Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP 5.4.12-14/1-2015-0003

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP 5.4.12-14/1-2015-0003"— Előadás másolata:

1 HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP /

2 Tartalom: EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Célok és alapelvek Főbb tevékenységek Szoftverfejlesztés Vezetői kompetenciák fejlesztése Oktatás-képzés Módszertani támogatás Összegzés – várható eredmények

3 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Célok és alapelvek

4 Mindennapi munka támogatása CÉLOK-ALAPELVEK Egyházi értékek / diakóniai szemlélet Problémafelvetések Megvalósítható alternatívák HIT TUDÁS FEJLŐDÉS Közösségi erőforrások

5 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Szoftverfejlesztés

6 Egyetértés SZOFTVERFEJLESZTÉS Egyet nem értés „Szükség van rá”Formája Prioritásai Bevezetése Működtetése Fenntartása Finanszírozása …

7 Egyetértés SZOFTVERFEJLESZTÉS „Szükség van rá” Szakmai munka támogatása Ellátotthoz kapcsolódó tevékenységek Ellátotthoz kapcsolódó dokumentációk „Összefüggések láttatása”

8 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Oktatás-képzés

9 OKTATÁS - KÉPZÉS Két „e-learning” Négy „hagyományos” A demenciában szenvedő betegek speciális ellátásának minőségi követelményei A szociális munka és a minőségirányítás kapcsolata szociális intézményekben Egészségügyi ismeretek a szociális intézményekben Élet az élet végén – Hospice szemlélet, gyakorlat az időskori ellátásban Konfliktus-konfliktuskezelés Kommunikációs hídépítés ép és fogyatékos emberek között 1.) 2.) 3.) 4.) 5.) 6.) Akkreditált. Ingyenes.

10 Intézmények üzemgazdaságtana Intézmények jogi kérdései OKTATÁS-KÉPZÉS Megalapozott döntéshozatal Reális képalkotás az intézmény vagyonáról és pénzügyi helyzetéről. Konkrét helyzetek megoldásához - gyakorlati és elméleti eszközrendszer Fenntartói és intézményvezetői hatáskörök és feladatkörök megkülönböztetése Szociális jogszabályokat megfelelő értelmezése Egyéni oktatókkal megvalósuló képzések

11 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Vezetői kompetenciák fejlesztése

12 I. Műhelymunka VEZETŐI KOMPETENCIÁK 140 fő. 4x2 nap. 17 csoport. 4 helyszín. Hatás, Meggyőzés, Retorika, Dialektika. Hatáskör, Felelősség, Motiváció, Delegálás, Kontroll. Dicséret, Elmarasztalás, Értékelés, Visszajelzés. Értekezlet. Egyéni gyakorlatok. Folyamatos nyomonkövetés. Működés és működtetés. „Házi feladatok”

13 II. Éves határidőnapló VEZETŐI KOMPETENCIÁK Jogszabályok által határidőre előírt feladatok. Határidőtől független, de évente elvégzendő feladatok. Intézmény vezetése egyben, rendszerve láthassa a feladatokat Kronológiailag mikor, milyen sorrendben lehet /kell a feladatokat munkatársaknak delegálni. I.Éves feladatok II.Havi feladatok III.Napi feladatok.

14 III. „HR protokoll” VEZETŐI KOMPETENCIÁK I.Teendők munkaviszony létrejötte esetén II.Munkaviszony fennállása alatti teendők III.Munkaviszony megszűnéséhez kapcsolódó teendők + Mellékletek: iratminták Könnyen kereshető, adott helyzetekre alkalmazható.

15 IV. Magyarországi Református Egyház pályázatkezelése VEZETŐI KOMPETENCIÁK Pályázatokhoz kapcsolódó szabályzatok: Különös figyelmet fordítva a dokumentumok és számlák kezelésére, illetve feldolgozására. ÖSSZES lényeges tevékenység és feladat

16 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ Módszertani támogatás

17 „Református Szolgálatfejlesztés” MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Több munkacsoport – azonos célok és alapelvek Problémafelvetés Megválaszolható kérdések Alternatívák, megoldási javaslatok Visszacsatolás a problémafelvetésre 1.) 2.) 3.) 4.)

18 Célcsoportoktól független munkacsoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Kapcsolatrendszer Diakónia Lelkiség vs. szakmaiság Együttműködési szándék Határok: védelem vs. nyitottság 1.) 2.) 3.) 4.) 5.) Elfogadás vs. nem elfogadás 6.) „Intézménybe való bekerülés”

19 Célcsoportoktól független munkacsoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS „Intézménybe való bekerülés” Diakóniai múlt vs. jelenlegi szolgáltatások Rászorulók szükségletei vs. intézmények Új szolgáltatási formák vs. meglévő minták MÚLT-JELEN Intézményi diakónia vs. gyülekezeti diakónia „Mintha lazulna a kapcsolat” „Szükség van egymásra.”

20 Célcsoportoktól független munkacsoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS „Intézménybe való bekerülés” KölcsönhatásokEllátott – hozzátartozó- munkatárs Eltérő krízisállapotok – Különböző pszichés állapotok. Adekvát reakciók, megfelelő válaszok. Idősellátás vs. szenvedélybeteg

21 Idősügyi csoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Szakápolás Demens gondozás – kommunikáció, állapotváltozások 1.) 2.) 3.) 4.) Gondozási tervek elkészítése (ajánlás) Intézményi működés vs. mindennapi hitélet „Intézményi lét”

22 Idősügyi csoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Szakápolás „Intézményi lét” Gondozási tervek elkészítése Egyéni szükséglet vs. sablonos gondozási tervek Megfelelő gondozási, ápolási, fejlesztési feladatok és azok megvalósításának módszerei Alap- és szakellátásra is! Leggyakrabban előforduló eseteket a jogszabályoknak megfelelő formában – „minta” Útmutató szakápolási engedély megszerzéséhez Szakápolási protollok

23 Idősügyi csoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Demens ellátás „Intézményi lét” „Demens személy a viselkedésével kommunikál.” Vannak-e erre megfelelő válaszaink? Környezet megteremtésének fontossága, Istentisztelet, gyülekezet szerepe Esetleírásokon keresztül, gyakorlati tapasztalatokra építve, közérthetően.

24 Fogyatékosságügyi csoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Kitagolás- támogatott lakhatás Önkéntesség Kapcsolatrendszer Egészségügy Felkészültség/ elkötelezettség Kommunikáció „Intézményi létből” való kikerülés 1.) 2.) 3.) 4.) 5.)

25 Fogyatékosságügyi csoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Kitagolás- támogatott lakhatás VeszélyekKontroll Közösség szerepe Hierarchikus rendszer megszűnik: „Intézményi létből” való kikerülés Kompetencia Következmények

26 Fogyatékosságügyi csoport MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS Kitagolás- támogatott lakhatás Önállóság Felelősség Változó közeg Döntési kompetenciák Információáramlás „Intézményi létből” való kikerülés Gyógyszerelés Gondnoki rendszer Mentor vs. Gyülekezeti segítők Ellenállás

27 EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ ÖSSZEGZÉS

28 Weblap:

29 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP 5.4.12-14/1-2015-0003"

Hasonló előadás


Google Hirdetések