Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HOZZÁTARTOZÓK ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK 2.RÉSZ. „EGYETLEN ISMERET VAN, A TÖBBI CSAK TOLDÁS: ALATTAD A FÖLD, FÖLÖTTED AZ ÉG, BENNED A LÉTRA.” WEÖRES SÁNDOR.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HOZZÁTARTOZÓK ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK 2.RÉSZ. „EGYETLEN ISMERET VAN, A TÖBBI CSAK TOLDÁS: ALATTAD A FÖLD, FÖLÖTTED AZ ÉG, BENNED A LÉTRA.” WEÖRES SÁNDOR."— Előadás másolata:

1 HOZZÁTARTOZÓK ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK 2.RÉSZ

2 „EGYETLEN ISMERET VAN, A TÖBBI CSAK TOLDÁS: ALATTAD A FÖLD, FÖLÖTTED AZ ÉG, BENNED A LÉTRA.” WEÖRES SÁNDOR

3 1.SZEMÉLYES KAPCSOLATOK: Szociális Intézmény: Vezető/munkatársak Kliens Hozzátartozó ” Közös (s) ÉG”

4 2.” KÖZÖS (S) ÉG” Egység: azonosulás a célokkal dolgozni, építeni kell „egymás terhének hordozása” „egy szív és egy lélek” hitbeli meggyőződés meghallgatni a másikat engedelmesség/alázat hitelesség a szolgálatban

5 3.LELKISÉG: Bibliai/keresztyén alapelvek hitelesség a szolgálatban puritán, nemes egyszerűség rend, fegyelmezettség

6 4.”RECEPT A MINDENNAPOKRA” A. )NONVERBÁLIS JELZÉSEK: Beszéd Hallgatás, Viselkedés Környezet Összbenyomás

7 A.)1. NONVERBÁLIS JELZÉSEINK FONTOSSÁGA: beállítottság hozzáállás kedvesség/mosoly testtartás mozdulataink kiegyensúlyozott testbeszéd hangszín verbális tükrözés szünetek kerüljük a hümmögést jó modor emberi kapcsolataink külső megjelenés az első benyomás

8 A.)2.„ÖNELLENŐRZÉS” (TOVÁBBGONDOLÁSRA): Mások (kliens/hozzátartozó/vezető) milyennek látnak bennünket? Mi saját magunkat hogyan látjuk? Hatással vagyunk-e másokra (kliens/hozzátartozó/vezető)? Piacképesek vagyunk-e a munkánkban? Van-e valami, ami mások szemében ellenérzést vált ki, elítélhető? Min kell, hogy változtassak, hogy hatékonyabb legyen a munkám, a klienssel/hozzátartozóval a kapcsolatom?

9 B.) VERBÁLIS JELZÉSEINK : B.)1.Szív: a másik elfogadása mit gondolok/érzek, mondok, teszek szeretettel viszonyulni meglátni a másik szükségét javát keresni alázat a felsőbbség/vezető iránt elfogadni a kritikát, ellenállást: Mit tegyünk, ha ezzel szembesülünk? Csendes meghallgatás. Nyugodt válasz. Istenre hagyatkozás. Megvizsgálni a kritikát, ha jogos min kell változtatnom? szelídséggel kell törekedni az egységre és a harmóniára. véleménykülönbség elfogadása/feldolgozása: értem-e a másik embertársam álláspontját, miért látja másképpen, tudok-e segíteni/Imádkozzam érte. Indulataink: - válasszal várni - önfegyelem „De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.”(Gal 5,22)

10 B.) VERBÁLIS JELZÉSEINK : B.)2.Fül: meghallgatás „művészete” „Azért, szeretett atyámfiai, legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra, késedelmes a haragra.”(Jakab 1,19) „… ideje a hallgatásnak és ideje a szólásnak.”(Prédikátor könyve 3,7) Két fülünk van és egy szájunk= összpontosított odafigyelés

11 B.) VERBÁLIS JELZÉSEINK : B.)3.Nyelv: mit mondok (kritika, gúny, dicséret) és hogyan mondom egymásról mit mondunk pletyka –„közösségi tudás” kerülése: Augustinus ebédlője falán a következő tábla volt kifüggesztve: „Az, aki szeretetlenül beszél egy testvérről, aki nincs jelen, nem szívesen látott vendég ennél az asztalnál.”Leállítás/nem szabad meghallgatni, szeretettel inteni, nem szabad továbbadni, aki nekünk pletykál rólunk is megteszi.(Szűrő: Ez igaz?/ Meg kell szólanom?/ Használ-e, ha továbbadom? ) Humor alkalmazása: - óvatosan - sértő humor kerülése - jó humor /áldás lehet, erősítheti a kapcsolatokat Válaszaink: ahogy tesszük és amilyen módon- jellemrajz rólunk, ami a szívben van.

12 C.)PROBLÉMAMEGOLDÁS : Problémamegoldás ( Szív, Fül, Nyelv egysége): nézzünk szembe vele/fogalmazzuk meg keressünk megoldást azonnal, ne halogassuk személyesen intézzük el mi tegyük meg az első lépést humorérzék türelem empátia (Kerítés+szög története)

13 4.SZEMÉLYES KAPCSOLATAINK ÁLDÁSA: Szív: szeretetáramlás egymással való kapcsolatainkban Fül: meghallgatás „művészete” Nyelv: szavakkal vígasztalunk, bátorítunk, erősítünk/ami a szívben az van a szájon HARMÓNIA- EGYSÉG- BÉKESSÉG=EGYÜTTMŰKÖDÉS

14 „RECEPT A MINDENNAPOKRA”: „Recept a mindennapokra”: „Hozzávalók: 4 csésze tiszta, hamisítatlan bibliai tantétel 2 csésze szeretet 1 csésze őszinteség 1 csésze tettrekészség 3 evőkanál együttérzés 3 evőkanál kedvesség 3 evőkanál eltökéltség 2 csésze vidámság Keverjük össze a tiszta tantételeket szeretettel és őszinteséggel! Adjuk hozzá a tettrekészséget, az együttérzést, végül a kedvességet! Gyúrjuk össze alaposan az eltökéltséggel! Hagyjuk addig kelni, amíg a célt eléri! Szórjuk meg bőségesen vidámsággal! Süssük ki, vágjuk nagy szeletekre, és még melegen szolgáljuk fel!”

15 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! ELEK GABRIELLA INTÉZMÉNYVEZETŐ


Letölteni ppt "HOZZÁTARTOZÓK ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK 2.RÉSZ. „EGYETLEN ISMERET VAN, A TÖBBI CSAK TOLDÁS: ALATTAD A FÖLD, FÖLÖTTED AZ ÉG, BENNED A LÉTRA.” WEÖRES SÁNDOR."

Hasonló előadás


Google Hirdetések