Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
Szervezeti struktúra és hatékonyság
Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
1 ICEG Európai Központ 1118 Budapest, Dayka G. u 6/B. Telefon: (1) Fax: (1) honlap: „Klaszterek”
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Papp János Semmelweis Egyetem I. Belgyógyászati Klinika
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Humánkineziológia szak
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
Új ügyfél nélkül mit érek én? Január 30.. Tartalom 1.Bemutatkozás 2.Értékesítés. Hatékonyan. 3.Jelzőlámpa az üzleti élet forgatagában 4.Több, mint.
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
szakmérnök hallgatók számára
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
Sponsorare necesse est
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
A létesítmények szerepe az eredményességben „Verseny-pályán: A Sport versenyképessége” MSTT Sportmenedzsment Szakbizottság konferencia Budapest, 2012.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Nyugat-Mecseki TIT területi kutatás Összefoglaló 2005.április.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
Éghajlatváltozás Környezettudatossági felmérés A Greenpeace, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a WWF Magyarország részére.
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Társasági adó, mint sporttámogatás
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Helyettesítő termékek a tej esetében
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Előadás másolata:

Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar A támogatói oldal bemutatása Magyar Sporttudományi Társaság EU Szakbizottság Farkas Péter egyetemi docens farkaspeter@tf.hu Egyéves a TAO Konferencia 2012, Budapest

Bevezetés Kutatás célja Kutatás eredménye Következtetések Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Tartalom Bevezetés Kutatás célja Kutatás eredménye Következtetések Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

A kutatás célja, célcsoport, mintadesign Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar A kutatás célja, célcsoport, mintadesign A kutatás célja: A TAO támogatás vállalati ismertségének felmérése A potenciális támogatók beazonosítása Célcsoport: hazai kis- és középvállalkozások [10-249 főt foglalkoztató társas vállalkozások] Célszemély: aki a dönt vagy adott esetben döntene a vállalati támogatások, adományok, szponzorációk kérdéskörében Módszertan: Számítógéppel támogatott telefonos adatfelvétel [CATI]. A mintegy 31,8 ezer hazai kis- és középvállalkozásból 500 került megkérdezésre [arányos valószínűségi mintavétel]. A maximális hibahatár a teljes KKV minta esetében 95%-os megbízhatóság mellett, feltételezve legrosszabb, 50%-os eloszlást +-4,4%. A kutatási minta véletlenszerűségéből adódó eltéréseit matematikai-statisztikai eljárással, úgynevezett súlyozással korrigáltuk, így az eredmények létszám, iparági besorolás, valamint a válaszadó vállalatok székhelyének regionális elhelyezkedése szerint reprezentatívnak tekinthetők a teljes alapsokaságra vonatkozóan. Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Az Önök cége bármilyen módon támogat-e, adományoz-e, szponzorál-e …? Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Az Önök cége bármilyen módon támogat-e, adományoz-e, szponzorál-e …? Bázis: összes vállalat, Total KKV=500, Kisvállalat [10-49 fő]=428, Középvállalat [50-249 fő]=72 Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Jótékony célból, segíteni szeretnénk [60%] Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Miért támogatják az egyes területeket? | Legfontosabb okok Betegek, gyerekek, hátrányos helyzetűek, egészségügy Kultúra, művészet, hagyományőrzés Oktatás, kutatás, innováció, tudomány Jótékony célból, segíteni szeretnénk [60%] Megkerestek bennünket [40%] Fontosnak tartjuk [24%] Személyes érintettség [11%] Egészséges életmódra nevelés, megőrzés[ 5%] Jótékony célból, segíteni szeretnénk [34%] Megkerestek bennünket [31%] Fontosnak tartjuk [31%] Személyes érintettség [26%] A cég számára is hasznos [11%] Fontosnak tartjuk [34%] Személyes érintettség [30%] A cég számára is hasznos [23%] Megkerestek bennünket [19%] Jótékony célból, segíteni szeretnénk [14%] Bázis: betegeket, gyerekeket, hátrányos helyzetűeket, egészségügyet támogató vállalatok, n= 248 Bázis: kultúrát, művészetet támogató vállalatok, n= 82 Bázis: oktatást, kutatást, innovációt, tudományt támogató vállalatok, n= 59 Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Miért támogatják a sportot? Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Miért támogatják a sportot? Bázis: sportot támogató vállalatok, Total KKV=159, Kisvállalat [10-49 fő]=127, Középvállalat [50-249 fő]=32 Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Total KKV Kisvállalatok [10-49 fő] Középvállalatok [50-249 fő] Legnagyobb arányban támogatott sportágak | TOP5 Bázis: sportot támogató vállalatok, Total KKV=159 Bázis: sportot támogató kisvállalatok [10-49 fő], n= 127 Bázis: sportot támogató középvállalatok [50-249 fő], n= 32 Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Legnagyobb arányban támogatott sportágak támogatásának okai [Legfontosabb szempontok] Személyes érintettség [46%] Ezen sportág képviselői kerestek meg minket [30%] Mert népszerű sportág, sokan szeretik [14%] Helyi szervezet, intézmény [13%] Rossz anyagi helyzetben lévő sportágak, sportolók támogatásának biztosítása [12%] Személyes érintettség [39%] Ezen sportág képviselői kerestek meg minket [29%] Helyi szervezet, intézmény [17%] Egészségesnek tartjuk ezt a sportot [14%] Mert népszerű sportág, sokan szeretik [12%] Személyes érintettség [52%] Ezen sportág képviselői kerestek meg minket [19%] A cég számára is hasznos [6%] Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Ismeri-e a TAO mellet nyújtott sporttámogatás előnyeit a cégére nézve? Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Hallotta-e már, hogy a társasági adóból csapatsportokat lehet támogatni? Ismeri-e a TAO mellet nyújtott sporttámogatás előnyeit a cégére nézve? Bázis: összes vállalat, Total KKV=500, Kisvállalat [10-49 fő]=428, Középvállalat [50-249 fő]=72 Bázis: vállalatok, amelyek hallottak a TAO- kedvezményről, Total KKV= 310, Kisvállalatok [10-49 fő]=259, Középvállalatok [50-249 fő]=51 Tudomása szerint, mely sportágakat lehet társasági nyereségadó-kedvezmény mellett támogatni? | TOP7 Bázis: vállalatok, amelyek hallottak a TAO kedvezményről, Total KKV=310 Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar TAO kedvezmény mellett nyújtott sporttámogatás célja TAO kedvezmény mellett nyújtható sporttámogatás megítélése Bázis: vállalatok, amelyek hallottak a TAO kedvezményről, Total KKV=310 Bázis: vállalatok, amelyek hallottak a TAO kedvezményről, Total KKV= 310, Kisvállalat [10-49 fő]=259, Középvállalat [50-249 fő]=51 Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Már MEGKERESTÉK sporttal foglalkozó szervezetek TAO igénybe vétele mellett TÁMOGATNAK sportokat Bázis: összes vállalat, Total KKV=500, Kisvállalat [10-49 fő]=428, Középvállalat [50-249 fő]=72 Bázis: összes vállalat, Total KKV=500, Kisvállalat [10-49 fő]=428, Középvállalat [50-249 fő]=72 Milyen sportágakat képviselő szervezet KERESTE meg Önöket? Milyen sportágakat TÁMOGATNAK TAO kedvezmény mellett? Bázis: összes vállalat, Total KKV=500, Kisvállalat [10-49 fő]=428, Középvállalat [50-249 fő]=72 Bázis: összes vállalat, Total KKV=500 Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Sportot támogató vállalatok aránya [%] Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Sportot támogató vállalatok aránya [%] Miért választották, ill. nem választották a kiemelt sportok TAO kedvezmény melletti támogatási formáját? | TOP említések Megkérdezett vállalatok n=500 Sportot támogat bármilyen módon 32% TAO kedvezmény mellett támogat sportot 9% Kedvező feltételek, adó és költségcsökkentés miatt [23%] Személyes érintettség miatt [19%] Helyi kötődés, lehetőségek [14%] Megkerestek bennünket [14%] A cég gazdasági helyzete nem teszi lehetővé [52%] Nem rendelkeznek elegendő információval a támogatási feltételekről [11%] Tulajdonos, vállalatvezetés elzárkózik előle [8%] Mást támogatnak [7%g Túl sokan kérnek támogatást [6%] Nem találják fontosnak, nem foglalkoznak a témával [5%] Nem keresték meg a céget [4%] Bázis: vállalatok, amelyek TAO kedvezménnyel támogatnak sportokat, Total KKV= 45, Bázis: vállalatok, amelyek TAO kedvezménnyel nem támogatnak sportokat, de hallottak róla, Total KKV= 264 Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Mely sportágakat támogatnák ebben a konstrukcióban? Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Elképzelhetőnek tartja-e, hogy amennyiben TAO kedvezmény lehetőségről részletes információkkal rendelkeznének, úgy cégük anyagilag is támogatna egy vagy több sportágat is? Mely sportágakat támogatnák ebben a konstrukcióban? Bázis: összes vállalat, Total KKV=500, Kisvállalat [10-49 fő]=428, Középvállalat [50-249 fő]=72 Bázis: vállalatok, amelyek támogatnának sportágakat a vizsgált formában, Total KKV= 224 Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Milyen kutatásokat támogatnának? Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Milyen kutatásokat támogatnának? A kedvezményrendszeren kívüli más formában támogatnának-e sporttudományos kutatásokat? Sporttudományi kutatási ötletek [a válaszadóktól] Edzéstechnika, felkészítés, légzéstechnika, gyakorlatok Egészséggel, sportolók egészségével kapcsolatos téma Sportolók vérkeringési valós idejű megfigyelése a tényleges sporttevékenysége közben Futballal, kézilabdával, ritmikus sportgimnasztikával kapcsolatos Fiatalok egészségmegőrzésének és összetartozásának hatása a helyi közösségekre Mozgás jelentősége és pozitív hatásai a fiatalok körében, mentálisan is és morálisan Táplálkozás, élelmiszerrel kapcsolatos kutatások Bázis: összes vállalat, Total KKV=500 Bázis: vállalatok, amelyek támogatnának sportkutatást, Total KKV=35 Egyéves a TAO, Tapasztalatok, perspektívák a látványsportok új támogatási rendszerében

Magyar Sporttudományi Társaság EU Szakbizottság Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar Köszönjük a figyelmet! Magyar Sporttudományi Társaság EU Szakbizottság Farkas Péter egyetemi docens farkaspeter@tf.hu Egyéves a TAO konferencia 2012, Budapest