Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,"— Előadás másolata:

1 A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti, milyen célokat tudna az adott szervezet legjobban kiszolgálni, meghatározza a szolgáltatásokat és programokat, s felhívja a szervezet tagjainak figyelmét, hogy a fogyasztó (felhasználó) fejével gondolkodjék és szolgálja a fogyasztót (felhasználót). A marketing tehát olyan társadalmi és vezetési lépések láncolata, melynek során az egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak, s cserélnek ki egymás között, mialatt kielégítik szükségleteiket és igényeiket. (Philip Kotler—„marketing atyja”) Rochy Anna

2 A marketingkoncepció kialakítása A marketingkoncepció kialakítása során első lépés a pontos állapotfelmérés (marketingkutatás). Ennek ismeretében lehet a célokat megfogalmazni, a szükséges marketing-mix intézkedéseket meghatározni. A program készítése több lépcsőből áll és bármelyik elem kihagyása az egész folyamat sikerét veszélyeztetheti. Marketing mix 4P— Product (termék/termékpolitika) Price (ár/árpolitika) Place (értékesítés/értékesítési politika) Promotion (piacbefolyásolás/kommunikációs politika) Rochy Anna

3 A marketingtervezés az alábbi lépésekből áll: 1.Makro- és mikrokörnyezet elemzése, helyzetelemzés 2.Termék piaci lehetőségeinek elemzése, célpiacok felkutatása, szegmentálás 3.Célcsoportképzés, pozicionálás 4.Marketingstratégia meghatározása és lebontása részstratégiákra, marketing-mix kialakítása (termékhez, értékesítéshez, árkialakításhoz és a promócióhoz kapcsolódó marketing eszközök meghatározása) Rochy Anna STP stratégia ÉS ÍGY TOVÁBB ÉS ÍGY TOVÁBB

4 Marketingkoncepció 4 pillére: Piacközpontúság: A vállalatnak minél alaposabban meg kell ismernie a piac igényeit. Ki kell választania a fogyasztói csoportot, melynek szükségleteit termékeivel tudja kielégíteni. Vevőorientáció: A vevő fejével való gondolkodást jelenti. Koordinálás (összehangolás): A marketingfeladatokat össze kell hangolni a termékpolitikával, az árpolitikával, az elosztás politikával és a reklámmal. Profit elérése: Minden vállalat első számú célja a nyereség, profit elérése. Rochy Anna

5 Az egyedi arculatnak miért fokozódik a jelentősége? Egyre több nagyobb cég van, akinél fontos, hogy az arculati elemet a dolgozóiban is elmélyítse. A versenytársak közül szeretnénk kitűnni egy vonzó megjelenéssel. A fogyasztók kizárólag az image és az arculat alapján döntenek sokszor, mivel a termékek egyre bonyolultabbak, ezért vonzóvá kell tenni a termékkel és a körülményekkel a céget. Rochy Anna

6 Egyedi arculat, mint a piaci siker forrása A piaci siker szempontjából a kulcs: a vállalat pozicionálása. A versenytársakhoz képest hol helyezkedek el, és meddig akarok eljutni? Ismertség és ismerhetőség (pl. McDonalds M betűje). Akkor javul, ha sok helyről kapjuk az impulzusokat. Rochy Anna

7 Strengths /S/ ERŐSSÉGEK /E/ Azok a belső tényezők, melyekben a vállalatnak versenyelőnye lehet a piacon. Weaknesses /W/ GYENGESÉGEK /GY/ Azok a belső tényezők, melyek a vállalatot hátrányba hozzák a piacon. Opportunities /O/ LEHETŐSÉGEK /L/ A külső környezetnek azok a tendenciái, melyek kedvező piaci pozíció elérését teszik lehetővé a vállalat számára. Threats /T/ VESZÉLYEK /V/ A külső környezetnek azok a tendenciái, melyek kedvezőtlenek a vállalat számára.


Letölteni ppt "A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések