Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 1 Komjáthy Péter Komplex biztosítási szolgáltatási csomag a vállalati és magáninformáció védelmére.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 1 Komjáthy Péter Komplex biztosítási szolgáltatási csomag a vállalati és magáninformáció védelmére."— Előadás másolata:

1 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 1 Komjáthy Péter Komplex biztosítási szolgáltatási csomag a vállalati és magáninformáció védelmére

2 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 2 Fontos dolgok!  Megtiszteltetés a meghívás  Nem vagyok informatikai szakember!  Biztosítási szakember vagyok  Időnként engem is szeretnek és „szeretnek” az ügyfelek!  Megoldjuk a problémáikat és megoldást keresünk a megoldatlan helyzetekre

3 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 3 Az előadás célja  Az informatikai biztosítási fejlesztési projekt folyamatának bemutatása  A fejlesztők és partnerek bemutatása  Integrálódási lehetőségek az IT-szakma résztvevőivel  Milyen problémákkal küzdünk?

4 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 4 Bemutatkozás: kik vagyunk?  Komjáthy Péter – projektvezető  NGT Kft  Innovációval a Védelemért és a Biztonságért Társaság  Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület  Szakmai együttműködő partnerek

5 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 5 Komjáthy Péter  1985 óta a biztosítási szakmában  Szakterület: értékesítés, szolgáltatás  Referenciák: Aegon, Allianz, ING, AXA, ABN- AMRO, Groupama  Számos szakmai kitüntetés, minőségi díj  Nemzetközi képzések

6 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 6 New Generation Technology Kft  Az „intelligens ház” (smart home, i-ház) szemlélet és technológia innovatív integrált rendszerré építése  Távfelügyeleti szolgáltatási bróker rendszer kiépítése  IT-biztosítási alkuszi szolgáltatás támogatása  Elektronikai és IT-rendszerek építése, alkalmazás-fejlesztése  Polgári, katonai, informatikai biztonsági minőségirányítási rendszerek építése  Biztonságtechnikai rendszerek és eszközök forgalmazása

7 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 7 Vezető informatikai és rendszerbiztonsági vállalkozások  A magyarországi adatmentés úttörői  IT-biztonsági specialisták  Nemzetközi és állami referenciákkal bíró cégek  Nemzetközi díjak, elismerések, publi- kációk birtokosai

8 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 8 Közreműködő partnereink  Kürt Computer Rendszerház ZRt  Intersoft Hungary ZRt  Hunguard Kft  Fornax ZRt  Tonic Kft  Jelenérték Kft  Pályázati asszisztencia  Mobilszolgáltatók

9 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 9 Az alapötlet  Informatikai rendszerek és adatállo- mányok védelmének megvalósítása, helyreállítása és ezen tevékenységek finanszírozása biztosítás útján  Üzleti biztosító létrehozása a tevékenységre  Komplex kapcsolódó szolgáltatási rendszer kialakítása

10 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 10 Mi az alapvető probléma?  Nincs minden veszélyhelyzetre kiterjedő vállalati és egyéni IT-biztosítási csomag  A „legizgalmasabb” helyzetekre nem ad biztosítási megoldást  Megfizethetetlenül drága lenne  Megfelelő asszisztencia hiánya  Valós kártérítés + következményi károk

11 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 11 Melyek a „legizgalmasabb” területek?  Adatvesztési, -lopási biztosítás (az egyik legnagyobb veszélynem)  Kommunikáció során elszenvedett károk (online fizetés is!!!)  Humán kockázatok (gondatlan alkalmazottak + elhagyott eszközök)  Szolgáltatás során okozott felelősségi károk

12 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 12 Kárrendezési gyakorlat az AIG Netadvantage termékében  „All risks” típusú biztosítás  Teljes kockázatvállalás, kivéve…  …adatvesztés esetén kizárólag az adatok manuális visszatöltésére nyújt fedezetet  Ennél többet és jobbat szeretnénk  Minőségi többletszolgáltatásokkal

