Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hajós Katalin Budapest, június 5.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hajós Katalin Budapest, június 5."— Előadás másolata:

1 Hajós Katalin Budapest, 2015. június 5.
A média szerepe a generációk közötti tudásátadásban Hajós Katalin Budapest, június 5.

2 Változó média A média világa folyamatosan változik, a technológia egyre gyorsabb ütemben alakítja a média környezetet Gutenberg galaxis 15. század Rádio 19. század TV 20.század Computer technológia - internet- social media - ma Változik a média szerepe is Az információs, oktatási, szórakoztató és reklámeszközből a mai társadalom egyik legfontosabb alakítójává vált A különböző kor és társadalmi csoportok, országok eltérő média fogyasztási szokásai fokozatosan kiegyenlítődnek A social media világpolgárrá tesz

3 Melyik média eszköz, milyen irányok?
Európában több időt töltünk online média használatával mint a tradicionális médiaeszközökével A világban átlagosan az internet használók naponta több mint 6 órát neteznek. A gyorsan fejlődő országokban az internet használók többet neteznek A médiához köthető brandek, mint az Apple, Microsoft, Facebook, YouTube a legerősebbek és a legdinamikusabban növekvő üzleti modellekkel működnek A legfejlettebb 50 országban 87 % internet és 55 % az okostelefon penetráció

4 A hazai digitális fogyasztásunk folyamatosan is növekszik
68% 32% TELJES POPULÁCIÓ VÁROSI VIDÉKI 72% INTERNET HASZNÁLÓK INTERNET PENETRÁCIÓ 48% AKTÍV FACEBOOK FELHASZNÁLÓK FACEBOOK PENETRÁCIÓ 117% AKTÍV MOBIL ELŐFIZETÉSEK MOBIL ELŐFIZETÉSEK PENETRÁCIÓJA 42% OKOSTELEFONOK SZÁMA OKOSTELEFON PENETRÁCIÓ 12% HASZNÁLATBAN LÉVŐ TABLETEK SZÁMA TABLET PENETRÁCIÓ Forrás: We are social snapshot riport 2014 feb, eNET, online kutatás, 2014 jan. TG: 18+ éves internetezők

5 Most már tényleg mindenki netezik?
Majdnem… Penetráció és lefedettség Forrás: We are social - US Census Bureau, InternetWorldStats, Facebook; KSH – Eurostat 2013

6 Más korcsoport – más médiahasználat
A fiatalok általában kevesebb TV-t néznek Valamennyi generáció (kivéve az 55 +) már többet olvassa neten a sajtót Az idősebbek többet rádióznak hagyományos eszközökön

7 Kik használják rendszeresen a netet?
Már nemcsak a fiataloké Forrás: Millward B.-TGI, célcsoport: akik legalább naponta használják a netet

8 Social media - generációk összekötője
Social média a legintenzívebben használt média Összességében online létezésünk több mint 40 %-t a social média eszközeivel töltjük. A TRAME projek számára a Facebook, Skype, Twitter, Linkedin, Instragram, mobile applikációk fontos, de csak támogató eszközök A személyes, élő kapcsolatot semmi nem pótolja!

9 Új megközelítések Vásárolt média
tv, sajtó,kereső hirdetés, facebook hirdetés stb. Szerzett média likes, megosztások, kéretlen cikkek, kommentek Saját média honlap, blog, twitter, FB, rendezvények

10 Hogyan tehetjük hasznos szövetségessé a médiát?
Legyen fontos a mi ügyünk a média számára Tudjunk különböző módon s különböző üzenetekkel szólni az eltérő célcsoportokhoz Jó fotók! Hiteles személyiségek Érdekes történetek, kis és nagy események Legyünk hiteles információforrás, egy-egy szakterület referenciapontja Folyamatos kapcsolattartás a média fontos szereplőivel, újságírókkal, szerkesztőkkel Az MNKSZ több mint 60 média megjelenést ért el ben

11 TRAME honlap és facebook

12 Rendszeres média partnereink:
MNKSZ Egyre többször a médiában! Rendszeres média partnereink:

13 Mester és tanítvány Bár a TRAME projekt és a Self- Narration módszer alapvetően a személyes interakciókra épít, a média segítsége elengedhetetlen, hogy Felhívja a figyelmet a TRAME projektre Módszertani eszközként a tanárok és tanulók megismerjék és alkalmazzák Bemutassák a generációk közötti együttműködésben és tudásátadásban rejlő lehetőségeket az eredményeket Igényt generáljon a tudás megosztására a társadalom különböző csoportja között Az oktatás folyamata lassan elszemélytelenedik, a technológia egyre dominánsabbá válik és mind szélesebb körben terjed a technológiai alapú tudás közvetítés, pl. távoktatás, e- egyetem, e-tesztek stb. A tanár, a mester, a professzor személyisége azonban meghatározó marad minden formális és informális tanulási folyamatban.


Letölteni ppt "Hajós Katalin Budapest, június 5."

Hasonló előadás


Google Hirdetések