Mezei varázsfüvek patikája Készítette: Galiba Nikolett Volford Anna Horváth Lukács Felkészítő tanár: Kovács Veronika Szegedi Tömörkény István Gimnázium.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola.
Advertisements

Kutyafajták tanulási képességének mérése
Készült a 25 éves osztálytalálkozónk emlékére !
Lázár Ervin virtuális kiállítás
Nagy László tanári öröksége Kazincbarcikán
Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium március 18.
BENEVEZETT MAKETTEK SZÁMA: 269 MAKETTEZŐK SZÁMA: 102.
Gyógynövényekről általában
Fényképek: 640x480!.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Egyetemi Könyvtár és partnerei pályázata TÁMOP /1. CONTENTA "24 óra" - A minőségi oktatás és hozzáférés támogatása a szegedi.
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
C-vitamin (Aszkorbinsav)
Mese a tejről.
Egyesületi tagok.
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Bekezdésformázás Felkészítő tanár: Tóth Attila Diák: Lábszki Anna
Napjaink háttértárolói
Rétegek használata GIMP képszerkesztő programban
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Bach Musikalisches Opfer c. művének logikai megoldásai
Nem Newtoni folyadék a membránon
Gyógynövénytermesztés fogalma, jelentősége
GMP alapelvek Növényi készítmények Prof. Lipták József Semmelweis Egyetem, Budapest, Gyógyszerésztudományi Kar.
Üzleti Szakközépiskola 12. A osztály "Azokért élünk, akiket szeretünk, azokért, akik igaznak tartanak. A jövőnek élünk: a szépért s jóért, amit.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
A depresszió megelőzése és kezelése természetes gyógymódokkal
TÁMOP /08/ A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és a hatósági munka erősítése Tapasztalatátadó - konferencia.
Készítette: Nagy Krisztián és Kiss Péter
Kutyaképzés klikkerrel
Számegyenesek, intervallumok
CIVIL KEZDEMÉNYEZÉSEK PROGRAMJA március 20. CSAPAT BRÓDY IMRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA AJKA.
40 éves osztálytalálkozó
Grafit vizsgálata STM-mel és AFM-mel Készítette: Kovács Máté, Tanára:Győri István, Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium, Szeged.
Egészséges Táplálkozás
Projekthét január Drog prevenció.
Törökszentmiklós
Debreceni Botanikus Kert
Készítette: Carpe Diem
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Gyógynövények Magyarországon
Korányi Sándor a nephrológus
Készítette: Müller Klaudia Mohás Dóra
TANULÁSI KÖRNYEZETEK Bibó István Gimnázium – Kiskunhalas.
Fűben fában orvosság Készítette: Schwanberger Levente.
FEKETE VALÉR (SIOR) PÁSZTORVÖLGYI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM.
I. Világháború Emlékpont A szegedi Csonka János Műszaki Szakközépiskola udvarán található emlékmű, az I. Világháborúban elesett tanárok és diákok emlékére.
Készítette: Hundzsa Ferenc Jenei István Szombati Sándor Felkészítő tanár: Borbola Tímea Erkel Ferenc Gimnázium, Gyula.
Rajzpályázat Eredményhirdetés. Óvoda (színes ceruzával készült alkotások) Különdíj Nagy N. Angyalka Fehérló utcai Óvoda Felkészítő: Petrovácz Józsefné.
Középiskolások pénzügyi kultúrája felmérés eredményei Dr. Kovács Péter
Önszabályozás elméletén alapuló piactisztulás – illúzió vagy reális lehetőség? Elmélet kontra gyakorlat. Hazai próbamérések a gyógyszerésztudományi karokon.
„ Nemzeti parkunk madarai” alkotópályázat - a Föld Napja alkalmából Az orosz-magyar társ nemzeti parkok által meghirdetett alkotópályázatra összesen.
A könyvekről Vasas Lívia, PhD 2016.
„GAZDASÁG ÉS KULTÚRA” ALKOTÓI PÁLYÁZAT Sápi Ákos.
DROGELLENES RAJZPÁLYÁZAT Kiállítás időpontja : június 24. Helyszín : Zugló, Civil Ház.
A könyvekről Vasas Lívia, PhD 2016.
SZIPORKA ORSZÁGOS MATEMATIKA VERSENY 2017.
Gyógy-és füszernyövény 4.
A kezdetektől…. …”napjainkig” ( )
Atomenergiáról – mindenkinek
György-Ambrus Bernadett 8.a Felkészítő tanár neve: Salamon Róza
Sík Ferenc rendezésében
Fotonikus kristályok előállítása és vizsgálata
Gyógy-és füszernyövény 5.
Ki tudjuk-e mutatni a globális felmelegedést Karcagon?
Ne HABozz! Csatlakozz !.
Bükkzsérc és környéke természeti értékei
Atomenergiáról – mindenkinek
IN MEMORIAM SZOLCSÁNYI JÁNOS november 5..
Csupor Dezső Szegedi Tudományegyetem Farmakognóziai Intézet
Előadás másolata:

Mezei varázsfüvek patikája Készítette: Galiba Nikolett Volford Anna Horváth Lukács Felkészítő tanár: Kovács Veronika Szegedi Tömörkény István Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola

1. C-vitamin aszkorbinsav Szent-Györgyi Albert fedezte fel az 1930-as években szükséges az izmok, inak, artériák, csontok és a bőr karbantartásához

C-vitamin kimutatása csipkebogyóból Fehling-próbával

2.Heszperidin

Heszperidin izolálása narancshéjból

3.Színanyagok A növények színét a bennük lévő pigmentek, színanyagok adják. a)klorofill-a kékes-zöld b)klorofill-b sárgás-zöld c)karotin narancssárga d)xantofill citromsárga e)fikoeritrin élénkvörös f)fikocianin kék g)fikoxantin sárgásbarna

Vékonyréteg-kromatográfia A vizes (bal oldali) és az etanolos (jobb oldali) hibiszkusz virág kivonat

4.Illóolajok

Organoleptikus vizsgálat eredménye

Illóolajok organoleptikus vizsgálata

5.Nyálkák Nyálka tartalmú növények: erdei mályva (Malva sylvestris) birsalma (Cydonia oblonga) lándzsás útifű (Plantago lanceolata) tarackbúza (Elymus repens) lenmag (Linum usitatissimum) fehér mályva (Althea officinalis)

Nyálkakivonás fehér mályvából és lenmagból

6. Keserűérték meghatározása fehér ürömmel

Kérdőív Megkérdeztünk: 30 tanárt 138 diákot

Mit nevezzünk tudományos értelemben drognak? (Diákok válasza)

Mit nevezzünk tudományos értelemben drognak? (Tanárok válasza)

Használtok-e otthon gyógynövényeket,vagy belőlük készült készítményeket? (Diákok válasza)

Használtok-e otthon gyógynövényeket,vagy belőlük készült készítményeket? (Tanárok válasza)

Szerinted melyik gyümölcs/zöldségben van a legtöbb C-vitamin?(100 grammonként)? (Diákok válasza)

Szerinted melyik gyümölcs/zöldségben van a legtöbb C-vitamin?(100 grammonként)? (Tanárok válasza)

Használsz-e illóolajat? (Diákok válasza)

Használsz-e illóolajat? (Tanárok válasza)

Milyen teákat szoktál fogyasztani? (Diákok válasza)

Milyen teákat szoktál fogyasztani?(Tanárok válasza)

Tudod-e hogy mik a nyálkák jótékony hatásai?(Diákok válasza)

Tudod-e hogy mik a nyálkák jótékony hatásai?(Tanárok válasza)

Tudod-e hogy mire használják a hibiszkusz virágot?(Diákok válasza)

Tudod-e hogy mire használják a hibiszkusz virágot?(Tanárok válasza)

Összegzés

Köszönetnyilvánítás Kovács Veronika, felkészítő tanár Szegedi Tömörkény István Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola Kiss Tivadar, egyetemi tanársegéd Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Kar Farmakognóziai Intézet

Források Tóth Noémi, Hunyadi Attila: Pharmacognosy practise Csupor Dezső: Fitoterápia és növényi szerek a gyógyászatban Banai Valéria: Gyógynövény- és drogismeret Farmakognóziai hírek (független hírújság) Patikamagazin gyumolcsokben.phphttps://hu.wikipedia.org/wiki/Tea_%28n%C3%B6v%C3%A9n yfaj%29 gyumolcsokben.phphttps://hu.wikipedia.org/wiki/Tea_%28n%C3%B6v%C3%A9n yfaj%

Köszönjük a figyelmet!