Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf. 489. Tel.: (1)4825377, (1)4825263; fax: (1)4825118.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Vezetéstudományi Intézet Szervezeti magatartás tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
A november 18-i workshop napirendje
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
DPR kommunikáció alapelvei
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK BBTE Szociológia és Szociális Munkásképző Kar Szociológia Tanszék Szociológia szak Péter László.
VI. ETR Konferencia november 26.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Az ÚMVP intézményrendszere
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
DPR kommunikáció lehetőségei
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
Kezdő jogászok a munkaerő-piacon Szép Károly projektvezető Budapest, November 26. Diplomaszerzés és pályakövetés Szakmai nap I.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1) Internet: november 18. A diplomás pályakövetési rendszer néhány szervezeti és szervezési kérdése Kováts Gergely

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései2. Az intézmények sokfélesége ■Diszciplinák sajátosságai (pl. mennyire könnyű elérni a hallgatókat) ■Eredet (vannak-e helyi kezdeményezések, milyen idejűek) ■Méret (hallgatói létszám, karok) ■Következmény: Nincs minden esetben optimális DPR szervezeti megoldás ■Variációk

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései3. Az intézmények sokfélesége ■Diszciplinák sajátosságai ■Eredet ■Méret ■Nincs minden esetben optimális DPR szervezeti megoldás ■Variációk

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései4. Szervezeti és szervezési kérdések ■Centralizáció vagy decentralizáció ■DPR lebonyolítását meghatározó szervezési sikertényezők ■A központi DPR funkció szervezeti helye és szerepe ■A DPR működtetőinek szereplői

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései5. Centralizált és decentralizált megoldás összehasonlítása + Egységes módszertan + Kevesebb ember + Nagyobb rutin, nagyobb specializáció + A változások bevezetése egyszerűbb + Intézményi integrációt elősegítő lépés – Érdekeltség megteremtése nehezebb + Személyreszabottabb kérdések + Közvetlenebb megkeresés, nagyobb visszaérkezési arány (?) + Nagyobb kari érdekeltség – Egységesség megteremtése nehezebb – A változások központilag nehezebben érvényesíthetőek – Erőforrásigényesebb Centralizált megoldásDecentralizált megoldás

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései6. Decentralizáció Centralizáció Egyedi szak/kar szintű felmérések összehangolás nélkül Egyedi szak/kar szintű felmérések egyetemi szinten bizottság révén összehangolva (de a feladat ellátáshoz szükséges információkat mindenki egyedileg intézi a központi szervezeti egységekkel) Egyedi szak/kar szintű felmérések egyetemi szinten támogató központi szervezeti egységgel (amely biztosítja a felmérések összehangolását, illetve intézi a központi szolgáltatásokat) A DPR-rel kapcsolatos felelősség alapvetően a létrehozott központi szervezeti egységet terhelik, amely a feladatok egy részének végrehajtásába a szakot/tanszéket/kart is bevonhatja Központi szervezeti egység koncepció-kialakítási és végrehajtási feladattal a karok és a szakok konzultatív bevonásával Központi szervezeti egység a karok, szakok bevonása nélkül

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései7. Egyedi szak/kar szintű felmérések összehangolás nélkül Egyedi szak/kar szintű felmérések egyetemi szinten bizottság révén összehangolva (de a feladat ellátáshoz szükséges információkat mindenki egyedileg intézi a központi szervezeti egységekkel) Egyedi szak/kar szintű felmérések egyetemi szinten támogató központi szervezeti egységgel (amely biztosítja a felmérések összehangolását, illetve intézi a központi szolgáltatásokat) A DPR-rel kapcsolatos felelősség alapvetően a létrehozott központi szervezeti egységet terhelik, amely a feladatok egy részének végrehajtásába a szakot/tanszéket/kart is bevonhatja Központi szervezeti egység koncepció-kialakítási és végrehajtási feladattal a karok és a szakok konzultatív bevonásával Központi szervezeti egység a karok, szakok bevonása nélkül Karok aktivitása Egyetemi központ aktivitása

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései8. A DPR sikerét meghatározó szervezési kérdések ■Koncepcióalkotás – Ki(k)nek szánjuk az eredményeket? Mire kíváncsiak? – A potenciális vevők és igényeik átgondolása (vezetők és oktatók, leendő és jelenlegi hallgatók, munkaadók, kormányzat és oktatáspolitikai szereplők) – Riportok átgondolása – Kapcsolódó egyetemi tevékenységek ■Előkészítés-logisztika – Módszertan-függő – Hogyan érjük el a hallgatót? - Elérhetőségi adatok rendelkezésre állásának biztosítása – Miért tölti ki a hallgató? - Üzenetek személyre szabása, kapcsolt szolgáltatások (alumni, rendezvény-meghívó, korábbi eredmények) ■Lebonyolítás – zökkenőmentesség, hallgatók támogatása, ügyfélszolgálat ■Visszacsatolás – Mikor? – aktualitás (gyorsjelentés, részletes elemzés) – Mi jelentenek az eredmények? – segítség az értelmezésben – Jól kommunikálható mutatószámok – Értelmes mutatók

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései9. Ki(k)nek szánjuk az eredmények et? Mire kíváncsiak? Milyen más tevékenység ekhez kapcsolódik ? A DPR sikerét meghatározó szervezési kérdések Koncepció- alkotás Előkészítés, logisztika Lebonyolítás Visszacsatolás

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései10. A DPR sikerét meghatározó szervezési kérdések ■Koncepcióalkotás – Ki(k)nek szánjuk az eredményeket? Mire kíváncsiak? – Milyen más tevékenységekhez kapcsolódik? ■Előkészítés-logisztika – Módszertan-függő – Hogyan érjük el a hallgatót? – Miért vesz részt benne a hallgató? ■Lebonyolítás ■Visszacsatolás – Mikor? – Mit? – Mi jelentenek az eredmények?

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései11. DPR Alumni Minőségügy Hallgatói szolgáltatások Intézményi kommunikáció, marketing Vállalati kapcsolatok fundraising A DPR tevékenységhez kapcsolódó egyetemi tevékenységek …

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései12. Ki(k)nek szánjuk az eredmények et? Mire kíváncsiak? Milyen más tevékenység ekhez kapcsolódik ? Milyen adatgyűjtés? A DPR sikerét meghatározó szervezési kérdések Koncepció- alkotás Előkészítés, logisztika Lebonyolítás Visszacsatolás Hogyan érjük el a hallgatót? Miért vesz részt benne a hallgató? (Módszertan-függő) Mikor? Mit? Mi jelentenek az eredmények ? Zökkenőmentesség, hallgatók támogatása, ügyfélszolgálat

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései13. Ki(k)nek szánjuk az eredmények et? Mire kíváncsiak? Milyen más tevékenység ekhez kapcsolódik ? A DPR sikerét meghatározó szervezési kérdések Koncepció- alkotás Előkészítés, logisztika Lebonyolítás Visszacsatolás Hogyan érjük el a hallgatót? Miért vesz részt benne a hallgató? (Módszertan-függő) Mikor? Mit? Mi jelentenek az eredmények ? Zökkenőmentesség, hallgatók támogatása, ügyfélszolgálat

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései14. A DPR központ telepítése ■Karrier Iroda, alumni, diáktanácsadó ■Minőségügyi iroda vagy belső kutató csapat ■Tanulmányi hivatal, oktatásadminisztráció ■Marketing, PR Forrás: Horváth (2008)

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései15. A központi szervezeti egység lehetséges szerepei Kis szerep a koncepcióalkotásban Nagy szerep a koncepcióalkotásban támogató szerepstratégiai szerep Kis szerep a végrehajtásban végrehajtó szerepteljes felelősség Nagy szerep a végrehajtásban

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései16. DPR szponzor DPR Felügyelő Testület DPR Igazgató DPR Szakmai vezető DPR szakértők DPR végrehajtók DPR adminisztráció Koncepció- alkotás Végrehajtás Felső vezetés Középvezetés Operatív munkatársak A DPR szereplői

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései17. Köszönöm a figyelmet!

2009. november 18.Kováts Gergely: DPR szervezeti kérdései18. Felhasznált források ■Horváth Dániel (2008): Hazai Gyakorlatok a diplomás pályakövetésben. In: Horváth Tamás (szerk)(2008): Diplomás pályakövetés. Hazai és nemzetközi gyakorlatok. Budapest: Educatio Kht)