A nyomtatott sajtó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ahol találkozik a valóság és a fantázia!. A múlt és a jövő  Antológiaként indul 1972-ben 1985-ben havi magazinná alakul 175 alkalommal jelenik meg 1995.
Advertisements

Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
??? Reklám!!!.
Ami a centenáriumi kiadványból kimaradt Készítette: Imre Lászlóné.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
A A helyi kommunikációval foglalkozók képzése A MÚOSZ évtizedes tapasztalatai a helyi médiumok szerkesztőinek képzésében.
Nyomtatott reklámok.
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ kommunikációs stratégiája és gyakorlata.
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
Pearl Harbor a korabeli magyar sajtóban
1 banner ingyenesen az 1% – 100% akció népszerűsítésére (az önkormányzatnak)
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
KUCSERA GÁBOR Szponzori kiajánlása 2006
Marketing lehetőségek a falusi turizmusban
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Médiamarketing Lapok piaca 2012.február.
KÉPGALÉRIA SZPONZORÁCIÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: február 19-től.
Magyar sajtótörténet Irodalmi, művészeti és kulturális lapok Magyarországon a kezdetektől napjainkig.
Magyar sajtótörténet Irodalmi, művészeti, kulturális és politikai lapok Magyarországon a kezdetektől napjainkig.
Általános könyvtárismeret
Szövegszerkesztés.
Magyar sajtótörténet Irodalmi, művészeti, kulturális és politikai lapok Magyarországon a kezdetektől napjainkig.
Hagyományos és nem hagyományos dokumentumok a könyvtárban
Etikai vétségek elemzése
A könyvtárak és a könyvek osztályozása
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Építészet és kritika – az írott sajtó (OCTOGON) Márffy Benjámin.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
Tourinform iroda működtetése április Amit eddig megvalósítottunk: -Tourinform iroda zökkenőmentes átvétele rövid idő alatt -Turizmus Zrt.
A MAGYAR SAJTÓ A SZABADSÁGHARC BUKÁSÁTÓL A KIEGYEZÉSIG
Független Révaisok Szövetsége1 Polgár az Európai Demokráciában OTV Független Révaisok Szövetsége.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A dokumentumrögzítés története:
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
A megye napilapja= a hatékony hirdetéshordozó. 4 megye: Fejér, Vas, Veszprém, Zala 5 napilap: Dunaújvárosi Hírlap, Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe,
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
FASHION STREET Médiaajánló FASHION STREET Médiaajánló.
Közösségi Önsegítő Rendszer (KÖR) mint jó megoldás teleházak számára.
EUGA Pályázati Tanácsadó Valósítsd meg terveidet, Uniós támogatással! Kenessey László EUGA Projekt menedzser.
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
A tömegkommunikáció.
Az újság formai jegyei 1. csoport.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
KÉPGALÉRIA HIRDETÉS CSOMAGAJÁNLAT Érvényes: március 13-tól.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Sándor Balázs A regionális mediatizáció kihívásai és perspektívái a Dél-Dunántúli Régióban.
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Modern Iskola 2010/1011. Modern Iskoláról Kiadónk a Modern Iskola szaklap,, az internetes honlap, (televíziós műsor- jelenleg szünetel), valamint rendezvényszervezés.
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
MENT Ő HÍRADÓ OMSZ számára készített híradó 1. Számú melléklet.
OCTOGON A R C H I T E C T U R E & D E S I G N L.Á
Ambrus Attila J.: Két napilap kultúra rovatának összehasonlító tartalomelemző vizsgálata.
ÁLRUHÁS REKLÁMOK NYOMÁBAN Kreatív ̶ Márkázott Tartalom Konferencia szeptember 20. Mihálszki Zsuzsa.
Nagy Béla Kereskedelmi igazgató Gyomai Kner Nyomda Zrt.
Dokumentumtípusok. Dokumentum Fizikai egység - lejegyzett, rögzített információ tudás ismeret gondolat történet esemény.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – NPT ülés, Pásztor Szilvia – pályaorientációs portál tartalmi.
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Dokumentumtípusok.
Jogászvilág Felelős szerkesztő: Vajda-Fejes Melinda
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
Készítette: Juhász Judit
Előadás másolata:

A nyomtatott sajtó

Rengeteg féle kiadvány van hazánkban Több módon csoportosíthatók 1. megjelenésük gyakorisága szerint: - naponta, hetente, kéthetente - havonta, kéthavonta, negyed- és félévenként

Napilapok: Országos, minőségi, politikai-közéleti (Magyar hírlap, …) Országos, bulvár (Blikk, …) Ingyenes reklámkiadvány (Metro, …) Egy témára specializálódott országos (Nemzeti Sport, …) Hetilapok (168 óra, Nők lapja, …) Havonta megjelenő lapok (Praktika, …) Évente 2-6 alkalommal megjelenő (Fotóművészet, …)

2. Megjelenés helye, terjesztés köre szerint Intézményi, kisközösségi – pl. iskolaújság Települési, városi – Dunakeszi polgár Megyei lap – Dunántúli Napló, Vas népe Országos lap Nemzetközi lap (Joy, Bravo )

3. Téma szerinti csoportosítás Rejtvényújság Művészeti folyóirat Gyermek, ifjúsági lap Életmód magazin Sport Politika Autó, motor Hobbi Stb.

Általános információk a lapról FEJLÉC Információk a lapról Évfolyam Dátum Lap ára

2. IMPRESSZUM A Marquard Médiacsoport lapja Kiadó: Jürg Marquard CEO: Albrecht Hengstenberg Főszerkesztő: Balogh Edina joy@marquardmedia.hu Főszerkesztő-helyettes: Tamás Anita Művészeti vezető: Galgóczy-Kövér Viktor Tervezőszerkesztő: Váraljai Viktória Szerkesztő: Nagy Boldizsár, Tarapcsák Dalma Szépség: Rinyu Piroska Képszerkesztés: Kosina Anett Olvasószerkesztő: Siklósi Ágnes Fotóprodukció: Margl Dorka Divatkoordináció: Schreiter Lilla, Csillag Szilvia E havi számunk szerzői: Bus István (Pasifórum), Szatmári Nóra (Horoszkóp) Kiadó: Marquard Media Magyarország Kft. Graphisoft Park, 1031 Budapest, Záhony u. 7. Telefon: 06-1-505-0800, fax: 06-1-505-0805 Levélcím: 1300 Budapest, Pf. 278 E-mail: joy@marquardmedia.hu Pénzügyi igazgató: Soós Viktor v.soos@marquardmedia.hu Terjesztési igazgató: Pintér Klára k.pinter@marquardmedia.hu Produkciós igazgató: Tompa Csilla cs.tompa@marquardmedia.hu Marketing- és PR-menedzser: Simon Petra p.simon@marquardmedia.hu Kereskedelmi igazgató: Óhidi Zsuzsanna zs.ohidi@marquardmedia.hu

Kereskedelmi igazgató-helyettes: Pastyik Renáta r Kereskedelmi igazgató-helyettes: Pastyik Renáta r.pastyik@marquardmedia.hu Telefon: 06-1-505-0878 Hirdetés: joyhirdetes@marquardmedia.hu Tel: 06-1-50-50-875 Lapreferens: László Mária m.laszlo@marquardmedia.hu Telefon: 06-1-505-0880, fax: 06-1-505-0806 Nyomdai előkészítés: Colorcom Media Nyomda: INFOPRESS GROUP HUNGARY ZRT. www.infopressgroup.com Felelős vezető: Lakatos Imre vezérigazgató Terjesztés: Magyar Posta Zrt., 1089 Budapest, Orczy tér 1. Ügyfélszolgálat: +36-80-444-444 www. kiadoireklamacio@posta.hu Előfizetés: Weben: www.marquardmedia.hu vagy www.joy.hu Telefonon: 06-1-50-50-848 E-mailben: elofizetes@marquardmedia.hu 2027, Email: Licensing@mvg.de JOY is a registered trademark of GERMAN PREMIUM MAGAZINES AG.

Az impresszum az első, második vagy az utolsó oldal alján található A szerkesztőség, kiadó, nyomda és terjesztő adatai (pontos cím, elérhetőség!) Hirdetések felvételével kapcsolatos információk ISSN szám: minden lap indítását be kell jelenteni, ezt jelöli a szám

A lapok belső szerkezete címlap: kitüntetett szerep, fejléc, vezető témák, hívószavak, figyelemfelkeltő fotó Magazinoknál- tartalomjegyzék napilapoknál: címoldalon megkezdett írások más-más oldalon folytatódnak 3. Állandó rovatok – oldal tetején jelölik a rovat címét (napilapoknál: belföld, külföld, sport …) Az újságban a páratlan oldalak fontosabbak, ezen belül a felső rész a vezető híreké. Az oldal szélét hamarabb elolvassuk, mint a belsejét. Mellékletek hirdetések

Az újság külleme Egy lap hangulatát, élvezhetőségét és hogy milyen célközönséghez szól, meghatározza: Szerkesztés, tipográfiai tervezés Méret, oldalszám, színezés, papír minősége Írásos és képi anyagok aránya Képi információk mennyisége és minősége Sajtófotó (nem illusztráció, hanem vizuális dokumentáció) és a képaláírás szerepe fontos!