A társadalmi tényezők hatása a tanulásra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Advertisements


Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
Pályakezdők munkával való elégedettsége Kiss Paszkál ELTE PPK Társadalom- és Neveléspszichológiai Tasznék.
Mellár János 5. óra Március 12. v
Ahol a nők nincsenek hátrányos helyzetben Patai Ágnes humánpolitikai igazgató november 15.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Dr. Gombik Gergely pártfogó felügyelői szakreferens
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Fodrostollú magyar lúd
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
Az egészségmagatartás gazdasági-társadalmi meghatározottsága
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Kutyafajták Retrieverek Készítette: Bak Barna József
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Kvantitatív módszerek
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Eurobarometer, %-os jövedelemnövekedés 2,1%-os sportkiadás- növekedés.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
7. Házi feladat megoldása
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A munkanélküliség problémája Szabadkán - frissen végzettek álláskeresési problémái - Szekció: Társadalmi problémák a városokban Előadó: Kovács Krisztina.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Előadás másolata:

A társadalmi tényezők hatása a tanulásra © Kárpáti Zoltán Szociológus Karpati.zoltan44@gmail.com

A társadalmi tényezők Demográfiai jellemzők (nem, életkor) Iskolai előélet (végzettség, szakképzettség) Hely a munka világában (foglalkozási – és életpálya, munkanélküliség) Családi életkörülmények (jövedelem, beruházás) Jelenlegi lakóhely típusa (község, város, megyeszékhely)

A megkérdezettek neme: férfi 47,17% nő 52,83% (Országos mintának megfelel) A megkérdezettek kora: (kutatási célnak megfelel) 26 év alatt 14,75 26-35 éves 26,46 36-45 éves 21,79 46-55 20,68 56-62 9,28 63 éves és idősebb 7,05 - Életciklusok

Iskolai végzettség, szakképzettség A megkérdezettek iskolai végzettsége: (%) férfi nő Alapfokú 41,08 27,47 Szakmai középfokú 40,43 38,34 Gimnázium 7,03 14,31 Felsőfokú 11,46 19,88 A megkérdezettek szakképzettsége: (%) Egy igazolható szakképzettség 28.35 Több igazolható szakképzettség 36,54 Nincs igazolható szakképzettség 35,11

Életpálya és foglalkozási mobilitás I. Foglalkozás és szakképzettség megválasztása: (sorrend %) jövedelmezőség, 41,99 környezeti lehetőségek, 39,89 fejlettségi különbségek érdeklődés, 37,36 alacsony személyes motiváltság család, 25,26 csökkenő, férfiaknál erősebb a szakma presztízse 10,86 társadalmi elismertség ismerősök, barátok 9,55 férfiaknál erősebb rokonság 7,73 férfiaknál erősebb iskola, tanárok 2,23 tanulásra ösztönzésnél 36,27%, pályakép körvonalazódásában 23,02%

Életpálya és foglalkozási mobilitás II. Mindig vagy a legtöbbször találtam képzettségemnek megfelelő munkahelyet és munkakört 58,2% A „képzettség” fogalma, tisztázatlan a munkakör és képzettség viszonya aspirációk és elégedettség kapcsolata a lehetőségek által behatárolt Iskolai végzettséggel meredeken nő; 4,5-szeres különbség a felsőfokú és alapfokú között, szakmai képzettség szerepe nőtt Az alapfokú végzettségűek súlyos helyzete (3/4 nehezen talál) Férfiak: 48,72%, nők 67,57%, nők nagyobb „mozgékonysága” (munkahely) „nem fogadnak be” (roma diszkrimináció)

Életpálya és foglalkozási mobilitás III. Túlnyomórészt intragenerációs ágazati-foglalkozási mobilitás – gazdasági szerkezetváltások egymásutánja: agrár-ipari-szolgáltatás, állami-piaci gazdaság kettőssége, tulajdoni váltások Tömegesség, kényszerű átállás. A 36 éven felüliek 50-60%-a kettő vagy több ágazatban dolgozott, de fiatalabbaknál is 10% körül Szakképzettség gyors amortizációja, viszonylagos értéke, korporációs érdekek Magas migrációs (ingázási) költségek (tulajdon-bérlet), megrekedés Munkapiaci választék hiánya a környezetben Foglalkozási (élet) pálya megszakítottságai, munka és tanulás Iskolai és szakképzési rendszer felkészületlensége (gyakorlati, kompetencia alapú képzés) – iskolarendszeren kívüli képzés szerepe

Részvétel az iskolarendszeren k. képzésben Nő-férfi arány: részt vett 5:1, részt vesz 2:1, de több férfi venne részt, mint nő (10%-kal). A munkanélküliek 60%-a férfi. A „részt vett” 26-55 év közötti = 73,74%; 56 év felett = 18,08% A „részt vesz”: 18-35 év közötti = 59,69%; korral csökken, 56 évtől senki A „részt venne”: 18-35 év közötti = 44,91%; 36-55 év közötti = 44,08%; 56 évestől = 10,52%; 54% alapfokú isk. végz. és szakiparos (felzárkóztatás). Részt vett: 55%, részt vesz: 14%, részt venne: 46% (átképzés) - Az isk.r. kívüli képzés szerkezeti végiggondolása: minőség, megfelelőség, szakma mellett gyakorlat és kompetencia

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!