Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest Teachers as key stakeholders of ICT in Hungarian schools Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest karpatian@axelero.hu http://ulearn.itd.ge.cnr.it/uteacher
“Despite the large sums of money spent on ICT …” …a shortage of computers for students is one of the biggest obstacles to greater ICT use …fewer than 20 % of students attend schools where there are enough workstations Why are we so spectacularly bad at getting it right when it comes to ICT policy and change in our school systems and partcularly at the upper second-level the education of 15/16 to 19 year olds? …difficulties in integrating ICT into classroom instruction …teachers’ lack ICT skills and knowledge
Studies on the Efficacy and ICT: Teachers in the Centre Best ICT users, 1999: most innovative schools already in the pre-computer age – innovation over technology Fastest developers of ICT culture, 2003: well- trained teachers, dedicated leadership: professional self at stake(Education, Communication and Information, 2004/2) SITE 2, 2003: teaching not infrastructure effects results Equity Study, 2004: high poverty schools radically improve education through teacher training and ICT - ICT culture adopted to the environmental context
Schoolnet Express Program www.sulinet.hu Main pillars: Methodological renewal: digital pedagogy Digital content development: the Schoolnet Digital Knowledge Base ICT in education: in-service teacher training – EPICT in Hungary Development of school infrastructure Komplex cél: Sulinet virtuális tanulási környezet kialakítása
Az SDT rendszer jellemzői teljes körű LCMS funkcionalitás (tananyagszerkesztés, lejátszás) bővíthető logikai struktúra (a metasémák bővíthetőek, módosíthatóak) a kollaboráció teljes körű támogatása (levelezés, fórum, azonnali üzenetküldés a szerkesztés és lejátszás során egyaránt) a tananyagtartalom több lépcsőben történő publikálása (validálás, privát terület, munkacsoport, közkincs, értékes közkincs) SCORM kompatibilitás (importálás, exportálás, külső rendszerek felé) Az SDT rendszer legfontosabb jellemzői. Fontos kiemelni a tananyagok metastruktúrájának bővíthetőségét. Így maga a rendszer és a tananaygtartalom értékállósága is biztosítható. Tananyagtartalomnál, csinálhatok saját tartalmat is, de ha publikussá akarom tenni akkor: validálás (tartalmi, technikai) szükséges.
Structure of SDT
The Hungarian U-Teacher Age and sex do not influence ICT use Most frequent users: language, art and science teachers – least frequent: literature t. Incentives: ICT head quota “Computers for Teachers” program School leadership trained in ICT pedagogy Digital submission of educational statistics required Research proved increased learning effects