Hotel Eger Park Konferenciaközpont október

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az akadálymentesítés szakmai háttere, indokoltsága Horváth Péter SZMM Országos Fogyatékosügyi Tanács titkára Budapest, június 7.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
A könyvtárak szociális funkciói. Visszatekintés  70-ES ÉVEKTŐL - “MŰVELŐDÉSI HÁTRÁNY”  MANFRED NAGEL(1982) - SZOCIÁLIS FUNKCIÓ MEGHATÁROZÁSA - “ KÜLÖNLEGES.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
dr. Juhász Péter Fogyatékosságügyi és Rehabilitációs Főosztály
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Mitől sikeres egy intézményi szakkönyvtár? Dr. Palotai Mária - ESKI Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár június 18. „Vállalati könyvtárak tegnap.
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
A fogyatékossággal élő személyek, mint fogyasztók Szöllősiné Földesi Erzsébet Mozgássérültek Budapesti Egyesülete.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
„NE HAGYD MAGAD!” Antidiszkriminációs program Kedvezményezett: Kézenfogva Alapítvány A projektet támogatta az Európai Unió
A SABEDU Kft. Oktatási Ágazata Tarr Dániel december 09. A Sabedu Kft. oktatási ágazati céljai Az e-learning technológiák megismertetése és elterjesztése.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Mentortanárképzés eLearning támogatása
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Debrecen, március 27. Internet Fiesta 2008 Könyvtárak akadálymentesítése az Interneten Internet Fiesta 2008 Debrecen, március 27.
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
Bánkeszi Katalin Egyházi Könyvtárak Egyesülése Országos Széchényi Könyvtár Digitalizálás Mit? Miért? Hogyan? Mivel? Továbbképzés Budapest,
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
Az informatika szerepe a XXI.század múzeumaiban
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
EGYENLŐ ESÉLYŰ HOZZÁFÉRÉS A KÖZSZOLGÁLTATÁSOKHOZ SZMM, OFT Horváth Péter, szakmai tanácsadó, titkár június 17.
Hallássérült fiatalok képzési, elhelyezkedési lehetőségei
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
"Tudás és kompetencia Szakmai képzések az egyenlő esélyű hozzáférésért TÁMOP A-12/ Németh Orsolya alelnök, projektmenedzser Vakok.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pécs, június 28. Szakmai továbbképzés.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Az akadálymentesítés szempontjai a kulturális honlapoknál - a VMEK Moldován István OSZK-MEK Kulturális honlapjaink minősége - európai.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
2005. április.Road Show Szeged1 Ifjúsági Bizottság Tóth Gergely, Nagy Péter április 12.
Digitalizált információk rendszerezése. A publikus hozzáférés biztosítása az Internet segítségével. Dokumentumkezelés, információ digitalizálás OMA konferencia.
Informatikai szakmai vizsgák Mihálka Nóra NSZFI. JOGSZABÁLYOK 133/2010. (IV. 22.) Korm. rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
Salgótarján május 8.. Mit értünk érdekvédelem alatt? Milyen feladatokat jelenthet? Kik védenek érdeket? Hogyan lehet érdeket védeni? Alkossuk.
Akadálymentesítés az ÚMFT ROP humán-infrastruktúra fejlesztés prioritás konstrukcióiban.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Hallatlan Alapítvány Összefoglaló az Alapítvány tevékenységéről és kiadványairól Országos Idegennyelvű Könyvtár Budapest, november 26. Könyvtár,
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
A KERESZTES HÁBORÚK OKAI
Drótos László – Németh Márton (Országos Széchényi Könyvtár)
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
Előadás másolata:

