Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vásárok, kiállítások, börzék Rochy Anna. A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vásárok, kiállítások, börzék Rochy Anna. A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm."— Előadás másolata:

1 Vásárok, kiállítások, börzék Rochy Anna

2 A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat KIÁLLÍTÁS Eredeti értelmük: KIÁLLÍTÁS Eredménybemutató, az elért eredményeket kívánja bemutatni egy-egy meghatározott területen. – másik értelmezés – Egy-egy vállalat vagy csoport vagy egy ország termékbemutatója egy adott vásáron (szintén kiállításnak nevezik). Rochy Anna

3 VÁSÁR Időszakos rendezvény azonos vagy klnb. helyszínen, melynek célja az árucsere előmozdítása. elősegítése, információcseréjük előmozdítása Mindig kollektív rendezvény, amelynek célja lehet a termelő, kereskedő és a fogyasztó kapcsolatainak elősegítése, információcseréjük előmozdítása, a konkrét üzletkötések segítése. úgy, hogy a vásár témájában érintett valamennyi eladó és vevő számára nyitva áll Manapság a korszerű vásár olyan nemzetközi méretű piac, amely rendszeres időközönként kerül megrendezésre, ugyanazon a helyen (vannak kivételek— pl. idén az Educatio kiállítás), kb. azonos időpontban úgy, hogy a vásár témájában érintett valamennyi eladó és vevő számára nyitva áll.  Ezáltal térben és időben koncentrálja a keresletet és kínálatot (piaci találkozó). Rochy Anna

4 A vásárok, kiállítások jellemzői Az alapvető adatokat a vásárnaptárak tartalmazzák. NÉZZÜK IS MEG:  A presztizsadatokat már nehezebb felmérni, de azért vannak ráutaló információk mint pl. a látogatók száma, a kiállítók száma. (ezekből mennyi a hazai és mennyi a külföldi) Presztizsértéket jelenthet a vásár múltja és hagyományai is. A vásárrendező szerv szolgáltatásaiból következtethetünk a vásár kiforrottságára, szervezettségére. Befolyásolja a presztizst az is, hogy az ország ahol a vásárt rendezik, milyen vásárlói potenciállal rendelkezik. Rochy Anna

5 A vásáron a termék „önmaga demonstrálhatja” használati értékét. (PS) A befogadói szituáció kettősséget mutat  a szakembereknek szóló (vertikális) szakvásároknál az információ befogadására felkészült, azt váró és a témához értő közönséggel van dolgunk.  a nagyközönségnek szóló (horizontális) vásárokon sokkal több és talán kicsivel nehezebb dolgunk van, hiszen akit csak a téma iránti érdeklődése vonzotta a vásárra, az általában úgy érzi, hogy a megfizetett belépődíjáért valamilyen szolgáltatást várhat el a kiállítóktól. (ennek a szolgáltatásnak a minimuma az érdeklődésükre szabott információ)  pl. szóróanyagok, ajándéktárgyak, (kóstoltatások). Rochy Anna

6 A termék jelenléte, használati lehetőségének bemutatása még fontosabb lett mostanában a fogyasztók számára. A horizontális szakvásárokat sokszor más jellegű, oldottabb és pozitívabb rendezvények kísérik pl. filmvetítés, együttesek bemutatója, előadások stb. A vizuális bemutatóelemeken túl ott van még a személyes meggyőzés (PS–Personal Selling) ereje és az audiovizuális eszközök használata. Rochy Anna

7 A vásárok fajtái többszakos vásár A legáltalánosabb és legrégibb szakvásár típus az ún. többszakos vásár. Pl. BNV A leggyakoribb szelektálás, hogy termelőeszköz vagy fogyasztási cikk szakvásár kerül-e megrendezésre ?! Vertikális szakvásárok  1-2 árucsoport árukínálata szerepel, a látogatói szakemberek, akik a termékcsoportban érdekelt kereskedők. (A nagyközönséget kizárják!) Marketingcélokat is szolgál (ezért a helyszíni értékesítés célja sokszor a háttérbe szorul), és előtérbe kerül a piackutatás és a konkurencia figyelés. Rochy Anna

8 szabadidő kiállítás-vásár Horizontális (vagy tematikus) szakvásárok  itt a szervező elv 1-1 felhasználói vagy fogyasztói réteg speciális információigénye.  Egymástól látszólag nagyon távol eső termékcsoportok vagy szolgáltatások is bekerülhetnek azonos vásárra (pl. egy szabadidő kiállítás-vásár, ahol a barkácsszerszámoktól, a sportszereken át az üdülésig minden szerepelhet, ami a szabadidő eltöltéséhez igénybe vett termék vagy szolgáltatás). Ez a fajta kiállítás a nagyközönségnek szól, de azért szelektálja a közönséget, főleg az információigény szerint. Rochy Anna

9 Vásárok és kiállítások rendszerezése Vonzáskörzet Vonzáskörzet szerint: - Lokális - Regionális - Országos - Nemzetközi (világkiállítás) rendezvény helyszíne A rendezvény helyszíne alapján: -Állandó helyszínű -Vándor jellegű Rochy Anna

10 Szakosodás Szakosodás szerinti: - általános - szakkiállítások (horizontális és vertikális tematika) Célcsoportok, látogatók Célcsoportok, látogatók szerinti: - publikum vásár - szakvásár és kiállítás - szakmai kiállítás Rochy Anna

11 Terméktartalom Terméktartalom szerint: -Termelőeszköz, beruházási javak -Fogyasztási cikkek -Szolgáltatások -Ezek kombinációi megvalósítás rendszeressége A megvalósítás rendszeressége szerint : -Egyszeri -Rendszeres -Rendszertelen, alkalmi Rochy Anna

12 A vásárok és kiállítások szereplői Vásárigazgatóságok Vásárigazgatóságok  (meghirdető, rendező szervezetek, akik tematikát készítenek, feltételeket szabnak, díjakat állapítanak meg, szolgáltatnak) Kiállítók Kiállítók  (akik részt vesznek a termékeikkel és szolgáltatásaikkal) Látogatók Látogatók  (akik érdeklődnek a kiállított anyagok iránt) Rochy Anna

13 A kiállításon való részvétel célja Termékcélok: új termék, márka bemutatás bevezetés a kiállítás helyszínének piacán, ezzel kapcsolatos fejlesztések megismerése. Rochy Anna

14 Kommunikációs célok: Cég/termék/brand arculatának bevezetése, erősítése Kapcsolatépítés, kapcsolatápolás, kapcsolaterősítés Presztizs jelenlét, cég piaci helyzetének igazolása, erődemonstráció Mindezek alapvetően PR ill. arculati funkció erősítések. Rochy Anna

15 Tájékozódási, kutatási célok: piaci trendek megismerése disztribúciós (elosztási csatornák) lehetőségek kihasználása konkurencia szondázás saját termék megítélésének vizsgálata különböző termékek és innovációs igények feltárása célcsoport igény kutatása adatbázis bővítés, differenciálás. Rochy Anna

16 A vásári részvétel koncepciója Vállalati döntés arról mit, milyen mélységben és mennyi erőráfordítással akar bemutatni. A kommunikációs szakember/rendezvényszervező ehhez megkeresi a megfelelő kiállítás típusát, helyét és időpontját. A kommunikációs szakember/rendezvényszervező ehhez megkeresi a megfelelő kiállítás típusát, helyét és időpontját. Kialakítja a ráfordítható összeg alapján milyen nagyságú, látványú, és termékjelenlétű lehet a kiállításra kért hely. A forgatókönyv és a szereplési cél összhangja fontos lesz majd. Rochy Anna

17 A vásáron való részvétel folyamata Előkészítés Szervezés Lebonyolítás Zárás, utógondozás Rochy Anna

18 Előkészítés Elképzelés kialakítása, anyagi és szellemi háttér biztosítása Kapcsolatfelvétel a vásárigazgatósággal, rendező szervekkel (segítenek a rendezvénykatalógusok és a weblapok)  kapcsolatfelvétel 3-4 hónappal az esemény előtt minimum, de külföld esetében van, hogy fél év vagy akár több. Tájékozódás a kiállítást biztosító szerv teljes kínálatáról. Rochy Anna

19 Szervezés kiállítási forgatókönyv A kiállítási forgatókönyv elkészítése: Jelentkezés a rendezvényre  (területigény, helykihasználási és elosztási terv) Stand kialakítás (egyediség, vagy típusinstalláció), kiviteli és építési szerződések, megbízások megkötése !!! standszemélyzet A standszemélyzet kijelölése: A kiválasztottak alaposan ismerjék a kiállított anyagokat és a vállalatot/vállalkozást! Legyenek érvelőképesek és meggyőzőek! A külsősöket külön fel kell készíteni! (hostessek  tréning) Az állóképességre felkészíteni őket (több nap, hosszú nyitvatartás, sok érdeklődő) ! Fontos a „közösségként” való működés (csapatmunka)! Rochy Anna

20 termékek/szolgáltatások A termékek/szolgáltatások kiválasztása: Pontos és lezárt terméklista, termékek esetében. Nem mindent kell megmutatni és főleg ne a legismertebb terméken/szolgáltatáson legyen a hangsúly!!! Csomagolás, szállítás és biztosítás megoldása (termékek esetében)! Akció, PR és reklámterv Akció, PR és reklámterv: Szakszerű és pontos tervekett, forgatókönyvekett igényelnek ! Show jellegű akciók tervezése a kiállításra ! Szakmai napokon, vitákon, konferenciákon említeni a részvételt ! Akár sajtótájékoztató előtte és/vagy utána ! Rochy Anna

21 Lebonyolítás építési és lebontási idő (szervező közli !) vásár szabályai szerinti tevékenységek stand üzemeltetési ideje szakmai napok, rendezvények rendje személyzet érkezése, távozása, ellátása, tájékoztatása Rochy Anna

22 Zárás, utógondozás (follow up) Eredményvizsgálat, kizárólag a részvételi célok függvényében. kiállítás látogatói, saját látogatóink száma összetétele felmérhető és kutatható témák elemzése sajtóvisszhang köszönőlevelek a partnerek számára dokumentumanyagok (képek, filmek, hangfelvételek stb.) archiválása és feldolgozása sikerek és/vagy kudarcok okainak feltárása és következtetések levonása. Rochy Anna

23 Most jöjjön egy kis… KIÁLLÍTÁSI SZAKSZÓTÁR Rochy Anna

24 B Banner Banner  A szó jelentése zászló, lobogó. Tulajdonképpen minden kifeszített molinót bannernek nevezünk. Bitkép Bitkép  Rácsba rendezett pixelek halmazából álló kép. Rochy Anna

25 C CMYK CMYK  A négyszínnyomásban használt négy szín nevéből alkotott mozaikszó: cián, magenta, yello, black. Copy Body Copy Body  Olyan szövegrész, mely az adott reklámkampány minden hirdetésében változatlanul jelenik meg. Cut-out Cut-out  Fotó vagy illusztráció, amelynek a háttere ki van vágva. Rochy Anna

26 D Design Design  Vizuális elemek összessége (fotó, rajz, szöveg, stb.) Digitális kép Digitális kép  Elektronikusan kódolt, számítógépes kép (grafika vagy írott szöveg). Display Display  Reklámhordozó felület. (terméktartó) Rochy Anna

27 E Eladáshelyi reklám Eladáshelyi reklám (POS)  A vásárlás helyén (polcreklám) vagy annak közelében (padlómatrica), eladóhelyi szabad terekben elhelyezett eszközök. Célja a fogyasztó figyelmének felhívása (emlékeztetése) a termékre. Euroshop Euroshop  A kiállítási iparág legnépszerűbb európai fóruma. Három évente kerül megrendezésre. Helyszíne a Düsseldorf Messe. (Tavaly volt 2014-ben)  tradefair.com/static/euroshop/landing/index_en.htmlhttp://www.euroshop- tradefair.com/static/euroshop/landing/index_en.html Rochy Anna

28 F Fabric panel Fabric panel  Szövet borítású panel. A legtöbbször pultok, pop up háttérfalak borítására használják. Előnye, hogy a képek tépőzárral egyszerűen cserélhetők a felületén. Színe választható. Folder Folder  Hajtogatott, többoldalas, szétnyitható prospektus illetve a mappákat is így nevezik. Fóliázás Fóliázás (laminálás)  Vékony filmréteg, melyet a nyomtatott lap vagy öntapadó fólia felszínére helyeznek, majd hőkezeléssel rögzítenek. A laminált fólia réteg megvédi az anyagot a károsodástól (UV-sugárzás, víz, stb.) és jelentősen megnöveli annak tartósságát. Rochy Anna

