Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az e-Scola Képzési Rendszer alkalmazása egy KKV-nél belső információbiztonsági tudatosító program végrehajtásához 2010/01/20 Tarján Gábor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az e-Scola Képzési Rendszer alkalmazása egy KKV-nél belső információbiztonsági tudatosító program végrehajtásához 2010/01/20 Tarján Gábor."— Előadás másolata:

1 Az e-Scola Képzési Rendszer alkalmazása egy KKV-nél belső információbiztonsági tudatosító program végrehajtásához 2010/01/20 Tarján Gábor

2 Áttekintő tartalom A KKV-ről röviden – a MagiCom cégcsoport A képzési igény és környezet Információbiztonsági tudatosító programok A megoldás: Az e-Scola Képzési Rendszer A pilot projekt A jó gyakorlat kiterjesztése az egész szervezetre Eredmények – tanulságok 2/12

3 A KKV-ről röviden – a MagiCom cégcsoport 2001-ben 3 magyar magánszemély alapította Igazi KKV (8-900 m Ft / év árbevétel) Létszám: 15-40-70 fő!? Angliai leányvállalat: MC ITS Profil: Informatikai outsourcing (tervezés, megvalósítás, üzemeltetés) és kapcsolódó tanácsadás Távoli és telephelyi szolgáltatás: Amersham, Budapest-Kőbánya, Budaörs, Buc, Cardiff, Peking, London… ISO 9001, 14001, 27001 tanúsítvány (SGS) GE preferred vendor, CISCO, Investor in People 3/12

4 A képzési igény és környezet Rendszeres harmadik fél általi auditok (SGS, IIP) Időnként vevői auditok, felülvizsgálatok Földrajzi szórtság Változatos munkarend (lásd pl. időeltolódás) Definiálatlan szervezeti határok Idénymunka (lásd „Az olasz meló”) (IT-ben) „túlképzett” felhasználók: mindenki használ számítógépet rutinszerűen Gyors változások a követendő eljárásokban, szabályokban – belső portál 4/12

5 Információbiztonsági tudatosító programok Információbiztonsági tudatosság: Hangsúlyos hely a szervezeti kultúrában Egy komolyabb incidens ügyfélvesztést okozhat A szervezeti kultúra elemei: „Kemény” és „lágy” „Kemény” elemek: ügyrendek, szabályzatok (definiált felelősségi körök), technikai / műszaki védelmi kontrollok „Lágy” elemek: szakképzettség, biztonsági ismeretek, elkötelezettség, értékrend, munkakultúra… Egy hatékony program ezeknek a kemény és lágy elemeknek egészséges keveréke! 5/12

6 A megoldás: Az e-Scola Képzési Rendszer Aktív tanulás – blended learning – e-learning? A technika önmagában nem megoldás Egy professzionális partner: Observans kft. (tananyagfejlesztés, módszertan, tapasztalat elektronikus tanulási környezetekkel) A keretrendszer kiválasztása: Moodle (de platform független tananyag modulok – SCORM) Partnerség (Observans – MagiCom) Közös projekt – közös „termék” Az e-Scola Képzési Rendszer 6/12

7 A pilot projekt A projekt kockázatainak csökkentése : lépcsőzetes bevezetés a cég egy munkavállalói csoportjára Az olaszországi idénymunkások (nyári diákmunka: tankönyv-disztribúció Padovában) Felvételi beszélgetés, hozzáférés megadása (felhasználó név és jelszó), e-learning, szerződéskötés (munkaszerződés és munkaerő- kölcsönzési szerződés elektronikus vizsga után! ) A jelöltek aktivitása jól követhető a rendszerben Hétköznapi hasznos tudnivalók is a felületen! Elégedettségi kérdőív a munkaviszony megszűnésekor 7/12

8 A jó gyakorlat kiterjesztése az egész szervezetre Tananyag-mutációk készítése: – Olaszországi idénymunkásokra – A kőbányai központban dolgozókra – A kihelyezett munkatársakra (Amershamtól Pekingig!) „Kényszerített” hallgatói aktivitás (pl. szavazás) Elektronikus vizsga (minta és éles teszt) Elégedettség mérés Hallgatói aktivitás nyomon követése Audit bizonyítékok „gyártása”, szolgáltatása 8/12

9 9

10 Eredmények – tanulságok (1/3) Élőmunka megtakarítás: A szakterületi vezetők (pl. információbiztonsági vezető) munkaideje és a munkavállalók ideje Felhasználói élmény: tetszési index 4-4.6 között Vevői elégedettség: A cég ügyfelei érzékelik, hogy a MagiCom munkavállalói jártasak a különféle eljárási szabályokban vonatkozzanak azok az ügyfélnél vagy a MagiCom-nál követendő gyakorlatra. 10/12

11 Eredmények – tanulságok (2/3) Naprakészség az eljárási szabályokban: Változások gyors és hatékony menedzselése A képzési adminisztráció fejlődése: egyszerűen nyomon követhetők a képzési események, történések (bejelentkezések, vizsgaaktivitás, elégedettség stb.) Az informatikai szolgáltatások igénybevételi kultúrájának fejlődése: pl. jelszóhasználat, tanulási szokások stb.). 11/12

12 Eredmények – tanulságok (3/3) Gazdaságosság: megtakarítások időben és pénzben (pl. elmaradó utazási költségek) Elszámolhatóság: lásd EU pályázatok! Fenntarthatóság: A szükséges IT infrastruktúra nem különösebben bonyolult (internet) Rendelkezésre állás: 99,99 % felett Megfelelőség: lásd az ISO auditok eredményei 12/12

13 Tarján Gábor ügyvezető partner MagiCom Kft. 1102 Budapest, Szent László tér 20. tel: 1 260 5869 fax: 1 260 3743 tarjan.gabor@magicom.hu www.magicom.hu tarjan.gabor@magicom.hu www.magicom.hu 13 Bertalan Tamás ügyvezető igazgató Observans Kft. 1137 Budapest,Vígszínház utca 5. III. e tel/fax: 1 239 4653 bertalan.tamas@observans.hu. www.observans.hu bertalan.tamas@observans.hu www.observans.hu www.e-scola.hu Ingyenes képzés 2010. január 29.-én!


Letölteni ppt "Az e-Scola Képzési Rendszer alkalmazása egy KKV-nél belső információbiztonsági tudatosító program végrehajtásához 2010/01/20 Tarján Gábor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések