Airport 2012… BKF Hardy Mihály, kommunikációs igazgató, Budapest Airport 17.05.2012.
Ezek meg hová tűntek???
A Budapest Airport rövid története Megnyitó 1950 május 7.: mai 1-es terminál és egy futópálya, 7,133 utas; 1983 Második futópálya és irányítótorony átadása; 1985: Megnyílt a 2A Terminál; 2,2 millió utas; 1998: Megnyílt a 2B Terminál; 4 millió utas; 2005: Az 1-es terminál felújítása, fapados „boom”, évi 8 millió utas; 2005: A Budapest Airport privatizációja 75 évre (2080-ig) – BAA (British Airport Authority) nyertes pályázata (75%); 2007 június 6. A német Hochtief AirPort vezette konzorcium átveszi a Budapest Airport irányítását. 2011 március 27. Átadják a forgalomnak a SkyCourt-ot, az Égi Udvart
A Budapest Airport tulajdonosai Malton Investment Pte Ltd. Hochtief Airport GmbH Aero Investment S.á.r.l. Caisse de dépôt et placement de Québec KfW IPEX-Bank GmbH
A Budapest Airport alapadatai Magyarország legfontosabb nemzetközi repülőtere (24/7) Alapterület: 1,515 hektár Két futópálya: Runway 1 (13R-31L) 3,010 x 45m Runway 2 (31L-13R) 3,707 x 45m Terminálok: 1-es terminál 1 – 14 állóhely 2-es terminál 37 állóhely Forgalmi adatok (2011): 8.9 millió utas 109, 989 gépmozgás 86,000 tonna cargo Budapest Airport alkalmazottak: 1,000 fő Összes repülőtéri alkalmazott: 12,000 fő volt – most kb. 9 000
Budapest Airport napjainkban 2-es futópálya SkyCourt 2-es terminál (ex- 2A és B) 1-es futópálya Javító hangárok (ACE és Lufthansa Technik 1-es terminál
SkyCourt adatok Építkezés kezdete: 2009 április Átadás a Budapest Airportnak: 2011 február Nyitóünnepség: 2011 március 18. Forgalmi nyitás: 2011 március 27. SkyCourt teljes beruházás: 102 millió Euró Teljes hasznos alapterület: 28 000 nm Kereskedelmi terület: 4 300 nm Check-in pultok: 59 (2A+2B) CUSS: 26 Utasbiztonsági folyosók: 6+6 Tranzit: 4 folyosó (2 + épül)
Hazai és nemzetközi márkák versenye
BUD Future fejlesztési tervek - jegelve Két új beszállító folyosó 8+9 utashíddal; 170,000 m² új forgalmi előtér; Kapacitás növekedés: 15 millió utas/év
Felújított épületek új parkolóval - jegelve
BUD Cargo City 2012-re – törölve, mélyhűtve!
2012. február 3. – Fekete Péntek, Malév-csőd!
Kikkel kommunikálok? Utasok Média Repülőtéri partnerek (pl. AirportShuttle Minibusz, Főtaxi, éttermek) Légitársaságok Saját dolgozók Hatóságok Kormányzat, politikai partnerek Cégközpont – HTA Essen (tőzsdei cég) Tulajdonosok, befektetők Nagykövetségek Budapesten Környező közösségek (BP XVIII, XVII, Vecsés, Ecser stb.) Web, Facebook – web.2-es közösség
Mi az üzenet? Holding statement – időt nyerni!!! A Malévnak tényleg vége?! Utasok ne jöjjenek ki! Mi lesz a jegyekkel? Ki beszéljen, ki beszélhet? Nem kell azonnal nyilatkozni – átgondolni! Megosztani az erőket, rögzíteni mindent! Szelektálni, hogy ki fontos média! HM esete az m1 Híradójával… és a HírTV-vel.
Eszköztár Sajtóközlemény Interjú Sajtóértekezlet Élő bejelentkezés Weboldal Facebook Fotó Video
BUD: Malév-válsághelyzet és kezelése 2012. feburár 3. 08.00 óra: Válságforgatókönyv aktiválva. Akut válságkezelés: 72 óra, hétfőn 6.-án 09.00-kor lefújva. BUD február: teljes 2012-es terv átalakítva, beruházások befagyasztva, csoportos létszámleépítés (konzultációk) Új légitársaságok hívása Budapestre (Air Berlin, Aegean Airlines, Transavia stb.) 19 új útvonalat jelentett be 5 új légitársaság 13 légitársaság növeli a frekvenciát 24 irányban Az ex-Malév közvetlen járatainak 80%-án van szolgáltatás
A Malév-csőd hatásai BUD-ra Teljes utaslétszám 2011: 3,2 million Ebből 1,5 millió átszálló utas - teljesen elveszett Törölt járatok a Malév-csőd nyomán: Amercian Airlines (JFK) Hainan Airlines(PEK) Moldavian (KIV) Carpatair (VCE)
2011 utas statisztika 8,921 millió utas, 8.9% növekedés 2010-hez képest 1,515 millió átszálló utas, 8.2% csökkenés 2010-hez képest 71.6% átlagos load factor, 1‰ növekedés 2010-hez képest 109,949 ATM (fel- és leszállás), 4.2% növekedés 2010-hez képest
BUD minőségi szolgáltatások SkyCourt – új 2-es Terminál épület 2011 márciusa óta üzemel teljes beruházás 100 m Euro Nagyobb tér, több üzlet és bár Kényelmes várakozótér +2 utasbiztonsági folyosó T1 bezár május 29.-én, 5 low-cost is költözik a T2-re. Befejeződik a T2 belső felújítása Új utastájékoztató rendszer épül ki Hatékonyabb kommunikáció: Facebook, twitter, YouTube Picasaweb, hírlevelek
Új megoldások: gyalogos beszállítás
Benchmark airports are: ATH CPH DUB GLA GVA HAM HEL KRK MUC MXP OTP VIE ZRH
Köszönöm a figyelmet!
Kapcsolat / Contact További információk / Further information: Mihály Hardy Budapest Airport Zrt. Communication Director H–1675 Budapest Pf. / P.O. Box. 53 Telefon: +36 (1) 296 6753 Fax: +36 (1) 296 5304 E-mail: mihaly.hardy@bud.hu Egyéb információk / Other information: www.bud.hu A bemutató 2011 áprilisában készült / Published in April 2011 A prezentációban a Budapest Airport Zrt. által a nyilvánosság számára közölt, tájékoztató jellegű információk a lehető legnagyobb gondossággal készültek. A társaság mindent megtett a technikai hibákból eredő problémák elkerülése érdekében, azonban nem vállal semmilyen közvetlen vagy közvetett felelősséget vagy kötelezettséget a megjelent információkért. Minden ezzel kapcsolatos észrevételt, kérdést szívesen fogadunk. E felelősségi nyilatkozatnak nem célja, hogy a vonatkozó jogszabályokban előírtaktól eltérő módon korlátozza vagy kizárja a társaság felelősségét olyan ügyekben, amelyekért a jogszabályok értelmében felelős. This presentation has been prepared to enhance public access to information about Budapest Airport's activities, with the utmost care to minimizing disruption caused by technical issues. However, no claims are accepted and no warranty is provided, expressed or implied, as to its relevance, reliability, timeliness, accuracy or completeness. Budapest Airport Zrt. and the companies referred to in the publication explicitly exclude any liability for errors or omissions in this material or in respect of information provided in connection with it. We welcome any observations or queries relating to this material. This disclaimer is not intended to restrict or exclude Budapest Airport Zrt.’s liability in any ways other than those prescribed by applicable legal provisions over matters for which it is legally liable.