Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként."— Előadás másolata:

1 Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként képes a tanárképzésben gyakorlatukat töltő mentoráltak számára adekvát szakmai támogatást nyújtani” a gyakorlat során valamennyi iskolai tevékenység gondozója; a hallgatói egyéni fejlődési terv megvalósításának legfontosabb szakmai támogatója;

2 Mi a feladata a gyakorlatvezető mentornak?
Az egyéni összefüggő szakmai gyakorlat tevékenységcsoportjai: a szaktárgy tanításával kapcsolatos tevékenységek a szaktárgy tanításán kívüli oktatási, nevelési alaptevékenységek az iskola, mint szervezet és támogató rendszereinek megismerése a szakmai gyakorlaton szerzett tapasztalatok feldolgozása szemináriumokon a szakmai gyakorlat során végzett tevékenységeket bemutató portfólió elkészítése

3 A tanításon kívüli oktatási, nevelési tevékenységek
hospitálás nem szaktárgyi órákon; osztályfőnöki jellegű tevékenységek; iskolai rendezvényeken való részvétel, közreműködés azok szervezésében, lebonyolításában; egy-egy tanuló életútjának, családi hátterének, iskolai pályájának megismerése; mérés, értékelés, minőségbiztosítás a gyakorlatban (kompetenciamérés, belső mérések, vizsgarendszer); ifjúságvédelem, drogprevenció, mentálhigiéné, iskolai agresszió, konfliktuskezelés helyi gyakorlatának megismerése; SNI-s, hátrányos helyzetű tanulókkal, kisebbségi csoportokkal való bánásmód megismerése;

4 Az iskola, mint szervezet és támogató rendszereinek megismerése
törvényi, rendeleti háttér, intézményi belső szabályozás dokumentumai; az iskola szervezeti felépítése, működési rendje; Pedagógiai program, a szakmai munka tervezésének tanévi elemei; minőségirányítási rendszer megismerése; az iskola, a család és a helyi közösségek kapcsolata, az együttműködés formái; támogató, segítő rendszerek, szakmák megismerése;

5 Ki lehet mentortanár? magas szintű pedagógiai, pszichológiai, módszertani tudás, igény e tudás megújítására, bővítésére; segítői, tanácsadói kompetenciák megléte, avagy igény annak kialakítására; elkötelezettség az eredményes iskolai gyakorlat kiemelt jelentősége mellett; gyakorlatvezető mentori megbízás a felsőfokú tanintézet részéről;

6 A pályázatnak tartalmaznia kell:
Mentori pályázat A pályázatnak tartalmaznia kell: szakmai önéletrajzot pedagógusi hitvallás bemutatását felsőfokú iskolai végzettséget igazoló dokumentumot 2015-ig gyakorlatvezető mentor szakképzettséget igazoló dokumentumot 2015-től pedagógus szakvizsga meglétét igazoló dokumentumot, mely magában foglalja a gyakorlatvezető mentor szakirányú továbbképzés, vagy a gyakorlatvezető mentor modul elvégzését a nevelő-oktató munkában eltöltött legalább 5 éves aktív szakmai gyakorlat igazolását a partneriskola igazgatójának támogató nyilatkozatát


Letölteni ppt "Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként."

Hasonló előadás


Google Hirdetések