Nemzetközi Konferencia A Hulladékká Vált Gépjárművekről Budapest, 2007. november 6. Egy szárazra fektető beruházásának és kétéves működésének tapasztalatai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Ügyvezető igazgató, RHK Kft.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
ORSZÁGOS ATOMENERGIA HIVATAL Tervezett üzemidő lejártát követő üzemeltetés engedélyezése Dr. Rónaky József főigazgató.
A Főváros települési szilárd hulladék
Sajó-Bódva regionális hulladékgazdálkodási program
Pályázati információs nap Nyugat-Dunántúl GRIP-IT Kádiné Fülöp Erika Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség - Győr, április 4. -
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
II. Országos Környezet- és Természetvédelmi Filmfesztivál és Konferencia 2. szekció Környezetvédelmi tudatformálás szerepe az oktatási nevelési intézményekben.
A földgázpiac jelenlegi szereplői, működési tapasztalatok, várható változások. A Magyar Gázipari Egyesülés működésének bemutatása Molnár.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
EKOP Elektronikus levéltár
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Rusznák András – ügyvezető, GOE
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
TDM Szakmai Nap november 21.
Nyíregyháza, szeptember 09.
VI. Környezetvédelmi Konferencia – Dunaújváros 2005.június 3. Környezetközpontú Irányítási Rendszer a DUNAFERR Rt-nél Eredmények, aktualitások Meskál László.
Környezetvédelmi szempontok az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoportnál
A Kiemelt Adózók Igazgatóságának tevékenységéről
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A HULLADÉKKÁ VÁLT GÉPJÁRMŰVEK KEZELÉSE AZ ALCUFER KFT.-NÉL
A KULCSI SZÉLERŐMŰ MŰKÖDÉSI TAPASZTALATAI április 20. RENEXPO 2007 Stelczer Balázs EMSZET KFT
„A legjobb és legolcsóbb hulladék az, amelyet meg sem termelünk!”
A villamosenergia-ellátás forrásoldalának alakulása
Az anyakönyvi igazgatás
Befektetői tőke szerepe a megújuló energiaforrások hasznosításában
Dr. Farkas Hilda Főtanácsos KvVM
Az elektronikus könyvtárak hálózata Moldován István OSZK MEK Osztály Hódmezővásárhely, július 5-7. Digitalizálási konferencia.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
FEJLESZTÉSI FELADATOK FINANSZÍROZÁSA Gazdaságfejlesztési pályázatok a tervezéstől a megvalósításig - több száz nyertes pályázat tapasztalatai alapján -
Mire figyeljünk, ha uniós forrás megszerzése a cél?
Biogáz berendezések fontossága az energiaellátásban
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
Gépjárműroncsok feldolgozásának szempontjai Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai és Gyártástechnikai Intézete Miskolc István Zsolt osztályvezető.
BELÜGYMINISZTÉRIUM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartó Főosztály Az adminisztráció csökkentése.
Balatonalmádi 2006 május GÉMOSZ Országos Közgyűlés Ivanics Lajos Szerviz Bizottság.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
A hulladékká vált gépjárművek kezelésének egyes kérdései A hulladékká vált gépjárművek kezelésére több magyar jogszabály is vonatkozik, amelyek az Európai.
ELŐZETES FELADAT KOCKA POLGÁR AZ EURÓPAI DEMOKRÁCIÁBAN OTV.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
Holcim Hungária Zrt. © 2010 Ismeri Ön a Holcim Hungária Otthon Alapítványt?
A gyártói felelősség kérdése, avagy miért nem működik a roncsautók visszavétele (Szubjektív vélemény) Kelemen József Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
REMOPLAST KHT. Balázs Ildikó ügyvezető igazgató
Az autóroncsok egy jelentős része feltételezhetően nem a legális rendszerbe kerül ezer db éves becsült keletkező roncsmennyiség vs db.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Az NKP II. ( ) hulladékgazdálkodási céljainak megvalósulása Markó Csaba Környezetgazdasági Főosztály.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Projekt eredményeinek disszeminációja – Általános projektbemutató ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
ZÖLD SZIGET ZÖLD SZIGET az innovatív, hiánypótló, zöld beruházás Green Meetup Budapest, szeptember 11.
Fővárosi Vízművek Zrt. és a vízbázisok védelme
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Változások az áramforrások területén Schmidtka Gábor október 13.
ZÖLD SZIGET ZÖLD SZIGET az innovatív, hiánypótló, zöld beruházás Közlekedésbiztonsági Szervezet - Hajózási Főosztály Szakmai nap Budapest, május.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA „Műltunk.
TOP vas megyei aktualitásai
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Üzemeltetési szerződések egységesítése
A 10 éves pécsi szelektív hulladékgyűjtés története és eredményei
Előadás másolata:

Nemzetközi Konferencia A Hulladékká Vált Gépjárművekről Budapest, november 6. Egy szárazra fektető beruházásának és kétéves működésének tapasztalatai Hajnal János, kereskedelmi igazgató ( Fe-Ferrum Kft )

FE-FERRUM Kereskedelmi és Szolgáltató Kft ALAPÍTÁS: 1994 FŐ TEVÉKENYSÉGEK: - Vas-és acélhulladék begyűjtés és előkészítés - Színesfém- és elektronikai hulladék begyűjtés és előkészítés - Akkumulátor hulladék begyűjtés - Forgalomból kikerült gépjárművek begyűjtése, bontása és hasznosítása FORGALOM: et/év vas-és acélhulladék 3 et/év színesfém-, elektronikai- és akkumulátor hulladék PÉNZÜGYI FORGALOM:~ 2,5 Mrd Ft/év BEGYŰJTÉS RENDSZERE: - Univerzális járműpark (multiliftes, önrakodós, billenthető konténeres stb m³-es konténer rendszer - Hídmérlegek, daruk FELDOLGOZÁSI TECHNOLÓGIÁK: - Ollózás, bálázás - Öntvénytörés - Méret szerinti osztályozás (rosta) - Láng- és hidegvágás MINŐSÉGÜGY:ISO 9001 és ISO 14001

Fe-ferrum gépkocsi szárazra fektető beruházás engedélyeztetésének kronológiája és… kálváriája szept. Fejlesztési tervek: autóbontó márc db/év kap. bontó létesítési és engedélyeztetési előkészületei Pályáztatás! aug. GVOP pályázat határidő és a pályázatunk beadása előtt lezárva! szept. KÖVICE pályázat: „ Környezetbarát komplex gépkocsi bontó- és hasznosító üzem létesítése.” szept. X.Ker Önk. polgármesterének támogató levele a pályázathoz: (...illeszkedik a kerület középtávú környezetvédelmi elképzeléseihez) szept. Telepengedély igény a TEÁOR Hulladékgyűjtés, -kezelésre (10 éve rendelkeztünk Fém visszanyerése hulladékból, és Nem fém visszanyerése hulladékból tevékenységekkel) nov. TEÁOR rendben dec. Fővárosi Közlekedési Felügyeletnél az autóbontói nyilvántartásba vétel kezdeményezése

Fe-ferrum gépkocsi szárazra fektető beruházás engedélyeztetésének kronológiája és… kálváriája jan. Fővárosi Közlekedési Felügyelettől hiánypótlás: nincs TEÁOR Gépjárműjavítás-ra engedélyünk jan. Telepengedély igény a TEÁOR Gépjárműjavítás-ra (látszólag formai, a környezetvédelmi hatóság így is jár el…) febr. Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium honlapján: 13 M Ft vissza nem térítendő támogatást nyertünk márc. Többször sürgetik a támogatói szerződéskötést ápr. Önkormányzat az tevékenységre a telepengedély megadását elutasította! Indoklás: környezetkárosító hatások… ápr. Fellebbezés a Fővárosi Közigazgatási Hivatalnál máj. Főv. Közigazgatási Hivatal megsemmisítette az elsőfokú határozatot jún. Újabb, eljárás nélkül telepengedély az tevékenységre júl. Főv. Közlekedési Felügyelet feljogosít az autóbontási tevékenységre ( /1B) okt. Többszöri reklamációnk eredményeként végre a FKF honlapján!

Beruházási és piaci előkészületek • Engedélyeztetési tortúra hatása • Információk: a CAR-REC farvizén, a Fegroup Invest alvállalkozójaként • Az ajánlott kompakt szárazrafektető technológiák drágák Fétisizálva a szárazra fektetés „tudománya” • Egyedi kialakítású feldolgozósor: 1250 db kocsi/év bontása 3 éves megtérülést ígért • Gépkocsi hozzáférés ► teljes piaci bizonytalanság Regisztráció hiányában hátrányos helyzet a piaci tárgyalásokon • Elnyert KÖVICE pályázat: 5 év monitoring ► Fe-ferrum nem vállalta fel a 13 M Ft-os vissza nem térítendő támogatást Megvalósítás: önerőből! Korábbi kapcsolatoktól függetlenítve: új piaci stratégia

A beruházás bemutatása és tapasztalatai ÉPÍTÉSZET (22 M Ft): ♦ 1800 m² térbeton, csapadékvíz összefolyókkal, és tisztító rendszerrel ♦ meglévő gépkocsi szerelő műhely felújítás Tapasztalatok: ♦ Túl szigorú építési előírások (beton tömeg) ♦ Gyakorlat nem igazolja a csapadékvíz tisztító rendszer szükségességét GÉPÉSZET (20 M Ft): ♦ gépszállító ► GarAgent Kft : ♦ 3 típusú zárt rendszerű folyadék lefejtő rendszer (10+1 lefejtőpont) ♦ csápos emelő (akna fölött) ♦ gumiabroncs lefejtő Tapasztalatok: ♦ Felesleges túlgépesítés ♦ Egyszerűbb eszközökkel gyorsabb a bontás (nem visszaépíthető alkatrészek kiszerelése a cél) Szárazra fektetést követő feldolgozás: váltó és motor kiemelést követően ollózás vagy bálázás - értékesítés shredderre

Gépkocsi tároló térbeton… … egy kicsit szellős…

Gépkocsi források és tapasztalatok: • korábbi és meglévő hulladékos kapcsolatok (11 db) • lakosság (PR) (458 db) - vártnál kevesebb veszélyes hulladék (üzemanyag, motorolaj alig, akku sokszor hiányzik, stb.) - bizonyos alkatrészeket visszakérnek - „gyanús autók” – nincs alvázszám, vagy dokumentum • gépkocsi kereskedések – szervizek (7 db) • autó begyűjtésre szakosodott, bontási engedéllyel nem rendelkező cégek (323 db) • közterületen elhagyott gépkocsik (215 db – 23 vissza) - szerződéses kapcsolat 4 kerülettel – ahány kerület annyi rendszer (kezelői elvárások, pályáztatás, stb.) - romló morális viszonyok : 10 járműből 7 a találat 2007: 10 járműből 3 a találat Eddig összesen begyűjtött gépkocsi 1014 db Piaci körülmények és a beszerzés tapasztalatai

Üzemeltetés közbeni anomáliák • Lakossági tájékozatlanság és szkepticizmus • Bontási engedély nélküli begyűjtők aktivitása: ellenfelek és partnerek • Közterületi kocsik hűlt helye • : 11 fővárosi regisztrált bontó (5 Kőbányán) 3 km körben ennek többszöröse található • Okmányirodáknál regisztrálatlan cégek reklámai • Okmányirodák bontási – átvételi igazolás értelmezése? • Hatóságok a regisztrált bontókkal „foglalkoznak” : 1/ Környezetvédelmi hatóság késik a kezelési engedély kiadással ► Közlekedésfelügyelet letiltotta a gépkocsi átvételt (léteznek nem bontó átvevők is) 2/ Környezetvédelmi hatóság kezelési engedély megújításánál előrejelzés és indoklás nélkül csökkentette az éves kontingenst ► Környezetvédelmi tevékenységet végzünk vagy környezetet terhelünk? Jelenleg nincs mit bontani!!!

Összefoglalva, a hulladékra bontó szemszögéből 1/ A bontási tevékenység minden szempontból agyon szabályozva! 2/ A gépkocsi leadás – forgalomból történő kivonás előírásai tele kiskapukkal ! 3/ Óvatosságunk a vissza nem térítendő támogatással sajnos beigazolódott.

„Szárazra fektetve” Köszönöm a figyelmet!