29 Font Font  Egy betűtípus egy méretének és stílusának teljes skálája. ( kis- és nagybetűs karakterek, ékezetek, ékezetes karakterek, írásjelek, számok, törtszámok, szimbólumok) FTP FTP  A számítógép és az internet közötti adatátvitelt szolgáló protokoll. Sokszor a reklámanyagokhoz tartozó dolgokat FTP rendszerbe kérik feltölteni a kiállítás szervezők. ! Fogunk még róla tanulni a HTML oldalak készítésénél ! Rochy Anna

30 I Imagine rollup display Imagine rollup display  Modern megjelenésű, cserélhető kazettás, és teleszkópos rúdú azaz a talpszerkezetben tetszőleges számú grafikát saját kezűleg cserélgethet a felhasználó. Impresszum Impresszum  A nyomtatványok szerkesztőinek, készítőinek (grafikus, fotós), valamint műszaki adataiknak feltüntetése (terjedelem, nyomdai adatok, papírméret) Rochy Anna

31 K és L Kreatív Kreatív  A koncepció ötlete, mely vonatkozhat a reklámszöveg vagy a vizuális megjelenésre is. (nyomtatott anyagok esetében használják a kész(ülő) grafikai anyagokra is) Layout Layout  A nyomtatott reklám elemeinek (szöveg, kép) elrendezési vázlata, itt összegződik a reklámszöveg, az illusztráció, a címsor stb., tehát a rendelkezésre álló kézirat és fotók együttesének tipográfiai forgatókönyv formájában történő elkészítése. Rochy Anna

32 M Mágnesrúd Mágnesrúd  A mágnesrúd segítségével kerülnek a grafikai panelek a pop up háttérfalakra. A grafikai panel hátulján található mágnescsík és a rácsszerkezetre pattintott mágnesrudak összeragadnak és pontos illesztést tesznek lehetővé. Mobil kiállítási installáció Mobil kiállítási installáció  Olyan kiállítási és promociós eszközök, display-k, amelyek alaptulajdonsága, hogy könnyedén kinyitható és összecsukható. Kis helyen tárolható és szállíthatóak. Rochy Anna

33 NY Nyomadi előkészítés Nyomadi előkészítés  A szedés, a tördelés, a színre bontás, levilágítás, a nyomóforma-készítés. A nyomdai előkészítés költségei jelentős hányadát teszik ki a teljes előállítási költségnek, ezért minél nagyobb a példányszám, relatíve annál alacsonyabb az egységre jutó költség !!! Rochy Anna

34 P Pixel Pixel  Két dimenziós, nem osztható, önálló képelem. Raszteres adatok egy elemi képpontja, melynek helye sorokkal, oszlopokkal jellemezhető. Pop up Pop up  A kiállítási iparban pop up-nak az egyetlen mozdulattal nyitható rácsszerkezeteket nevezzük. Köznapi nevén "pók". Popup fal Popup fal  Rácsszerkezet, (sajtófal, háttérfal megnevezéssel is) amelyekre mágneses szisztémával rögzíthetünk grafikai paneleket. Rochy Anna

35 R Rasztergrafika Rasztergrafika  A rasztergrafika a számítógépes grafikában az az eljárás, amelynek során képek leírására szabályos elrendezésű pontokat használnak. Reklámszöveg Reklámszöveg  A reklámüzenet megfogalmazása, stílusa, hangneme, a kiválasztott célcsoportra jellemzően. Lényeges eleme a horog, amelyen a szemlélő, az olvasó, a hallgató, a néző fennakad, és lehetőség szerint reagálásra kényszerül. Roll up Roll up  Az angol szó jelentése felgöngyölít, felgombolyít. Olyan háttérfal, amelynek a talprésze egyben a grafika tárolását is ellátó kazettaként funkcionál. Összecsukáskor egy rugó tekeri fel a printet a talpba, amelyet így véd a sérülésektől. Rochy Anna

36 A hatékony kiállítási-vásári részvétel Rochy Anna

37 Azt mindenki jól tudja ebben az országban, hogyan kell egy kiállításon vagy egy vásáron megjelenni (mondjuk azt sem egyszerű amúgy megcsinálni), ennek ellenére a látogató sokszor tapasztal bosszantó jelenségeket, ami kapkodásra, hozzá nem értésre, vagy egyenesen trehányságra utal. Az elmúlt időkben nem egy olyan stand készült, ami nagyon rossz fényt vetett a kiállítóra, aki pedig komoly pénzeket költött a megjelenésre. Egy letargikus ábrázattal magába roskadva üldölgélő hostess, egy elérhetetlen illetékes, egy hiányos installáció vagy a csapnivaló minőségű prezentációs anyag képes sok ember munkáját egyetlen másodperc alatt tönkretenni, hiszen a látogató ennyi idő alatt dönti el, hogy megáll-e a standnál, vagy továbbsétál – a konkurenciához !!! Rochy Anna

38 PEDIG EZEK ELLEN LEHETNE TENNI! Rengeteg ajánlatos dolog van amit az adott vállalkozásnak végig kell gondolnia majd kiviteleznie ahhoz, hogy sikeresen vegyen részt az adott kiállításon-vásáron. Nem szabad elfelejteni, hogy az apró részletekből áll össze az egységes nagy megjelenés. Nem szabad elfelejteni, hogy az apró részletekből áll össze az egységes nagy megjelenés. Ezek nagyrészt egymásra épülnek. Képzeljünk el egy kártyavárat ami nagyon tetszetős és mutatós, mert minden lap a helyén van. De ha egyet kihúzunk belőle meglehet, hogy összeomlik az egész. Na most a kihúzott kártya a mi esetünkben lehet, egy rossz arcú hostess vagy egy hozzá nem értő, felkészületlen munkatárs stb. A következőekben végig vesszük az ajánlatos (sokszor kötelező) elvégzendő feladatokat. Rochy Anna

39 ELSŐ „AJÁNLAT” Rochy Anna

40 Legelőször meg kell határozni a kiállítás célját: mit akarunk elérni vele? reális célokra koncentráljunk Adjuk fel azt a naiv elgondolást, hogy a kiállításon bombaüzleteket kötünk, és inkább reális célokra koncentráljunk: megjelenés, pozitív benyomás kialakítása vagy fenntartása, személyes kapcsolatok építése. Mi a fontosabb? Mi a fontosabb? Száz ember tolongjon a standunkon annak a kockázatával, hogy esetleg néhány potenciális vevő elsikkad a tömegben, és emiatt odébbáll, vagy nincsen szükség nyüzsgésre, koncentráljunk arra a kevés emberre, aki nekünk nagyon fontos, adjunk nekik korrekt, sőt emlékezetes tájékoztatást ?! Új ügyfeleket akarunk megnyerni, vagy a régi kapcsolatainkat akarjuk erősíteni? A versenytársainknak akarunk mutatni valamit, vagy csak azért állítunk ki, mert jó volt a szervező marketingmunkája? Rochy Anna

41 MÁSODIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

42 Fel kell állítani a kiállítás stábját, kinevezni annak vezetőjét. forgatókönyvnek Készülnie kell egy forgatókönyvnek, amiben pontosan szerepel minden részlet, különös tekintettel a határidőkre, a felhasználni szándékozott anyagokra, a munkamozzanatokra, azok felelőseire és végrehajtóira. A következő kérdésekre meg kell találni a választ! :  Mi a célunk a részvétellel? Mit akarunk magunkról mondani, kinek és mi módon?  Milyen információkat akarunk begyűjteni a kiállításon és hogyan?  Ki gondoskodik a szükséges anyagokról, ezeknek legkésőbb mikorra kell elkészülniük? (Nem árt többféle prezentációs anyaggal készülni, az olcsóbb szórólaptól kezdve egészen a kiváltságosak részére fenntartott, kisebb- nagyobb reklámajándékokkal gazdagított információs csomagokig.) Rochy Anna

