2014. 06. 25.Akadémiai társadalomtudományi intézetek... 1 Előadás a „Kutatási infrastruktúra, teljesítménymérés és a Politikatudomány” konferencián 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements


Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A beiskolázási életkor hatása az iskolai teljesítményre Magyarországon Hámori Szilvia, MTA KTI 1.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kvantitatív Módszerek
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
A diákat jészítette: Matthew Will
Európa népessége (egyéb elemek). A., Népsűrűség I. Meghatározó tényezők 1. természeti környezet a., domborzat b., éghajlat 2. gazdasági tényezők II.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
VILÁGÍTÁSTECHNIKAI TÁRSASÁG LEDek alkalmazása a világítástechnikában
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
Külgazdasági politika és piacfejlesztés 0) Témák, módszerek, követelmények Dr. Kruppa Éva Főiskolai tanár 2012/2013.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A természettudományos alapkutatás minőségi és mennyiségi mérlegelésének néhány lehetőségéről Ésszerű tudománymetria BRAUN TIBOR ELTE, Szervetlen és Analitikai.
A kutatás és innováció értékelése MTA, Budapest, április A kiválóság mércéi és az ezek körüli viták SCHUBERT ANDRÁS MTA – KSZI, Budapest.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
MENETREND HASZNÁLATÁNAK GYAKORLÁSA Feladat: autóbusz, villamos, trolibusz, fogaskerekű, HÉV menetrend gyakorlása El szeretnénk jutni a Selyemrét megállóból.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
Hogyan legyünk eredményesek?
Előadás másolata:

Akadémiai társadalomtudományi intézetek... 1 Előadás a „Kutatási infrastruktúra, teljesítménymérés és a Politikatudomány” konferencián november 8. kedd, 13:00 MTA Politikatudományi Intézet 1014 Budapest, Országház utca 30., Jakobinus terem Az MTA társadalomtudományi intézeti kutatóinak publikációs aktivitása és idézettsége Tudománymetria és társadalomtudományok Tóth István János (MTA KTI)

Akadémiai társadalomtudományi intézetek... 2 A tudományos hatás mérése Kutatási kérdések Adatok Publikációs aktivitás Idézettség A publikációs aktivitás és idézettség tényezői Következtetések Tartalom Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek... 3 A tudományos hatás mérése Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek... 4 Kutatók lehetséges aktivitásai –Oktatás –Tudományszervezés –Tanácsadás (kormányzat, vállalatok, ngo) –Közszereplés –Konferenciák, workshop-ok, műhelyviták, bírálatok –Publikálás Mérés Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek... 5 Mérési lehetőségek Tudományos folyóiratokban való publikálás és idézettség Kiknek a teljesítménye? kutatók, kutatócsoportok intézmények, egyetemek országok, régiók Mérés Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek... 6 Mérőeszközök publikációk száma referált tudományos folyóiratokban idézetlen cikkek száma [Braun, 2008] önidézett cikkek száma [Braun, 2008] folyóiratok impakt faktora [ IF K,t0 = (h0 k(t-1) + h0 k(t-2) ) / (k t-1 + k t-2 ) ] [Braun, 2008, Marton – Pap, 2010] Mérés Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek... 7 Mérőeszközök idézettség (a kutató munkáira való hivatkozások száma) H-index (Hirsh féle index) [Hirsh, 2005, magyarul Bence, 2006] „Kapuőr index” [Braun, 2010] „Erdős szám” féle mutatók (társzerzőségi gráfok) [Schubert, 2009] Mérés Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek... 8 Problémák Nem mindegy hol jelenik meg a publikáció: magasabb impakt faktorú folyóirat => magasabb (várt) idézettség Társszerzőség: kinek a cikke? Idézettség és önidézés Tudományterületek különbözősége (hivatkozási szokások, publikációk életgörbéje, publikálási gyakoriságok, stb.) Impakt faktorok instabilitása Mérés Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek... 9 Kutatási kérdések Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Hogyan alakult a publikációs aktivitás között? előzmények: [Such-Tóth, 1989; Valentinyi, 2000; Tóth-Szántó, 2006] Hogyan alakult az idézettség és a magyar társadalomtudósok hatása? Milyen eltérések vannak a közgazdaságtan, a szociológia, a regionális kutatások és politikatudomány magyar kutatóinak publikációs aktivitásában és idézettségében? A magasabb tudományos fokozat nagyobb hatással jár-e? Kutatási kérdések Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Adatok, eszközök Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Négy intézet: MTA Politikatudományi Intézet (PKI) MTA Regionális Kutatások Központja (RKK) MTA Szociológiai Kutatóintézet (SZKI) MTA Világgazdasági Kutatóintézet (VKI) MTA Közgazdaságtudományi Kutatóintézet (KTI) Kutatók száma: 237 fő Publikációk és idézettség elemzése Időszak: Forrás: SSCI Adatok, eszközök Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Publikációk száma (PSUM): 363 db (1,532 / fő) Idézettség az SSCI-ben feldolgozott folyóiratokban (HSUM): 1042 db (4,321 / fő) HATSUM (idézettség + az idéző cikkek idézettsége): 6084 db (25,671 / fő) Idézettség összesen (CSUM) az SSCI-ben: 2666 db (11,249 / fő) Adatgyűjtés: 2011 október [A kutatásban közreműködött: Cserpes Tünde (University of Chicago)] Adatok, eszközök Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Korlátok, torzítások Impakt faktorokat nem vettük figyelembe de számítottuk az idéző cikkek idézettségét Társzerzőséget nem vettük figyelembe Önhivatkozásokkal nem korrigáltunk a fentiek intézetenkénti eltérő torzítottsága kérdéses Adatok, eszközök Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Három hivatkozási hálózat típus Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Idézettség: közvetett 12 közvetett 0 közvetett Három eset, N = 17, „A” szerző idézettségét vizsgáljuk

