Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009."— Előadás másolata:

1 A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban

2 Előre tekintés Új tartalmak a tananyagban Új szemléletű (alkalmazás központú) kerettanterv Új szemléletű tankönyv Új szemléletű módszertan Új szemléletű tanítási órák Talán: új szemléletű diákok (a hatástanulmány elkezdődött)

3 2012-es NAT: új tartalmak a fizikaórákon A távolságmérés és helyzet-meghatározás módjai (háromszögelés, helymeghatározás a Nap segítségével, radar, GPS, műholdak). Az egyes energiahordozók és források előnyei és hátrányai. Gyakorlati alkalmazások (a járművek üzemanyag-fogyasztását befolyásoló gyakorlati tényezők, azok fizikai háttere). Az életműködések fizikai háttere. A környezettudatos magatartás fizikai alapjai. A takarékos, kényelmes, biztonságos közlekedés technikái. Az időjárást befolyásoló fizikai folyamatok. Az időjárás elemei, csapadékok, a csapadékok kialakulásának fizikai leírása. Az energiatermelés kockázati tényezői. A globális éghajlatváltozások lehetséges okainak és következményeinek elemzése. Egyes környezeti problémák (fokozódó üvegházhatás, savas eső, „ózonlyuk”) hatásainak és okainak megértése… STB. A FIZIKA NEM KÉPLETGYŰJTEMÉNY!! Hasznos, értelmes, gyakorlatias, időszerű, …

4 FIZIKA új szemléletű tankönyv: 6000 diák A gyakorlati alkalmazást tanítjuk, annak fizika hátterét, amennyire lehetséges NEM hullámtan hanem zene és földrengés NEM hőtan, hanem a lakóház szigetelésének kérdése NEM mechanika, hanem a biztonságos kanyarvétel fizikai háttere NEM halmazállapot-változások, hanem a légköri jelenségek fizikai magyarázata NEM villamosságtan, hanem a háztartási elektromos berendezések használatával kapcsolatos ismeretek Hagyományos fejezetek is

5 Fejezetek a könyvből – I.

6 Fejezetek a könyvből – II.

7 A villámok világa

8

9 Új szemléletű módszertan: eseményalapú, aktív tanulás, a 3R mellett a 4C!

10 Új szemléletű tanítási óra Egy érdekes hétköznapi esemény, probléma, feladat: -Hangszer üvegekből, sportos (gyors és biztonságos) hinta a hercegnőnek -A megoldáshoz vezető út közös megkeresése, feladatok felosztása -Létező hinták számba vétele (google, picture) -Hinta balesetek (you tube) -Mérések mobiltelefonnal, videó analízis: mi történik a hintán? -A hinta hossza és a sebessége, milyen erős legyen az állvány? -Anyagok feltérképezése -Modell-hinta elkészítése, szimuláció (Phet, pendulum lab) -A megoldás összefoglalása: ppt, egyéb

11 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések