Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2015. 10. 02. 7:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2015. 10. 02. 7:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD."— Előadás másolata:

1 :14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD

2 2 Evolúciós szervezet fejlődés és láncok és csoportok kialakulása egyszerű szervezet növekedés stabilitás Funkcionális Bürokrácia Diviziónális szervezet növekedés devirzifikáció innováció diverzifikáció Családi - szálloda Vagyon – terjeszkedés szállodacsoport Piaci gazdálkodás tudás – terjeszkedés - szállodalánc Önálló - szálloda márkanév disztribúció foglalás tulajdon Szakismeret tőkésítése Tőke felhalmozás márkanév egy vagy több márka Disztribúció Foglalás :14 Dr. Juhász László PhD

3 lízing bérlés Névhasználati szerződés szintjei Üzemeltetési Szerződés Tulajdonosi jog alapján üdülési jog Üzemeltetési rendszerek fejlődési szakaszai Önálló vagy Családi Szálloda családi önálló szálloda rész-tulajdon jelenjövőStratégiai – tulajdonosi döntések Stratégiai partnerség (TKM) (TDM) (CRO) Partneri szerződés beszerzés karbantartás 2. értékesítés reklám arculat 3. kínálat színvonal tréning szálloda építés nyitás Management Szálloda 1. márkanév - lógó disztribúció - foglalás komplex üzemelési rendszer Bankszámla, dolgozó alkalmazása tulajcég beszerzés HR könyvelés Franchise Szálloda Márkanév, értékesítés, foglalás 4. technikai, felszereltség :14: :14 Dr. Juhász László PhD

4 Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Medical, gyógy, wellness, sport, rendezvény Földszint Emelet mosoda Kiszolgálás Termelés, beszerzés Szervezeti részlegek egy szint Karbantartás Adminisztráció Étteremi szolgáltatás Specializációs szolgáltatások Vendég :14 Dr. Juhász László PhD Tulajdonos, Tulajdonosok, Képviseleti vezetők, Kinevezett vezetők

5 Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Medical, gyógy, wellness, sport, rendezvény Földszint Emelet mosoda Kiszolgálás Termelés, beszerzés Szervezeti részlegek – két szint Karbantartás Adminisztráció Étteremi szolgáltatás Specializációs szolgáltatások Vendég :14 Dr. Juhász László PhD Szállodaigazgató Tulajdonos, Tulajdonosok, Képviseleti vezetők, Kinevezett vezetők

6 Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Medical, gyógy, wellness, sport, rendezvény Földszint Emelet mosoda Kiszolgálás Termelés, beszerzés Szervezeti részlegek – három szint Karbantartás Adminisztráció Étteremi szolgáltatás Specializációs szolgáltatások Vendég :14 Dr. Juhász László PhD Szállodaigazgató Részlegvezetők (kettő - hat) Tulajdonos, Tulajdonosok, Képviseleti vezetők, Kinevezett vezetők

7 Tulajdonos, Tulajdonosok, Képviseleti vezetők, Kinevezett vezetők Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Medical, gyógy, wellness, sport, rendezvény Földszint Emelet mosoda Kiszolgálás Termelés, beszerzés Szervezeti részlegek – négy szint Karbantartás Adminisztráció Étteremi szolgáltatás Specializációs szolgáltatások Vendég :14 Dr. Juhász László PhD Szállodaigazgató Részlegvezetők (kettő - hat) Csoport-, műszak-vezetők

8 Tulajdonos - Tulajdonosok – Irányító központ – Képviseleti tulajdonos Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Értékesítés Front Office földszint Housekeeping emelet Vendéglátás Műszak Specializációk Gyógyászat Igazgatás Természet- gyógyászat Wellness Club Fitnesz Stúdió Szabadidő animátor Szépségápolás H R Munkaügy Ajándékbolt Karbantartó Kertészet Biztonság Parkoló Emelet Közös terek Földszint Szolgáltatás Étterem Bankett Konyha termelés Mosogatás Beszerzés adminisztráció Termál Area Szálloda Room Division Mosoda Könyvelés Corporate Bankett Gyógyászat Tourism WEB Csoport Utazási irodák Biztonság védelem Energia Pénzügy IT Konferencia Sport Bár - Kávézó Bér számfejtés Szállodaigazgató Étteremi szolgáltatásEgyéb szolgáltatások Vendég :14 Dr. Juhász László PhD

9 Értékesítés Gazdasági Administration Szállodák Márkák Régiók Humán- politika Fejlesztés Vezérigazgató - Chief Executive Officer Szállodai vállalat szervezeti felépítése Üzemeltetés Operation Támogató Központ (HQ) Beszerzés Motiváció Tréning Munkaügy Kutatás Beruházás Ingatlan Könyvelés Pénzügy Számítástechnika Jogi képviselet Karbantartás 9 Vezérigazgató helyettes VH :14 Dr. Juhász László PhD

10 :14 TOP Hotel Companies slides 10 Dr. Juhász László PhD Üzemeltetési rendszerek fejlődési szakaszai

11 Világ kínálat Europe independent hotel rooms 35 average Europe chain hotel rooms 113 average Europe hotel rooms 41 average Europe chain share Unit 8% Supply 25% USA Chain penetration Supply 70% :14 Dr. Juhász László PhD

12 Világ kínálata :14 Dr. Juhász László PhD

13 Variable Lease22% Fixed lease12% Leased35% Manage31% Franchise25% Owned10% :14 Dr. Juhász László PhD Accor portfolió

14 Európai szállodaipar általános jellemzői európai szállodaláncok hazai piacra koncentrálnak egy város több szálloda családi tulajdon dominál 1900-as évek jellemző építészete meghatározó 75 % független szálloda (Mo 73%) Európán belül az országok piaca nagyon elérő EU bővítés kereslet növekedést generált kínálat fejlesztés beruházás Általános jellemző kínálat növekedés fiatalodik a munkaerő Szakképzett élőmunka kínálat csökken Társadalmi elismertség csökken átlagos szobaszámok EU 40 - USA 70 MO 60 - Budapest Balaton 68 amerikai szállodaláncok egy-egy európai nagyvárosokra üdülő helyekre koncentrálnak :14 Dr. Juhász László PhD

15 Európai szállodaipar növekedési trendje Belföldi turizmus magas részaránya miatt a szállodaláncok országon belüli régiós attrakciókra irányba több szállodával terjeszkedtek Európai szállodaláncok fejlődése követi a nemzeti turizmus fejlődését és irányát, ahogy az utazási szokások és irányok változnak arra fejlődik a lánc Termék szegmentáció növekszik heterogén, sokszínű piacot jól definiálható ismérvek szerint homogén részekre osztjuk (geográfiai, demográfiai, társadalmi gazdasági, magatartási, utazási motiváció különbségei szerint) Multi specifikáció, szegmentáció elterjed a szálloda csoportoknál Accor Hungary ?? Családi szálloda – Önálló szálloda - Szállodalánc – Szállodacsoport Tulajdonlás - Franchise – Management – Bérlés – Lízing eltérő terjeszkedési stratégiák kavalkádja :14 Dr. Juhász László PhD

16 1950 Szerves fejlődés I Brüsszeli világkiállítás Vadászati világkiállítás Osztrák program Privatizáció Szerves fejlődés II. Önálló szállodák Gellért, Royal, Béke, Duna, Margitsziget, Metropol, Nemzeti, Palace, Park Motel program Continental, motelek Balaton, Velence, Siófok szállodasor, Marina, Annabella HungarHotels Pannonia Panel- szállodák Wien, Volga, Balaton, Keszthely, Hévíz, Visegrád, Dobogókő, Thermal „a nagy szállodák” Buda, Sofitel, Hilton, Kongresszusi központ, Forum, Ferihegy II., határátkelők Danubius tőzsde Pannonia Accor Hungarhotels állami Franchise Penta, Hyatt, Novotel, Ramada Cégek, márkanevek Kempinsky, Mariott, Meridien, magyar cégek Magyarország szállodaipar (állami irányítású) fejlődése Danubius :14 Dr. Juhász László PhD

17 Magyarországi szálloda piac napjainkban Danubius 25 szálloda, 11 Budapest, 10 külföld Accor – Pannonia 18 szálloda 15 Budapest Taverna 2 – 2 (eladva 2006) ?!! Nemzetközi láncok Hunguest 25 szálloda, 7 Budapest Egyedi szállodák hazai tulajdonosok nemzetközi tulajdonosok Magyarország Budapest Mellow Mood Group 19 Zara 2 Hazaiak külföldön Egy – egy szálloda Kempinsky, Mariott, … Civis 6 Debrecen / Szoboszló / Gyula Balaton Vidék Szakszervezeti üdülők Mellow Mood Group 19 Budapest Abbázia 8 Aktív 1? Civis 5 Gerand 5 Taverna 6 Starlight 2 For Hotels 4 hazai láncok 2008 év :14 Dr. Juhász László PhD

18 Hazai szállodalánc vállalatok A szerves „evolúciós” fejlődés megszakadt 1950 és 1989 közt. Az állami irányítású szakaszban csak szállodacsoportok alakultak ki. Szállodaláncok hiányának okai (11) államosításkor egy szállodavállalat alakult szállodavállalatok a turistaszállótól az ötcsillagosig üzemeltek piaci diverzifikáció a vállalatok közt földrajzi alapú volt szocialista rendszerben nem volt magántulajdon belföldi turizmus egyértelműen, szociálisturizmus volt állami vállalati és szakszervezeti üdülők voltak a „brandek” nemzetközi terjeszkedésre csak a 1980-as években nyílt lehetőség, külföldi turistáknak a szállodákat ismerték hazai piac keresleti volt, minden szállodai szobát el lehetett adni, hiányzott a meghatározó piaci-gazdálkodási orientáció, vezetés nem rendelkezett a megfelelő nemzetközi tapasztalattal (első Accor szálloda nyitásakor a Pannonia 25 szállodát üzemeltetett) 18 Hazai szállodaláncok :14 Dr. Juhász László PhD

19 :14 Supply demand VAT 1960 slide 19 Dr. Juhász László PhD Üzemeltetési rendszerek fejlődési szakaszai

20 Európai szálloda piac Európai szállodaláncok piaci részesedéséről 2010 végi: ~ szálloda, 1,92 millió szállodai szoba városban és településen 2009 végi ~ szálloda, 1,87 millió szállodai szoba (növekedési ráta 2009-ről 2010-re: 2,3 % volt vagyis szállodai szoba) London kb. 83,650 szállodalánchoz tartozó szobával rendelkezett Paris 70,230 szobával Berlin 31,120 szobával Ez a három város szállodalánchoz köthető szállodai szobával rendelkezik, mely megközelítően a fele a 40 legnagyobb európai város szállodai szobakapacitásának Source and further information: Otus Analytics and Hotel Analyst :14 Dr. Juhász László PhD

21 Európai szálloda piac Source and further information: Otus Analytics and Hotel Analyst :14 Dr. Juhász László PhD


Letölteni ppt "2015. 10. 02. 7:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD."

Hasonló előadás


Google Hirdetések