Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Partner Országok Partner Countries. Hungary Hungary is situated in Central Europe, in the Carpathian Basin. About ten million people live in Hungary.
Advertisements

Tudásmenedzsment és a Web 2.0
With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
DELIVERING PATIENT–CENTRED INNOVATION IN MEDICINE THROUGH PARTNERSHIP Andrew Witty President, Pharmaceuticals Europe GlaxoSmithKline PARTNERI KAPCSOLATOKON.
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
SEVEN DONT'S AFTER A MEAL Hét dolog amit nemszabad tenni, étkezés után.
Teachers as key stakeholders of ICT in Hungarian schools Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Szeged – Novi Sad Winter School 2015: Non-Standard Forms of Teaching Mathematics and Physics Szeged Winter Training 2015: Mobile Tools and Dynamic Modeling.
Common Voice September 2005 Budapest Júlia Horváth - Éva Fekete Szabo -Á.Mátyásiné International Pető Institute Budapest, Hungary 1 Julia Horváth.
BUDAPESTI SZKEPTIKUS KONFERENCIA Az ORTT állásfoglalása: „A Panaszbizottság egyhangú megítélése szerint a tudomány kontra ezotéria kérdéskörének.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Zimányi School 2014: the two-faced conference  5 days, 16 sections, 63 talks  80 participants from 16 countries  40 students  6 relocations  10 students.
Tartalom  Tanulmányi kötelezettség  Önálló előadások, konferenciák  Tanulmányutak  Publikációk.
INTERNATIONAL PROJECT MEETING 1-8 MAY 2012 BIRMINGHAM, UK.
H2020 Widespread 2014–1 Teaming Dr. Bakonyi Péter Dr. Kovács kálmán
Réti Mónika, középiskolai kutató tanár, szakmai vezető.
The official language of our country is Hungarian.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
Alapítva: 1870 ORSZÁGOS METEOROLÓGIAI SZOLGÁLAT Hungarian Meteorological Service Györgyi Baranka Training Workshop for National Meteorological and Hydrological.
BME Egyesült Innovációs és Tudásközpont BME Federated Innovation and Knowledge Centre 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C 201. H-1111 Budapest, Egry.
 Carpathian Basin ~ Óbuda University Dr. Ősz Rita
Social Renewal Operational Programme (adaptability) Development of the national LLG system / New Hungary Development Plan , phase I
Shared Services Community Meeting Mr. Csaba Kilián Executive investment director
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
MILYEN EURÓPÁT AKARUNK? 2015: 1 MILLION REFUGEES 2015: 1 MILLIÓ MENEKÜLT.
Szeretettel köszönt Magyarország! Magyarország Köztársaság területe km 2, 10,4 millió ember lakja. Fizetőeszköze a forint. Beszélt nyelv a magyar.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Radioaktív hulladékok és kiégett fűtőelemek kezelése Magyarországon – Csak a bizonytalanság biztos Radioactive waste and spent fuel management in Hungary.
Komplex tehetségazonosító és tehetséggondozó program az újszászi vasúti szakképzésben Complex programme for the gifted in the railway vocational education.
The HRC’s Committee of Cross-Border Higher Education Institutions and the Makovecz Program Dr. Márta Takács, President of the of the Hungarian Rectors’
Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból
Prof. Dr. Wéber György Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Intézet
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Tudásmenedzsment és a Web 2.0
Tájékoztató az osztatlan képzésben tanuló Academic 1 vizsgával rendelkező angoltanár szakos hallgató számára február 13.
BETEKINTÉS AZ EURYDICE HÁLÓZAT
Miklós Kóbor Department of Geophysics & Space Sciences,
ENEREA - Észak –Alföld Regional Energy Agency
Ba(nk)stards an(nu)al report
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Tájékoztató az osztatlan képzésben tanuló Academic 1 vizsgával még nem rendelkező angoltanár szakos hallgató számára február 13.
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Equality and solidarity in school practice
Social Renewal Operational Programme
Hungary.
Magnetic Miskolc Gergely Virág
Vasas Lívia, PhD 2017 DART-Europe E-theses Portal European Portal for the discovery.
Budapest, 24th March 2014 Gábor Zsembera
A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon
Social Renewal Operational Programme
Az interdiszciplináris oktatás felé
Az interdiszciplináris oktatás felé
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Csurgalékvíz tisztítás
Zoltán Baracskai In the age of digital natives: fast thinking, experience mining, and rule based behaviour these three metaphors are sufficient to describe.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Social Renewal Operational Programme
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Vasas Lívia Dart Europe European Portal for the discovery of Electronic Theses and Dissertations (ETDs), and they participate in advocacy.
Előadás másolata:

Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest Teachers as key stakeholders of ICT in Hungarian schools Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest karpatian@axelero.hu http://ulearn.itd.ge.cnr.it/uteacher

“Despite the large sums of money spent on ICT …” …a shortage of computers for students is one of the biggest obstacles to greater ICT use …fewer than 20 % of students attend schools where there are enough workstations Why are we so spectacularly bad at getting it right when it comes to ICT policy and change in our school systems and partcularly at the upper second-level the education of 15/16 to 19 year olds? …difficulties in integrating ICT into classroom instruction …teachers’ lack ICT skills and knowledge

Studies on the Efficacy and ICT: Teachers in the Centre Best ICT users, 1999: most innovative schools already in the pre-computer age – innovation over technology Fastest developers of ICT culture, 2003: well- trained teachers, dedicated leadership: professional self at stake(Education, Communication and Information, 2004/2) SITE 2, 2003: teaching not infrastructure effects results Equity Study, 2004: high poverty schools radically improve education through teacher training and ICT - ICT culture adopted to the environmental context

Schoolnet Express Program www.sulinet.hu Main pillars: Methodological renewal: digital pedagogy Digital content development: the Schoolnet Digital Knowledge Base ICT in education: in-service teacher training – EPICT in Hungary Development of school infrastructure Komplex cél: Sulinet virtuális tanulási környezet kialakítása

Az SDT rendszer jellemzői teljes körű LCMS funkcionalitás (tananyagszerkesztés, lejátszás) bővíthető logikai struktúra (a metasémák bővíthetőek, módosíthatóak) a kollaboráció teljes körű támogatása (levelezés, fórum, azonnali üzenetküldés a szerkesztés és lejátszás során egyaránt) a tananyagtartalom több lépcsőben történő publikálása (validálás, privát terület, munkacsoport, közkincs, értékes közkincs) SCORM kompatibilitás (importálás, exportálás, külső rendszerek felé) Az SDT rendszer legfontosabb jellemzői. Fontos kiemelni a tananyagok metastruktúrájának bővíthetőségét. Így maga a rendszer és a tananaygtartalom értékállósága is biztosítható. Tananyagtartalomnál, csinálhatok saját tartalmat is, de ha publikussá akarom tenni akkor: validálás (tartalmi, technikai) szükséges.

Structure of SDT

The Hungarian U-Teacher Age and sex do not influence ICT use Most frequent users: language, art and science teachers – least frequent: literature t. Incentives: ICT head quota “Computers for Teachers” program School leadership trained in ICT pedagogy Digital submission of educational statistics required Research proved increased learning effects