A feladat és a hozzá használható eszközök kiválasztása 2. témakör:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Burlovics Dorottya
Advertisements

Az érintőképernyők.
NEMZETI TANKÖNYVKIADÓ Panoráma sorozat
A fényképezés alapjai Szerző: Erdei-Gulyás Gabriella Origo Web Team HQL 2010 Kft.
Hány „D” is a „3D”, avagy látunk, vagy érzékelünk?
Fotózás – Digitális Fényképezés
Sztereofotózás Készítette: Nagytomi.
Modern fényképezés Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT A tükörreflexes fényképezők.
Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
A digitális képrögzítés története
Hardver alapok I. 10. osztály.
Hang- és videotechnika Bevezetés
BIOMECHANIKA ANE/ANF, ALE/ALF, UDSZ, KIEG. 2007/2008 I. félév
A szőlő a művészetben.
A MOZGÓ KÉP és hang TÖRTÉNETE
Az optikák tulajdonságai
A fotokémiai képrögzítés
Kamerakezelés A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
A fotográfia története
A camera obscura.
Záridő Blende Fénymérés
Kép - képsor A kép értelmezésének (dekódolásának) szintje: felismerés
6. A képkompozíció, mélységélesség
2. Technikai alapok – Expozíciós beállítások
A digitális fényképezés alapjai
Film fénytöréshez Lencsék Film fénytöréshez
Fényképezés története
MÉDIAISMERET Szak: Mozgóképkultúra és médiaismeret
Perifériák.
1 A FILM ÉLETRAJZA Vásári mutatvány Fitton1826Thaumatrop Plateau (Belga) 1829Phantaskopéletkerék USA1834ZeotropeCsodadob CharlesWheastone1850 fogaskereket.
KÉPFELDOLGOZÁS.
1. A digitális fényképezőgép felépítése
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 6. Modellezés.
Hasonlóságelemzés.   Kaptunk egy feladatot, amit meg kell oldanunk.
a fotózás technikai alapjai
A lencsék gyakorlati alkalmazása Využitie šošoviek v praxi
Multimédiás segédanyag
A fényképészet I. Története II. A fényképezőgép
A fényképezőgép fizikai felépítése
Képek feldolgozása 7. osztály.
Bepillantás egy boldogabb világba: Anika illúziója és a mozinézők illúziója 10/C.
A nyomtatott sajtó történetéről
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
Felbontás és kiértékelés lehetőségei a termográfiában
Bementei és kimeneti eszközök ismertetése
VIDEOTECHNIKA/formanyelv
OPTIKAI LENCSÉK 40. Leképezés domború tükörrel és szórólencsével.
A digitális fényképezés folyamata
1. A FILM ELŐTÖRTÉNETE.
4. A FILM formanyelvi eszközei
Üreges mérőhely üreg kristály PMT Nincs kollimátor!
OPTIKAI TÜKRÖK ÉS LENCSÉK
Fotokémia és Fényképezés
Máté: Orvosi képfeldolgozás5. előadás1 Mozgó detektor: előnyHátrány állójó időbeli felbontás nincs (rossz) térbeli felbontás mozgójó térbeli felbontás.
Digitális fotózás Alapok.
Kép technika és a fénykép készítés története.
1 13. AZ OBJEKTÍV LÁTÓSZÖGE Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013.
A képszerkesztési eljárások gyakorlata Microsoft Picture Manager 3. témakör:
Film, videó történet, videókamerák 5. témakör. A film napjaink egyik legnépszerűbb információs, ismeretterjesztő, szórakoztatási és művészeti célú technikai.
A szem, látásjavító eszközök.  A fény a pupillán keresztül jut a szemünkbe.  A szemlencse domború optikai lencse. Anyaga rugalmas, alakját és fókusztávolságát.
Mesterséges és természetes világítás 7. témakör. A fényképezésben azok a fényforrások a jelentősek, amelyek az elektromágneses spektrum nm (látható.
A MOZGÓKÉP TÖRTÉNETE A CAMERA OBSCURÁTÓL A MULTIPLEXEKIG.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Készítette: Hegedűs Dóra
Számábrázolás.
A villanófény használata
Munkafolyamat a 2D-től a 3D-ig!
Zene: Tradicionális japán zene
A szkenner (Lapolvasó)
Ki mit tud? december óra 330 terem
Előadás másolata:

A feladat és a hozzá használható eszközök kiválasztása 2. témakör:

Nemcsak a képek ábrázolási módja, a használt eszközök közt is nagy a változás. A kezdeti természetes eszközöktől kezdve ma már számítógépen, és képalkotó, szintén elektronikusan működő készülékekkel készülnek a képek, filmek. A festmények valóságrögzítő funkcióját (portré, életkép, csendélet, tájkép stb.) átveszi a fénykép, a festészetben pedig megjelennek az avantgárd és absztrakt festészeti irányzatok es évek közepétől megjelenik a mozgókép, a mozgás illúziójának tökéletes megvalósulási formája a film lesz - egymás után fűzött időpillanatok sorozata.

A fotográfia, vagy fényképészet a látható fény által közvetített képi információk rögzítése technikai eszközök (fényképezőgép, fényérzékeny anyag, memóriakártya, stb.) segítségével. Az első képalkotó eszköz a fényképezőgép őse, a fekete lyuk volt.

1826-ban megjelenik a fénykép, ami fokozatosan válik alkalmassá pillanatképek rögzítésére (eleinte több órás expozíciós idő, az első fényképnél 8 óra). Egy francia feltaláló, Nicéphore Niépce litográfiák készítése közben jutott el a fényképezéshez. A rajzokat akkoriban kézzel másolták át a litográfiás kőre. Niépce azonban nem tudott rajzolni. Szorultságában kidolgozott egy módszert: a képeket fénnyel másolta át. A metszetet olajjal kente be, hogy átlátszó legyen, ezután fényérzékeny oldattal bevont ónlemezre helyezte, és az egészet a napra tette ban megjelenik a fénykép, ami fokozatosan válik alkalmassá pillanatképek rögzítésére (eleinte több órás expozíciós idő, az első fényképnél 8 óra). Egy francia feltaláló, Nicéphore Niépce litográfiák készítése közben jutott el a fényképezéshez. A rajzokat akkoriban kézzel másolták át a litográfiás kőre. Niépce azonban nem tudott rajzolni. Szorultságában kidolgozott egy módszert: a képeket fénnyel másolta át. A metszetet olajjal kente be, hogy átlátszó legyen, ezután fényérzékeny oldattal bevont ónlemezre helyezte, és az egészet a napra tette.

Honfitársa, Louis Daguerre ( ) jódgőzzel kezelt ezüstlemezre készített felvételeket. A lemez felületén fényérzékeny anyag, ezüst-jodid keletkezett. Az így készült képet dagerrotípiának nevezzük. A fényérzékeny ezüst vegyületeket később üveglemezre vitték fel. Az így készült üveglemezek lettek a negatívok, ezekről kellett egyenként elkészíteni a pozitív képet.

Magyarok a fényképészetben: Az első fényképezőgépekhez használt lencsék torzítottak, az első, valóban jó leképezést adó fényképészeti objektívek megalkotója Petzval József (mérnök- matematikus, egyetemi tanár, feltaláló). A csillagászati fényképezés egyik úttörője Gothard Jenő (gépészmérnök, saját laboratóriumában dolgozott, elméleti önképzéssel, műszerek készítésével foglalkozott.)

Gyakorlati rész: 1.Képalkotás és képtárolás a számítógépen Számítógépen a legegyszerűbb képalkotási lehetőség a Paint program. Fényképeket is tárolhatunk számítógépen. Szkennerrel a papírról is bemásolhatunk képeket. A digitális fényképezőgép a fényképeket egy memóriakártyán tárolja, ezért a képek egyenesen bemásolhatók a számítógépbe, ahol különböző programokkal szerkeszthetőek.

- A digitális fényképezőgépbe nem kell a filmet befűzni, helyette egy elektronikus képérzékelő van beépítve. - Ez egy szilícium kristály, amelyre mátrixszerű elrendezésben rendkívül sok és apró fényérzékeny cellát integráltak. - Az érzékelőre vetített képet a fényérzékeny cellák a méretüknek megfelelő képpontokra, ún. pixelekre bontják fel. 2.A digitális fényképezőgép felépítése nagyon hasonló a filmes fényképezőgépekéhez, az eltérés csak a különböző képrögzítési elvből adódik.

3. A fényképezőgép működése és beállítások a gyakorlatban, képek készítése különböző helyzetekben, megvilágításokkal: Az első lépés eldönteni mit akarunk fényképezni és hogyan, ezután jöhetnek a beállítások: Minden fényképezőgépen gondoskodni kell a felvétel helyes beállításáról, ki kell jelölni a készítendő kép határvonalait, ellenőrizni kell az élességállítást és a mélységélességet. Ezt a feladatot a keresők látják el.

A mélységélesség három dologtól függ: –az objektív gyújtótávolságától, –a beállított élesség távolságától és –a rekesznyílástól. A rekesznyílás szűkítésével a mélységélesség növekszik, nagylátószögű objektívvel, szűk rekesznyílás mellett nagy mélységélesség érhető el. Teleobjektívvel, nyitott rekesszel a mélységélesség lecsökken, a zavaros háttér életlenné válik, így a téma kiemelhető a háttérből. Az expozíció alkalmával a filmsík megvilágításának erősségét a rekesszel, a megvilágítás idejét pedig a zárszerkezettel szabályozzuk