Körülöttem a történelem. Miért tanulunk történelmet? Megismerjük: személyes történetünket a bennünket körülvevő világot Megismerjünk: egy-egy eseményt,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Maráczi Zsolt Társaság a Lakásépítésért Egyesület, ügyvezető elnök
Advertisements

Partnerl ogo Dieses Projekt wird im Rahmen des ETZ Programms zur grenzüberschreitenden Kooperation ÖSTERREICH-UNGARN durch den Europäischen Fonds.
„Demokratie muss gelernt werden” Projekttag 2009 im UBZ Über die Wahl der Minderheitenselbstverwaltungen Manz 2009.
TPM és Lean egységes rendszerben
Iskola: Nagy Mózes Elméleti Líceum
IDEA Innovative Development of European Areas by Fostering Transnational Knowledge Development Székesfehérvár Vidovenyecz Anett.
A riacei bronzok Kaszab Róbert.
Előadás másolata:

Körülöttem a történelem

Miért tanulunk történelmet? Megismerjük: személyes történetünket a bennünket körülvevő világot Megismerjünk: egy-egy eseményt, érdekes tárgyat, Szokásokat, hagyományokat, történeteket

Gesta Hungarorum

Képes Krónika

Vázlat Személyes történelem Családi fotóalbum Személyes tárgyak Személyes történetek Krónikák és Geszták Gesta Hungarorum – Anonymus Képes Krónika kódex: a könyvnyomtatás előtti időből származó kézzel írott könyv.

A történelem forrásai 1. TÁRGYI EMLÉKEK ősi szerszámok Régi pénzek Épületek fegyverek 2. ÍROTT ÉS KÉPI FORRÁSOK Régi levelek Újságok, könyvek Fényképek, filmfelvételek 3. ŐSI EREDETŰ SZOKÁSOK, HAGYOMÁNYOK Locsolás Advent Farsang

Történész: a történelmi korok eseményeinek feltárásával foglalkozó kutató. Néprajzkutató: népszokásokkal, hagyományokkal foglalkozó kutató. Régész: A régi korok tárgyi emlékeinek feltárásával, vizsgálatával foglalkozó kutató. Lelet: a föld alól előszedett források. Restaurátor: a darabokra tört tárgyi leletet a töredékek alapján rekonstruálja, vagyis újraalkotja. Antropológus: a csontokat vizsgálják.