Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rail Signalling Solutions Thales RSS Austria TSS Györ CLC 3.1 Oktatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rail Signalling Solutions Thales RSS Austria TSS Györ CLC 3.1 Oktatás."— Előadás másolata:

1 Rail Signalling Solutions Thales RSS Austria TSS Györ CLC 3.1 Oktatás

2 1 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Napirend Hivatkozások AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Rendszer elemek Egységek programozása Karbantartás és hiba keresés

3 2 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Napirend Hivatkozások AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Rendszer elemek Egységek programozása Karbantartás és hiba keresés

4 3 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Hivatkozások Az alábbi dokumentumok az irányadók: 3BU RJAPA Telepítési Útmutató 3BU TCAPA Kezelési Útmutató Track-Side System (pályaoldali rendszer) programozásához 3BU REAPA Diagnosztikai és Karbantartási Útmutató A prezentáció és az említett dokumentumok között lévő eltérés esetén, a hivatkozott dokumentumokban szereplő információk a mértékadók.

5 4 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Napirend Hivatkozások AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Rendszer elemek Egységek programozása Karbantartás és hiba keresés

6 5 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 AlTrac 6413 ETCS L1 Level 1 Pontszerű jelátvitel, folyamatos felügyelet A vágányút vezérlés és ellenőrzés a biztosító berendezés végzi (rögzített szakaszokkal és térközökkel) opciós: „Infill” (kitöltő) információk „Euro Balízokon” vagy „Euroloop” hurkokon keresztül Level 2 Folyamatos jelátvitel (GSM-R), folyamatos felügyelet A vágányút vezérlés és ellenőrzés a biztosító berendezés végzi (rögzített szakaszokkal és térközökkel) Level 3 Folyamatos jelátvitel (GSM-R), folyamatos felügyelet A vonat helyzetmeghatározása a fedélzeti rendszer által történik (GPS), nem foglaltság ellenőrzéssel A biztonságos vonatkövetést az ATP/ATC rendszer biztosítja (mozgó térközökkel)

7 6 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 AlTrac 6413 ETCS L1 ETCS OBS Szigetelés (foglaltsági szakasz vége) Euro Balíz - Pályaadatok - Sebesség profil - ETCS Menet engedély Biztosító berendezés Külsőtér vezérlés és vágány foglaltság ellenőrzés v s v = v(s) Szigetelés (foglaltsági szakasz vége) Euroloop Vonalmenti Elektronikus egység / Balíz Vezérlő LEU (Euro „hurok”)

8 7 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 AlTrac 6413 ETCS L1 Vágányút Sebesség profil A sebesség profil egy állomás bejáratán

9 8 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Decentralizált Bztosító berendezés IXL PWR Balíz Kábel i/f C Balíz BLD PWR Balíz BLD PWR kábel Balíz BLD PWR PCS PWR LEU Decentralizált kiépítés  LEU  Balíz meghajtó (vezérlő) BLD, táp PWR  Jelzési fogalom érzékelés a PIO / fényáramkörön keresztül PCS

10 9 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Nem Centralizált BLD PCS

11 10 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Centralizált állomás Centralizált kiépítésű állomás:  Belsőtér 19” szekrénye  Balíz meghajtó, vezérlő BLD(k), táp PWR  Jelzési fogalom érzékelés a PIO / fényáramkörön keresztül PCS  I/f C Balíz kábel Biztosító berendezés IXL Balíz BLD PCS PWR Kábel i/f C Balíz BLD PCS PWR Balíz BLD PCS PWR Kapocsléc Állomás PWR Kábel

12 11 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Centralizált állomás

13 12 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Hierarhikusan Centralizált Biztosító berendezés IXL PWR Balíz BaliízBalíz CEC BLD IMN kábel i/f C IMN Balíz BLD IMNPWR Balíz BLD IMNPWR PLN kábel PWR kábel LEU

14 13 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Hierarhikusan Centralizált CEC TAS Vezérlő Platformon és tápellátás Inteligens modem csomópont (IMN) Balíz meghajtó (BLD) Thales berendezések  Elektra 2  RBC

15 14 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Napirend Hivatkozások AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Rendszer elemek Egységek programozása Karbantartás és hiba keresés

16 15 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Belsőtéri szekrény Centralizált kiépítés Kismegszakítók és konektorok CEC (Központi ETCS Vezérlő) – „3 -ból 2” rendszer Balíse Meghajtó(k) – Kapcsolat a Balízokhoz Party line modemek – Kapcsolat a külső Balíz meghajtókhoz

17 16 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Belsőtéri kiépítés CEC 1 D2-1D2-2D2-3 BD1BD2 BD12 CAN BUS 1 CAN BUS 2 Balise 1 Balise 2 Balise 3 Balise 4 Balise 24 Balise 23 CEC 2 D2-1D2-2D2-3 BD1BD2 BD12 Balise 1 Balise 2 Balise 3 Balise 4 Balise 24 Balise 23 D2-1D2-2D2-3 BD1BD2 BD12 Balise 1 Balise 2 Balise 3 Balise 4 Balise 24 Balise 23 CAN BUS 1 CAN BUS 2 CAN BUS 1 CAN BUS 2 Modem 1Modem 2 CEC 3 DCB 1 Modem 1Modem 2 DCB 2 A külsőtériszekrényhez X25 az Elektra-ból Ethernet A külsőtériszekrényhez

18 17 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Külsőtéri kiépítés BD1 Bal íz 1 Bal íz 2 BD2 Bal íz 3 Bal íz 4 BD3 Bal íz 5 Bal íz 6 CAN BUS 1 CAN BUS 2 Modem 1Modem 2 DCB A belsőtérből

19 18 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Belsőtéri szekrény Centralizált kiépítés

20 19 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 A „CEC” elemei CEC Elem állapotok az ELEKTRA-ból Aspect(ek) kiválasztása minden BD-hez Aspect voksolás a 3 három hasonmás között Az Aspect sorszám küldése - CAN Bus- on - a BD(ek)-hez

21 20 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 A „CEC” elemei A „D2” jelű panel Kompakt „flash” kártya nyílás Kompakt „flash” kártya nyílás: A kompakt „flash” kártya behelyezésére mely tartalmazza a szoftvert, a konfigurációs és a távirat adatokat. Soros csatlakozó: Csatlakozás a szoftver és a konfigurációs adatok betöltéséhez

22 21 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 A „CEC” elemei Az „Ethernet” kártya Kapcsolat a 3 másolat „replika” közt Kapcsolat az egyéb CEC-vel

23 22 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 A „CEC” elemei A „HDC4” jelű kártya Kapcsolat az ELEKTRA- hoz Kapcsolat a CAN buszhoz

24 23 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 A „CEC” elemei „IMN” A CEC-ből az Aspect sorszámok fogadása és továbbítása a külsőtéri szekrényekhez a távvezérelt BD-ek számára. A külsőtéri szekrényben az IMN fogadja az Aspect sorszámokat és CANbuszon továbbítja a csatlakoztatott BD-hez. Modemek Kettős vezérlő kártya

25 24 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 A „CEC” elemei Balíz Meghajtó (BD), (PIC + CEB) Aspect sorszám fogadása a CEC-ből Can buszon keresztül A megfelelő telegram kiválasztása és továbbítása a Balíz felé

26 25 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 A „CEC” elemei Tápegység kártya (PSU) A szükséges tápfeszültség előállítása a BD-hez (3db BD / egy PSU kártya)

27 26 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Napirend Hivatkozások AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Rendszer elemek Egységek programozása Karbantartás és hiba keresés

28 27 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Egységek programozása Default telegram: a vezérelt Eurobalízhoz Fix telegram: a Fix Eurobalízhoz Szükséges adatok Telegramok CEC konfigurációs adatok

29 28 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Egységek programozása Euro Balíz Programozó és vizsgáló Eszköz EPTT

30 29 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Egységek programozása PalmtopBoa EPTT Balíz Palmtop Balíz programozás

31 30 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Egységek programozása A palmtop összekapcsolása az EPTT-vel

32 31 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Egységek programozása Főkapcsoló Mód választó Balíz csatlakozó EPTT

33 32 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Egységek programozása A LEU programozása A Laptop összekapcsolása a LEU-val Channel A BD Channel B

34 33 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Egységek programozása LEU programozó

35 34 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Egységek programozása CEC programozó YACL

36 35 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Napirend Hivatkozások AlTrac 6413 ETCS L1 TSS Rendszer elemek Egységek programozása Karbantartás és hiba keresés

37 36 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás ON OFF ÁllapotJelentés A LED jelez és csak rövid időre (kb. 50ms) szűnik meg a jelzés négyszer egy másodperc alatt. A BD üzemi normál működésben van és minkét cstorna azonos kimenetet továbbít. LED jelzések a LEU-n ON OFF A LED gyorsan villog kb. 10Hz-es frekvenciával. A BD „error shut down” módban van. Kövessük az 5.3-ban leírtakat. ON OFF A LED folyamatosan jelez. A következők lehetnek az okok: 1. A BD csak újraindul egy kikapcsolást vagy resetelést követően. A LED jelzi, hogy aBD belső indulási tesztet végez mielőtt normál üzemi állapotba kerül. Ez az állapot kb. 90 másodperc. 2. ”Running” módból „boot strap” módba váltást követően (programozás- hoz) lásd [1] a LED jelez pár másod- percig majd kikapcsol. Ez üzemszerű működés és nincs speciális jelentése.

38 37 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás LED jelzések a LEU-n ON OFF A LED sötét.A következők lehetnek az okok : 1. A BD „boot strap” módban van 2. A BD programozás alatt van 3. A BD-nek nincs táplálása. ON OFF A LED meghatározatlan frekvenciával és ciklussal villog. A BD működik de az A és a B csatornák külünböző kimenetet adnak. Ez normális lehet néhány másodpercig jelzési kép vagy konfiguráció változásnál. Ha ez az állapot hosszabb ideig megmarad egy belső hiba miatt, a BD „error shut down” módba fog lépni. ON OFF A LED lassú kb. 1Hz-es frekvenciával villog. Ez újrabootolás utáni start-up testnél jelenik meg. Ez jelzi, hogy a BD nem működik és a cseréje szükséges.

39 38 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás Karbantartó eszköz Telegramm Teszt (Balíz telegramm tesztelése az EPTT-vel) LEU állapot olvasó „Error Shut Down” Reset („Error shut down” állapot van ha a BD kritikus belső hibát észlel) CEC állapot olvasó

40 39 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás Karbantartó eszköz Telegramm Teszt (Balíz telegramm tesztelése az EPTT-vel) LEU állapot olvasó (gyors ellenőrzés a legfontosabb LEU funkciókról) „Error Shut Down” Reset („Error shut down” állapot van ha a BD kritikus belső hibát észlel) CEC állapot olvasó

41 40 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás LEU állapot olvasó

42 41 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás Karbantartó eszköz Telegramm Teszt (Balíz telegramm tesztelése az EPTT-vel) LEU állapot olvasó (gyors ellenőrzés a legfontosabb LEU funkciókról) „Error Shut Down” Reset („Error shut down” állapot van ha a BD kritikus belső hibát észlel) CEC állapot olvasó (megmutatja az ELEKTRA-ból érkező elem állapotokat és a BD-hez kiválasztott Aspect-eket)

43 42 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás Karbantartó eszköz Telegramm Teszt (Balíz telegramm tesztelése az EPTT-vel) LEU állapot olvasó (gyors ellenőrzés a legfontosabb LEU funkciókról) „Error Shut Down” Reset („Error shut down” állapot van ha a BD kritikus belső hibát észlel) CEC állapot olvasó (megmutatja az ELEKTRA-ból érkező elem állapotokat és a BD-hez kiválasztott Aspect-eket)

44 43 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás CEC állapot olvasó

45 44 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás A diagnosztikai memória Tárolja az összes fontos rendszer eseményt és információt Minden esemény és információ időrendben tárolódik Haznos eszköz a hibakeresésnél 4 hiba típus: Információs (Error type 1) Állapot (Error type 2) Prioritás (Error type3) Kritikus (Error type 4)

46 45 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás Probléma keresés Nincs telegram küldés a balízból Balíz mindíg „default” telegramot küld A balíz néhány „aspect”-et rosszul vagy a LEU default telegramját küldi

47 46 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás Probléma keresés Nincs telegram küldés a balízból Balíz mindíg „default” telegramot küld A balíz néhány „aspect”-et rosszul vagy a LEU default telegramját küldi

48 47 Rail Signalling Solutions M árcius 2008 Karbantartás és hibakeresés, elhárítás Probléma keresés Nincs telegram küldés a balízból Balíz mindíg „default” telegramot küld A balíz néhány „aspect”-et rosszul vagy a LEU default telegramját küldi

49 Rail Signalling Solutions VÉGE


Letölteni ppt "Rail Signalling Solutions Thales RSS Austria TSS Györ CLC 3.1 Oktatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések