Egy MobileIron rendszer bevezetése Kerékfy Miklós Biztonságos BYOD az NN Biztosítónál
Bemutatkozás 2 Kerékfy Miklós MSc okleveles mérnök informatikus BME-VIK Rendszermérnök, S&T Consulting Hungary Kft. Infrastruktúra üzletág, Networking csapat 2011 vége óta MDM specializáció MobileIron bevezetése több cégnél – Pre-sales (MobileIron Certified Solution Architect) – Implementáció (MobileIron Design&Deployment) – Support (MobileIron Support Specialist)
Áttekintés 3 NN probléma felvázolása MobileIron rendszer bemutatása Projekt áttekintése Üzemeltetési tapasztalatok Bővítési lehetőségek
Rövidítésjegyzék 4 MDM = Mobil eszközmenedzsment MAM = Mobil alkalmazásmenedzsment MCM = Mobil tartalommenedzsment EMM = Nagyvállalati mobilitásmenedzsment BYOD = Saját eszköz vállalati felhasználása
NN probléma felvázolása
Tradícionális architektúra 6
BYOD architektúra 7
MobileIron rendszer bemutatása
BYOD architektúra 9
MobileIron – a felhasználói élmény 10 Eszközválaszték Natív felhasználói élmény Vállalati webes tartalmak biztonságos elérése Eszköz biztonság és konfiguráció PIM (Levelezés, Naptár, Kontaktok) Vállalati mobil alkalmazások Vállalati- és magánadatok szétválasztása
MobileIron Core – a „motor” 11
MobileIron Sentry – a „kéz” 12
MobileIron Architektúra 13
HA implementáció
Projekt áttekintése
S&T Consulting Hungary Kft óta foglalkozunk MDM és EMM megoldásokkal Több sikeres MobileIron projekt neves pénzügyi és egyéb szervezeteknél Kiforrott projekt módszertan bevont, működő eszköz Elégedett ügyfelek Jelenleg: 4100 eszközös EMM bevezetés
NN MobileIron projekt 17 Projekt módszertan
NN MobileIron projekt 18 Projekt módszertan Indítási szakasz Felmérési szakasz Tervezési szakasz Rendszerterv Implementációs terv Tesztelési terv Operatív szakasz Telepítés Konfigurálás Tesztelés Pilot Kommunikációs és oktatási szakasz
NN MobileIron projekt 19 Felmerült nehézségek HA kialakítás külső gyártó NLB eszközével ActiveSync beállítás az Exchange fiókoknál Mobil platformok közti különbségek
Üzemeltetési tapasztalat
Üzemeltetési tapasztalatok 21 A jó oldal A felhasználók (ügynökhálózat) elégedettek A szolgáltatás kimaradás nélkül üzemel a bevezetés óta Az üzemeltetés nem foglal le túlzott erőforrásokat az üzemeltetési csoportban
Üzemeltetési tapasztalatok 22 A sötét oldal Kezdeti akadozás a különböző kliensek kezelésében Akkumulátor merüléssel kapcsolatos problémák Időnkénti virtualizációs rendszer karbantartás esetén a HA cluster szétesik, manuális visszaállítás szükséges
Bővítési lehetőségek
MobileIron platform - bővíthetőség 24 Szerver-oldali bővítések Kliens oldali bővítések
MobileIron platform - bővíthetőség 25
Köszönöm a figyelmet! 26 Kérdés? Válasz! Referenciák, források biztosito-mobileiron-mobileszkoz-menedzsment- mdm.html biztosito-mobileiron-mobileszkoz-menedzsment- mdm.html