13 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 13 Kockázati tényezők és szempontok az AIG Netadvantage termékénél  Kapcsolattípus, tűzfal, felelős, antivírus védelem  Adatmentési folyamat  Használati előírások (Policy), oktatás  Felhasználónév, jelszóváltás  Telepített programok  Protokoll típus(ok)  Tevékenység és kártörténet

14 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 14 Kockázatcsomag a Techshield (USA) Technology Risk Service Group-nál  Adat visszanyerésének, helyreállításának és/vagy visszatöltésének költségei  Okok: vírus, akaratlan alkalmazotti hiba, tisztességtelen adatbevitel vagy módosítás alkalmazott illetve külső behatoló által, adatlopás, adatvesztés, tűz, természeti katasztrófa, fizikai károk, adatátvitel okozta károk

15 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 15 A Kürt-oldali megközelítés

16 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 16 A teljes termékskála – a modulok 1.IT-erőforrások tűz/elemikár-biztosítása 2.IT-erőforrások lopás/rablás-biztosítása 3.Adatállományok biztosítása 4.Online banking és fizetés kárai 5.Külső támadások, behatolások biztosítása 6.Vírusok, spamek elleni biztosítás 7.IT-rendszerek üzemszünet biztosítása 8.IT-alkalmazottak szabotázs biztosítása

17 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 17 A teljes termékskála – a modulok 9.Projekt felelősségbiztosítás (kötelező) 10.IT-kulcsemberek szakmai felelősségbiztosítása 11.IT-munkaadói felelősségbiztosítás 12.IT-alkalmazottak személybiztosítása 13.Kommunikációs eszközbiztosítás 14.Mobil adatállományok biztosítása 15.Mobiltelefonok szoftverbiztosítása

18 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 18 A teljes termékskála – a modulok 16.Mobil adatátvitellel okozott károk felelősségbiztosítás 17.Mobilkommunikáció okozta egészségkárosodások biztosítása 18.Távoli adatmentési („Mobilsafe”) szolgáltatás 19.Weboldal üzemeltetőjeként okozott károk felelősségbiztosítása 20.Non-stop assistance szolgáltatás 21.IT-szegmens egyéb biztosításai

19 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 19 Miért foglalkozunk a mobilkommunikációs szegmenssel? 1983. Az első mobiltelefon 1990. Az első digitális mobiltelefon 1996. 50 millió GSM-felhasználó 1998. 100 millió GSM-felhasználó 2004. 1 milliárd GSM-felhasználó + 4G 2005. 1 trillió SMS a világon 2006. 980 millió készülék eladása 1 év alatt 2007. 2 milliárd GSM-felhasználó

20 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 20 Miért foglalkozunk a mobilkommunikációs szegmenssel?  2009-re a munkavállalók 71 %-a fog valamilyen mobil eszközt vagy adathordozót használni, jelenleg a vezetők 81 %-a már használ  2004. Az első mobil vírusok (azóta 200- féle), nem az operációs rendszerre, hanem az emberi hiszékenységre alapoznak

21 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 21 Az IT biztosítási tevékenység piaca  Pénzintézetek, bankok  IT ágazat vállalatai  Államigazgatási intézmények  Önkormányzatok  Multicégek  Kis- és középvállalkozások  Egyéni vállalkozók  Lakossági felhasználók

22 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 22 Lakossági, magánszegmens  Folyamatosan veszélyeztetve  2006-ban a világ összes e-mail-jének 86,2 %-a volt kéretlen  Egyesült Királyság: már a lakosság 9 %-a (4,1 millió fő) volt áldozat  Átlagos kárérték 1,2 MFt (3.000 Font)  Törekednünk kell a sok kis ügyfélre is az optimális portfólió érdekében

23 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 23 Mi történt az elmúlt 2 évben?  Kapcsolatfelvétel, ismerkedés  Problémák definiálása  Alternatívák állítása  Üzleti terv készítésének elkezdése  Gazdasági és piaci elemzések  Piac- és közvéleménykutatás  Fejlesztési és költségtáblák

24 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 24 Mi történt az elmúlt 2 évben?  Kockázati mátrix  Termékfejlesztés  Vezető munkatársak felkutatása  Tőkebefektetői piac szondázása  Jelentős saját és külső invesztíció  Együttműködési megállapodások  Marketing terv  Külföldi szakmai anyagok felkutatása

25 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 25 A kockázati mátrix  IT-tapasztalati tényezőkön alapuló kockázat definiálás  Tartalmazza az összes kártípust és  Az összes károsítható elemet

26 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 26 Data Classification System®  Fejlesztés alatt álló objektív adatminősítési rendszer  Súlyozott kockázati mérőszámot eredményez az adat típusa, mennyisége, védettsége, mentési módja, tárolási helye, gazdasági kategóriája, hozzáférése, a hálózat létszáma, tulajdonlása és kártörténete alapján

27 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 27 Átfogó piacfelmérés 2005  A hatályos adatvédelmi törvények betartásával  1400 megkeresés személyesen és elektronikus úton  Döntéshozók vagy -befolyásolók a munkahelyi IT-biztonsági kiadásokat illetően  60 % Budapest, 40 % vidék

28 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 28 A válaszadók összetétele  28,57 % informatikai döntéshozó  46,43 % informatikai befolyásoló munkatárs  25,00 % munkahelyi számítógép- használó egyéb cég vagy magánsze- mély  Heterogén ágazati összetétel  Semmilyen előzetes tájékoztatást nem nyújtottunk előtte

29 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 29 Rendszeres számítógép-használat  69,03 % mindkét helyen  24,05 % csak a munkahelyén  6,92 % csak otthon  Egyre inkább összeolvad az információáramlás környezete

30 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 30 Naponta számítógép-használattal töltött idő  76,82 % 3 óránál többet  18,69 % 1-3 órát  3,98 % 10-60 percet  0,52 % néhány percet

31 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 31 IT-probléma esetén mennyi ideig tudná nélkülözni a számítógépet?  5,89 % max. 10 percig  9,36 % max. 60 percig  18,02 % max. 2 órát  22,36 % max. 4 órát  22,36 % max. 8 órát  14,38 % max. 2 napig  5,55 % max. 1 hétig  2,08 % egy hétnél tovább is

32 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 32 Hardver+szoftver érték munkaállomásonként?  13,17 % 200 eFt alatt  43,33 % 200-500 eFt között  39,17 % 500 e-1 millió Ft között  4,33 % 1 millió Ft felett

33 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 33 A vállalati munkaállomások száma  7,84 % egyetlen munkaállomás  22,13 % 2-10 munkaállomás  33,45 % 11-50 munkaállomás  36,59 % 51 munkaállomás felett  92,16 % tehát hálózati résztvevő

34 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 34 A biztonsági rendszer elemei  89,45 % jelszavas védelem  92,21 % vírusvédő szoftver  68,34 % tűzfal  37,54 % biztonsági szerver  51,04 % kialakult adatmentési technológia  30,97 % használja egyidejűleg mindet

35 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 35 Félelmek  74,57 % adatvesztés  74,22 % vírus  25,43 % lopás, rablás (fizikai)  23,70 % tűz, elemi kár  8,82 % gyártási, technológiai hiba  8,65 % illetéktelen behatolás

36 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 36 Eseményszám évente  1,89 % egyszer sem  8,42 % 1-2 alkalommal  15,37 % 3-4 alkalommal  32,21 % 5-10 alkalommal  29,05 % 10-20 alkalommal  13,05 % 20-nál többször

37 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 37 Kármegoszlás  65,92 % adatvesztés  54,67 % vírus  11,25 % gyártási hiba  4,67 % illetéktelen behatolás  4,67 % lopás, rablás (fizikai)  4,50 % tűz, elemi károk

38 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 38 Mennyit fordítana elveszített adatai visszanyerésére?  18,18 % 0-10 ezer Ft-ot  17,17 % 10-20 ezer Ft-ot  32,53 % 20-50 ezer Ft-ot  15,96 % 50-100 ezer Ft-ot  13,74 % 100-250 ezer Ft-ot  2,42 % 250 ezer Ft felett

39 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 39 Biztosítási hajlandóság  50,69 %IGEN  28,72 %NEM  20,59 %NEM TUDOM ELDÖNTENI  71,28 %NEM UTASÍTJA EL AZ IT- BIZTOSÍTÁST!

40 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 40 Mennyit szánna biztosításra évente és munkaállomásonként?  62,12 % 12-24 ezer Ft-ot  24,57 % 36-60 ezer Ft-ot  7,51 % 72-120 ezer Ft-ot  4,44 % 132-180 ezer Ft-ot  0,34 % 192-240 ezer Ft-ot  1,02 % 240 ezer Ft felett

41 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 41 GKIeNET felmérés  Az elmúlt 1 évben a cégek 19 %-a szembesült IT-biztonsági problémával  Az elmúlt 1 évben a cégek 17 %-át érte olyan vírustámadás, amely adatvesztést/munkaidőkiesést okozott  Az 5 főnél nagyobb cégek 89 %-a használ vírusirtó programot  Emelkedő tendencia az illetéktelen behatolásoknál és a humán kockázatoknál

42 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 42 Következtetések  Többségi igen  Minél nagyobb a biztonsági szint, annál inkább igénylik a biztosítást  Megfizethető termékekre van szükség  Érdemes a professzionális, nagyfelhasználókat külön is megcélozni  További szegmentált felmérés szükséges

43 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 43 Teendőink  Az eddigi fejlesztések összegzése  Szakmai befektető bevonása  Termékcsomagok véglegesítése  DCS adatértékelés elkészítése  Kárstatisztikai adatbázis létrehozása  Viszontbiztosítási háttér kialakítása  Kapcsolódó szolgáltatások elindítása  Piacra lépés

44 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 44 Miért nem tartunk előrébb?  Fejlesztési tőke hiánya  Korlátozott munkakapacitás  Korlátozott statisztikai adatok  Némi bizonytalanság a biztosítási és az IT-piacon  Misztikum (?)

45 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 45 Piaci potenciál  Számításaink szerint 4 év alatt 200.000 ügyfél/biztosított munkaállomás  Az első 4 évben 10 Mrd Ft feletti díjbevétel  Gyors megtérülés, profitábilitás  Széleskörű kapcsolódó szolgáltatások

46 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 46 A megoldás? IT1 IT ONE Informatikai Biztonsági Fejlesztő-Szolgáltató ZRt

47 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 47 Az IT1 Csoport struktúraterve IT1 Informatikai Biztonsági Fejlesztő-Szolgáltató ZRt IT biztosítási és biztonsági bróker (később Informatikai Biztosító) Informatikai assistance szolgáltató cég és asszisztenciaportál Rendszerépítő, - üzemeltető, -auditáló valamint kockázat- és kárfelmérő cég

48 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 48 Közvetlen hatások, előnyök  Egyértelművé, művelhetővé és ügyfélbaráttá tenni a szolgáltatást  Közös érdekek mentén minőségi szolgáltatásokat nyújtani  Megelőzni, csökkenteni, felmérni a károkat  Piaci ármérséklő hatást elérni  Erősíteni az IT-biztonsági kultúrát

49 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 49 Kockázatok  Szegmentált szolgáltatás  Piaci verseny  A biztosítási termékek másolhatóak  Piaci reakciók  IT-biztonsági szolgáltatók együttműködése  Megtérülési idő változása

50 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 50 Miben várjuk segítségüket?  Vélemény bármely alap- vagy részlet- kérdésben  Szolgáltatói együttműködés  Befektetői kapcsolatok  Keressük az optimális befektetői összetételt  Tervezett piacra lépés 2008-ban

51 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 51 Kérdések, kapcsolat Komjáthy Péter projektvezető +36 20 661 6656 mobil +36 22 565 419 fax. E-mail: komjathy@hu.inter.netkomjathy@hu.inter.net Szalay Miklós +36 30 942 0582 Nagyné dr.Szilvási Mária +36 30 952 2096

52 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 52 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 1 Komjáthy Péter Komplex biztosítási szolgáltatási csomag a vállalati és magáninformáció védelmére."

Hasonló előadás


Google Hirdetések