Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet"— Előadás másolata:

1 A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet

2 Centrális perspektíva
Más néven egy iránypontos vagy vonalperspektíva Ha egy szögletes formával pontosan szemben állunk, akkor a távolodó párhuzamos élek látszólag egy pontban találkoznak Pl.: Leonardo da Vinci: Utolsó vacsora, Raffaello Santi: Athéni iskola

3

4 Békaperspektíva Horizontsík alól
Mintha egy béka szemszögéből figyelnénk a látványt Térmélység illúzióját kelti Pl.: Masaccio: Szentháromság

5

6 Madártávlat A horizontsík a formák felett helyezkedik el
Jól elkülönülő formák Térképszerűség Pl.: Id. Pieter Bruegel: Tél

7

8 Levegőperspektíva Plasztikussá formált alakok Feloldódó körvonalak
Sfumato – az éles körvonalak tompítása, részletek lágyítása, fátyolosítása A horizont felé közeledő formák egyre halványabbak Pl.: Leonardo da Vinci: Mona Lisa, Szent Anna harmadmagával

9

10 Színtávlat A közeli formák színei élénkebbek, melegebbek
A távolabbiaké tompábbak, hidegebbek Pl.: Giorgione: A vihar

11

12 Eszközök Előrajzolt háló Iránypont meghatározása
Háromszög kompozíció (festészet) Gúla kompozíció (szobrászat)

13

14 Realizmus Valóság megragadására törekszik Nem idealizál
A képek viszonylag sötétek Pontos emberábrázolás Képviselői: Munkácsy Mihály, Szinyei-Merse Pál, Paál László

15 Munkácsy Mihály

16 Szinyei-Merse Pál

17 Paál László

18 Tornyai János

19 Rudnay Gyula

20 Tornyai János: Alföldi táj rózsaszín felhőkkel

21 Tornyai János: Alföldi tanya

22 Koszta József


Letölteni ppt "A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet"

Hasonló előadás


Google Hirdetések