43 Ki állítja össze a meghívandók címlistáját /akár vertikális, akár horizontális a kiállítás-vásár/ (régi és új ügyfeleink, partnereink, megcélzott, lehetséges vevőink, stb.)? Legkésőbb mikor mennek ki a meghívók? (milyen formában?!) Ki fogja mindezt elkészíteni, pl. beborítékolni, postára adni és mikor? Ki készíti el a látogatóinkról szóló kérdőíveket, és mi szerepeljen rajta? Ki kezeli az iratokat? Hogyan tudjuk meg a kiállítás végén, hogy ki járt nálunk és milyen céllal? Ki mikor van jelen, és mi a feladata? A forgatókönyv egy olyan értekezleten készülhet el a leghatékonyabban, ahol minden érintett jelen van, beleértve a (be)szállítók is. Ki-ki elmondja a javaslatait, és hogy mit vállal. Rochy Anna

44 HARMADIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

45 Ki kell dolgozni azt, hogy a standra érkezőt ki és hogyan fogadja ?! Mit kell tudni az adott munkatársnak, és milyen kérdésekre lehet számítani a látogatóktól? A kellemetlen pillanatok megelőzhetők az érkezők fogadásának aprólékos kidolgozásával !!! Kell host(ess), (min. egy vagy több) mindenkit ők fogadnak, ezért előre tisztázzuk velük a gyakran ismétlődő kérdéseket és a válaszokat.  A hostessnek tudnia kell felmérni, hogy mikor kell a látogatót udvariasan a szakmában jártasabb kollégához, vagy döntéshozóhoz irányítani!  sokszor ezen szoktak „spórolni”… Rochy Anna

46 NEGYEDIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

47 A kiállítás előtti napon mindenki egy rövid eligazításon vesz részt, ahol újból elhangzik a kiállítás célja, kinek mi a feladata, melyik helyzetben mit és hogyan kell csinálni. Kinek mit adunk, az egyszerű szórólaptól kezdve a szendvicsen át az ajándékig. Ez a beszélgetés elsősorban a látogatók fogadásáról szól, mivel a fogadás minősége kommunikálja a kiállító cég minőségét is. Az eligazítás legfontosabb célja, hogy a "miért vagyunk itt" kérdésre minden munkatárs pontosan ugyanazt a választ adja. Célszerű mindent elpróbálni, ne a nyitást követően tolongás közben derüljön ki, hogy pl. egy anyag átadásához a miniszoknyás munkatársunknak rendszeresen át kell másznia a pult előtti díszítésen. (valós élmény tapasztalat ) Rochy Anna

48 ÖTÖDIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

49 Meg kell tervezni, hogy milyen anyagból mennyit akarunk szétszórni. Ezeket jóval korábban meg kell rendelni, hogy a szűk határidő miatt ne kényszerüljünk valami félresikerült prezentációs anyaggal való megjelenésre. Tudni kell, hogy ki lesz, aki folyamatosan figyelemmel kíséri, hogy az utolsó pillanatban is legyen belőle elég. Ne azért menjen el tőlünk a potenciális vevő, mert elfogyott az árlista, vagy csúnya a tájékoztató. Sokszor még a nyomdai cégek is osztogatnak gyenge minőségű fénymásolatot, mert idő előtt elfogytak a prospektusaik!  szerintem vicces… (ez is saját tapasztalat ) Rochy Anna

50 HATODIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

51 Végig kell gondolni, hogy a megjelenéssel mit akarunk magunkról mondani és hogyan. A látványt úgy kell megtervezni, hogy az információözöntől fásult látogatót valami megállítsa, hiszen a miénk az ötvenedik „egyforma stand”, ami előtt aznap elment. Egy mozgó tárgy, egy érdekes képernyő, vagy működő berendezés mindig érdekes. A "rakjunk ki egy gépet és egy videót a két sarokba" viszont önmagában semmit nem ér, ha csak úgy ott van, az érkezőt nem csalja oda, az ott lévőnek meg nem mond semmit. Amúgy a legrosszabb az, amikor egy alacsony látogatottságú standon a kiállítók unottan csócsálják a ropijukat. (nem is értem mi értelme?!) (tudjátok már…a saját tapasztalat ) Rochy Anna

52 HETEDIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

53 A cég közvetlenül nem érintett dolgozóinak is ismerniük kell a munka fontosabb stádiumait és lehetőséget kell számukra biztosítani, hogy szervezetten tekintsék meg a standot. E kérdésben célszerű, ha csak a forgatókönyvben megjelölt felelős intézkedik. Alaposan meg kell szervezni továbbá a cég otthoni életét is, hogy ne álljon le minden csupán azért, mert minden döntéshozó kint van a kiállításon. Rochy Anna

54 NYOLCADIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

55 Fontos egy forróvonal, egy olyan mobilkészülék, ami nem függ a kiállítók személyes problémáitól, és ami folyamatos kapcsolatot biztosít a telephely és a kiállítás között. A cég vezérkarából valaki mindig legyen elérhető és legyen döntéshelyzetben. Kell továbbá egy állandó „futárszolgálat” (lóti-futi, ahogy mi neveztük anno ), hogy bármikor be lehessen szerezni a szükséges dolgokat a telephelyről, vagy máshonnan. Rochy Anna

56 KILENCEDIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

57 Fel kell készülni a kiállítás során beszerzésre kerülő információk korrekt feldolgozására. Ez elsősorban arról szól, hogy a standon hova kerülnek a kitöltött kérdőívek, ki felel a tárolásukért, ki viszi magával a bontáskor, utóbb ki értékeli, és ki osztja ki az ebből fakadó újabb feladatokat. Gyakran tapasztalni olyat, hogy a nagy zűrzavarban eltűnik egy fontos paksaméta, vagy az összegyűjtött információanyagot néhány hétig tologatják a cégnél, végül a szemétkosárban landol.  akkor meg mi értelme volt a (költséges) megjenésnek ?! Rochy Anna

58 TIZEDIK „AJÁNLAT” Rochy Anna

59 A kiállítás követően a stáb újra összeül és értékel, ahol a következő szempontok lesznek fontosak: Mi volt a cél és mennyit értek el belőle? Mi működött, mi nem? Ezt célszerű leírni, és itt minden apróságnak szerepelnie kell, hogy a hibákat legközelebb elkerülhessék, ami pedig esetleg véletlenül sült el jól, azt betervezhessék a következő forgatókönyvbe. Végül meg kell határozni, hogy mit kell a következő kiállításon jobban, vagy éppen másképpen csinálni. Rochy Anna

60 ÉS MÉG 1 PLUSZBA Rochy Anna

61 BÚJNI „BÚJNI” a netet és keresni, olvasni (szakirodalmat), informálódni, kutatni, elemezni megnézni már meglévő kiállítások és vásárok képi és információs anyagát, érdeklődni olyantól akinek már van tapasztalata a(z új) dolgokban stb. És csapatban dolgozni, másképpen nem is megy! Rochy Anna

62 HÁZI FELADAT Jönnek a linkek… ;) Rochy Anna

63 LINKEK Rochy Anna

64 Rochy Anna

65 BÖRZE  Nyilvános cserehely, ahol adnak-vesznek, csereberélnek és az ott megforduló sok ember megbeszélheti híreit, értesüléseit is. Az „áru” jelen esetben az INORMÁCIÓ illetve a MUNKAERŐ.

66 Rochy Anna

67 Általában a rendezvényről A HVG Állásbörze, Országos Képzési és Karriernapok évente kétszer (tavasszal és ősszel) megrendezésre kerülő állás- és képzésbörze. Magyarország legjelentősebb karriervására, amely rendszeresen: látogatóval, 175+ partnerrel, 15+ karrierépítést támogató előadással és személyes tanácsadással várja az érdeklődőket. Rochy Anna

68 Standtérkép információ A térképen színkód jelzi az egyes standok foglaltságát. Egy standra kattintva meg lehet tekinteni az adott stand méretét, árát, felszereltségét, látványtervét és alaprajzát, illetve megrendelt stand esetén a kiállító nevét. Rochy Anna megrendelt foglalt szabad

69 Például: ALDI Rochy Anna

70

71 Látogatók A HVG Állásbörze résztvevőinek évről évre egyre nagyobb többségét alkotják a tudatos és magasan képzett látogatók, akik: mérnöki, műszaki, informatikai vagy gazdasági terület iránt érdeklődők aktív, állást és / vagy képzést keresők jó nyelvtudással rendelkezők (a látogatók 82 %-a legalább 1 nyelvet középszinten beszél) tudatos karriertervezők az ország csaknem minden tájáról és külföldről is jellemzően tapasztalt szakemberek, frissdiplomások, felsőoktatásban tanuló hallgatók és végzős középiskolások. Rochy Anna