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Korlátok, torzítások negatív – semleges – pozitív idézetek között nem tettünk különbséget ennek fontossága vitatott tudományterületi különbségekkel nem számoltunk jelentős és egyre erősödő átjárás a közgazdaságtan, a szociológia és a politikatudomány között [Zuckerman, 2003] 20 kutató esetében nem számoltuk az idézettséget (CSUM) névazonosság miatt [Braun, 2001] az SZKI, PKI, RKK adatai ezért ennél a mutatónál „lefele torzítanak” Adatok, eszközök Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Kutatók száma intézetenként, fő

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Kutatók megoszlása nemek szerint

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Kutatók megoszlása nemek szerint intézetenként

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Kutatók megoszlása tudományos fokozat szerint

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Kutatók megoszlása életkor szerint Két nemzedék: évesek évesek

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Életkori megoszlás - KTI

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Életkori megoszlás - VKI

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Életkori megoszlás - SZKI

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Életkori megoszlás - RKK

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Életkori megoszlás - PKI

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Publikációk Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Az SSCI-ben nyilvántartott publikációk száma

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Az kutatók megoszlása a publikációk száma szerint

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Az kutatók megoszlása a publikációk száma szerint, intézetenként

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Publikáció nélküli és publikáló kutatók aránya intézetenként

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Publikáció nélküli és publikáló kutatók aránya intézetenként KTI: 70%-nak van publikációja PKI: 19%-nak van publikációja

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Idézettség Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Idézettség az SSCI-ben feldolgozott folyóiratokban Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések stagnálás egy-egy szerző cikkeihez kötődő erős volatilitás évente többnyire hivatkozás

Akadémiai társadalomtudományi intézetek A kutatók cikkeit idéző cikkek idézettségének alakulása az SSCI-ben, Csökkenő tendencia: optikai csalódás vagy a rendszerváltás hatásának lecsengése? Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések A kutatók idézettség szerinti megoszlása,

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések A kutatók idézettség szerinti megoszlása intézetenként

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Nem idézett és idézett kutatók megoszlása intézetenként

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Nem idézett és idézett kutatók megoszlása intézetenként

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések A kutatók összes idézettség szerinti megoszlása (CSUM),

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések A kutatók összes idézettség szerinti megoszlása (CSUM) intézetenként,

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések A kutatók megoszlása aszerint, hogy van-e legalább egy hivatkozás rájuk a SSCI-ben, intézetenként, A kutatók 63-81%-ának az idézettsége nem nulla

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Idézettség (HATSUM) és publikációs aktivitás intézetenként, , (munkaévvel normált adatok * ) *: HATSUMK= HATSUM/ (KOR – 22) 2

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Idézettség (HATSUM) és publikációs aktivitás intézetenként, , (munkaévvel normált adatok * ) *: HATSUMK= HATSUM/ (KOR – 22) 2 Közelebbről…

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Az összes idézettség (CSUM) és publikációs aktivitás intézetenként, , (munkaévvel normált adatok * ) *: CSUMK = CSUM/ (KOR – 22) 2 Sokat publikáló, relatív kis idézettségüek és Keveset publikáló magas idézettségüek

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Az idézettség tényezői Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Kimutathatók-e különbségek életkor (kutatói pályán eltöltött idő) nem tudományos fokozat intézmény szerint? Tényezők Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Publikációs aktivitás (PNULL [0,1]) becslése a kutatók megfigyelt jellemzőin keresztül Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Variables in the Equation BS.E.WalddfSig.Exp(B) Step 1 a epido,042,070,3551,5511,043 epido2,000,001,0181,8931,000 sex(1)-,025,356,0051,945,976 t1(1)-,518,530,9571,328,596 t2(1)-1,687,7075,6971,017,185 intezet24,4684,000 intezet(1)2,017,57512,3071,0007,518 intezet(2)1,091,6812,5671,1092,977 intezet(3)1,190,5894,0851,0433,288 intezet(4)-,099,578,0291,864,906 Constant-,5641,613,1221,727,569 a. Variable(s) entered on step 1: epido, epido2, sex, t1, t2, intezet. Intézményi hatások (KTI és SZKI) valamint: Az akadémiai doktorok szignifikánsan kevesebbet publikálnak, mint a fokozattal nem rendelkezők

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Publikációs aktivitás (PNULL [0,1]) becslése a kutatók megfigyelt jellemzőin keresztül Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések Variables in the Equation BS.E.WalddfSig.Exp(B) Step 1 a epido,042,070,3551,5511,043 epido2,000,001,0181,8931,000 sex(1)-,025,356,0051,945,976 t1(1)-,518,530,9571,328,596 t2(1)-1,687,7075,6971,017,185 intezet24,4684,000 intezet(1)2,017,57512,3071,0007,518 intezet(2)1,091,6812,5671,1092,977 intezet(3)1,190,5894,0851,0433,288 intezet(4)-,099,578,0291,864,906 Constant-,5641,613,1221,727,569 a. Variable(s) entered on step 1: epido, epido2, sex, t1, t2, intezet. Intézményi hatások (KTI és SZKI, referencia PKI) valamint: Az akadémiai doktorok szignifikánsan kevesebbet publikálnak, mint a fokozattal nem rendelkezők

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Összes idézettség (CNULL [0,1]) becslése a kutatók megfigyelt jellemzőin keresztül Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések munkaév és munkaév négyzete valamint bizonytalan intézményi hatás (KTI) p < 0,1 Variables in the Equation BS.E.WalddfSig.Exp(B) Step 1 a epido,305,09210,9681,0011,356 epido2-,004,0026,1311,013,996 sex(1)-,593,5371,2201,269,553 t1(1),102,594,0301,8631,108 intezet3,1103,375 intezet(1)1,136,6852,7481,0973,115 intezet(2),657,819,6431,4231,928 intezet(3),995,7151,9381,1642,705 Constant-4,1721,4628,1401,004,015 a. Variable(s) entered on step 1: epido, epido2, sex, t1, intezet.

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Összes idézettség (CNULL [0,1]) becslése a kutatók megfigyelt jellemzőin keresztül Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések munkaév és munkaév négyzete valamint bizonytalan intézményi hatás (KTI) p < 0,1 Variables in the Equation BS.E.WalddfSig.Exp(B) Step 1 a epido,305,09210,9681,0011,356 epido2-,004,0026,1311,013,996 sex(1)-,593,5371,2201,269,553 t1(1),102,594,0301,8631,108 intezet3,1103,375 intezet(1)1,136,6852,7481,0973,115 intezet(2),657,819,6431,4231,928 intezet(3),995,7151,9381,1642,705 Constant-4,1721,4628,1401,004,015 a. Variable(s) entered on step 1: epido, epido2, sex, t1, intezet.

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Összes idézettség (CNULL [0,1]) becslése a kutatók megfigyelt jellemzőin keresztül, az életkori hatások tesztje Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések A publikációk száma (PSUM) mellett is megmaradnak az életkori és eltűnnek az intézményi hatások Variables in the Equation BS.E.WalddfSig.Exp(B) Step 1 a epido,367,1535,7881,0161,444 epido2-,005,0033,9601,047,995 sex(1)-,389,683,3241,569,678 t1(1)-,274,771,1261,723,761 intezet,6303,890 intezet(1)-,144,884,0261,871,866 intezet(2),147,970,0231,8791,158 intezet(3),504,831,3691,5441,656 psum2,796,86510,4511,00116,381 Constant-4,9982,2634,8771,027,007 a. Variable(s) entered on step 1: epido, epido2, sex, t1, intezet, psum.

Akadémiai társadalomtudományi intézetek A tudományos aktivitás és teljesítmény mérése fontos és megvalósítható követelmény a társadalomtudományokban is : növekvő publikációs aktivitás de csökkenő hatás (?) Az MTA társadalomtudományi intézeteiben dolgozó kutatók csak kis csoportjának van megfigyelhető teljesítménye a SSCI-ben (61%-ának nincs publikációja és 29%-ukat egyszer sem idézik a megfigyelt 22 év alatt). Az akadémiai doktorok publikációs aktivitása alacsony és kisebb, mint a fokozatot el nem érteké (??) Az életkor szerepe kimutatható: az idősebbeket nagyobb valószínűséggel idézik. Akkor is érvényes ez a hatás, ha a publikációs aktivitást is számításba vesszük (idősebbek „ismertségi” [kapcsolati] előnye a fiatalabbakkal szemben) Nincsenek a két nem között különbségek sem a publikálási aktivitásban, sem az idézettségben. Következtetések Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Bence, Gy. (2006): H-index: Egy új javaslat az egyéni tudományos teljesítmény értékelésére. Magyar Tudomány, január, 88-91, Braun, T. (2001): Pendlebury listája. Magyar Tudomány, május, Braun, T. (2008): Szellem a palackból. Tudománymetriai értékelések. Magyar Tudomány, 1366– Braun, T. (2009): Egy tudományos kutató frusztrációjának következménye: A Hirsch-index. Magyar Tudomány, augusztus, , Braun, T. (2010): Új mutatószámok tudományos folyóiratok értékelésére – valóban indokolt-e az impaktfaktor egyeduralma? Magyar Tudomány, február, , Hirsch, Jorge E. (2005): An Index to Quantify an Individual’s Scientific Output. arXiv:physics/ v5, Marton, J. –Pap, K. (2010): Mit tud az impaktfaktor? Magyar Tudomány, július, , 07.pdfhttp:// 07.pdf Schubert, A. (2009): Network aspects of structural dynamical and, dynamical and evaluative scientometrics. Advances in S&T Monitoring, Leuven, Belgium, 27 Nov 2009, Such, Gy. – Tóth, I. J. (1989): A magyar közgazdaságtudomány a Közgazdasági Szemle tudománymetriai vizsgálatának tükrében. Közgazdasági Szemle, XXXVI. Évf. 1989, október, Tóth, I. J. – Szántó, Z. (2006): Magyar közgazdászok szerzőtársi kapcsolathálói és tudományos teljesítménye. Magyar Tudomány, november, , Valentinyi, Á. (2000): A tudomány piaca és a magyar közgazdaságtan. BUKSZ, 12. szám, Zuckerman, E. W. (2003): Some Notes on the Relationship between Sociology and Economics (and Political Science): Cross-Disciplinary Citation Patterns over the 20th Century. MIT Sloan School of Management, October 14, Irodalom Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések

Akadémiai társadalomtudományi intézetek Köszönöm a figyelmet! Tartalom – Mérés – Kérdések – Adatok – Publikálás – Idézettség – Tényezők – Következtetések