Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az öregedés folyamatának lassítása 5 Kronológiai kor: a naptári, anyakönyvi életkor Biológiai életkor: akkor alkalmazzuk az életkor meghatározásához, amikor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az öregedés folyamatának lassítása 5 Kronológiai kor: a naptári, anyakönyvi életkor Biológiai életkor: akkor alkalmazzuk az életkor meghatározásához, amikor."— Előadás másolata:

1 Az öregedés folyamatának lassítása 5 Kronológiai kor: a naptári, anyakönyvi életkor Biológiai életkor: akkor alkalmazzuk az életkor meghatározásához, amikor a szervezet tényleges, fiziológiás állapotát vesszük figyelembe -Az öregedés az egyén genetikai tulajdonságainak és a környezeti ártalmak egymásra hatásából eredő biológiai folyamat, mely minden élőlénynél bekövetkezik, ám nem mindegy, mikor. -Életmódunk jelentős mértékben befolyásolja azt, hogy meddig élhetünk, illetve milyen lesz az életminőségünk idős korban.

2 Az emberi életkor határát káprázatos mértékben lehetne tágítani, ha nagyobb harmóniában élnénk a természet törvényeivel” Selye János „ Az emberi életkor határát káprázatos mértékben lehetne tágítani, ha nagyobb harmóniában élnénk a természet törvényeivel” Selye János Nepáli serpák A Himalája meredek lejtőinek lakói rendkívüli fizikai állóképességükről híresek. Kiváló egészségük és hosszú életük titka, hogy húst alig fogyasztanak - étrendjük közel áll a vegetáriánusokéhoz -, emellett a rendszeres fizikai munka és a Himalája tiszta levegője is nagyban hozzájárul, hogy a nepáli serpák igen hosszú életkort érnek meg.

3 Abházok Abházia a Fekete-tenger keleti partjaitól a Kaukázus gerincéig terjed, területe mintegy 7700 négyzetkilométer, északról Oroszország, délről Grúzia határolja. Az abházok között akadnak 150 éves kort is megérő emberek. Az egészséges megöregedés egyik abház receptje a rengeteg mozgás, ami beépül a napi tevékenységeikbe. Ritka kivételektől eltekintve a zöldségeket nyersen eszik, nem fogyasztanak semmilyen sült ételt, és az ételek frissessége az, amit fontosnak tartanak. A dió és mogyorófélék komoly szerephez jutnak az abház konyhában, mert ezek a legfőbb zsiradékforrások az étrendjükben. Cukrot és vajat sem fogyasztanak, és csak nagyon kevés sót.

4 Hunzák Pakisztán legészakibb csücskében, egy különlegesen termékeny völgyben élnek - amely kétezer évig csaknem teljesen el volt zárva a világ többi részétől. Igen kevés itt a legelő, ami az állattenyésztést lehetetlenné teszi, ezért meglehetősen kevés húst esznek, viszont rengeteg gyümölcsöt, többek között sárga- és őszibarackot, körtét, szedret, fügét, és sokféle dinnyét fogyasztanak. A kutatókat is meglepte az itt élő magas életkorú emberek kiváló fizikai és mentális állapota Pakisztán legészakibb csücskében, egy különlegesen termékeny völgyben élnek - amely kétezer évig csaknem teljesen el volt zárva a világ többi részétől. Igen kevés itt a legelő, ami az állattenyésztést lehetetlenné teszi, ezért meglehetősen kevés húst esznek, viszont rengeteg gyümölcsöt, többek között sárga- és őszibarackot, körtét, szedret, fügét, és sokféle dinnyét fogyasztanak. A kutatókat is meglepte az itt élő magas életkorú emberek kiváló fizikai és mentális állapota.

5 Életkor alakulása a vízözön után Ádám egész életének ideje kilencszáz harminc esztendő; Methusélah egész életének ideje kilencszáz hatvankilenc esztendő Nóé teljes életkora kilencszázötven év volt

6 Gyors ítja az öregedés folyamatát: -a dohányzás, - alkohol-fogyasztás -a helytelen, mértéktelen táplálkozás, - a mozgás- és alváshiány. A túl sok cukor méreg a szervezetnek és elősegíti a ráncosodást és a kollagénvesztést. A túl sok cukor méreg a szervezetnek és elősegíti a ráncosodást és a kollagénvesztést. A hőkezeléssel készült növényi olajok valamint a hidrogénezett margarinok, szintén felelősek a szabad gyökök keletkezésében.

7 A mozgás élénkíti a keringést, segít eltávolítani az érfalakon lévő lerakódásokat, valamint tágítja a kisebb ereket, melyeknek elzáródása szívinfarktushoz vagy strokehoz vezethet. A mozgás élénkíti a keringést, segít eltávolítani az érfalakon lévő lerakódásokat, valamint tágítja a kisebb ereket, melyeknek elzáródása szívinfarktushoz vagy strokehoz vezethet. Az egyik dolog tehát amit tehetünk az öregedés ellen, az a mozgás, szervezetünk fittségének megőrzése.

8 Hortenzia esete: 70 évesen csak néhány lépést tudott megtenni érmeszesedésszívbetegláb-ödémalégszomj Szív- és vese gyógyszerek Magától kezdett el többet mozogni Minden nap néhány lépéssel többet tett Egy hét után másfél kilométert tett meg 86 évesen hegyet mászott

9  Rendszeres folyadékpótlás (napi mennyiség: 8x 2,5 dl víz)  Váltófürdő, hideg- és meleg kezelések  Nagyon jó idegstimuláló, nyugtató, keringés javító  Bőrtisztaság nagyon fontos (milliónyi pórus megnyitása)

10 Rezveratrol A kutatók azt találták, hogy a rezveratrol jelentősen javította - az inzulin-érzékenységet (az ún. HOMA indexet; kevesebb inzulin hatására nagyobb plazma glukóz szint csökkenés volt megfigyelhető) és -az oxidatív stresszt (azaz a rezveratrol aktiválta a szervezet szabadgyökök elleni saját védekező rendszerét). -A rezveratrol-kezelés tehát szignifikánsan javította a koronária betegek állapotát. Főleg a gyümölcsök, termések héjában a héj második, harmadik sorában fordul elő. Elsősorban a szőlőben, vörös szőlőben, magban, kocsányban található meg. Kisebb mennyiségben a mogyoróban és a dióban is fellelhető. Kisebb mennyiségben a mogyoróban és a dióban is fellelhető.

11 Omega 3 és 6 A hidegen sajtolt növényi olajok gazdagok vitaminokban, ásványi anyagokban, zsírsavakban és antioxidánsokban. Fogyasztásukkal sokat tehetünk szellemi és testi fittségünk megőrzéséért. Dió, mogyorófélék mindennapos fogyasztása ajánlott

12 Folsav. Tápláló, folsavban gazdag étrendet követve, sok friss bio zöldséget fogyasztva nap mint nap, a test öregedési folyamatai lassíthatók. Sok leveles salátának és zöldségfélének különösen magas a folsav tartalma. Például a paraj, az endívia, a kelkáposzta, fejes saláta, cékla, karfiol, teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszerek.

13 A legismertebb antioxidánsok a C-vitamin, az E-vitamin, a szelén, a béta-karotin és más karotinoidok, valamint az ugyancsak antioxidáns hatású növények és táplálékkiegészítők, mint amilyen például a Ginkgo biloba, vagyis a páfrányfenyő. Az oxigéngyök-megkötő kapacitás, angol rövidítéssel ORAC, azt jelzi, hogy egy adott anyag milyen mértékű antioxidáns hatást mutat. közelmúltig az ORAC értékek tekintetében az aszalt szilva tartotta a csúcsot, amelynek ORAC értéke Gyümölcs: ORAC-pontszám aszalt szilva: 5770 mazsola: 2830 fekete áfonya: 2400 szeder: 2036 eper: 1546 málna: 1220 szilva: 949 narancs: 750 rózsaszín grépfrút: 483 kantalup dinnye: 252 alma: 218 körte: 134

14 Az E-vitamin egy erélyes antioxidáns, amely a sejt öregedését lassítja le, és rendszeres szedésével fiatalosak maradhatunk. Meggátolja a telítetlen zsírok, továbbá az A-vitamin, a szelén, a kéntartalmú aminosav, valamint a C-vitamin oxidációját a szervezetben. Fokozza az A-vitamin hatását. Csökkenti a vérnyomást és megelőzi az érrendszeri betegségek kialakulását. Az E-vitamin több oxigént juttat a szervezetbe, növeli az állóképességet és gyorsítja a regenerálódást. E vitamin természetes forrásai: búzacsíraolajnapraforgómagmogyorómandula édes burgonya gabonapelyhek (müzli)

15 A vitaminra a szervezetnek elsősorban egy pigment, a rodoszpin előállításához van szüksége, amely a sötétben való látást teszi lehetővé. Fontos szerepe van az ajkak és a tüdő nedvesen tartásában, a testszövetek megfelelő növekedésében, az egészséges bőr megőrzésében. Szerepe van szervezet immunválaszában is elősegítve a baktériumok, vírusok és élősködők okozta fertőzések leküzdését.

16 A Q10-et szervezetünk éves koráig maga állítja elő, de e kor után szintje hanyatlani kezd. A normálisnak mondható szint 25%-os csökkenése szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához, magas vérnyomáshoz és számos más betegséghez vezethet. Q10 koenzim tartalom: szójaolaj , olívaolaj 4-160, szőlőmagolaj 64-73, napraforgóolaj 4-15 rizskorpa 27, kókusz 27 földimogyoró 27, dió 19, szezámmag 18-23, pisztácia 20, mogyoró 17, mandula 5-14 petrezselyem 8-26, brokkoli 6-9, karfiol 2-7, spenót 1-10, szőlő 6-7, kínai kel 2-5 avokádó 10, feketeribizli 3, eper 1, narancs 1-2, grapefruit 1, alma 1

17 Nyers zöldségek, gyümölcsök el ő nyei: az él ő ételekben található enzimek létfontosságúak, f ő zés során viszont nagyrészt elpusztulnak. A szervezetet fiatalító, gyógyító hatású enzimek f ő ként a zöld levelekben találhatók. Bizonyos vitaminok szintén lebomlanak h ő hatására. A nyers zöldségfélék lúgosítják a szervezetet. Bizonyos zöldségfélék esetében szükséges a h ő kezelés, pl. hüvelyesek, gabonafélék (kivéve a csíráztatott gabonát).

18 Zöld turmix: ♥ A zöld turmixok nagyon táplálóak. A hozzávalókat a következ ő arányban kell összeturmixolni: kb. 40%-ban bio zöld levél és 60%-ban érett, bio gyümölcs ♥ A zöld turmixokat könny ű megemészteni. A turmixolás a zöld levelekben és gyümölcsökben lév ő sejtek nagy részét feltöri, ezáltal az értékes tápanyagok kiszabadulhatnak a sejtekb ő l és könnyedén felszívódhatnak szervezetünkben. A felszívódás szó szerint már a szájban megkezd ő dik ♥ A zöld turmixokat könny ű megemészteni. A turmixolás a zöld levelekben és gyümölcsökben lév ő sejtek nagy részét feltöri, ezáltal az értékes tápanyagok kiszabadulhatnak a sejtekb ő l és könnyedén felszívódhatnak szervezetünkben. A felszívódás szó szerint már a szájban megkezd ő dik.

19 A friss gabonaf ű többek között a következ ő enzimeket tartalmazza: proteázok - el ő segítik a fehérjék emésztését citokróm-oxidáz - antioxidáns, a sejtlégzés elengedhetetlen eleme amiláz - el ő segíti a keményít ő emésztését lipáz - zsírbontó enzim fikocianin - segíti a vérképzést transzhidrogenáz - segít a szívizomzatnak SOD (szuper-oxid-dimutáz) - valamennyi sejtben megtalálható, fékezi a sejtöregedést, szabadgyökfogó megköti és hatástalanítja a káros szuperoxidokat a sejtben, így védi azt és segít meg ő rizni a sejt eredeti mivoltát, fiatallá teszi azt! A búzaf ű lé magas koncentrációban tartalmazza ezt az enzimet!

20 A csírák él ő élelmiszerek, fogyasztásuk így rendkívül fontos, különösen a vitaminszegény hónapokban, hiszen kiváló forrásai az A-, B- komplex, C-, D-, E-, G- és K-vitaminnak, valamint számos ásványi anyagnak (kalcium, magnézium, foszfor, kálium, nátrium és szilícium), ráadásul ezek természetes formában vannak jelen, így a szervezet könnyen fel tudja használni.

21 L ucernacsíra (Alfalfa) Igen magas a C-, B-, B12-, D-, E- és K- vitamin-tartalma, sok benne a vas, a kálcium, a foszfor és a magnézium. Rendkívül jótékony hatással bír szív- és érrendszeri betegségek esetén, például megel ő zi a vérrögök kialakulását. Növényi hormonjai hasonlatosak az ösztrogénhez, ezzel például a mellrák megel ő zésében is hatásos. Igen magas a C-, B-, B12-, D-, E- és K- vitamin-tartalma, sok benne a vas, a kálcium, a foszfor és a magnézium. Rendkívül jótékony hatással bír szív- és érrendszeri betegségek esetén, például megel ő zi a vérrögök kialakulását. Növényi hormonjai hasonlatosak az ösztrogénhez, ezzel például a mellrák megel ő zésében is hatásos.

22 Retekcsíra A rengeteg vitamin és ásványi anyag mellett kiemelkedően magas foszfortartalmáról ismert. Természetes antibiotikum,megfázás vagy nátha esetén oldja a nyálkalerakódásokat. Tökéletes vízhajtó, segít a kisebb vese- és epekövek eltávolításában.

23 Hummer és munkatársai 1999-ben publikálták nagyszabású felmérésük eredményeit: Több mint 21 ezer lakoson (21.204) végezték a vizsgálatot, akiket 10 éven át követtek. Azt találták, hogy több mint 7 évvel élnek tovább azok, akik hetente legalább egyszer járnak templomba/gyülekezetbe, mint azok, akik soha nem járnak. Ugyanezt vizsgálva a színes bőrűek esetén, kétszeres, azaz 14 évnyi különbséget találtak. A hit gyakorlása meghosszabbítja az életet

24 Lelki életünk ápolása, lelki békesség, nyugalom megőrzése A derűs és hálás lelkület is erősít „A vidám elme jó orvosságul szolgál; a szomorú lélek pedig megszárasztja a csontokat.” Péld 17,22 Az önzetlen jócselekedet stimulálja az immunrendszert Az ajándékozó bővelkedik, és aki mást felüdít, maga is felüdül. Péld 11,25

25 Ami rontja a szellemi teljesítményt A koffein és az egyéb stimulánsok alapvető tápanyagoktól fosztják meg a szervezetet, ezért kerüld az élénkítő hatású teákat, a csokoládét, a finomított cukortermékeket és a koffeinben ugyancsak gazdag szénsavas italokat. az alumíniumot összefüggésbe hozzák a gyenge memóriával, ezért lehetőség szerint ne használjunk alumíniumedényeket, Szellemi frissesség megőrzése

26 -Azoknál az idősödő embereknél, akik étrendje magas vitamin-és omega-3 zsírsav tartalmú, kevésbé valószínű az agy zsugorodása, mely általában az Alzheimer-kór kísérő tünete, mint azoknál, akik étrendje kevesebbet tartalmazott e tápanyagokból. -Azok az idősek, akik étrendje sok omega-3 zsírsavat, valamint C-, D-, E-, és B-vitamint tartalmazott, nagyobb valószínűséggel értek el jobb eredményt a szellemi képességeiket vizsgáló teszteken, mint azok, akik kevesebbet fogyasztottak az említett tápanyagokból. - Azoknál, akik étrendje sok transzzsírt tartalmazott, sokkal nagyobb volt az agysorvadás előfordulási aránya, így a gondolkodás- és memóriateszteken is gyengébben teljesítettek, mint azok, akik kerülték a transzzsírok fogyasztását.

27 Minden nap tornáztassuk az agyunkat. A mentális stimuláció, különösen valami új tanulása: például hangszeren játszani, vagy új nyelv tanulása, összefüggésbe hozható az agy lassabb öregedésével. A mentális stimuláció, különösen valami új tanulása: például hangszeren játszani, vagy új nyelv tanulása, összefüggésbe hozható az agy lassabb öregedésével.

28 „Késő öregkorban azt gondolják az emberek, hogy életük végéhez közelednek, pedig éppen hogy az életük legértékesebb, legszükségesebb munkája folyik önmaguk és mások számára. Az élet értéke fordítottan arányos a haláltól való távolság négyzetével.” Tolsztoj Az ősz ember előtt kelj fel, és a vén ember orcáját becsüld meg, és féld a te Istenedet. Én vagyok az Úr. 3Mót 19,32 Az ősz ember előtt kelj fel, és a vén ember orcáját becsüld meg, és féld a te Istenedet. Én vagyok az Úr. 3Mót 19,32


Letölteni ppt "Az öregedés folyamatának lassítása 5 Kronológiai kor: a naptári, anyakönyvi életkor Biológiai életkor: akkor alkalmazzuk az életkor meghatározásához, amikor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések