Turisztikai informatikai alkalmazások BA Turizmus- vendéglátás – Gödöllő Összeállította: Pető István TARTALOMKEZELŐ RENDSZEREK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
BPS Web 2.0 Felhasználói kézikönyv. A szerkesztő főoldala A bejelentkezett felhasználóA szerkesztő főmenürendszere Stílusformázások Nyelv- és nézetváltás.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
A Palló Információs rendszer Internetes rendszer: Indulás: január Fejlesztők: Budapesti Művelődési Központ Támogató:
HIDASNÉMETI KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA POLGÁRMESTERI HIVATALÁNAK SZERVEZETFEJLESZTÉSE E-KÖZIGAZGATÁSI ALAPISMERETEK AZ ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS ÉS HATÓSÁGI SZOLGÁLTATÁS.
Intranet portál bemutató
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Czeglédi László Integrált tartalomszolgáltatás megújult környezetben
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
Szilágyi Róbert, Lengyel Péter Magyar Agrárinformatikai Szövetség.
Az oktatói portálok oktatásban betöltött szerepe és kihívásai Kvaszingerné Prantner Csilla Eszterházy Károly Főiskola – tanársegéd
OLDALSZERKEZET ELEMEK 1. A TAG A header taggel fejléc adható meg. Ez a rész tartalmaz bevezető információt a weboldalról vagy annak egy részéről (pl..)
A Z ELA LCMS BEMUTATÁSA, KURZUS SZERVEZŐI LEHETŐSÉGEI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A T ÉRINFORMATIKÁRA.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Statikus vs. dinamikus weblapok
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Dokumentumkezelés. A 2007-es Microsoft Office rendszer dokumentumkezelési szolgáltatásai Kőnig Tibor szakmai vezető Microsoft Magyarország
Microsoft szoftverek a szakképzésben
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. A LEKTOR projekt és a Lexelerator platform szolgáltatásainak és eszközeinek ismertetése.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Az egységes tervezési gyakorlat kialakításának eszközei Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.
Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK.
SZTIR Projekt Szaktanácsadási Tartalomszolgáltató Információs Rendszer Névjegyzék december 20. Nagy Attila, GAK TSzK.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Az e-learning rendszer és szereplői
A levéltári portál Felépítés, közös elemek #1 Címadás, domain-regisztráció Alapvető keresőoptimalizálási javaslatok: pathauto,
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
A tolnasport.hu honlap adminisztrációja Készítette a Tolna Megyei Sportszövetségek Szövetsége a Nemzeti Civil Alapprogram NCA-DP-10-D pályázata keretében.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
APRÓSÁG Specifikus apróhirdetési oldal
#hunmoot2014 Csicseregjünk ;-).
Adatbázis-kezelés.
Az NVU webszerkesztő program
Könyvtári honlapok megújítása Miért és hogyan? Vida Andrea Egyetemi Könyvtár Szeged.
Az EtherCore weboldal Jószai Zoltán 1. Az oldal célja Kedvcsináló a fejlesztés alatt lévő játékhoz 2.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Készítette: Derecskei Nikolett
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
Kereskedelmi és információs rendszer a zöldségtermesztés területén …avagy az információs szövetkezés támogatása Pető István
Oracle Vállalati Tartalomkezelés Oracle ECM termékpaletta.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg PKSZ rendszer bemutatása Önkormányzati projektvezetők.
A JaDoX, mint repozitórium szoftver a közgyűjteményi informatikában JaDoX 3 Monguz Portál24 Monguz Kft. Mazula Zoltán.
Az e-portfolió lehetőségei az ILIAS 4.2 verziójában Budai Attila
Készítette: Kiss András
Kimutatás-pivot tábla, Excel 2010
Ajánlat, szerződés, számla dokumentumok egységes kezelése
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
Adatbáziskezelés.
Kulcsrakész Közgyűjteményi Portál
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
Tarcsi Ádám, egyetemi tanársegéd ELTE Informatikai Kar
AVON CAREER SITE FELÉPÍTÉSE
Előadás másolata:

Turisztikai informatikai alkalmazások BA Turizmus- vendéglátás – Gödöllő Összeállította: Pető István TARTALOMKEZELŐ RENDSZEREK

 A tartalomkezelő rendszer (Content Management System) lehetővé teszi tartalmak rögzítését, szerkesztését, tárolását és közreadását központi IT-infrastruktúrán keresztül.  Fontosabb jellemzői:  Sok felhasználó egyszerre tud tartalmat rögzíteni, szerkeszteni, megosztani  A felhasználók jogosultságaik alapján férnek hozzá az oldal egyes funkcióihoz, illetve a tartalmakhoz  A tartalmak rögzítése szabványosított módon, űrlapokon történik, így csökkenthető a hibás, redundáns adatbevitel  Ugyanazon tartalmak többféle módon (pl. teljes, összefoglaló, címlista stb.) jelennek meg a rendszerben (pl. egy weboldalon)  A tartalmak megjelenítése jellemzően egységes sablonokon (template-eken) keresztül történik  Többnyelvűség támogatása MI A TARTALOMKEZELŐ RENDSZER?

 Vállalati szintű tartalomkezelő rendszer (ECMS): Egy intézményen, szervezeten belül a szervezéshez, működéshez, az intézményi folyamatokhoz kapcsolódó dokumentumok, feljegyzések tárolásával és megosztásával foglalkozik.  Dokumentumkezelő rendszer (DMS): Elektronikus irattár készítését teszi lehetővé. Támogatja az akták beolvasását, tárolását, az ügymenetben létrejövő információk rögzítését, az akták tartalom szerinti keresését.  Oktatási tartalomkezelő rendszer (LMS): Az oktatási anyagok tárolása, megosztása mellett képzési programok és a hallgatói teljesítmények kezelésére is alkalmas  Webtartalom-kezelő rendszer (WCMS): Weboldalak létrehozását támogatja úgy, hogy a programozáshoz, webfejlesztéshez nem értő felhasználók is képesek legyenek a tartalmakat kezelni, az oldal működését (pl. felhasználók, programmodulok) menedzselni. JELLEMZŐ TÍPUSAI

 WordPress: blogok  Joomla!: weboldalak  Drupal: weboldalak  MediaWiki: enciklopédák  Alfresco: dokumentum-kezelő rendszerek  Moodle: oktatás-támogató oldalak  Mahara: egyéni portfoliók  …és még rengeteg más: NÉHÁNY ISMERT RENDSZER * * Bár minden esetben jelzek egy felhasználási irányt, sokszor ez csak a „leggyakoribb említést” jelenti, a rendszerek jelentős része meglehetősen univerzális célú.

 Web: illetve  Nyílt forráskódú (Open Source) tartalomkezelő rendszer  Az 1.0 verzió január 15-én jelent meg  Jelenleg több mint weboldal működik Drupal-alapon  Nem csak „kis” honlapok használják, hanem pl.: The Economist, Harvard University, MIT, Louvre, ING Financial Services, The White House, MTV UK, Sony Music  Gyakran használt funkciók:  Hírek, események, cikkek, dokumentumok, média-elemek publikálása  Blogok (bejegyzések, kommentek) kezelése  Könyvek (hierarchikusan szervezett tartalmak) létrehozása  Fórumok, felhasználói csoportok kezelése  Kérdőívek rögzítése  Webshop-ok készítése DRUPAL

 Moduláris felépítés  Felhasználók és jogosultságok  Tartalomtípusok létrehozása, leggyakrabban használt mezők  Tartalomszervezés az oldalon (menük, blokkok, nézetek)  Dizájn módosítása (említés szintjén) – sablonok és CSS DRUPAL HASZNÁLATA A TANTÁRGY KERETÉBEN

1.Lovasturizmus 2.Gyógy- és wellness-turizmus 3.Konferenciaturizmus 4.Vallási turizmus 5.Ökoturizmus 6.Városi, kulturális turizmus 7.Gasztroturizmus 8.Kastély-turizmus 9.Kerékpáros turizmus 10.Katasztrófaturizmus 11.Falusi turizmus 12.Közlekedés-turizmus TURIZMUS TERÜLETEI

 Azonosítatlan felhasználó (Látogató): tartalmak megtekintése  Regisztrált felhasználók  Infrastruktúra-adminisztrátorok: honlap karbantartása, frissítése  Tartalom-adminisztrátorok: rögzített tartalmak felügyelete  Tartalomfelelősök  Általános tartalomfelelős: általános hírek, események rögzítése, karbantartása  Turisztikai szolgáltató: saját szolgáltatások, események rögzítése, karbantartása FELHASZNÁLÓ-TÍPUSOK

 Statikus oldalak (pl. bemutatkozás, impresszum, elérhetőségek): cím, szöveg  Hírek: cím, szöveg, képek, csatolt dokumentumok, kapcsolódó hivatkozások, forrás, érvényesség dátuma, kategóriák:földrajzi (kommentálási, értékelési lehetőség)  Események: cím, szöveg, dátum, helyszín, képek, kategóriák:földrajzi (speciális mező, mint pl. támogató)  Galéria: cím, szöveg, fotók/videók, szülőgaléria, hivatkozás egy Eseményre  Turisztikai szolgáltatók: név, bemutatkozás, elérhetőség, nyitva tartás, fotók, térkép, kategóriák:földrajzi, (kommentálási, értékelési lehetőség)  Turisztikai szolgáltatások: név, leírás, hivatkozás a Turisztikai szolgáltatatóra, ár, időtartam, időbeli elérhetőség (nyitva tartás) TARTALOMTÍPUSOK