Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 1 Komjáthy Péter Komplex biztosítási szolgáltatási csomag a vállalati és magáninformáció védelmére.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 1 Komjáthy Péter Komplex biztosítási szolgáltatási csomag a vállalati és magáninformáció védelmére."— Előadás másolata:

1 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Komjáthy Péter Komplex biztosítási szolgáltatási csomag a vállalati és magáninformáció védelmére

2 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Fontos dolgok!  Megtiszteltetés a meghívás  Nem vagyok informatikai szakember!  Biztosítási szakember vagyok  Időnként engem is szeretnek és „szeretnek” az ügyfelek!  Megoldjuk a problémáikat és megoldást keresünk a megoldatlan helyzetekre

3 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Az előadás célja  Az informatikai biztosítási fejlesztési projekt folyamatának bemutatása  A fejlesztők és partnerek bemutatása  Integrálódási lehetőségek az IT-szakma résztvevőivel  Milyen problémákkal küzdünk?

4 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Bemutatkozás: kik vagyunk?  Komjáthy Péter – projektvezető  NGT Kft  Innovációval a Védelemért és a Biztonságért Társaság  Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület  Szakmai együttműködő partnerek

5 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Komjáthy Péter  1985 óta a biztosítási szakmában  Szakterület: értékesítés, szolgáltatás  Referenciák: Aegon, Allianz, ING, AXA, ABN- AMRO, Groupama  Számos szakmai kitüntetés, minőségi díj  Nemzetközi képzések

6 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum New Generation Technology Kft  Az „intelligens ház” (smart home, i-ház) szemlélet és technológia innovatív integrált rendszerré építése  Távfelügyeleti szolgáltatási bróker rendszer kiépítése  IT-biztosítási alkuszi szolgáltatás támogatása  Elektronikai és IT-rendszerek építése, alkalmazás-fejlesztése  Polgári, katonai, informatikai biztonsági minőségirányítási rendszerek építése  Biztonságtechnikai rendszerek és eszközök forgalmazása

7 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Vezető informatikai és rendszerbiztonsági vállalkozások  A magyarországi adatmentés úttörői  IT-biztonsági specialisták  Nemzetközi és állami referenciákkal bíró cégek  Nemzetközi díjak, elismerések, publi- kációk birtokosai

8 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Közreműködő partnereink  Kürt Computer Rendszerház ZRt  Intersoft Hungary ZRt  Hunguard Kft  Fornax ZRt  Tonic Kft  Jelenérték Kft  Pályázati asszisztencia  Mobilszolgáltatók

9 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Az alapötlet  Informatikai rendszerek és adatállo- mányok védelmének megvalósítása, helyreállítása és ezen tevékenységek finanszírozása biztosítás útján  Üzleti biztosító létrehozása a tevékenységre  Komplex kapcsolódó szolgáltatási rendszer kialakítása

10 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Mi az alapvető probléma?  Nincs minden veszélyhelyzetre kiterjedő vállalati és egyéni IT-biztosítási csomag  A „legizgalmasabb” helyzetekre nem ad biztosítási megoldást  Megfizethetetlenül drága lenne  Megfelelő asszisztencia hiánya  Valós kártérítés + következményi károk

11 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Melyek a „legizgalmasabb” területek?  Adatvesztési, -lopási biztosítás (az egyik legnagyobb veszélynem)  Kommunikáció során elszenvedett károk (online fizetés is!!!)  Humán kockázatok (gondatlan alkalmazottak + elhagyott eszközök)  Szolgáltatás során okozott felelősségi károk

12 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Kárrendezési gyakorlat az AIG Netadvantage termékében  „All risks” típusú biztosítás  Teljes kockázatvállalás, kivéve…  …adatvesztés esetén kizárólag az adatok manuális visszatöltésére nyújt fedezetet  Ennél többet és jobbat szeretnénk  Minőségi többletszolgáltatásokkal

13 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Kockázati tényezők és szempontok az AIG Netadvantage termékénél  Kapcsolattípus, tűzfal, felelős, antivírus védelem  Adatmentési folyamat  Használati előírások (Policy), oktatás  Felhasználónév, jelszóváltás  Telepített programok  Protokoll típus(ok)  Tevékenység és kártörténet

14 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Kockázatcsomag a Techshield (USA) Technology Risk Service Group-nál  Adat visszanyerésének, helyreállításának és/vagy visszatöltésének költségei  Okok: vírus, akaratlan alkalmazotti hiba, tisztességtelen adatbevitel vagy módosítás alkalmazott illetve külső behatoló által, adatlopás, adatvesztés, tűz, természeti katasztrófa, fizikai károk, adatátvitel okozta károk

15 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum A Kürt-oldali megközelítés

16 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum A teljes termékskála – a modulok 1.IT-erőforrások tűz/elemikár-biztosítása 2.IT-erőforrások lopás/rablás-biztosítása 3.Adatállományok biztosítása 4.Online banking és fizetés kárai 5.Külső támadások, behatolások biztosítása 6.Vírusok, spamek elleni biztosítás 7.IT-rendszerek üzemszünet biztosítása 8.IT-alkalmazottak szabotázs biztosítása

17 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum A teljes termékskála – a modulok 9.Projekt felelősségbiztosítás (kötelező) 10.IT-kulcsemberek szakmai felelősségbiztosítása 11.IT-munkaadói felelősségbiztosítás 12.IT-alkalmazottak személybiztosítása 13.Kommunikációs eszközbiztosítás 14.Mobil adatállományok biztosítása 15.Mobiltelefonok szoftverbiztosítása

18 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum A teljes termékskála – a modulok 16.Mobil adatátvitellel okozott károk felelősségbiztosítás 17.Mobilkommunikáció okozta egészségkárosodások biztosítása 18.Távoli adatmentési („Mobilsafe”) szolgáltatás 19.Weboldal üzemeltetőjeként okozott károk felelősségbiztosítása 20.Non-stop assistance szolgáltatás 21.IT-szegmens egyéb biztosításai

19 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Miért foglalkozunk a mobilkommunikációs szegmenssel? Az első mobiltelefon Az első digitális mobiltelefon millió GSM-felhasználó millió GSM-felhasználó milliárd GSM-felhasználó + 4G trillió SMS a világon millió készülék eladása 1 év alatt milliárd GSM-felhasználó

20 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Miért foglalkozunk a mobilkommunikációs szegmenssel?  2009-re a munkavállalók 71 %-a fog valamilyen mobil eszközt vagy adathordozót használni, jelenleg a vezetők 81 %-a már használ  Az első mobil vírusok (azóta 200- féle), nem az operációs rendszerre, hanem az emberi hiszékenységre alapoznak

21 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Az IT biztosítási tevékenység piaca  Pénzintézetek, bankok  IT ágazat vállalatai  Államigazgatási intézmények  Önkormányzatok  Multicégek  Kis- és középvállalkozások  Egyéni vállalkozók  Lakossági felhasználók

22 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Lakossági, magánszegmens  Folyamatosan veszélyeztetve  2006-ban a világ összes -jének 86,2 %-a volt kéretlen  Egyesült Királyság: már a lakosság 9 %-a (4,1 millió fő) volt áldozat  Átlagos kárérték 1,2 MFt (3.000 Font)  Törekednünk kell a sok kis ügyfélre is az optimális portfólió érdekében

23 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Mi történt az elmúlt 2 évben?  Kapcsolatfelvétel, ismerkedés  Problémák definiálása  Alternatívák állítása  Üzleti terv készítésének elkezdése  Gazdasági és piaci elemzések  Piac- és közvéleménykutatás  Fejlesztési és költségtáblák

24 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Mi történt az elmúlt 2 évben?  Kockázati mátrix  Termékfejlesztés  Vezető munkatársak felkutatása  Tőkebefektetői piac szondázása  Jelentős saját és külső invesztíció  Együttműködési megállapodások  Marketing terv  Külföldi szakmai anyagok felkutatása

25 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum A kockázati mátrix  IT-tapasztalati tényezőkön alapuló kockázat definiálás  Tartalmazza az összes kártípust és  Az összes károsítható elemet

26 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Data Classification System®  Fejlesztés alatt álló objektív adatminősítési rendszer  Súlyozott kockázati mérőszámot eredményez az adat típusa, mennyisége, védettsége, mentési módja, tárolási helye, gazdasági kategóriája, hozzáférése, a hálózat létszáma, tulajdonlása és kártörténete alapján

27 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Átfogó piacfelmérés 2005  A hatályos adatvédelmi törvények betartásával  1400 megkeresés személyesen és elektronikus úton  Döntéshozók vagy -befolyásolók a munkahelyi IT-biztonsági kiadásokat illetően  60 % Budapest, 40 % vidék

28 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum A válaszadók összetétele  28,57 % informatikai döntéshozó  46,43 % informatikai befolyásoló munkatárs  25,00 % munkahelyi számítógép- használó egyéb cég vagy magánsze- mély  Heterogén ágazati összetétel  Semmilyen előzetes tájékoztatást nem nyújtottunk előtte

29 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Rendszeres számítógép-használat  69,03 % mindkét helyen  24,05 % csak a munkahelyén  6,92 % csak otthon  Egyre inkább összeolvad az információáramlás környezete

30 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Naponta számítógép-használattal töltött idő  76,82 % 3 óránál többet  18,69 % 1-3 órát  3,98 % percet  0,52 % néhány percet

31 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum IT-probléma esetén mennyi ideig tudná nélkülözni a számítógépet?  5,89 % max. 10 percig  9,36 % max. 60 percig  18,02 % max. 2 órát  22,36 % max. 4 órát  22,36 % max. 8 órát  14,38 % max. 2 napig  5,55 % max. 1 hétig  2,08 % egy hétnél tovább is

32 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Hardver+szoftver érték munkaállomásonként?  13,17 % 200 eFt alatt  43,33 % eFt között  39,17 % 500 e-1 millió Ft között  4,33 % 1 millió Ft felett

33 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum A vállalati munkaállomások száma  7,84 % egyetlen munkaállomás  22,13 % 2-10 munkaállomás  33,45 % munkaállomás  36,59 % 51 munkaállomás felett  92,16 % tehát hálózati résztvevő

34 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum A biztonsági rendszer elemei  89,45 % jelszavas védelem  92,21 % vírusvédő szoftver  68,34 % tűzfal  37,54 % biztonsági szerver  51,04 % kialakult adatmentési technológia  30,97 % használja egyidejűleg mindet

35 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Félelmek  74,57 % adatvesztés  74,22 % vírus  25,43 % lopás, rablás (fizikai)  23,70 % tűz, elemi kár  8,82 % gyártási, technológiai hiba  8,65 % illetéktelen behatolás

36 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Eseményszám évente  1,89 % egyszer sem  8,42 % 1-2 alkalommal  15,37 % 3-4 alkalommal  32,21 % 5-10 alkalommal  29,05 % alkalommal  13,05 % 20-nál többször

37 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Kármegoszlás  65,92 % adatvesztés  54,67 % vírus  11,25 % gyártási hiba  4,67 % illetéktelen behatolás  4,67 % lopás, rablás (fizikai)  4,50 % tűz, elemi károk

38 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Mennyit fordítana elveszített adatai visszanyerésére?  18,18 % 0-10 ezer Ft-ot  17,17 % ezer Ft-ot  32,53 % ezer Ft-ot  15,96 % ezer Ft-ot  13,74 % ezer Ft-ot  2,42 % 250 ezer Ft felett

39 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Biztosítási hajlandóság  50,69 %IGEN  28,72 %NEM  20,59 %NEM TUDOM ELDÖNTENI  71,28 %NEM UTASÍTJA EL AZ IT- BIZTOSÍTÁST!

40 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Mennyit szánna biztosításra évente és munkaállomásonként?  62,12 % ezer Ft-ot  24,57 % ezer Ft-ot  7,51 % ezer Ft-ot  4,44 % ezer Ft-ot  0,34 % ezer Ft-ot  1,02 % 240 ezer Ft felett

41 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum GKIeNET felmérés  Az elmúlt 1 évben a cégek 19 %-a szembesült IT-biztonsági problémával  Az elmúlt 1 évben a cégek 17 %-át érte olyan vírustámadás, amely adatvesztést/munkaidőkiesést okozott  Az 5 főnél nagyobb cégek 89 %-a használ vírusirtó programot  Emelkedő tendencia az illetéktelen behatolásoknál és a humán kockázatoknál

42 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Következtetések  Többségi igen  Minél nagyobb a biztonsági szint, annál inkább igénylik a biztosítást  Megfizethető termékekre van szükség  Érdemes a professzionális, nagyfelhasználókat külön is megcélozni  További szegmentált felmérés szükséges

43 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Teendőink  Az eddigi fejlesztések összegzése  Szakmai befektető bevonása  Termékcsomagok véglegesítése  DCS adatértékelés elkészítése  Kárstatisztikai adatbázis létrehozása  Viszontbiztosítási háttér kialakítása  Kapcsolódó szolgáltatások elindítása  Piacra lépés

44 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Miért nem tartunk előrébb?  Fejlesztési tőke hiánya  Korlátozott munkakapacitás  Korlátozott statisztikai adatok  Némi bizonytalanság a biztosítási és az IT-piacon  Misztikum (?)

45 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Piaci potenciál  Számításaink szerint 4 év alatt ügyfél/biztosított munkaállomás  Az első 4 évben 10 Mrd Ft feletti díjbevétel  Gyors megtérülés, profitábilitás  Széleskörű kapcsolódó szolgáltatások

46 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum A megoldás? IT1 IT ONE Informatikai Biztonsági Fejlesztő-Szolgáltató ZRt

47 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Az IT1 Csoport struktúraterve IT1 Informatikai Biztonsági Fejlesztő-Szolgáltató ZRt IT biztosítási és biztonsági bróker (később Informatikai Biztosító) Informatikai assistance szolgáltató cég és asszisztenciaportál Rendszerépítő, - üzemeltető, -auditáló valamint kockázat- és kárfelmérő cég

48 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Közvetlen hatások, előnyök  Egyértelművé, művelhetővé és ügyfélbaráttá tenni a szolgáltatást  Közös érdekek mentén minőségi szolgáltatásokat nyújtani  Megelőzni, csökkenteni, felmérni a károkat  Piaci ármérséklő hatást elérni  Erősíteni az IT-biztonsági kultúrát

49 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Kockázatok  Szegmentált szolgáltatás  Piaci verseny  A biztosítási termékek másolhatóak  Piaci reakciók  IT-biztonsági szolgáltatók együttműködése  Megtérülési idő változása

50 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Miben várjuk segítségüket?  Vélemény bármely alap- vagy részlet- kérdésben  Szolgáltatói együttműködés  Befektetői kapcsolatok  Keressük az optimális befektetői összetételt  Tervezett piacra lépés 2008-ban

51 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Kérdések, kapcsolat Komjáthy Péter projektvezető mobil fax. Szalay Miklós Nagyné dr.Szilvási Mária

52 Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Hétpecsét IBE XXVII.Szakmai Fórum 2007.09.19. 1 Komjáthy Péter Komplex biztosítási szolgáltatási csomag a vállalati és magáninformáció védelmére."

Hasonló előadás


Google Hirdetések