A kétdimenziós tömbök Páll Boglárka. Ismétlés: Az egydimenziós tömbök  Meghatározás: A tömb egy olyan összetett adatszerkezet amely több rögzített számú,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyakorló feladatsor eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
Advertisements

FelültöltésVHDL Felültöltés (Overloading) n Áttekintés n Példák.
PHP II. Tömbök, sztringek
A négyzetes mátrixok (nxn-es kétdimenziós tömbök)
Egydimenziós tömbök (Vektorok)
A REKORD TIPUS Páll Boglárka. Ismétlés: Feladat Készítsünk kimutatást a XI.B osztály tanulóiról. Minden tanuló esetén a következő adatokat tartjuk nyilván:
Tömbök és programozási tételek
Kétdimenziós tömbök Mátrixok
Kauzális modellek Randall Munroe.
A TUDOMÁNYOS KUTATÁS MÓDSZERTANA
2.1Jelátalakítás - kódolás
Fizika II..
Profitmaximalizálás  = TR – TC
A járműfenntartás valószínűségi alapjai
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
A magas baleseti kockázatú útszakaszok rangsorolása
MÉZHAMISÍTÁS.
Skandináv dizájn Hisnyay – Heinzelmann Luca FG58PY.
VÁLLALATI Pénzügyek 2 – MM
A TUDOMÁNYOS KUTATÁS MÓDSZERTANA
Csáfordi, Zsolt – Kiss, Károly Miklós – Lengyel, Balázs
Tisztelt Hallgatók! Az alábbi példamegoldások segítségével felkészülhetnek a 15 pontos zárthelyi dolgozatra, ahol azt kell majd bizonyítaniuk, hogy a vállalati.
J. Caesar hatalomra jutása atl. 16d
Anyagforgalom a vizekben
Melanóma Hakkel Tamás PPKE-ITK
Az új közbeszerzési szabályozás – jó és rossz gyakorlatok
Képzőművészet Zene Tánc
Penicillin származékok szabadgyökös reakciói
Boros Sándor, Batta Gyula
Kalandozások az álomkutatás területén
Nemzetközi tapasztalatok kihűléssel kapcsolatban
Gajdácsi József Főigazgató-helyettes
Követelmények Szorgalmi időszakban:
Brachmann Krisztina Országos Epidemiológiai Központ
A nyelvtechnológia eszközei és nyersanyagai 2016/ félév
Poszt transzlációs módosulások
Vitaminok.
A sebész fő ellensége: a vérzés
Data Mining Machine Learning a gyakorlatban - eszközök és technikák
VÁLLALATI PÉNZÜGYEK I. Dr. Tóth Tamás.
MOSZKVA ZENE: KALINKA –HELMUT LOTTI AUTOMATA.
Bőrimpedancia A bőr fajlagos ellenállásának és kapacitásának meghatározása Impedancia (Z): Ohmos ellenállást, frekvenciafüggő elemeket (kondenzátort, tekercset)
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
Varga Júlia MTA KRTK KTI Szirák,
Outlier detektálás nagyméretű adathalmazokon
Ráhagyások, Mérés, adatgyűjtés
Járműcsarnokok technológiai méretezése
Grafikai művészet Victor Vasarely Maurits Cornelis Escher.
VÁLLALATI PÉNZÜGYEK I. Dr. Tóth Tamás.
RÉSZEKRE BONTOTT SOKASÁG VIZSGÁLATA
Az anyagok fejlesztésével a méretek csökkennek [Feynman, 1959].
Minőségmenedzsment alapjai
Vizuális adatanalízis
XXV. Nemzetközi Magyar Matematikaverseny Budapest
Érzékelők és beavatkozók Széchenyi István Egyetem
Fraktál analízis a matematikától a kórélettanig
Grosz Imre docens: Munkaállomások
Az asztma gyógyszeres kezelése
Eötvös Loránd Tudományegyetem Meteorológiai Tanszék
Web of Science és Scopus
„Hej óvoda, óvoda te ékes kacsalábon forgó aranypalota!”
8. Szabály: A játék kezdete és újraindítása
Adatbázisok 5. előadás Tikk Domonkos.
Stabilizotóp-geokémia IV
MINTAVÉTEL, LEÍRÓ STATISZTIKA
A PLC-s vezérlés előnyei és alkalmazásai (Mitsubishi)
Kelényi Imre HWSW Free! – WWDC 2017 Kelényi Imre
Agrár-környezetgazdálkodás
Agrár-környezetgazdálkodás
BIOLÓGIA - KÉMIA Biológia: 9. évfolyamon heti 3,
Előadás másolata:

A kétdimenziós tömbök Páll Boglárka

Ismétlés: Az egydimenziós tömbök  Meghatározás: A tömb egy olyan összetett adatszerkezet amely több rögzített számú, azonos tipusú elemből áll, amelyeket sorszámuk (indexük) segítségével azonosíthatunk a tömbön belül.  Deklaráció: var tomb: array [indextipus] of elemtipus; Pd: tomb: array [1..20] of byte;

Feladat 1.  Olvassuk be egy tömbbe n tanuló infó átlagát, és számítsunk osztály átlagot. Írjuk ki az átlag alatti tanulók sorszámát és jegyét. 1 tanuló 2 tanuló 3 tanuló 4 tanuló 5 tanuló 6 tanuló 9,40 6,30 8,00 9,92 7,70 7,45 8,12 Osztály átlag: Átlag alatti tanulók: 2 tanuló 3 tanuló 5 tanuló 6 tanuló

Program atlag; var t: array [1..30] of real; i, n:integer; osszeg, atlag:real; begin write('kell a tanulok szama:'); readln(n); for i:=1 to n do begin writeln('t[',i,']'); read(t[i]); end; osszeg:=0; for i:=1 to n do begin osszeg:=osszeg+t[i]; end; átlag:= osszeg/n; for i:=1 to n do begin if t[i]< atlag then writeln('Atlag alatt: ', t[i]); end; writeln('Az atlag ', atlag); readln; end.

Feladat 2.  Olvassuk be egy tömbbe n tanuló két félévi infó átlagát, és számítsuk ki minden tanuló évvégi átlagát. 1 félév2 félév 1 tanuló 2 tanuló 3 tanuló 4 tanuló 5 tanuló 6 tanuló 9,40 6,30 8,00 9,92 7,70 7,45 10,00 7,40 7,90 9,50 8,00 7,66 1 tanuló 2 tanuló 3 tanuló 4 tanuló 5 tanuló 6 tanuló •

Program atlag; var t1: array [1..30] of real; t2: array [1..30] of real; i, n:integer; osszeg, atlag:real; begin write('kell a tanulok szama:'); readln(n); for i:=1 to n do begin writeln('t1[',i,']'); read(t1[i]); writeln('t2[',i,']'); read(t2[i]); end; osszeg:=0; for i:=1 to n do begin osszeg:=osszeg+t1[i]+t2[i]; end; atlag:= osszeg/2*n; for i:=1 to n do begin if (t1[i]+t2[i])/2 < atlag then writeln('Atlag alatt: ', i); end; writeln('Az atlag ', atlag); readln; end.

• Ha a feladat nem adná meg a félévek számát, akkor nem tudnánk, hogy hány vektort kell deklarálni!

• Pascalban lehetőség van többdimenziós tömbök használatára, amlyek maximális méretét előre rögzítjük • Leggyakrabban a kétdimenziós tömböket (mátrixokat) használjuk • A kétdimenziós tömböt az egydimenziós tömbhöz hasonlóan deklaráljuk, de ez esetben meg kell adnunk az oszlopszámot is. A kétdimenziós tömbök

 Deklaráció: var tömbváltozó: array [indextípus1, indextípus2] of elemtípus;  Hivatkozás egy elemre: tömb[index1, index2];  index1: sorindex  index2: oszlopindex

a[1,1]...a[1,j]...a[1,m]... a[i,1]a[i,j]a[i,m]... a[n,i]...a[n,j]...a[n,m] 1. oszlop j. oszlop m. oszlop 1. sor i. sor n. sor ábrázolás

Tömbök beolvasása kiírása  Egy n sort és m oszlopot tartalmazó tömb beolvasása: For i:=1 to n do For j:=1 to m do begin write(‘A t[i,j]-edik elem:’); readln(t[i,j]); end;

Tömbök beolvasása kiírása  Egy n sort és m oszlopot tartalmazó tömb kiírása: For i:=1 to n do begin For j:=1 to m do writeln(t[i,j]); writeln; end;

1 tanuló 2 tanuló 3 tanuló 4 tanuló 5 tanuló 6 tanuló 9,40 6,30 8,00 9,92 7,70 7,45 10,00 7,40 7,90 9,50 8,00 7,66 Feladat:  Olvassuk be egy kétdimenziós tömbbe n tanuló két félévi infó átlagát, és számítsuk ki minden tanuló évvégi átlagát. Pd: var tomb: array [1..6, 1..2] of real; 6 sor 2 oszlop