Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Master of Arts International Hotel Management Globalization 2015. 10. 01. 6:50 1 Dr. Juhász László PhD.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Master of Arts International Hotel Management Globalization 2015. 10. 01. 6:50 1 Dr. Juhász László PhD."— Előadás másolata:

1 Master of Arts International Hotel Management Globalization :50 1 Dr. Juhász László PhD

2 Szállodaingatlan piac jellemzői Globalizáció világszintű (Globus) egységesedési (univerzalizálódási) folyamatokat, és azok következményeit értjük az élet számos területén. A globalizáció kulcsa az integráció (egységesülés), valós és virtuális hálózatokkal összekapcsolja a világ összes országának gazdaságát, társadalmát és kultúráját. A globalizáció újszerű és összetett folyamat, az „integráció” különálló részeknek valamely nagyobb egészbe, egységbe való beillesztése, beolvadása, egyesülése. A globalizáció a pénz, tőke, áru és a munkaerő szabad áramlása a világban, az egész világ egyetlen piac. Elsődleges volt a pénz globalizációja Templomos Lovagok 1096 pénztranszfer bevezetése. Ezt követi a 13. századi Hanza-szövetség, mely az Észak-Európában és a Balti-térségben lévő kereskedővárosokat kapcsolta össze. A globalizáció még nagyobb lendületet kapott az ipari forradalom után, sorra létesültek a vasútvonalak, kikötők :50 2 Dr. Juhász László PhD

3 Szállodaingatlan piac jellemzői A gazdasági globalizáció egyik eleme a növekedési kényszer erősödése. A liberális gazdaságpolitikán alapuló globális piacgazdaság teljesítőképességének mérőszáma a bruttó hazai termék (GDP), ez önmagában hordozza az állandó növekedési kényszert. Magyarország a 187 ország rangsorában (Kongó 231 $) és (Luxemburg $) közt az 58 helyen van ( $). Az indikátor kiváltására már történek próbálkozások, a Happy Planet Index, vagy a Globális Versenyképességi Jelentés (Global Competitiveness Report (GCR). Hazánk egy helyet csúszott vissza a globális versenyképességi listán a két évvel ezelőtti 38-ről a 39-re. Franklin Delano Roosevelt és Winston Churchill ötletén alapulva adták ki az Egyesült Nemzetek Nyilatkozatát (1942.I.1). ENSZ 1945.VI.26-án (San Francisco, 50 állam) a világháború győztes államai létrehozták az ENSZ-t, melynek később szinte valamennyi független állam tagja lett :50 3 Dr. Juhász László PhD

4 Szállodaingatlan piac jellemzői Globalizáció következményei Munkanélküliség, mert a termelés kiköltözik az anyaországból, Közép- Kelet Európa tízszer, Ukrajna harmincszor, Kelet pedig százszor olcsóbb, megéri odaköltözni, még a politikai kockázatot is figyelembe véve. Beindult egy modern népvándorlás millió ember van úton évente, délről északra jobb életfeltételeket keresnek. Ugyanakkor a fejlett országokban munkaerőhiány van. Fogyasztói társadalom, a nemzetközi kereskedelem, a szerkezet- átalakítási politikák erőltetése, az egész világon ugyanazok a gazdasági és kulturális minták terjednek el. Fenntartható fejlődés a jelen szükségleteinek kielégítése, hogy az ne veszélyeztesse a jövő emberiségének szükséglet kielégítését. Környezetkárosodás, A szállodák a zöldszálloda és minden más környezetvédelmi programban részt vesznek és ezt szállodavállalatok közzé teszik, Észak–Dél ellentét, a jólétben és nyomorban élő térségek világméretű konfliktusa. A II. világháború után egyre nagyobb számban váltak függetlenné békés vagy fegyveres úton a „harmadik világ” korábban gyarmati sorban levő országai (dekolonizáció). Terrorizmus, WTC, Oberoi Hotel :50 4 Dr. Juhász László PhD

5 Szállodaingatlan piac jellemzői Globalizáció kedvező hatása FDI (foreign direct Investment, külföldi tőkebefektetések) miatt fejlődött a termelés, az életszínvonal növelés lehetősége is fennállt. Magyarország a globalizáció és az EU csatlakozás lehetőségét nem tudta kihasználni. Szállodaiparban az átlagárak elmaradás egynegyed és a béreké kétharmad. A modernebb know-how, munkaszervezési kultúra átterjed a beszállítókra és egyéb vállalkozásokra. Információs robbanás miatt beindult a globális world wide web az Internet Protokoll azonosítóval rendelkező számítógép világhálózata az Internet. A multinacionális vállalat számos országban, gyakran több földrészen rendelkezik telephellyel, így többféle nemzeti identitást vesz fel. Nemzetközi konglomerátumok kialakulása, a legnagyobb szállodavállalatai a világ tőzsdéin versengenek hasonló nemzetközi szállodavállalatokkal, a terjeszkedés miatt jellemzőek a vállalat- összevonások, felvásárlások. Jóléti társadalom kihívásai, az egyénekre szakadt, családokra atomizálódott „közösség”, ahol az összetartás, a szolidaritás meggyengült :50 5 Dr. Juhász László PhD

6 Szállodaingatlan piac jellemzői Franchise Önálló szálloda csatlakozik? Lógó, márkanév, disztribúció (honlap) és foglalási rendszerhez franchise szállodalánc vállalat mert ismertség a foglalási rendszerrel előnyt jelenthet Ft? több szintű, szerződések – nem elhatárolható Legtöbb tulajdonos bérbe adna - lánc és csoport üzemeltetne Foglalási rendszer - Komplex IT rendszer nélkül az üzemeltetés „ámítás” Bérlés elképzelhetőbb?? Bérlés és management különbsége a kockázatmegosztás Franchise semmilyen jog és kockázat csak a díj értéke Garancia nincs (CO%, ADR, GOP) ezért bérlés van „ fix bérleti díj” - „változó bérleti díj” Legtöbb lánc és csoport management szeretne de tulajdonos nem ezért ritka Óvatosan kezelni fogalmakat és csoportosításokat üzemeltetett és közzétett szálloda és szobaszámokat :50 6 Dr. Juhász László PhD

7 Európa szállodacsoportjai – Magyarországon - Névhasználat szintjei laza normák Logó, foglalás Alacsony szoba szám sok kisebb alakuló normák logó, foglalás színvonal, specializáció mobil normák logó, foglalás globálisan-lokális dinamikus ütem szigorú normák logó, foglalás, árak, megjelenés építészet, kínálat :50 7 Dr. Juhász László PhD

8 Jövő globális vendége és - piaca Több idő és jövedelem – több rövidebb utazások Egy desztináció - egy utazás Városnézés, kultúra, sportesemények rövid, de esemény Aktív időtöltés, sportolás helyiekkel együtt töltött idő Egészség orientáció, wellness, Spa Fiatal öregek száma nő speciális igényekkel Belföldi turizmus mindenhol fontos Jövő küldő országai Kína – Ázsia Termék – szolgáltatás – ár - érték ígérete - minőség :50 8 Dr. Juhász László PhD

9 Globalizált vendég a jövő vendége – igény - Kulturális különbségek elfogadása növekszik Helyi érdekességek előnyben részesítése gasztrónomia Ismerkedni, tanulni akarnak, örökségek, történelem, művészet wellness Vendég igény változik szabadon választás, bőség iránti vágy, életöröm a Szolgáltatás igényre elvárásokra szabott ajánlatok Széles választék specializáció - specifikáció testre – igényre szabott termék Szabadon választás lehetősége Szokatlan, rendkívüli desztinációk előnyben Márka lojalitás csökkenhet - Minőség tisztelete nő 4* - 5* vendégéjszaka nő :50 9 Dr. Juhász László PhD

10 Vendég globalizáció a jövő vendége – tudatosság - Fenntarthatóság kiemelkedő – Ökoturizmus - Környezet Szuper kínálat – színvonal – alacsony erőforrással - hatékonyan siker – kulcsa Standard szabvány csak tömegturizmusban Higiéniai elvárások tudatosulnak Biztonság fő szempont Munkafelügyelet - Fogyasztó védelem erősödik :50 10 Dr. Juhász László PhD

11 Globalizált vendég a jövő vendége – disztribúció - Tájékozottság naprakész - virtuális internet disztribúció Desztináció bővül globalizáció hatására helyettesíthetőség Növekvő színvonal igény De van környezet felélés, sex turizmus, buli turizmus :50 11 Dr. Juhász László PhD

12 Jövő szállodáinak jellemzői Specializáció tematizáció erősödése specializált egyediség felismerve és koncentrálva a turizmus szegmenseinek változásaira Funkcionális kényelem fontos elem lesz szállodai szobák kényelem - hatékonyság Fenntartható fejlődés Környezetvédelem kímélő - harmonizáló szállodák és szolgáltatások Zöld, őco, geo, természet szálloda Kínálat fejlesztés Egyéb szolgáltatások sokszínűsége növekszik, alaptermék a szoba kiegészítő szolgáltatások területén van és lesz éles verseny Minőségbiztosítás 2012 négy szint - Jogi, Szakszövetségi, ISO, Magyar Turizmus Minőségi Díj :50 12 Dr. Juhász László PhD

13 A minőség és a luxus nem egyenlő drága berendezésekkel és unalmas szobával a funkcionalitás a kényelem hatékonyság harmóniája fényerő - világítás - ablak – távírányító fürdőszoba meleg víz beállítása olvasó sarok fotel - lámpa Minden szálloda - szállodai szoba egy történet egy tematika színeivel - berendezéssel – ötletekkel – díszítéssel – belső dekorálással Testre szabott igények kielégítése Ötletek - újdonságok Funkcionális kényelem jellemzői :50 13 Dr. Juhász László PhD

14 Jövő minőség biztosításának négy szintje I. Szint - Jogi szabályozás Létesítmény specifikáció - szálloda, panzió Felszereltség - engedélyezi követelmény Kötelező szolgáltatások - üzemeltetési követelmények II. Szint – Szakmai szabályozás Szövetségi elvárások (Hotelstars) Szakszövetségi elvárások (Specializáló megnevezés használata) Szállodaláncok elvárásai (Minőségbiztosítási rendszerek) III. Szint – Nemzetközi szint ISO minősítések (nemzetköziség miatt) CEN, EDEN IV. szint - Díjak Magyar Turizmus Minőségi Díj Nemzeti és nemzetközi díjak :50 14 Dr. Juhász László PhD

15 Siker - innovatív hatékonyság kitűzött célok elérése Eredményesség - verseny nő áremelés lassabb lesz Változatos ajánlatok - egyszerű és probléma mentes üzemeltetés a kihívás Disztribúció segíti a globalizáció, olcsóbb, elérhetőbb percre kész piacgazdálkodási eszköz Turista Legyen turista a turizmus minden szintjén (rendőr, bolt, taxi) Problémák Etikátlan verseny, Korrupció, Légtér zsúfoltság, Környezet szennyezés Jövő szállodáinak kihívásai Turizmus – Hotel nem kiszervezhető – nem nehézipar – nem Programozás – nem építőipar :50 15 Dr. Juhász László PhD

16 Jövő szállodáinak veszélyei Energia lassan kialakuló veszélyközlekedés drágul közlekedés és turizmus globális turizmus csökken regionális, lokális piacok erősödnek Terror váratlan veszély - erős hirtelen hatás meghatározó kockázat Lufthansa 2010 kerozin díj EU-ban 27 EUR Távolsági körzet szerint nő az összeg :50 16 Dr. Juhász László PhD

17 Globalizáció összegzése A globális disztribúció a világháló előnyeit és képi megjelenítési lehetőségeit is kihasználva kiterjeszti a globális turista számára a célállomások halmazát. A vendégeknek meg kell tanulni a globális piac termékeiből megfelelő összehasonlításokkal választani. A globalizáció hatása a családi-szállodák és önálló-szállodákra egyfelől kedvező, mert lehetőséget kaptak a világháló disztribúciós eszközként való használására, a honlap kihelyezésére :50 17 Dr. Juhász László PhD


Letölteni ppt "Master of Arts International Hotel Management Globalization 2015. 10. 01. 6:50 1 Dr. Juhász László PhD."

Hasonló előadás


Google Hirdetések