge 0,29 9 71 0,43 10 65 79 0,41 11 70 80 0,35 12 24 25 61 0,01 13 86 92 14 59 0,42 15 16 91 90 0,48 17 0,66 18 -0,29 19 0,65 20 0,64 21 0,52 22 73 0,77 Összesen 0,47 Tanulási képesség mérése Fejlődési mutatók 2009. május 1. oszt. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Részképességek és a standardhoz viszonyított egyéni képességmutatók Név Figyelem Elemzés Szavak Illesztés Vizuális Képességmutató a standard százalékban 1   75 80 51 56 43 92 2 67 13 23 22 14 3 60 62 44 50 86 4 38 87 88 100 5 42 29 11 58 6 90 79 117 7 54 8 26 33 55 9 20 39 10 69 64 78 12 57 95 65 94 68 89 102 15 97 93 133 16 72 17 132 18 84 19 96 71 48 59 21 83 91 81 74 24 73 122 25 36 27 30 Osztály összesen % 63 41 86,8 Részképességek és a standardhoz viszonyított egyéni képességmutatók Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Szövegértés 2009. május Összesítés feladatok szerint Iskolai átlag Szereplők - 92 87 91 90 Vázlat 85 50 83 54 53 77 67 Szómagyarázat rokon értelmű kif. 82 80 78 70 Szövegértelmezés aláhúzással 89 74 Lényegkiemelés kérdésekre adott válasszal 68 76 75 Összefüggések kapcsolatok felismerése 42 41 58 57 Információ-keresés 84 86 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Szövegértés 2009. május Iskolai összesítés átlag Magyarázó - 76 % 64 % 82 % 73 % 74 % Elbeszélő 96 % 84 % 86 % Átlagok 80 % Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Matematika 2009. május Alsó tagozat Felső tagozat 90,3% 90,7% 86,2% mért területek 1. osztály 2. osztály 3. osztály 4. osztály 5. osztály 6. osztály 7. osztály Számfogalom 90,3% 90,7% 86,2% 79,4% Műveletek racionális számok halmazában 49,9% 50,0% 52,5% Műveletek fejben 91,9% 76,0% 88,3% 85,4% Grafikon 53,1% 70,8% 56,3% Műveletek írásban   68,0% 86,0% Szöveges egyszerű 60,0% 71,6% Nyitott mondatok, szabályjáték 71,9% 67,2% 81,3% 41,0% Szöveges összetett 54,0% 36,4% Mértékegység 72,5% 67,7% Geometriai feladatok 77,0% 10,0% 56,1% 89,8% 51,2% 81,6% 77,5% 27,3% 35,4% 52,8% 58,7% Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Számolási készség mérése Elemi számolási készség az országos átlaghoz viszonyítva Sor-szám 3. osztály Jó Összeadás perc. h. m % Kivonás perc. h. m Pótlás perc. h. m Szorzás perc. h. m Benfoglalás perc. h. m Országos átlag(100%) 14,8 12,2 12,3 10,5 1   23 11,5 77,70 31 15,5 127,0 20 10 81,30 21 86,07 25 12,5 119,05 98,23 gyenge 2 34 17 114,86 94,26 22 11 89,43 30 15 122,95 108,11 jó 3 24 12 81,08 90,16 9 4,5 36,59 29 14,5 118,85 18 85,71 82,48 4 41 20,5 138,51 45 22,5 184,43 40 162,60 35 17,5 143,44 46 219,05 169,61 5 42 141,89 44 180,33 178,86 33 16,5 135,25 190,48 165,36 6 32 16 7,5 61,48 98,36 109,52 91,75 7 60,81 85,37 40,98 8,5 80,95 73,29 nagyongyenge 8 19 9,5 64,19 32,79 65,57 90,48 57,92 134,15 26 13 106,56 138,10 121,97 37 18,5 125,00 81,97 88,58 135,14 172,13 138,21 39 19,5 185,71 150,83 100,00 96,74 27 13,5 109,76 14 66,67 97,17 52 175,68 142,28 102,46 124,86 50 168,92 163,93 158,54 168,03 48 228,57 177,60 28 114,75 101,63 107,27 118,24 77,87 114,29 98,80 Átlag: 16,9 114,1 14,0 114,8 13,1 106,4 12,4 101,5 125,2 112,4 nagyon gyenge Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Kompetencia Cselekvőképesség megszerzett ismeret eredményes tudás problémamegoldó készségeink tevékenység attitűdbeli jellemző ösztönző motivációs természetű nevelésen keresztül szervező, végrehajtó (kognitív) ismeret, jártasság, készség, képesség oktatáson, képzésen a gyerekeket nevelés fontossága motiválttá tenni egy cselekvés végrehajtásában. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Országos kompetenciamérés Miért fontos? szembenézhetünk eredményeinkkel összehasonlítási lehetőség adatok elemzése továbblépésre, cselekvésre ösztönöz mások is megismerhetik kötelező Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Törvényi szabályozás 2006. évi LXXI törv. 9. § Módosított Ktv. 40 § (11) bek. IMIP mérési, értékelési feladatok végrehajtása figyelembe venni az OKM mérési értékeit ez alapján a tanulók és osztályok eredményeit intézkedések meghatározása, célok és eredmények közelítéséhez Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Kompetenciamérések eljárásrendje LÉPÉS FELELŐS HATÁRIDŐ ELLENŐR- ZÉS T VÉGZI DOKUMEN-TÁCIÓ Komp. eredm. átadása igazgatóhelyettes 2009.02.28. Igazgató számítógép Prezentáció készí-tés az eredmény. Minőségirányítási vezető 2009.03.20. Prezentáció Nevelőtestületi ért. –eredmény- és problémafeltárás 2009.05.10. jegyzőkönyv Intézményi strat. meghatározása igazgató Stratégiai dokumentum Munkaközösségi elemzések Munkaközösség vezetők 2009.04.25. Munmkaközösségi emlékeztetők, szakmai anyagok Dolgozatok kijavítása Munkaköz. vezetők 2009.04.15. Kijavított dolgo-zatok összesítés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Kompetenciamérések eljárásrendje LÉPÉS FELELŐS HATÁRIDŐ ELLENŐRZÉST VÉGZI DOKUMEN-TÁCIÓ Erősségek, fejlesz-tendő területek meghatározása Minőségirányítási vezető 2009.04.25 Okok keresése 2009.04.30. Problémalista Javító intézke- dések feladatlistá-jának összeállítása Munkaközösség vezetők 2009.05.10. Igazgató Kész feladatlista Intézkedési terv összeállítása Minőségir. vezető Intézményi intézkedési terv Fejlesztési feladatok megvalósítása Igazgatóhelyettes 2009.08.21-től 2010.06.15-ig Feljegyzések az ellenőrzésekről, részfeladatok megvalósításáról Ellenőrzés, értékelés Minőségir. vez. A belső ellenőr-zési terv szerint Következő mérés 2009.05. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Intézményi intézkedési terv a 2008 Intézményi intézkedési terv a 2008. évi kompetenciamérések eredményeinek javítására, a tanulók fejlesztésére CÉL ELVÉGZENDŐ FELADATOK MÓDSZ., ESZKÖZÖK FELE- LŐS HATÁR-IDŐ DOKU-MENTUM ELLE- NŐRIZ Szemlélet-váltás Új módszerek bevezetése Beszámoló, óralátogatás Mk. – vezetők 2009. dec. 15. Mk. terv, Jegyzők. Igazgató Csökkenjen az 1-2. szinten telj. tanulók száma 15 %-kal Felzárkóztató fogl. számának, hatékonyságá-nak növelése Egyéni fejlesz-tés,differenciált foglalkozás Munka-közösség vezetők 2010. május Éves m. terv, tan-menet, fogl. napló Igazgató-helyettes 4. szintű tanulók eme- lése 5 %-kal Tehetséggond. Szakkörök szá-mának emelése Tehetséggon- dozó zakkör Szakkör-vezetők Tantárgy-felosztás, szakköri napló A hozzáadott pedagógiai érték növelése Kompetenciák fejlesztése minden órán az egyes pedagógus fejl. tervek alapján Félévi méréspróba Kompetencia-területek szerint Mk. március Mk. Terv, tanmenet, tesztek Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Matematikai eszköztudás mérése Matematika iskolában szerzett képességek mindennapokban készségek Tartalmi területei Mennyiségek és műveletek Hozzárendelések és összefügg. Alakzatok síkban és térben Eredmények statisztikai jellemzői Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Gondolkodási műveletek Tényismeret és rutinműveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció A tesztekben szereplő feladatok formájuk szerint Feleletválasztás Nyíltvégű Képességszintek 1. szint 2. szint 3. szint Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Kompetenciamérés 2008. máj. matematika 6.o. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Tanulók képességszintek szerinti megoszlása Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

A feladatok megoldottsága a tartalmi keret szerint Tartalmi terület Szint Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Feladat Megoldottság Azonosító évfolyam [1. csoport] Mennyiségek és műveletek 1. szint ME31601 78% 88% ME10501 72% 77%   ME31602 68% ME23802 62% ME24001 65% ME01901 70% 2. szint ME23402 42% 23% ME11002 ME11004 61% 54% ME20901 56% 58% ME21001 49% ME17401 51% 46% 3. szint ME17503 28% ME22301 43% ME18901 38% 27% ME16901 32% 50% ME21501 41% ME11001 ME26401 37% ME20902 4. szint ME09501 34% 31% ME14901 9% 4% ME09502 19% 12% ME23801 20% Hozzárendelések és összefüggések ME06901 73% 85% ME21801 76% ME06402 ME06403 71% 81% ME14501 64% ME16601 48% ME25801 ME32601 29% ME09901 ME14502 ME06401 22% ME29102 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

A feladatok megoldottsága a tartalmi keret szerint Tartalmi terület Szint Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Feladat Megoldottság Azonosító évfolyam [1. csoport] Alakzatok síkban és térben 1. szint ME09801 68% 77% ME01801 63% 88%   ME27601 67% ME27701 66% 92% ME23401 83% 96% 2. szint ME11402 56% ME11401 57% ME04801 45% 42% ME17501 48% 50% ME18301 65% 3. szint ME11403 54% ME29301 39% ME06701 24% 15% 4. szint ME09803 31% 35% ME25201 Események statisztikai jellemzői és valószínűsége ME23101 100% ME11701 70% ME11801 ME11802 ME30701 61% ME30702 40% ME16001 21% 23% ME24801 2% 0% Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Kompetencia mérés 2008. május Matematika 6. osztály Tartalmi területek Szint Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Összesítve szintenként Orsz. Isk. Eltérés I. Mennyiségek és műveletek 1. 70 80 + 10 67 + 3 - 69 75 + 6 2. 42 23 - 19 55 58 61 54 -7 53 45 -8 3. 30 48 + 18 43 + 2 38 27 -11 37 40 4. 26 21 -5 15 14 -1 18 -3 Össz. 47 50 49 + 1 32 -6 44 II. Hozzárendelések és összefüggések 74 81 + 7 64 77 + 13 62 + 14 56 + 19 29 31 39 22 + 20 + 4 + 12 + 17 52 63 + 11 III. Alakzatok síkban és térben 73 83 65 90 + 25 87 57 71 51 59 + 8 36 IV. Események statisztikai jellemzői és valószínűsége 79 94 + 15 60 + 16 Összesítve a teszt feladatait 66 % 75 % + 9 47 % 60 % 38 % 40 % 50 % 58 % Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Mennyiségek és műveletek Pozitív eltérések Mennyiségek és műveletek Feladat   Országos átlag (%) Iskolai átlag (%) Különbség (%) Terület becslése Tényismeret, műveletek 28 46 18 Sorrend megállapítása táblázatból 32 50 Fordulatszám Modellalkotás, integráció 49 65 16 Műveletek 77 12 Arány meghatározása 43 54 11 Skála beosztása 78 88 10 Skála leolvasása 68 9 Skála leolvasása, illetve kivonás 70 7 Skálabeosztás táblázatból 72 5 Összetett műveletek szövegből 37 42 Több, kevesebb terület 61 4 Sokaság becslésének leírása Komplex megoldások és kommunikáció 20 23 3 Terület meghatározása 41 1 Sokaság becslése rajz alapján 62 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Mennyiségek és műveletek Negatív eltérések Mennyiségek és műveletek Feladat   Országos átlag (%) Iskolai átlag (%) Különb- ség %) Terület kiszámítása Tényismeret, műveletek 42 23 -19 Térkép arány Komplex megoldások és kommunikáció 38 27 -11 Különbség egész számokkal Modellalkotás, integráció 32 -9 Mennyiségek kapcsolata 19 12 -7 Fordulatszám átalakítása 51 46 -5 Törtrész meghatározása rajz alapján 65 62 -3 34 31 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Mennyiségek és műveletek 54,7 47,8 32 ! 62,5 49,1 27 Hozzárendelése k és összefüggések 74,5 45,8 38,3 81 63,8 45 Alakzatok síkban és térben 64,4 50,1 45,0 80,7 63,0 42,0 Események statisztikai jellemzői és valószínűsége 79,0 41,8 11,5 94,0 59,5 48,7 Országos átlag 56,6 KIKI átlaga Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Kompetencia mérés eredményei 2003.-2008. Országos komp.m. eredménye 2003. 2004. 2006. 2007. 2008. orsz. átl. iskola Elté-rés iskolai Elté rés Szövegértés 6. évfolyam 500 496 - 4 509 503 -6 512 526 + 14 516 + 10 519 521 + 2 8. évfolyam - 506 + 6 497 479 - 18 453 -44 + 13 Matematika 501 +1 505 514 + 9 493 515 + 22 448 - 52 499 532 + 33 517 + 17 494 450 491 510 + 19 485 -12 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Fejlesztési feladatok 2009/2010. tanévben a 2008-as komp. mérés alapján Tartalmi területek Ismeretek Tantárgyak Mennyiségek és műveletek Műveletek műveletek egész számokkal Százalékszámítás Fordulatszám meghatározása Arányosság Szöveges feladatok Matematika Történelem Matematika Technika Fizika Magyar Időszámítás Kamatszámítás, adó Hajtások fordulatszámítása Sűrűség Szövegértés Hozzárendelések és összefüggések Grafikonok rajzolása Grafikonok vizsgálata Hozzárendelés szabálya Kémia Fizika Földrajz Történelem Lebomlás grafikonja Út-idő grafikon Vízrajz, hőmérséklet Népesség Alakzatok síkban és térben Síkidomok mérete, kerülete területe Testek hálózata Kicsinyítés, nagyítás Technika Matematika Rajz Földrajz Alkatrészek kicsinyített rajza Testek készítése Testek nézeti ábrázolása Térkép Események statisztikai jellemzői és valószínűsége Mennyiségek gyakoriság Valószínűség Biztos, lehet, lehetetlen Földrajz Fizika Matematika Időjárás Statisztikai adatok vizsgálata Becslés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Feladataink Matematika órán és foglalkozásokon egyéb tanórákon és foglalkozásokon Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

Paradigmaváltás a kompetencia fejlesztés alapfeltételei Tanuló központú pedagógiai gyakorlat Differenciált módszer Személyre szabott tanulói utak Önszabályozó stratégiák kialakítása Változatos tanulásszervezési megoldások Tevékenységre épülő tanulói szerepek Kooperatív technikák Megváltozott pedagógus szerep Befogadó iskola Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

„Egy sikeres oktatási rendszer önmagában ugyan nem garantálja a gazdasági fellendülést, ám minden bizonnyal egyik előfeltételének tekinthető” Köszönöm a figyelmet! Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom