Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 PLAY ELLENJÁTÉK Döntési szempontok szlemliciteknél.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 PLAY ELLENJÁTÉK Döntési szempontok szlemliciteknél."— Előadás másolata:

1 1 PLAY ELLENJÁTÉK Döntési szempontok szlemliciteknél.

2 2 PLAY Menjünk-e szlemre? Az első feladat a legjobb (8+) fit megtalálása, és a laperők limitálása. Miután partnerünk rögzítette az aduszín dönthetünk arról, hogy menjünk-e a szlem felé. - Értékeljük újra a lapunkat, és ha az összerő elérheti a 33 pontot (elosztás+ figura), a szlem lehetséges. - Ha kevésnek találjuk az erőt, mondjunk gémet, aduban, vagy szanban (ha minor az adu és szanra alkalmas a lap). Ez leállási kísérlet. - Ha a szlem lehetséges, licitáljunk egy új színt 3NT felett (vagy 3  -et, ha kőr az adu). Ez kontrol licit, ami kényszerítő.

3 3 PLAY Kontrol licitek. A kontrol licit a jó szlem licit alapja. Tudatja, a szlem érdekeltséget a megállapodott aduszínben, és egyben jelzi, hogy a színben nincs két kiadó. A partner viselkedése: - Ha lapunk minimális vagy nem tetszik, térjünk vissza az aduszínre. Ez lebeszéli a partnert. - Ha lapunk nem minimális vagy tetszik, adjunk mi is kontrol licitet. Ez bátorítja a partnert.

4 4 PLAY Kontrol licitek. A 2NT Jacoby 12+ HCP 4+ . Nyugat 3 licitje rövidség. Kelet átértékeli a lapját, a KJ8 elvesző érték, a lap értéke nem éri el a 12 pontot. A 4 minimumot jelez, lebeszél.

5 5 PLAY Kontrol licitek. Kelet átértékeli a lapját, a lap értéke eléri a 12 pontot, ezért együttműködik. A 3NT egyenletes lap kis plusszal. A 4  tagadja a treff kontrolt. A 4  is tagadja a treff kontrolt, passzt kér.

6 6 PLAY Kontrol licitek. Kelet lapjának értéke jó indulóerő, a 3  egyenletes lap jó 14+. A 4  tagadja a treff kontrolt. A 4 ígéri a TREFF kontrolt. A 4  felkínálja a leállást. Az 5  kontrol licit, (ha erre 5  jön  K és  K hiányzik, leállunk.

7 7 PLAY Kontrol licitek. Ezzel a 16+ BAL lappal nem a Jacoby, hanem a 2  jó licit. A 3  5143, a 3NT enyhe +, a 4NT RKCB, a 6   K és nem áll ki ász és adu, a 6   K.

8 8 PLAY Kontrol licitek. A 2/1 rendszerben Nyugat lapja a 3 licithez éppen elég (mondhatna 4 -t is), ha FrivolusNS-t (Next Step) játszunk. A 3NT FrivolousNS, enyhe + (a 3  azt jelentené, hogy az adu pikk), a 4 leállás (az enyhe + kevés a szlemhez).

9 9 PLAY FrivolousNS. Ha GF helyzetben 3M licit hangzik el, (a 4M ilyen helyzetben olyan lap, amivel minden szleminvitet elutasítanánk) az partnernek limitálni kell a lapját az alábbiak szerint: –– 4Mminimális lap –– 3M+1enyhe +. Erre: 4M ez kevés a szlemhez Cue van remény –– CUEjelentős plussz. Erre: CUE 4M alatt kötelező. Megjegyzés: A 3 után, ha a  adu kizárt, pl 1 -2  /2 -3 3  FrivolousNS 3NT  CUE.

10 10 PLAY Kontrol licitek. Ha az enyhe+ elég lehet, CUE. Itt a 4NT  CUE (ha a 4  RKCB ),ami tagadja a minor CUE-t. Kelet ezért leáll. Ha lapja  3 KQ9654  K3  A752 lenne a szlemet mondana.

11 11 PLAY Kontrol licitek. A 4  Splinter után a 4  RKCB mindent eldönt.

12 12 PLAY Sejthető színtalálkozás. A kontrol licitet általában megelőzi az aduszín rögzítése, de számos logikus kivétel létezik. Ha egy egyenletes lapot jelző játékos a négyes magasságon egy új színt mond, az kontrol licit és találkozást mutat a utolsóként licitált színben. Ha egy játékos a négyes magasságon felüllicitálja az ellenfél színét, az kontrol licit és találkozást mutat a utolsóként licitált színben, többnyire rövidség vagy ász.

13 13 PLAY Sejthető színtalálkozás. A 4  CUE szlemre invitál, és tagadja a treff kontrolt (ha a 2  GF volt).

14 14 PLAY Sejthető színtalálkozás.

15 15 PLAY Sejthető színtalálkozás. Nyugat 4  licitje CUE, káró fit jó lap. Kelet látja, hogy a  K értéktelen, 4  leállást javasol.

16 16 PLAY Roman Key Card Blackwood. Kulcslap BW, 5 kulcslap van a 4 ász és az adu király. A szlemhez ebből négy elengedhetetlen. A válaszok: 1. lépcső0 vagy 3 2. lépcső1 vagy 4 3. lépcső2 vagy 5 4. lépcső2 vagy 5 + adu Q 5. lépcsőpáros kulcslap + színhiány 6. lépcsőpáratlan kulcslap + színhiány Ha a színhiány színe bizonytalan, akkor a 6. lépcső helyett a színét mondjuk vagy 6 adut, ha fölötte van.

17 17 PLAY Roman Key Card Blackwood. Ha ADU Q nem tisztázott 1STEP ASK: ADU=NO CUE=YES+ KING(Q) a színben. Ha a kérdező nem érdeklődik az adu Q felöl: CUE=KING(Q) + ADU Q Ha a kérdező 5 ADU felett CUE-t vagy 5NT-t mond: jelzi, hogy nem áll ki kulcslap, de nem ígér + értéket.

18 18 PLAY Roman Key Card Blackwood. Mi az aduszín? Ha egy színt emeltünk, akkor az. Ha két színt emeltünk, akkor a magasabb rangú. Ha nem volt színemelés, akkor az utoljára bemondott szín. Az ellenfél zavarása esetén: DOPIDBL 03 PASS I4 ROPIRDBL 03PASS I4 DEPODBL EVEN PASS ODD

19 19 PLAY Roman Key Card Blackwood. Az adu a magasabb rangú szín.

20 20 PLAY Roman Key Card Blackwood. Kelet egy ásszal és színhiánnyal az ellenfél színében vállalja a szlemet.

21 21 PLAY Roman Key Card Blackwood. 3  =FIT + GF, 4  =CUE, 4  =ORKC, 5NT=ODD + VOID (az 5  ODD+VOID  lenne).

22 22 PLAY


Letölteni ppt "1 PLAY ELLENJÁTÉK Döntési szempontok szlemliciteknél."

Hasonló előadás


Google Hirdetések