Hotel Eger Park Konferenciaközpont 2011. október 11-12. Agria Media 2011 és az ICI-11 Jubileumi Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás Hotel Eger Park Konferenciaközpont 2011. október 11-12. Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Infokommunikációs akadálymentesítés, avagy egyenlő esélyű hozzáférés a neten fellelhető tananyagokhoz Vigh György Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Mióta foglalkozom a témával? 1999-2000: web-alapú elektronikus tananyag fejlesztése (diplomamunka); 2005: honlapok akadálymentesítése; 2006: webes alkalmazások akadálymentesítése (Agria Media); 2007: - e-Learning tananyagok akadálymentesítése (pl. Moodle); - Brüsszel (Berlaymont - Meeting of the Sectoral Social Dialogue Committee on Postal Services Working Group): What should the web site be like? 2009-2010: „Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi integrálódásának esélyei és lehetőségei a mai Magyarországon” projekt Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Mottó „Az akadályok azok az ijesztő dolgok, amiket akkor látsz, amikor leveszed a szemed a célról.” Henry Ford Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Akadálymentesítés…? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

…s a Dunaújvárosi Főiskolán? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 Fotók: Dukán Péter 2011.10.12.

Miért érdemes odafigyelnünk? 1998. évi XXVI. tv. a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról; 2001. évi CI. tv. a felnőttképzésről; 2009. évi CXXV. tv. a magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról; Európai Parlament Állásfoglalása (2002) 0325 – a közszolgálati honlapok elérése a fogyatékossággal élők számára; a honlapok alig 1/5-e alkalmazkodik a megjelenés elemi, ergonómiai, illetve kódolási szabályaihoz; legkevesebb 300 ezer embert érint. Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Kikkel van összefüggésben? (1) mozgáskorlátozott személyekkel; látássérült személyekkel; hallássérült személyekkel; értelmileg akadályozott személyekkel; tanulásban akadályozott személyek (enyhén értelmi fogyatékosokkal); diszlexiásokkal; olvasási nehézséggel küzdő személyekkel; Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Kikkel van összefüggésben? (2) gyerekekkel; idősekkel; technológiailag megkülönböztetett felhasználókkal (pl. gyenge gépteljesítmény, kicsi kijelző, koszos munkahely, javascript, flash, stb. hiánya, lassú hálózat); kulturálisan elszigeteltekkel (pl. idegenajkúakkal); technológiailag alulképzettekkel; egyéb problémákkal küzdőkkel (pl. színvakokkal); Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Van-e kapcsolat az e-Learninggel? Moodle Mahara Hyperwave eLearning Suite IBM Global Campus SCORM eLibrary me-Learning CoEdu IntraLearn Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Mi a cél? MINDENKI számára, információvesztés nélkül legyen elérhető mind az interneten, mind a különböző adathordózón (pl. pendrive, DVD, CD) fellelhető webes alkalmazás, beleértve az elektronikus tananyagot is. Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Miről ne feledkezzünk meg? 4-4-4 szabály betartása 4 másodperc – egy látogató ennyi idő alatt dönti el, hogy foglalkozik-e az adott oldallal vagy sem 4 kattintás – alatt megtalálják-e az információt vagy sem 4 perc – ennél hosszabb ne legyen egy videó (egy jó videóval sok-sok szöveg is kiváltható) Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen felolvasóprogramot…? helyett BeLin 2.5 Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen ne legyen? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális, Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkársága Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? http://www.tolmacsszolgalat-somogy.hu/ Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? http://members.chello.hu/hjke/jelnyelvi.html Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? http://www.siketvaktolmacs.hu/ Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? http://www.hallatlan.hu/ Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Milyen legyen? Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Miből tanítsunk/tanuljunk? Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségért Alapítvány - Társadalmi Megújulás Operatív Program 5.4.5 Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Mit tartalmaznak? Szerzők: Abonyi-Tóth Andor (I-II.) Pataki Máté (I-II.) Mátételki Péter (I.) Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Mi lebegjen a szemünk előtt? „Egy eszközön át látni és láttatni!” Bernáthné Székely Julianna halmozottan sérült, látásmaradvánnyal élő pedagógusnő 2005. évben az „Én és az ECDL” országos pályázat I. helyezettje Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.

URL: www.suli-soft-design.hu e-mail: vigh.gyorgy@suli-soft-design.hu Várom a kérdéseket! URL: www.suli-soft-design.hu e-mail: vigh.gyorgy@suli-soft-design.hu Vigh György: Infokommunikációs akadálymentesítés Agria Media 2011 2011.10.12.