Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Emelt sebesség Állomási sorompó

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Emelt sebesség Állomási sorompó"— Előadás másolata:

1 Emelt sebesség Állomási sorompó
Rétlaki Győző TEB Központ

2 Áttekintés A sorompó és az azt fedező jelző között összefüggés
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Áttekintés A sorompó és az azt fedező jelző között összefüggés A nem emelt sebességű A - B jelfogós rendszer kiegészítése, átalakítása Mindig előbb lecsuk a sorompó és csak utána kapcsolódik Szabad-ra a jelző A „veszteség” idő növekszik Ez az un. rugalmas jelzőfüggés: ha a vonat messze van, a sorompó vár a vonat közeledtére, de addig jelző sincs; ha az előző vonatnál a csapórudak leértek, ismét vizsgál (a következő vonatnak), de ennél a vonatnál lehet jelző csökkentett sebességgel, ha a csapórudak megindultak, lehet az engedélyezett sebességet emelni

3 Első lezáró áramkör Sorompó K - V mágnesek áramköre
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Első lezáró áramkör Sorompó K - V mágnesek áramköre Megegyezik a nem emelt sebességű áramkörrel. V V K K V K K V

4 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Változások: Kezdő - cél érintők helyett második lezáró + szigeteltsín ellenőrző érintők B ejtési késleltetés 0,5 másodperc A szigeteltsín ellenőrző érintő kell, mert oldáskor a második és az első lezáró – időben elhúzódó – átváltása között a B jelfogó felhúzna, ha a szigeteltsín ellenőrző érintő nem volna ott. B indítása a T2 szakaszból a térközjelző előtt 1251 méterrel történik (a vonat által indított jelzőkezelés miatt) váltó B állomásvég váltó állomásvég B

5 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 B jelfogó térközi indítása T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. B

6 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 Bejárati vágányút lezárása. Ha a vonat „mesze” van, a B jelfogó meg tud húzni. A jelzőkezelés után a rendszer a vonat közeledésére vár T1 T1 B

7 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 Jön a vonat, a 13 kHz és a T2 foglalt lesz T1 T1 B

8 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 B elejt és indítja a sorompót T1 T1 B

9 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 Ha a csapórudak megindultak, lesz bejárat A vágányjelfogó nem tud visszahúzni, amíg a T2 foglalt T1 T1 B

10 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 A vonat átlép a T1 szakaszba Az A jelfogó elejt T1 T1 B

11 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 A T2 felszabadul T1 T1 B

12 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 A vágányjelfogó vissza tud húzni T1 T1 B

13 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó 1251 m Mir T2 T2 A vonat behalad az állomásra, a T1 felszabadul A B nem tud visszahúzni áramkörének ismétlőzár jellege miatt T1 T1 B

14 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat)
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 A rövid vonat kényes esete (A vonat előbb lelép az egyik szigeteltsínről és a 3” ejtési késleltetés miatt a következőben csak később látszik) T1 T1 B

15 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat)
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 A vágányút beállítása megtörténik B meghúz T1 T1 B

16 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat)
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 Jön a vonat, a 13 kHz vevője és a B elejt. T1 T1 B

17 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat)
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 A vonat lelép a T2 szakaszról, de a T1-ben még nem látszik A T2 visszahúz (de a térközjelző marad vörös) T1 T1 B

18 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat)
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 A 13 kHz vevője visszahúz és - mivel második lezárás még nem volt - meghúz B, ... T1 T1 B

19 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat)
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 … és ekkor következik a jelzőkezelés. T1 T1 B

20 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat)
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó (rövid vonat) 1251 m Mir T2 T2 A vonat látszik a T1-ben: B és A egyszerre ejt el, a sorompó csuk. A továbbiakban a „közeli” vonat szerint fog működni a rendszer. T1 T1 B

21 Vonatérzékelő jelfogók áramköre Sorompó B jelfogója
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre Sorompó B jelfogója Változás: első lezáró érintő (az a váltó, amelyik a sorompó második lezárását végzi) a sorompó B jelfogója azalatt húzhat meg, amíg az első lezáró támasz át nem vált. * B állomásvég Ez az időtartam meglehetősen rövid és a működés bizonytalan. A gyakorlatban ennyi érintője nincs a lezáró egységben, ezért szabadkapcsolású első lezáró támasz pótjelfogó (szintén támasz) kerül felvételre. Az így megnövekvő tranziens idő bőven elegendő a sorompó B jelfogójának a működéséhez és az ismétlőzár jelleg továbbra is megmarad. B sorompó sorompó B sorompó

22 Vonatérzékelő jelfogók áramköre Állomásvég és sorompó A jelfogói
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre Állomásvég és sorompó A jelfogói Változás nincs. + + A B A A állomásvég A sorompó

23 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Változás nincs. A B B A

24 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Több sorompó vezérlő jelfogó felfűzése

25 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Lecsukás vezérlése (1)

26 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Lecsukás vezérlése (2)

27 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Lecsukás vezérlése (3)

28 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel- és fényvezérlő jelfogók

29 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Le vezérlés: segéd támasz vált, a fényvezérek tartanak Elméletileg ez az áramkör így tetszetős. A gyakorlatban a fényvezér jelfogó többszörözése egyszerűbb, ha csak egy cséve kerül ebbe az áramkörbe, a többi az első pótjelfogójaként kerül bekötésre. Különösen igaz ez a (nem emelt sebességű) 24V= tápfeszültség esetén.

30 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Le vezérlés: fő támasz vált, a fényvezérek tartanak

31 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Le vezérlés: a kondenzátor töltése elfogy, a fényvezérek elejtenek

32 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Le vezérlés: a csapórudak megindulnak

33 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: a segéd támasz gerjesztést kap (fényvezérlők ejtőképességének ellenőrzése)

34 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: segéd támasz átvált

35 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: fő támasz átvált, a csapórudak elindulnak

36 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: a csapórudak felérnek

37 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: segéd fényvezérlő meghúz

38 Félcsapórudas sorompó vezérlése
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Félcsapórudas sorompó vezérlése Fel vezérlés: fő fényvezérlő meghúz, a sorompó fehér lesz

39 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Eltérések: Bpót jelfogó közvetlen csapórúd ellenőrzés elmaradása csukás nélkül nincs lezárás (Ha visszavonás van, késleltetés nélkül ejtsen el) Az élő berendezésben a szál „visszavándorolt” ide K A V B A B B B A B B B

40 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Az első lezárás után történik a vonat helyzetének vizsgálata. Ha a vonat messze van, B és A meghúz. K A V B A B B B A B B B

41 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Második kezelés: A Bpót meghúz. K A V B A B B B A B B B

42 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Második kezelés: A meghúzó Bpót kapcsolja a sorompó indító jelfogó áramkörét K A V B A B B B A B B B

43 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A sorompó indító jelfogó meghúz, tartót zár (idegen + a rendszerben) Az áramkör vár arra, hogy a vonat közelebb érjen. K A V B A B B B A B B B

44 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Jön a vonat, B elejt K A V B A B B B A B B B

45 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A sorompó csuk K A V B A B B B A B B B

46 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A sorompó csuk és - mivel a vonat a végén van a rendszernek - rögtön le is záródik. A sorompó állító jelfogó tart ... K A V B A B B B A B B B

47 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + … majd elejt. A jelzőre megjön a Szabad fény K A V B A B B B A B A szabad fény ekkor még Vmax = 40 km/ó, a lényeg, hogy már szabad legyen. B B

48 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A vonat tovább közeledik, A elejt K A V B A B B B A B B B

49 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Bpót akkor ejt el, amikor a második lezáró áramkör megszakad. K A V B A B B B A B B B

50 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Ha az első kezeléskor a vonat „közel” van, akkor B és A nem húz meg. K A V B A B B B A B B B

51 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A második kezelés hatására a sorompó indító jelfogó meghúz K A V B A B B B A B B B

52 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A meghúzó sorompó indító jelfogó tartót zár és csukja a sorompót K A V B A B B B A B B B

53 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A sorompó csuk, időzít K A V B A B B B A B B B

54 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + Az időzítés lejárta után záródik a második lezáró áramkör K A V B A B B B A B B B

55 Második lezáró áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második lezáró áramkör + A második lezárás megtörténik, a sorompó indító jelfogó tart ... K A V B A B B B A B B B

56 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata A sorompó csapórúdjainak fázisonkénti vizsgálata. CSTE: időzítő pót (minden leért) CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

57 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata Felnyitott helyzet CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

58 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés (a rudak még nem indultak meg) CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

59 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés CST-1 (behaladó) és CST-2 (kihaladó) rudak épségének ellenőrzését végző jelfogók elejtenek CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

60 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés CSV meghúz és tart: CST-1 és CST-2 ejtőképesség vizsgálat CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

61 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés CSV meghúz és tart: CST-1 és CST-2 ejtőképesség vizsgálat megvolt CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

62 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata FEL vezérlés CSV visszaejt, CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

63 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata FEL vezérlés CSV visszaejt, de az átlapolás miatt CST-1 és CST-2 tart CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

64 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata Ha a behaladó csapórudak egyike is letörik, CST-1 elejt CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

65 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata és ha az útátjáróban foglaltság mutatkozik, CST-40 meghúz és tart … amíg a rúd meg nem gyógyul. CST-1 CST-1 CSV CSV SziJ SziB CST-40 CST-2 CST-40 CSV CST-40 CST-1 CST-2

66 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata Srx-1 A sorompó csapórudak működésének fázisonkénti vizsgálata. T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

67 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata Alapállás: T húz, MV ejt Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

68 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés T az átváltás időtartama alatt tart, CST-1 és CST-2 elejt Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

69 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés CST-1 és CST-2 visszahúz Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

70 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés a csapórudak megindulnak Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

71 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés a csapórudak leérnek, MV meghúz A gyakorlatban a sorrend: Srx-1 megindul, leér, majd később Srx-2 megindul, leér. Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

72 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés CSTE időzítés lejár, az ismétlő jelfogó meghúz T tart ... Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 CSTE egy időzítő ismétlője. A gyakorlatban megfelelőnek látszik ennek az időzítőnek a helyettesítése magával a vonattal. Amennyiben a vonatnak az útátjáróba való érkezéséig a csapórudak nem értek le, T elejthet a szigeteltsín foglaltságakor és ugyanúgy nem húz vissza. MV T

73 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata LE vezérlés … majd T elejt. Az ejtés ellenőrzése az oldás során valósul meg. Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

74 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata T a sorompó FEL vezérlésének kezdetén húz vissza. Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

75 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata A meghúzó T tartót zár … és a következő lezárásig tárolja azt az információt, hogy a csapórudak az előbbi lezárás végén képesek voltak elérni az alsó végállást. Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

76 Csapórudak vizsgálata
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Csapórudak vizsgálata A csapórudak megindulnak, MV elejt (később a csapórudak felérnek) Srx-1 T CSTE Srx-2 Srx-1 T Srx-1 Srx-2 CST-1 Srx-2 CST-2 MV T

77 1-es fogalom jelfogók A -311 alapák. kiegészítése A bekarikázott
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A -311 alapák. kiegészítése A bekarikázott függőségek a Vt ágban meg vannak ismételve. V1 és V2 a piros fényellenőzők soros vizsgálatát végzi. T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A Az ábra bal oldala az „eredeti” 1-es fogalom áramkör. 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

78 1-es fogalom jelfogók Vágányút zárás (példa: bejárat) 1 1 1 1 1 SrxJ
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók Vágányút zárás (példa: bejárat) T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

79 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: piros kivezérlése 1 1 1 1 1 SrxJ Be
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: piros kivezérlése T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A Rugalmas jelzőfüggés: itt már lesz bejárat (szabad jelző), de csak csökkentett (V40) jelzési képpel. A lényeg: legyen szabad jelző. 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

80 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: behaladó csapórudak megindulnak 1 1
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: behaladó csapórudak megindulnak T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

81 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: SrxJ 1-es fogalom meghúz 1 1 1 1 1
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: SrxJ 1-es fogalom meghúz T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A Srx 1 fogalom saját érintkezője a fényellenőrző jelfogók hálózatkimaradás esetén történő beesése miatti átmeneti állapot kivédésére van az áramkörben. 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

82 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: EJ egységben az 1-es fogalom meghúz
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: EJ egységben az 1-es fogalom meghúz T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

83 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: J egységben az 1-es fogalom
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: J egységben az 1-es fogalom meghúz, az eddig világító alsó sárga kialudhat. (ütemváltás: 24) T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A Emiatt az ütemváltás miatt kell a MATÜA vezérlést kiegészíteni a K jelfogóval (ahol ilyen igény fölmerül). 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

84 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: a csapórudak leérnek, MV meghúz 1 1
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: a csapórudak leérnek, MV meghúz T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

85 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: a csapórudak leérnek, CSTE ismétlő
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók LE vezérlés: a csapórudak leérnek, CSTE ismétlő meghúz, T elejt T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

86 1-es fogalom jelfogók A vonat meghaladja a jelzőt 1 1 1 1 1 SrxJ Be Ki
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A vonat meghaladja a jelzőt T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

87 1-es fogalom jelfogók A vonat lehalad az útátjáróról: oldás. 1 1 1 1 1
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A vonat lehalad az útátjáróról: oldás. T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

88 1-es fogalom jelfogók A vonat lehalad az útátjáróról: oldás.
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A vonat lehalad az útátjáróról: oldás. SrxJ elejt. A rudak felfelé mozognak: MV elejt, T visszahúz. T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

89 1-es fogalom jelfogók A rudak felfelé mozognak: a 12,5° ellenőrzők
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A rudak felfelé mozognak: a 12,5° ellenőrzők elejtenek T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

90 1-es fogalom jelfogók A rudak felérnek 1 1 1 1 1 SrxJ Be Ki SrxJ SrxJ
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók A rudak felérnek T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

91 1-es fogalom jelfogók Ha CST-40 bármikor meghúz,
Rétlaki Győző: Állomási sorompó 1-es fogalom jelfogók Ha CST-40 bármikor meghúz, SrxJ nem képes működni. T MV 1 Be Ki SrxJ 1 1 SrxJ SrxJ V1 1 V2 1 CST-40 1 Be 12,5°-A 1 1 12,5°-B 1 SrxJ

92 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A sorompó állapotának fázisonkénti ellenőrzése. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

93 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör Vágányút zárása megtörtént, a vonat „messze” van jelzőkezeléskor: A és B húz, a sorompó indító és Bpót is húz, a rendszer a vonat közelítésére vár. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

94 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A vonat rálép az indító szigeteltsínre: B elejt, a sorompó csuk, CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

95 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A vonat rálép az indító szigeteltsínre: a sorompóra kivezérlődnek a piros fények, CST-1 ejtésvizsgálat, a sorompó indító elejt CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 A sorompó indító ejtésvizsgálata fontos, mert ennek az érintkezőnek a zárásával ellenőrizzük, hogy a második lezáró áramkörben ideiglenesen áthidalt függőségek még a jelző szabadra kapcsolása előtt visszakerültek az áramkörbe. SrxJ B B B

96 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A CST-1 visszahúz, a jelzőre kivezérlődhet a Szabad jelzési kép: V40 CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

97 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A csapórudak megindulnak, SrxJ 1 működik. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 Ebből kiolvasható, hogy az A jelfogónak addig nem szabad elejtenie, amíg a csapórudak meg nem indultak. SrxJ B B B

98 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A vonat közelít, A elejt CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

99 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör Vágányút zárása megtörtént, a vonat „közel” van jelzőkezeléskor: A és B nem húz meg, a sorompó indító meghúz, Bpót is ejtve marad. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

100 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A sorompó csuk, a piros fények megjelennek, CST-1 ejtésvizsgálat CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

101 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A CST-1 visszahúz CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

102 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A behaladó csapórudak megindultak, SrxJ 1 meghúz CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

103 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör Az időzítés lejárt, a második lezárás megtörténik CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

104 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör A sorompó indító a késleltetése után elejt, a jelzőre kivezérlődhet a Szabad jelzési kép. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

105 Második jelzővezér áramkör
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Második jelzővezér áramkör Ha a CST-40 meg tudott húzni, akkor úgy is maradt. (CST-1 ejt) A csapórudak ellenőrző jelfogóinak ejtésvizsgálata elmarad és SrxJ 1 sem tud meghúzni. A jelzőre mindig V40 vezérlődhet. CST-1 CST-40 CST-40 12,5°-A 12,5°-B A 1 SrxJ B B B

106 Oldás áramköre A korábbiakhoz képest változások:
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre A korábbiakhoz képest változások: T vizsgálata (ejtőképesség) CSTE vizsgálata (működési képesség) és korai oldás kizárása Nincs változás: továbbra is csak első lezárás figyelése van A T B CSTE

107 Oldás áramköre Első lezárás: a szigeteltsín
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre Első lezárás: a szigeteltsín szabad állapotának vizsgálata (A és B működését nem jelezzük) A T B CSTE

108 Oldás áramköre Első lezárás: a szigeteltsín
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre Első lezárás: a szigeteltsín szabad állapotának vizsgálata Ha szabad: hamis oldást gátló jelfogó meghúz és tartót zár A T B CSTE

109 Oldás áramköre A vonat odaérkezte előtt: T ejtésvizsgálat és
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre A vonat odaérkezte előtt: T ejtésvizsgálat és CSTE működés vizsgálata (előkészület, a tényleges ellenőrzés a foglaltságkor történik) A T B CSTE

110 Oldás áramköre A vonat odaérkeztekor: foglaltság CSTE A T B
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre A vonat odaérkeztekor: foglaltság A T B CSTE

111 Oldás áramköre A vonat odaérkeztekor: foglaltság,
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre A vonat odaérkeztekor: foglaltság, ha minden rendben van, a szigeteltsín ellenőrző meghúz és tartót zár. A T B CSTE

112 Oldás áramköre A vonat tovább haladásakor: a foglaltság megszűnik CSTE
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre A vonat tovább haladásakor: a foglaltság megszűnik A T B CSTE

113 Rétlaki Győző: Állomási sorompó
Oldás áramköre Oldás A T B CSTE

114 Oldás áramköre Oldás: az oldó jelfogók elejtenek,
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Oldás áramköre Oldás: az oldó jelfogók elejtenek, a sorompó nyitásra vezérlődik, T visszahúz, ha a sorompó rudak mind alsó helyzetűek voltak; CSTE elejt A T B CSTE

115 Visszajelentések Sorompó vágánycsík
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vágánycsík Kiegészítés: csak a fehér csíkban csak egy kockában, vagy egy csíkban ~ vill B B B

116 Visszajelentések Sorompó vágánycsík
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vágánycsík Első lezárás: vágánycsík kigyújtása ~ vill B B B

117 Visszajelentések Sorompó vágánycsík
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vágánycsík Első kezelés a vonat messze van ~ vill B B B

118 Visszajelentések Sorompó vágánycsík
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vágánycsík Második kezelés a vonat messze van ~ vill B B B

119 Visszajelentések Sorompó vágánycsík
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vágánycsík A vonat csukja a sorompót: B elejt ~ vill B B B

120 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó vill A sorompó időzítő lámpa a Bpót érintővel egészült ki vágányonként. B

121 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó ~ vill A sorompó vízszintes csík kiegészült a kihaladó csapórúd ellenőrző érintőkkel A B jelfogó érintői: javaslat. (Emelt sebességnél nincs jelentősége.) Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2 Nem emelt sebesség esetén: A B jelfogó érintkezői kiküszöbölik azt a hamis visszajelentést, hogy ha az egyik vágányon egy „messze” lévő vonatnak logikailag lezáródott és a másik vágányon folyó tolatás miatt a sorompó kézi lezárt állapotban van, a vízszintes vörös visszajelentés ellenére a sorompó a kézi kezelés megszűntetésével felnyitható. B J J J B B B B B B J B

122 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó ~ vill LE vezérlés: a csapórudak csak később érnek le. Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2 B J J J B B B B B B J B

123 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó ~ vill LE vezérlés: a csapórudak leérnek. Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2 B J J J B B B B B B J B

124 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó ~ vill Lezárás megtörténik. Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2 B J J J B B B B B B J B

125 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó Piros fények visszajelentő lámpája ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

126 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó LE vezérlés: vezér támasz átvált, a sorompó piros (A V1 és V2 jelfogók akkor húznak meg, ha minden piros világít.) ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

127 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó LE vezérlés: a fényvezérlő elejt a visszajelentés bekapcsolódik ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

128 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó LE vezérlés: a csapórudak leérnek ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

129 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó FEL vezérlés: a csapórudak megindulnak, a sorompó piros ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

130 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó FEL vezérlés: a csapórudak fölérnek a sorompó piros ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

131 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó FEL vezérlés: a fényvezérlő meghúz, a visszajelentés kikapcsolódik, a sorompó fehér ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

132 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó LE vezérlés: a vezér támasz átvált, de nem világít minden piros, amikor a fényvezérlő is elejt ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

133 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó FEL vezérlés: a vezér támasz átvált, de nem világít minden piros ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2

134 Visszajelentések Sorompó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Visszajelentések Sorompó FEL vezérlés: a csapórudak fölérnek, világít minden piros, mert a fényvezérlő nem húz meg ~ vill V1 V2 V1 V2 Srx-1 Srx-2 Srx-1 Srx-2


Letölteni ppt "Emelt sebesség Állomási sorompó"

Hasonló előadás


Google Hirdetések