Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás."— Előadás másolata:

1 ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás azon jellemzőinek összessége, amelyek befolyásolják képességét, hogy meghatározott és elvárt igényeket kielégítsen. A MINŐSÉGSZABÁLYOZÁS azokat az operatív eszközöket jelenti, amelyek a minőségi követelmények teljesítését biztosítják. A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS célja az, hogy a szerződés szerinti minőség megvalósulása iránt bizalmat keltsen a rendszeren belül és a külső partnerekben. MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS = MINŐSÉGSZABÁLYOZÁS + MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS

2 AZ IPARI TERMELÉS CÉLJA: Lehető legkisebb költség Értékarányos minőség Időben állandó minőségTermék PARAMÉTEREINEK meghatározása és standardizálás SPECIFIKÁCIÓKMinőségi szavatosság tápérték érzékszervi jellemzők kémiai ~ mikrobiológiai ~ Logisztikai gyűjtő csomagolás palettázás címkézés belső szavatosság Technológiai keverési méret gyártó sor csomagolás komponens szám ütemszám Pénzügyi alapanyag árak előállítási ktsg. transzfer ár

3 Paraméterek Terméket jellemziGyártást jellemzi Specifikáció, amely a gyártási helytől függetlenül mindig igaz kell, hogy legyen a termékre. Az adott gyár technológiai utasításait és egyéb gyártási előírásait tartalmazza. Nem feltétlenül csak egy termékre jellemző. tárolása InterSpec = Intercompany Specifications SAP = Systems, Applications and Products tárolása helyi (Access) adatbázisban

4 RM 1 RM 3 RM 2 RM 6 RM 5 RM 7 RM 8 RM 4 RM 9 RM 10 RM 12 RM 11 MIX 1 MIX 2 MIX 4 MIX 3 Consumer Unit Content Consumer Unit Trading Unit Distribution Unit PM 1 PM 2 PM 3 PM 4 PM 5 InterSpec: Komponens arányok Tápérték Elkészítés Érzékszervi jell. Törvényi előírások Allergének Árak Belső szav.idő SAP: Töltősúlyok EAN kódok Csomagolási egységek Késztermék ár Routing Szavatossági idő Receptek

5 Miért van szükség a MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREKRE? A tendereken való részvétel előfeltétele az esetek többségében (nem véletlenül) a tanúsított MIR léte! Másképpen “megfulladunk” a papírokban… Miért kell a dokumentációt elektronikusan kezelni?

6 Valamilyen szinten mindnél fontos az azonosíthatóság és nyomonkövethetőség Különböző minőségügyi rendszerek: ISO 9001 (Minőségirányítási Rendszer: MIR) ISO (Környezetirányítási Rendszer: KIR) HACCP (Élelmiszerbiztonsági Rendszer) BRC IFS EUREPGAP ISO (Integrált MIR + HACCP) GMP (Good Manufacturing Practice) TQM (Total Quality Management) Alap: HACCP + nyomonkövethetőség, MIR + KIR elemek

7 Az ISO 9001:2000 szabvány a „Minőségbiztosítás” kategória helyett a „Minőségirányítás” fogalmat használja, ezzel is kiemelve a benne támogatott folyamatszemléletet, amelynek legfontosabb Input / Output elemeiként a vevői követelményeket ill. a vevői megelégedettséget jelöli meg. Változások az ISO 9001:2008 szabványban Az ISO szabványok (immár 22 éve) minden 5. évben felülvizsgálatra kerülnek Az ISO 9000-es család felülvizsgálata megtörtént 2005-ben; ekkor csak a 9000-es szakszótárban történt néhány kisebb változtatás. A célok közt szerepelt, hogy a rendszerdokumentáció változtatásai legyenek kisebbek, mint az auditálási módszerek változtatásai. A felülvizsgálat lehetséges eredményei: megtartás, visszavonás, módosítás, felülbírálat Az ISO 9001:2000 szabványban túlságosan a termék minősége volt a fókuszban; ehelyett most a termék és a termék megfelelése a követelményeknek van az értelmezés középpontjában.

8 Ha a dokumentumok egy szintjén változtatás történik, a kapcsolatok szerinti változtatásokat minden szinten végre kell hajtani! Példa egy oktatási rendszerből: A Minőségügyi rendszer pl. egy laboros tárgy oktatására készült… A rendszer folyamatai (eljárásai) az egyes kurzus-típusok A munkautasítások az egyes laborok szerveren levő feladatlapjai A feljegyzések órai jegyzetek, programok, zh-eredmények… Alapfogalmak (1)

9 MS Access = Windows alatt futó relációs adatbázis- kezelő alkalmazás Adatbázis = egymással kapcsolatba hozható adatállományok összessége (Pl. hallgatói adatbázis: Neptun) Relációs adatbázis = a különböző jellegű, de mégis egymással kapcsolatba hozható adathalmazokat “önállóan” tároljuk, közöttük egy azonos adatot tartalmazó “mező” tartja a kapcsolatot (Pl. Neptun-kód, tantárgy-kód) Az adatok “rekord”-jaiból épülnek fel az adat-”Táblák”. A “Lekérdezések”-kel válogatjuk adatainkat a megfelelő “Szempont”-ok szerint. A szempontok megfogalmazására szolgál az SQL (Structured Query Language) nyelv. Az “Űrlap”-ok megkönnyítik az adatbevitelt, a “Jelentés”-ek megjelenítik adatainkat. Alapfogalmak (2)

10 Access - rekord, tábla, lekérdezés Az OKTAT tábla rekordjai Az OKTAT tábla két lekérdezése A 2. és 3. csoport azon tagjai, akik a 3. oktatáson részt vettek Azok a munkatársak, akik az első két oktatáson részt vettek

11 Tematika és követelmények Jegyekhez ponthatárok: Jegy: (pontok) min Laborok tematikai beosztása: A két beszámolón maximálisan szerezhető pontból legalább 16+8 pont megszerzése. A négy, alapösszegében max. 20 pontos HF eredményt az S szorzóval figyelembe véve min. 16 pont megszerzése. A két témakörhöz tartozó 2-2 HF megoldás pontösszegeit egy-egy, a ZH ill. Diger eredményétől függő 0  S  2 szorzóval megszorozva vesszük figyelembe Követelmények:


Letölteni ppt "ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések