KÉPTÁR Reneszánsz I..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Canaletto
Advertisements

Reneszánsz Reneszánsz.
Készítette: Albert Krisztina
(középszintű érettségihez)
AZ ÖNKÉPZŐKÖR TAGJAI ÁLTAL VÁLASZTOTT KEDVENC RENESZÁNSZ ALKOTÁSOK (A MŰVEK KELETKEZÉSÉNEK IDŐRENDJÉBEN)
RENESZÁNSZ – ‘újjászületés’
Toszkána – Firenze: reneszánsz művészet kiindulópontja
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
A reneszánsz szobrászat
A sárospataki Rákóczi-vár udvari loggiája ( )
A reneszánsz művészet; előtte
T.
Reneszánsz Itáliában született (a renaissance francia szó, újjászületés) A képzőművészetek feladata: -természet kutatása és megismerése -valóság hiteles.
Botticelli: Esküvői jelenet (ideális építészet) 1493.
Válaszutak a művészettörténetben A reneszánsz
Ghiberti: Jákob és Izsák története
Giorgione: Pásztorok imádása
Válaszutak a művészettörténetben Vizsgaanyag I. évfolyam*
17. századi világi építészet
A barokk szobrászata.
MÁTYÁS, AZ IGAZSÁGOS.
Sienai festők < 2010 >.
Átmenet a reneszánsz és a barokk között:
Mátyás és Beatrix-portrék
Reneszánsz Madonnák (2008) 1.
A visegrádi Herkules-kút
RENESZÁNSZ MADONNA FESTMÉNYEK ZENE JOSQUIN DESPRES: AVE MARIA
Szűz Mária életének eseményei reneszánsz művek tükrében
Kattintással lapozható
ORVIETO Saját fotóiból és néhány internetről letöltött
Zene: Gheorghe Zamfir – Kjilmar song of ocarina hijos del sol
Andrea Mantegna Zene: Richard clayderman - Murmures F:Laci
Andy Warhol: Marilyn 1967 Popart. Andy Warhol: Marilyn 1967 Popart.
A ROBBIA CSALÁD MŰHELYE
A RENESZÁNSZ KULTÚRA MAGYARORSZÁGON
Ghirlandaio: Irgalmas Madonna, Levétel a keresztről (1472)
ANDREA DEL SARTO
FRA ANGELICO
Bevezetés a neveléstudományba Bevezetés a művészetpedagógiába 1. előadás.
A reneszánsz A szó a fr. renaissance ‘újjászületés’ szóból származik
Művészettörténet a művészetterápiában
San Vitale, Ravenna, 570.
Itáliai festő, a korai reneszánsz (quattrocento) idején
Vígh Xénia: A reneszánsz művészet
Reneszánsz művészet.
BUDAPESTI SÉTA 6. ÉVFOLYAM.
„Új ég, új föld” : A reneszánsz
Keleti végeken… arandria.multiply.com 2009 szeptember.
Automatikus diaváltás
Reneszánsz.
N.1 F: Laci Automatikus diaváltás Rafaello Sanzio Zene: Acker Bilk – Aria - the most relaxing music imaginable.
Ars Sacra Esztergomi Hittudományi Főiskola levelező tagozat
FRESCOS Hacer click para avanzar Mi a freskó?. A freskó (olasz a fresco, affresco) a falfestészet olyan fajtája, ahol az alap a festéskor még friss,
A Quattrocento szobrász- és reliefművészete
A Novohrád-Nógrád Geopark értékei – oktatási segédanyag
Egyetemes barokk művészet I.
A reneszánsz kora A reneszánsz művészet korszakai: A reneszánsz művészet korszakai: Trecento: az 1300-as évek itáliai művészete Trecento: az 1300-as évek.
Reneszánsz festészet. A reneszánsz festészet általános jellemz ő i:  Új perspektivikus ábrázolás  Gyakori a természeti háttér  Élénk, gazdag színvilág.
BÚTORTÖRTÉNET 1.3.
Művészettörténet muzsikusoknak vizsgaanyag őszi szemeszter.
Reneszánsz (XIV-XVI. század).
Kovács Szabina: Konferansz vers V.
A Quattrocento festészete Album képelemzéshez
FRA FILIPPO LIPPI
Előadás másolata:

KÉPTÁR Reneszánsz I.

RENESZÁNSZ I. Santa Maria del Fiore, 1296-1436. Firenze (Donato) Bramante: Tempietto 1502-1505 k. Róma (San Pietro in Montorio kolostor) (Andrea) Palladio: Villa Rotonda, 1550 u. Vicenza mellett (Antonio da Sangallo)-Michelangelo: Palazzo Farnese, 1514-1550. Róma Egy Loire menti reneszánsz kastély (pl. Chenanceaux, Chambord vagy Blois) Vaszilij Blazsennij székesegyház, XVI. sz. Moszkva Budai vár és királyi palota, XIV-XVI. sz. és XVIII. sz., XIX-XX. sz. (Hiányzó kép) Visegrádi királyi palota, XIV-XV. sz. Bakócz-kápolna, 1506-1507. Esztergom Sárospataki vár, XVI-XVII. sz. (Lorenzo) Ghiberti: A firenzei Battistero bronzkapuja (Porta del Paradiso), 1430-as é. Donatello: Gattamelata lovasszobra, bronz, 1447-1453 k. (Padova) (Andrea del) Verocchio: Colleoni zsoldosvezér lovasszobra, 1480-as é. (Velence) Michelangelo (Buonarotti): Pietŕ, márvány, 1498. (Róma, San Pietro) Michelangelo (Buonarotti): Dávid, 1504. (Firenze, Accademia) Michelangelo (Buonarotti): Lorenzo Medici síremléke, 1525. (Firenze, San Lorenzo-templom sekrestyéje) Donatello: Dávid, 1430-1435. (Firenze, Museo Nazionale) Visegrádi Madonna, 1480 k. (Visegrád, Mátyás Király Múzeum) Massaccio: Szentháromság, freskó, 1427 k. (Firenze, Santa Maria Novella) Fra Angelico: Krisztus levétele a keresztről, 1437-1440. (Firenze, Museo San Marco) (Hiányzó kép) Piero della Francesca: Krisztus ostorozása, 1470 k. (Urbino, Palazzo Ducale) (Sandro) Botticelli: Vénusz születése, 1485 k. (Firenze, Uffizi) (Andrea) Mantegna: Pietŕ, 1506. (Milánó, Brera)

Santa Maria del Fiore, Firenze 1296-1436.

Santa Maria del Fiore

Bramante: Tempietto ~1502-1505 Róma

Palladio: Villa Rotonda 1550 u. Vicenza mellett

Palladio: Villa Rotonda

(Antonio da Sangallo)-Michelangelo: Palazzo Farnese 1514-1550. Róma

Chenanceaux Loire menti reneszánsz kastély

Chenanceaux

Vaszilij Blazsennij székesegyház XVI. sz. Moszkva

Mátyás király az 1470-es években nagyszabású építkezésekbe kezdett Budán és Visegrádon. A Zsigmond király korában kialakult budai vár reneszánsz uralkodói palotává alakítására külön építőműhelyt szervezett, amit az 1470-es évek végétől az 1480-as évek második feléig a firenzei származású, Firenzében és Urbinóban tanult Chimenti Camicia (1431 k.-1505) vezetett, ezt követően a műhely irányítását valószínűleg Giovanni Dalmata (?-1509) vette át. A palota centruma a trapéz alakú díszudvar volt, melynek közepén díszkút állt. Az udvart többszintes loggia vette körül, melynek faragott és szobrászati részletei erős urbinói hatást mutattak. A palota keleti szárnyában helyezkedett el a híres Corvina-könyvtár, a déli oldalon a trónterem, a nyugati szárny emeletén egy díszes kialakítású ebédlőterem. Reneszánsz részletekkel gazdagították a Zsigmond-korabeli "Friss palotát", majd az északi részen új szárny építésébe kezdtek. Visegrádon az Anjou-korban elkezdett későgót palotát szintén Mátyás király építtette át, bár gazdag reneszánsz részletekkel díszíttette, ottani építkezése még gótikus stílusban történt. E két nagyszabású építkezéssel a budai műhely a reneszánsz építőművészet különösen finom bájú irányzatát, a firenzei érett quattrocentóhoz kapcsolódó, úgynevezettt "all 'antica" stílusjelleg meghonosodását segítette elő. Forrás:adatnet.hu Mátyás palotája a török uralom idején romossá vált, a XVII. század végén pedig - Buda visszafoglalásakor - majdnem teljesen megsemmisült. Helyén a barokk korban, majd további bővítésekkel a XIX-XX. század fordulóján a ma is fennálló új palota épült. Forrás: www.sulinet.hu

Visegrádi királyi palota XIV-XV. sz.

Visegrádi királyi palota Fotó: Domaniczky Tivadar Visegrádi királyi palota

Forrás: arch.eptort.bme.hu Bakócz-kápolna 1506-1507. Esztergom

Sárospataki vár XVI-XVII. sz.

Sárospataki vár

Sárospataki vár

Ghiberti: A firenzei Battistero bronzkapuja (Porta del Paradiso) 1430-as é.

Ghiberti: Battistero, bronzkapu

Donatello: Gattamelata lovasszobra (bronz) 1447-1453 k. Padova

Verocchio: Colleoni zsoldosvezér lovasszobra 1480-as é. Velence

Michelangelo: Pieta, márvány 1498. Róma, San Pietro

Michelangelo: Dávid 1504. Firenze, Accademia

Michelangelo: Lorenzo Medici síremléke 1525. Firenze, San Lorenzo-templom sekrestyéje Michelangelo:

Michelangelo: Lorenzo Medici síremléke

Donatello: Dávid 1430-1435. Firenze, Museo Nazionale

Visegrádi Madonna 1480 k. Visegrád, Mátyás Király Múzeum

Massaccio: Szentháromság (freskó) Firenze, Santa Maria Novella

Piero della Francesca: Krisztus ostorozása Urbino, Palazzo Ducale

Botticelli: Vénusz születése ~1485 Firenze, Uffizi

Mantegna: Pieta 1506. Milánó, Brera