JAG statisztika 2014/ félév
Mottó Az ötfokozatú osztályozás alapján készített statisztika tartalmazza az osztályozás minden hibáját, sőt fel is nagyíthatja azokat.
Érettségi tárgyak, kötelező tárgyak 1. Minden olyan tantárgy eredményét figyelembe vesszük, amelyekből érettségi vizsga tehető. 2. Csak a kötelező érettségi tárgyakat vesszük figyelembe: magyar nyelv és irodalom, matematika, nyelvek, történelem.
Természettudományos tárgyak 3. Csak a „természettudományos” tárgyakat vesszük figyelembe: biológia, fizika, földünk és környezetünk, kémia, természetismeret.
Bölcsészettudományi tárgyak 4. Csak a „bölcseleti” tárgyakat vesszük figyelembe: magyar nyelv és irodalom, nyelvek, történelem.
Magyarázó erő – érettségi tárgyak* Magyar30 % Történelem18 % Matematika25 % Angol15 % *: évfolyam adataival 88 %
Kapcsolatok – magyar nyelv és irodalom Érettségi tárgyak Közepesen erős (r=0,79) Kötelező tárgyak Erős (r=0,80) „Term.tud.” tárgyak Közepesen erős * (r=0,68) „Bölcseleti” tárgyak Erős ** (r=0,8) *: évfolyam adataival **: évfolyam adataival
Kapcsolatok – matematika Érettségi tárgyak Közepesen erős (r=0,74) Kötelező tárgyak Közepesen erős (r=0,78) „Term.tud.” tárgyak Közepesen erős * (r=0,66) „Bölcseleti” tárgyak Közepesen erős ** (r=0,64) *: évfolyam adataival **: évfolyam adataival
Csoportok az érettségi tárgyak alapján 4,61 5a 4,02 6a,12b 9b,9a 9d,9c 10b 8a,7a 3,66 10c,12a 11b,10a 12d,11c 12c,11a
Csoportok a kötelező tárgyak alapján 4,27 5a,12b 3,73 9b,9d 9a,6a 10b,7a 12a,9c 11b,10a 8a,10c 12c,11c 12d,11a 3,5
Csoportok a „term.tud.” tárgyak alapján 12b 3 4,03 5a,6a 9a 3,17 9d,11a 3,5 8a,9c 11c,10c 9b,12a 10b,10a 7a,11b 12d 12c 2,44
Csoportok a „bölcs” tárgyak alapján 3,42 12d,11a 3,74 9b,6a 9d,9a 10b,12a 7a,11b 8a,9c 10a,12c 10c,11c 4,36 12b,5a
A csoportok tantárgyanként nézve… 7a,9d 5a,9a 9c,10b 12b,9b 6a,10a 11a 10c,11b 12a,11c 12d,12c 8a Matematika 3,53 3,77 11a,11c 8a,6a 9b,12d 9c,7a 10c,11b 10a,12a 12b,10b 9a,5a 9d,12c Magyar 3,37 3,85 4,22
Csoportok a négy szempont alapján 1. 5a 1/4 4/4 2/4 9a 6a 12b
Csoportok a négy szempont alapján 2. 1/4 3/4 2/4 12.d 11.a 12.c 11.c* *: A magyar és a matematika tantárgyak eredményeit is figyelembe véve.
Hiányzások 11c ,4 12b ,9 9a ,5
Hiányzás és tanulmányi eredmény 1. Nagyon gyenge, negatív korreláció ( r>-0,3 ) van a hiányzás és az átlagok között.
Felvételi pontok és tanulmányi eredmény Az összes (érettségi) tárgyra vonatkozó átlag és a felvételi pontszámok között: 5. évfolyam
Felvételi pontok és tanulmányi eredmény A kötelező érettségi tárgyakra vonatkozó átlag és a felvételi pontszámok között: 5. évfolyam
Felvételi pontok és tanulmányi eredmény A magyar illetve a matematika érdemjegy és a felvételi pontszámok között: 5. évfolyam
Felvételi pontok és tanulmányi eredmény Az összes (érettségi) tárgyra vonatkozó átlag és a felvételi pontszámok között: 9. évfolyam
Felvételi pontok és tanulmányi eredmény A kötelező érettségi tárgyakra vonatkozó átlag és a felvételi pontszámok között: 9. évfolyam
Felvételi pontok és tanulmányi eredmény A magyar illetve a matematika érdemjegy és a felvételi pontszámok között: 9. évfolyam
Tanárváltás és az érdemjegyek átlaga 1. „Van-e szignifikáns különbség a jelenlegi 11.z osztály albán nyelvből szerzett idei és (a 10.z) tavalyi osztályzatai között?” A felvetés statisztikai értelemben megválaszolható*. A probléma az, hogy érdemes-e feltenni a kérdést a tanárváltás esetére kihegyezve? 1. Nem bemért (tudásszintmérő) teszteken elért eredményeket, hanem ötfokozatú osztályzatokat hasonlítunk össze, s ez csak az egyik probléma… *: Lásd a mottót a prezentáció elején.
Tanárváltás és az érdemjegyek átlaga Történelem: 8.a 9.a – 2. Matematika: 9.b 10.b – 10.b 11.b +