72 A karriervásárra kiérkező látogatók koreloszlása: 18 év alatt: 0,79% év között: 47,20% év között: 24,57% év között: 15,74% 40 év felett: 11,70% Rochy Anna

73 Szervezők Rochy Anna

74 Lebonyolító A szervezésért és lebonyolításért felelős Frissdiplomás Kft. elsődleges célja, hogy megfelelő fórumot teremtsen a munkavállalók és a munkaadók közötti hatékony kommunikációra, és segítse a fiatal szakembereket, frissdiplomásokat és gyakornokokat kereső vállalatokat leendő munkatársaik megtalálásában. A Frissdiplomás Kft-nél dolgozó kollégák több éves szakmai tapasztalattal rendelkeznek: felsőoktatási rendezvények és állásbörzék szervezésében, gyárlátogatások, elhelyezkedést támogató programok lebonyolításában, pályakezdők toborzásában és kiválasztásában, CV- és karrier-tanácsadásban. Rochy Anna

75 Standok A Kiállítók különböző standméretek közül választhatnak (4-12m 2 ), amelyeket teljesen felszerelve, bútorozva, teljeskörű kiszolgálással bocsátanak rendelkezésükre, a Kiállítók igényei szerint. LÁSSUK A KÍNÁLATOT! Rochy Anna

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86

87

88 Szolgáltatások Toborzás-támogatás (jelentkeztetési, kiválasztási eszközök) e-Reg rendszer Interjúfülke Employer Brand (munkáltatói márka) Online Profil Szakmai aktivitások Saját hostess bérlése standra (látogatók tájékoztatására) Rochy Anna

89 Látogatók célzott elérése Mappa belső borító, 2/1 megjelenés Megjelenés a látogatói mappában szakterületenként Kiemelt állásajánlói státusz Szakmai aktivitások Employer Brand Online Profil Rochy Anna

90 Employer brand megjelenést támogató szolgáltatások Standon: Standfeliratok egyedi grafikával (2 db) Standelemek kasírozása és letisztítása Egyéni szőnyegszín Rochy Anna

91 Standon kívül: Kiemelt állásajánlói státusz ElőadóTér szponzoráció Print: HVG Állásbörze Karrier Iránytű hirdetések Mappa belső borító, 2/1 megjelenés Megjelenés a látogatói mappában szakterületenként Rochy Anna

92 Online: Employer Brand Profil 300*250 pixel méretű banner forgó rendszerben Kényelmi szolgáltatások: Bárszék Bárasztal Álló ruhafogas További catering szolgáltatás Saját hostess bérlése standra Standba épített raktár Rochy Anna

93 Termék / szolgáltatás bemutatása: Álló vitrin (1x2,5x0,5 m) Álló vitrin (0,5x2,5x0,5 m) Pult vitrin (1x1x0,5 m) Asztali prospektustartó Álló prospektustartó 42” megjelenítő falra szerelve vagy padlóállványon 50" megjelenítő falra szerelve vagy padlóállványon Laptop Termék / szolgáltatás promóció: Nyereményjáték támogatása saját termékkel, szolgáltatással Promóciós megjelenések Rochy Anna

94 MEGRENDELŐLAP Rochy Anna

95 dfs/tajekoztatok_hu/2015osz/hvg ab_allaster_megrendelo_2015os z.pdf

96 Standverseny A HVG Állásbörze szervezői minden alkalommal standversenyt hirdetnek a kiállítók között. A verseny során a munkaadói arculatépítés és a kreativitás kerül középpontba, így azok a kiállítók részesültek díjazásban, akik a legkreatívabban, egyedi módon jelentek meg a rendezvényen, ezáltal kitűntek a többi kiállító közül. Rochy Anna

97

98 KÉPGALÉRIA Rochy Anna

99 KIADVÁNY Rochy Anna KI/2015tavasz/HVGAB_AKI_201 5_tavasz_honlapra.pdf

100 Beszámolók a tavaszi börzéről Rochy Anna dfs/tajekoztatok_hu/2015osz/HV GAB_beszamolo_2015_tavasz_ web.pdf ajekoztatok_hu/2015tavasz/beszamo lo_2015_tavasz.pdf


Letölteni ppt "Vásárok, kiállítások, börzék Rochy Anna. A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm."

Hasonló előadás


Google Hirdetések