MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Magyar Nyomda- és Papíripari Szakmai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Veszélyes cégek Hogyan szúrd ki azt a céget, akihez nem szabad elmenni dolgozni? Savanya Erzsébet HR Igazgató
3D, SZEMÜVEG NÉLKÜL iPONT International Kft.. Indulás 2007-ben: 3D szemüveg nélkül Úttörő a szemüveg nélküli 3D technológiákban (autostereoscopic)
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
MLBKT Konferenica 2012.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
A magyarországi kockázatitőke- finanszírozás másfél évtizede ( ) Készítette: Papp Zsuzsa Tivadari Evelin.
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
CHIEFTEC – Industrial Co., Ltd
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
@ccess:az információs társadalom fejlesztési stratégiaalkotási projektje A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai.
TVút A hazai kereskedelmi TV-s márkaépítés tanulságai. Kereskedelmi TV-k.Márkaépítés.Tanulságok. TVÚT.
IKTA beszámo ló Testre szabott on-line tartalomszűrés és alkalmazása mobil kommunikációban Dr. Harmat Péter projektvezető, üzletfejlesztési igazgató.
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Közönségkapcsolat (public relations)
Digitális információink védelme Borbély András, Grepton Rt.
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Politikai marketing – kampánystratégiák
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A fizetés, mint életstílus Kontaktus nélküli fizetés a mindennapokban Zsámboki Gábor, vezérigazgató Állami Nyomda Nyrt.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
1 Szoftverfejlesztési folyamat a gyakorlatban Tamás Árpád – QualSoft Kft
Hírek május 30. Shanghai - Purple Mountain Hotel Az ENSZ Iparfejlesztési Szervezete (UNIDO) ülést tartott az együttműködés elősegítése és az új.
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
Berzsenyi Dániel Főiskola Szombathely, május 8. Könyvtári partnerség a felsőoktatásban XIII. Vas Megyei Könyvtári Nap.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
TRANZITOLÓGIA IV. ELŐADÁS
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A magyar gazdaság várható helyzete
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
Változóadat-nyomtatás a gyakorlatban, avagy hogyan kezdjünk hozzá? Ortutay György Prime Rate Kft december 9.
Új utakon a Magyar Nyomda- és Papíripari Szakmai Szövetség FAIRPRINT február 4. Hajdúszoboszló Dr. Peller Katalin.
Merre tovább DTP? Ratkovics Péter Partners Kft.
Océ a Magyar Felsőoktatásban
J. Peterman Company Készítette: Nagy Eszter Novreczky Kamilla.
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport Az üzleti gondolkodó tudománya február 25.
2013. február Kócsújfalu 3 Coaching kutatás évi mini kutatás megismétlése Összehasonlíthatóság + néhány új kérdés 354 kitöltő 24%
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Versenyelőny az informatika segítségével! Előadó: Dimitrova Dessislava Ügyvezető, Alphasonic Kft Október 8.
Mi történik a piacon?. A rohanó világ üzenetei “ Customers want new kinds of color printing that offset simply cannot do.” Kispéldányszám Gyorsabb átfutás.
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Az INFORMATIKA nem költség, hanem TERMELŐESZKÖZ!
Webes megoldások Munka kiszervezés webes felületre - Ügyfél oldalra (webshop, ügyfélkapu) - Adatrögzítés távolról (intranet) - Decentralizált adatrögzítés.
Nyomdaipari technológia (zárthelyi anyaga)
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
BEMUTATKOZÁS Magyar Fényreklámgyártók Szövetsége KÖZGYŰLÉS április 7.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
<Fejléc - Előadás címe>
Előadás másolata:

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Magyar Nyomda- és Papíripari Szakmai Szövetség T ÉNYEK ÉS T RENDEK 2006 Feltörekvő ágazat: a digitális piac Kaposvár, 2007 május Dobay Csaba Xerox Magyarország Kft. Nyomdaipari üzletág igazgató

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Témakörök • Bemutatkozás • Tények és trendek – ahogy én láttam • Tények és trendek – ahogy a számok mutatják • Kérdések, válaszok, beszélgetés 25 perc

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Bemutatkozás • Dobay Csaba • 10 éve a Xeroxnál • 4. munkakör - nagyformátum - regionális papírbeszerzés és logisztika - belső üzletfeljesztés – Lean Six Sigma februártól: nyomdaipari üzletág igazgató (Magyarország, Horvátország, Szlovénia)

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Tények és trendek - ahogy én láttam éve volt - a cég megjelent az első nagyteljesítményű, kimondottan digitális nyomtatóival - dörzsöltük a markunkat: „vége az ofszetnek” – így láttuk mi - a nyomdászok kuncogtak: „dehogy van vége az ofszetnek” Innen fakadt az előadásom dilemmája: „Milyen újat mondjak a nyomdászoknak tényekről és trendekről, akik ebben az iparban vannak óvodáskorom óta?!” Számok? Statisztikák? Nem olyan érdekes, elfelejtődik... Miről szóljon az előadásom?

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. - úgy döntöttem, hogy Önöket fogom idézni, mert az hiteles - szaklapokat és -folyóiratokat olvastam át 1998-tól mostanáig - gyakorlatilag lapszemle: nyilatkozatok, cikkek, interjúk Miket mondtak, miről nyilatkoztak Önök? –> ahogy Önöktől hallottuk 3 teljesen különböző tartalmú időszakot tapasztaltam: I.időszak: II.időszak: III.időszak: Tények és trendek - ahogy én láttam... - a múltat már ismerjük - döntsék el Önök, hogy önmagát beteljesítő jóslatok voltak-e - a jövőről meg vannak számaim (előrejelzések, természetesen...)

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. I. időszak: ofszetberuházások tervei - új nyomóművek dicsérete Érdekes: - gyakorlatilag nincs szó digitális nyomtatásról azokban a cikkekben amelyekben nyomdászok nyilatkoznak, mesélnek A „digitális”, mint téma kizárólag IT szakemberek külön cikkeiben jelenik meg olyan dolgok kapcsán, mint: - „internetboom” - tudásmegosztás - egyáltalán fájlok, számítógépek, szerverek „Vannak digitális nyomtatók, mire jók” –> a gyártók külön cikkei Tények és trendek - ahogy Önöktől hallottuk...

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. II. időszak: továbbra is beruházások terveiről olvashatunk - de megjelenik már a kacsingatás a digitális nyomtatás felé - vannak bátor úttörők, de kevesen - egyre több szó van a Print On Demand-ról, mint elvről és tervről Érdekes: - a digitális nyomtatás kezd megjelenni az interjúkban - a pionír vásárlók esettanulmányokon keresztül egy új piacról kezdenek beszámolni - mindenkit megnyugtatva hangzik el, hogy „ez csak marginális tevékenység, alacsony fókusszal” - megjelennek a kis „nyomdák”, csak kis nyomtatókkal - egyre szélesebbkörű digitális termékskála - a gyártók előrejelzése a „szín kommunikációs ereje” Internet: - csökken a nyomtatott anyagok olvasására fordított idő - azóta is egyre inkább képernyőt nézünk (számítógép, televízió) Tények és trendek - ahogy Önöktől hallottuk...

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. III. időszak: : - elkezdett változni a kép... - beszámolók jelennek meg digitális beruházásokról - megjelennek a sikertörténetek - érezhetően erősödik a büszkeség-faktor De: mindig, mint az ofszet melletti tevékenyeségről Tanulság: - 10 évvel korábbi elképzelésünk nem látszik megvalósulni - mégis „kecske és káposzta” hatást lehet érezni - az ofszet és a digitális nyomtatás egymás mellett él meg - a „torta” nem a digitális nyomtatás felé vált arányokat – bár ez se mindenhol igaz – hanem a torta maga lesz nagyobb Kezd kialakulni egy piac - mondhatni a semmiből Tények és trendek - ahogy Önöktől hallottuk...

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Mi ez a piac? Nagyon leegyszerűsítve: - szoros határidők, kis sorozatok (<1000) - változó példányszámban (ma 1x750 oldal, holnap 2x780 oldal és 4x150 oldal) - változó információk akár egy sorozaton belül is Például: 1. A használati útmutatók esete: - regionális gyár, összes környékbeli nyelven, egyetlen kiskönyvben - minden nyelvre külön kiskönyv - mennyiség közvetlenül a gyártástól függ - lehet, hogy csak a sorozatot kell kijavítani -> lényegében ez a sokat emlegetett POD 2. Vagy: névre szóló marketinganyagok (meghívótól naptárig), szórólapok, számlák, akciók Tények és trendek - ahogy Önöktől hallottuk...

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Mi lehetne az új piac neve? - nyomtatott anyagok - csomagolás, külalak egyre fontosabb - „csomagolás” az eladásért - informálás, kommunikáció Kezd meghonosodni egy új fogalom, és Önök is egyre gyakrabban fogják majd hallani: Nyomdai és kommunikációs ipar Tények és trendek – az új piac...(nyoki)...

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Mivel jár? 1. feszes határidők a végfelhasználóktól 2. pontos szolgáltatás a gyártótól Mit kérnek ma az ügyfeleink? Sőt: Mit várnak el ma az ügyfeleink? Eladás, értékesítés, karbantartás – nem elég, ez nyilvánvaló (ma már nem kapható távirányító nélküli TV, pedig extra volt valamikor...) A fekete-fehér nyomtatás világánál még drasztikusabb a változás a színes nyomtatás területén. Tapasztaljuk: - ügyfeleink hagyományos tevékenységük MELLETT nyitnak a digitális nyomtatás irányába -> nyilvánvaló üzleti kockázat Tények és trendek – az új piac

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. A beruházás „kerekségén” túl mi az új követelmény? - a támogatás – önmagában üres jelentésű szó - Ügyfeleink nem digitális terméket akarnak már (csak) vásárolni - üzleti modellt is akarnak kapni hozzá: „mit/hogyan/kinek csináljanak, hogyan adják azt el?” Olyannyira igény, hogy ezért a „tanácsadásért” már senki sem akar fizetni -> előbb ez, majd a gép Ez nem baj, sőt! - kötelességünkké vált az oktatás, a képzés, a piacépítés Egyes cégek (X...) kimondott mennyiségnövelő programokat, tudásmegosztó fórumokat ajánlanak leendő ügyfeleinek Új - ismeretlen - piacot kialakítani, azon sikeresen résztvenni, nagy és az ügyféllel közösnek tekintendő feladat a szolgáltató számára. Tények és trendek – az új piac

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Egy általános értékesítési folyamat analógiája: - a vadász és a vad esete - vadászni akarunk, de ha nincs fegyverünk, nem szívesen megyünk -> Milyen fegyver kell? van bőven kínálat - a vadász választ, vásárol, elmegy, és lő Néha meg kell olajozni a fegyverét - szerviz Tények és trendek – az új piac

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Szokásos digitális értékesítés analógiája: - vadász és az oroszlán - nem szívesen megyünk fegyvertelenül Különbség: nem tudjuk, hogy néz ki az oroszlán (de tudjuk, hogy nem pingvint akarunk lőni) A szolgáltatónak kötelessége megmondani: 1. hogy néz ki az oroszlán, erre folyamatosan emlékeztetni 2. hol kell keresni, 3. miért veszélyes, 4. hogyan kell lelőni - ezek nélkül kockázatos sikerre vinni a szafarit - ha megvan a bátorság is, megvehető a megfelelő puska -> ezen a területen nem lehet vadászni megfelelő puska nélkül Tények és trendek – az új piac Meggyőződésünk, hogy csak ez a modell müködhet (működik is)

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Mielőtt a számokra térnénk: I. időszak és előtte: - az ofszet masszív világa távolról figyeli a digitális világ túlbuzgó igyekezetét - két teljesen külön világ - ofszet = bástya II. időszak: - kacsingatás, - megjelennek a pionírok - ofszet = bástya - digitális = épülő várfal, még nem érnek össze - „nyomdai és kommunkikációs ipar” III. időszak: - vegyes, szerves egységet alkotó, egymást kiegészítő üzleti modellek - összeépülő, egymást kölcsönösen erősítő bástya és várfal Tények és trendek – az új piac - összefoglalva

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Adatok, információk forrása: - Pira International Ltd. kimutatásai - független közgazdasági piacfelmérések, nem „fertőzött cég” – kőolaj, gáz, elektromos piacok nyomdaipari felmérés és előrejelzés időszak: 1998 – 2011 (európai országok, világtrendek, USA) Tények és trendek – ahogy a számok mutatják előbb általános megállapítások, majd konkrét számok

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. A POD-ról : a nyomtatott anyagok 10%-a 24 órán belül kell re: a nyomtatott anyagok 33%-a kell majd 24 órán belül Színek – fekete-fehér -> 20 éve: - szinte csak fekete-fehérben kellett nyomtatni -> ma: - újságok, magazinok, katalógusok elképzelhetetlenek színes oldalak nélkül: tartalmuk 48%-a már színes -> 20 év múlva: - a színes tartalom eléri a 75%-ot A CTP-ről : kézi tördelés : a CTP lassú térnyerése : CTP „forradalom” - a CTP nem változtatta meg a világot, - viszont egy jéghegy csúcsa: ez a „workflow” Tények és trendek – ahogy a számok mutatják – általános

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Összetett munkák (Romano, 1999): - a teljes mennyiség 32%-a - a bevétel 60%-a => Azok a nyomdák, melyek csak nyomatokat állítanak elő, hátrányba kerülhetnek azokkal a nyomdákkal szemben, amelyek „cross-media” szolgáltatást is tudnak kínálni (archiválás, web) Tömegkommunikáció -> ofszet Perszonalizáció -> digitális Jövő: decentralizált nyomtatás Két mért adat különbsége (USA): - Romano Print Outlook Infotrends Cap Ventures : - 16 milliárd USD ( ) nyomdaipari termékérték kiesés az „új” médiák térnyerése miatt ( , web, mobiltelekommunikáció) Tények és trendek – ahogy a számok mutatják – általános

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Új piac, új versenytársak - kínai nyomtatás mennyisége között 38%-kal nőtt Nyomdák szolgáltatásai (Európa): - 68%: van honlapja - 42%: rendel kelléket on-line - 30%: teszi lehetővé a vevői számára az on-line rendeléseket - 21%: fogadja is a munkákat on-line - 8%: nyújt teljeskörű szolgáltatást És egy pár unalmas, de tanulságos táblázat ( ): - Európai országok sorrendje az előállított nyomtatott termékek értéke alapján - Európai és magyar piac előállított termékérték és eljárás szerint - Európai és magyar piac eladott gépérték és eljárás szerint Tények és trendek – ahogy a számok mutatják – általános

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Európai országok sorrendje (millió €) az előállított nyomtatott termékek értéke alapján, Tények és trendek – ahogy a számok mutatják

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Tények és trendek – ahogy a számok mutatják Előállított termékérték és eljárás szerint (millió €) Magyarország Európa

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Tények és trendek – ahogy a számok mutatják Eladott gépérték és eljárás szerint (millió €) Magyarország Európa

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. Tények és trendek - összefoglaló • Nem lesz vége az ofszetnek • Fejlődik a digitális nyomtatás • Maga a torta nő, így az arányok változnak meg • Digitális és ofszet: szerves együttlét • Digitális üzletággal komplexebbek a szolgáltatások • A magyar piac fejlődési üteme, előrelátó beruházások

MNyPSzSz - Tények és trendek 2006: a digitális piac – Kaposvár, 2007 május 17 Dobay Csaba – Xerox Magyarország Kft. KÖSZÖNÖN FIGYELMÜKET! kérdések, válaszok